Auteur
|
Bericht
|
Frenk

Forum berichten: 220
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 11:18
|
|
Als Aston Villa echt 10 miljoen wil bieden, dan zou ik hem gaan verkopen. Je kan dan een echt goede linksback halen (over Obradovic hoor ik goede verhalen) en dan heb je als het goed is nog geld over. Je maakt dan een goede deal, want aanvallend voegt Vermaelen bijna niks toe.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 21:06
|
|
Als er echt een goede club komt voor Vermaelen met een mooi bedrag, dan zou ik hem verkopen. Er zullen wel betere linksbaccks rondlopen dan Vermaelen, al moet die dan defensief vrij om het centrale duo te ondersteuen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 21:31
|
|
Ik ga steeds meer de kant op om Vermealen te behouden. Oke het is geen topper, maar hij lijkt mij de geschikte kandidaat voor continuiteit bij Ajax. Zijn mentaliteit is zeer goed, is een echte Ajacied en is ook geen slechte speler. Als aanvoerder tot het einde van zijn carrière blijven, zoals Blind dat gedaan heeft, geeft mij toch een goed gevoel. Zeker om het feit dat iemand zijn hele carrière bij Ajax wilt blijven.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 22:46
|
|
Vermaelen is gewoon een degelijke speler. En zeker omdat Ajax in de linkspoten achterin niet heel breed zit, mag hij zeker blijven. Ook is er de rek nog niet uit bij hem, dus ik zou hem toch wel heel graag willen behouden. Een vervanger vinden lijkt me nog niet zo makkelijk!
|
ajaxfan13

Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 12:42
|
|
'Arsenal bereidt bod voor op Vermaelen'
Arsenal heeft zijn zinnen gezet op Thomas Vermaelen. De Engelse club is bereidt om 7,5 miljoen pond (ruim 8 miljoen euro) neer te leggen voor de Belgische verdediger. Dat meldt The Mirror zondagochtend.
Arsene Wenger heeft ontvangen van zijn scouts en ziet in de 23-jarige Ajacied een uitstekende versterking van zijn achterhoede. 'In de aanval scooren we bijna net zo veel doelpunten zoals United, maar we laten er achterin meer door', aldus Wenger in de Engelse pers.
Arsenal denkt dat Vermaelen beschikt over leiderschapskwaliteiten omdat hij dit seizoen de aanvoerdersband heeft gedragen.
Bron: http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=27151&page=1
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 13:00
|
|
Ik weet niet of we dit moeten geloven. Ze hebben al een aardige linksback Clichy, en met de centrale verdedigers zit het ook wel goed: Kolo Touré, William Gallas.
|
ajaxfan13

Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 13:06
|
|
Citaat: Ik weet niet of we dit moeten geloven. Ze hebben al een aardige linksback Clichy, en met de centrale verdedigers zit het ook wel goed: Kolo Touré, William Gallas.
In de voetballerij weet je het nooit, Bob.
|
Micky

Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 13:12
|
|
Citaat: Ik weet niet of we dit moeten geloven. Ze hebben al een aardige linksback Clichy, en met de centrale verdedigers zit het ook wel goed: Kolo Touré, William Gallas.
Toure, Silvestre en Gallas zijn natuurlijk ook niet meer de jongste en Gallas gaat misschien weg.
En arsenal koopt vaker spelers die er pas een jaar later hoeven te staan, dat die zich rustig kan aanpassen. En als er een weg valt bij arsenal kom je al snel bij spelers van onder de 20 dus ik vind het wel goede keus van arsenal als het zo is, kan centraal en links goed uit te voeten, goede mentaliteit en nog jong!
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 13:18
|
|
Maar Vermealen heeft ook nog maar een contract tot 2010 toch?
Word het dan geen tijd om dat eens te verlengen voordat hij gratis de deur uit loopt?
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 13:27
|
|
Tot 2012, geloof ik.
Als ie dan toch naar het buitenland moet, dan past de PL wel het beste bij hem. Ik zie het alleen echt niet gebeuren dat Arsenal voor hem komt. Hier geldt wederom dat Ajax met veel geld een prima vervanger moet kunnen halen, maar dat was bij het vertrek van Escudé, Grygera en Heitinga ook zo.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 14:14
|
|
Die door de grote Spaanse clubs begeerd wordt.
|
Krapel

Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 14:24
|
|
Arsenal to Bid for Ajax’s Vermaelen?
Arsenal are reportedly ready to make a £7.5m bid for Ajax defender Thomas Vermaelen. The 23-year-old Belgian international has also been recently linked with Aston Villa.
Analysis: As this season has shown, Arsenal need to add some depth to their back line, and Vermaelen’s versatile enough to fit in multiple slots. And with Kolo Toure potentially leaving in the summer, Vermaelen could immediately be thrust into a key role for the Gunners.
Bron; The Mirror
Ik vond het bericht ook, slecht van ze dat ze hem als leider zien. Ligt het aan mij of is die 7,5 mln te weinig?
|
Gruijt

Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 14:31
|
|
Oud nieuws!
|
lala

Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 15:31
|
|
7,5 mil pounds, geen euros ;) .
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 16:04
|
|
Citaat: 7,5 mil pounds, geen euros ;) .
7,500,000.00 GBP
=
8,495,855.67 EUR
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 16:10
|
|
Ajax moet minstens 10 miljoen voor Vermaelen vragen. Zijn contract loopt nog drie jaar door dus ze zouden hem nog makkelijk kunnen behouden en later voor een groot bedrag verkopen. Ik hoop dat ze zijn contract zelfs nog weten te verlengen want ik vind hem voor Ajax een hele redelijke centrum verdediger. Hij zou bij Arsenal toch nooit een basisplaats krijgen en ik hoop echt dat hij niet naar Arsenal komt, we hebben bij Arsenal betere spelers nodig en kunnen ook echt betere spelers halen dan Vermaelen.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 11:12
|
|
Via een e-mail aan de website van Ajax konden supporters een vraag stellen aan Thomas Vermaelen. De aanvoerder vertelt onder meer over zijn verantwoordelijkheidsgevoel in het team en de resultaten van het Belgisch elftal.
Citaat: Kun je aangeven wat voor ontwikkeling je hebt ondergaan sinds je in dienst bent bij Ajax?
Marvin Nanaru, Breda
,,Ik zit al een lange tijd in het eerste elftal van Ajax. In de afgelopen jaren ben ik gegroeid in verschillende opzichten. Fysiek ben ik sterker geworden; hoe meer je traint hoe ervarener je wordt. En door je voetbalervaringen kun je bepaalde zaken anders aanpakken of juist snel oppakken. Je wordt eigenlijk in het algemeen een betere voetballer.’’
Wat is je absolute hoogtepunt in je carrière bij Ajax, en je dieptepunt?
Pancho van der Post, Rijswijk
,,Mijn persoonlijke hoogtepunt is natuurlijk mijn debuut in het eerste elftal. Verdere hoogtepunten zijn de wedstrijden in de Champions League als je tegenover grote clubs als Arsenal of Internazionale staat. Ook de KNVB Beker beschouw ik als een hoogtepunt. Mijn dieptepunt was mijn enkelblessure vorig jaar. Daar had ik veel last van.’’
Op welke positie speel jij het liefst?
Janine van Leeuwen, Delft
,,In het begin stond ik centraal in de verdediging. Tegenwoordig speel ik linksback. Het was even wennen voor mij, maar nu vind ik het wel prettig. Maar het liefst speel ik nog wel centraal achterin.’’
Hoe vind je het om aanvoerder te zijn van het eerste elftal van Ajax en is jouw rol veranderd binnen de groep?
Candy van den Berg, Amsterdam
,,Het is een hele eer om aanvoerder te zijn. Omdat ik ook in de jeugd heb gezeten van Ajax, is het helemaal speciaal om aanvoerder te zijn van het eerste elftal. Ik heb wel een verantwoordelijkheidsgevoel binnen de groep. Dat is niet zozeer doordat ik aanvoerder ben, maar voornamelijk omdat ik hier al een aantal jaar zit.’’
Wat is het grootste verschil tussen het voetbal in Nederland en het voetbal in België?
Carla Stoppelman, Amsterdam
,,Dat is voor mij moeilijk om te zeggen, want ik heb nooit in een eerste elftal gezeten in België. Wel zit ik in het nationaal elftal dus daarmee kan ik het vergelijken. In het Belgisch elftal wordt er meer op het fysieke gedeelte gelet en in Nederland wordt er meer gevoetbald in het zoeken van oplossingen.’’
Wat vind je ervan dat België zich waarschijnlijk niet plaatst voor een groot eindtoernooi?
