Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Jupiler League » Jupiler league
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jupiler league
Maker: LucasBekeken: 44136
Status: InactiefBerichten: 299
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 sep 2007 15:38
Citaat:
Eerste divisie: Dordrecht vernedert Den Haag
Auteur : André van Bochove . 14 september 2007 22:26 . 11 Reacties

ADO Den Haag slaagt er maar niet in om z'n draai te vinden in de eerste divisie. Bij FC Dordrecht kreeg de afgelopen zomer uit de Eredivisie gedegradeerde club een genadeloos pak slaag: 5-0. Nick van der Velden scoorde twee van de Dordtse doelpunten. In zeven duels wist Den Haag pas één keer te winnen en staat daardoor op de voorlaatste plaats van de ranglijst. Dordrecht klom door de overwinning naar de derde plaats.

Koploper FC Den Bosch won voor de zesde keer in zeven duels. Paco van Moorsel zorgde tegen Helmond Sport in de 46e minuut voor het enige doelpunt. RKC Waalwijk blijft in het spoor van Den Bosch door MVV met 1-0 te verslaan. In de laatste minuut voor rust tekende Luwamo Garcia voor het winnende doelpunt. Den Bosch staat op achttien punten, RKC heeft er vijftien.

Door een 3-1 overwinning op BV Veendam staat FC Zwolle net als nummer drie Dordrecht op dertien punten. Anton Jongsma scoorde twee van de Zwolse treffers, nadat Barry Ditewig van Veendam al na drie minuten rood had gekregen. Bij Fortuna Sittard - AGOVV Apeldoorn zorgde (5-2) zorgde Florencio Cornelia voor drie van de Sittardse treffers. De andere twee doelpunten van de Limburgers werden gescoord door Jürgen Heinrichs.

Overige uitslagen.
Thuisploeg Gasten Uitslag
HFC Haarlem FC Eindhoven 3-1
FC Volendam Go Ahead Eagles 5-1
SC Cambuur RBC Roosendaal 2-2
FC Emmen
FC Omniworld 0-0
TOP Oss Stormvogels/Telstar 1-0


Eigenaardig dat Den haag het zo beroerd doet. Ze hebben de hoogste begroting, de beste selectie en een trainer die op dit nivo eerder prima presteerde.

RKC ligt nog steeds op hetzelfde schema als het laatste seizoen dat ze eerste divisie speelden; ongeslagen. Toen leverde dat het kampioenschap op (uiteraard)
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 18 sep 2007 13:24
Speelronde 17 september:

Puntverlies voor de hele top 4.

Citaat:
Uitslagen:
FC Omniworld - Cambuur Leeuwarden 1 - 2
AGOVV - Haarlem 4 - 3
Stormvogels/Telstar - Emmen 0 - 1
RBC Roosendaal - FC Zwolle 2 - 1
MVV - TOP Oss 2 - 2
Go Ahead Eagles - RKC Waalwijk 2 - 0
FC Den Bosch - Fortuna Sittard 1 - 1
FC Eindhoven - FC Volendam 2 - 6
BV Veendam - FC Dordrecht 2 - 1
ADO Den Haag - Helmond Sport 2 - 0

Programma:
Thuis Uit datum
RBC Roosendaal - MVV 21-09-2007 20:00
Cambuur Leeuwarden - FC Eindhoven 21-09-2007 20:00
FC Volendam - Haarlem 21-09-2007 20:00
FC Dordrecht - RKC Waalwijk 21-09-2007 20:00
Helmond Sport - Stormvogels/Telstar 21-09-2007 20:00
FC Zwolle - TOP Oss 21-09-2007 20:00
FC Den Bosch - Emmen 21-09-2007 20:00
Fortuna Sittard - FC Omniworld 21-09-2007 20:00
ADO Den Haag - Go Ahead Eagles 21-09-2007 20:00
BV Veendam - AGOVV 21-09-2007 20:00

Stand per :17-09-2007
GS WI GL VL PT V T
1 FC Den Bosch 8 6 1 1 19 16 - 9
2 RKC Waalwijk 8 4 3 1 15 19 - 12
3 FC Volendam 8 4 2 2 14 20 - 11
4 BV Veendam 8 4 2 2 14 15 - 12
5 FC Dordrecht 8 4 1 3 13 16 - 9
6 FC Zwolle 8 3 4 1 13 15 - 10
7 Go Ahead Eagles 8 4 0 4 12 18 - 14
8 Helmond Sport 8 3 2 3 11 9 - 8
9 Cambuur Leeuwarden