Dennis den Boer, Groot-Ammers
,,Ik vind het heel erg jammer, want we hebben een goed team. De spelers zijn ook zeer vaardig en we hebben eigenlijk een prima ploeg om op een WK te kunnen spelen. Voor onze ontwikkeling is het goed om op een groot toernooi te spelen en dat loopt nu bij ons wat vertraging op. We moeten langer wachten om op een EK of een WK te spelen.’’
Welk element van Ajax zou je graag terug willen zien in het Belgisch elftal?
Bas Bloemer, Westbeemster
,,Ik denk dat het wel goed zou zijn om het fysieke gedeelte te behouden in het Belgisch elftal, maar je moet een ploeg kunnen wegspelen door het tactische gedeelte: denk aan opbouw, meer in oplossingen voetballen, sterk voetballend vermogen.’’
Met welke spelers ga je buiten het veld het meest om?
Gabriëlle Gravemaker, Lelystad
,,Binnen Ajax kan ik het met iedereen goed vinden. Daarbuiten ga ik om met Jan Vertonghen en Robbert Schilder.’’
Heb je vroeger een idool gehad?
Dani Langermans, Geertruidenberg
,,Ik had eigenlijk geen idool toen ik klein was. Ik kan mij wel herinneren dat ik opkeek naar Romario tijdens het WK van 1994. Maar het was niet mijn idool.’’
Bron: Ajax.nl
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 09:26
|
|
Citaat: Arsenal jaagt op Thomas Vermaelen
Arsenal bereidt een miljoenenbod voor op Ajax-verdediger Thomas Vermaelen. De 23-jarige Belg is wekenlang gevolgd door de Engelse topclub. Arsenal wil nu werk maken van zijn komst.
Zowel bij de Belgische nationale ploeg als bij Ajax heeft de linkspoot een goede indruk op Arsenal gemaakt. Vermaelen komt sinds 2004 voor Ajax uit.
Als jeugdspeler werd hij weggehaald bij Germinal Beerschot Antwerpen. Ook Aston Villa stuurde de afgelopen periode scouts naar Ajax voor Vermaelen, die dit seizoen meestal linksback speelde, maar een voorkeur heeft voor het centrum van de defensie.
Sportwereld.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 12:33
|
|
Die zal dan wel weer vertrekken. Geen topper, maar wel een routinier. Kun je nagaan....
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 12:35
|
|
Voor mij is dit dubbel kut. Hij gaat weg van Ajax, waar hij hard nodig is, en hij gaat naar Arsenal, waarvoor hij niet goed genoeg is. Laat Vermaelen zichzelf nou niet overschatten want Ajax is voor hem echt wel zijn top. Blijf gewoon lekker en groei uit naar een stabiele factor in het elftal.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 12:44
|
|
Als je Vermaelen verkoopt voor 10 miljoen en je kunt Braafheid voor 2 miljoen kopen, moet je dan zeker doen. Aan de andere kant is Vermaelen één van de weinige leiders met mentaliteit in het elftal.
Ik ben trouwens benieuwd of Vermaelen dit wel wil. Hij lijkt me nuchter genoeg om in te zien dat hij voor Arsenal geen directe versterking is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 13:04
|
|
Dit zou voor mij een hele simpele beslissing zijn. Ik ben nooit fan van hem geweest en opbouwend is hij zeer zwak. HIj is een speler die beter lijkt dan hij in werkelijkheid is. HIj zou bij mij niet eens, of misschien net aan een basisplaats hebben. Een dragende speler is hij in ieder geval niet. Hij is makkelijk vervangbaar en Braafheid is zelfs beter.
De bekende strik er omheen
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 13:13
|
|
Moordende concurrentie inzake Braafheid, maar als je dit al van Vermaelen vindt, wat vind je dan wel niet van de overige verdedigers?
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 14:07
|
|
Verkopen is niet erg , maar koop dan een goede terug. Dus ga scouten of haal Braafheid , maar als hij weg is zullen ze wel weer bij een club als Roda gaan kijken , en dan moet je hem niet laten gan.
|
r-style

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 14:13
|
|
Als je een goeie vervanger kan halen zou ik Vermaelen wel laten gaan voor de juiste prijs. Misschien is het wel mogelijk om Maxwell terug te halen. Die speelt de laatste tijd niet meer bij Inter.
|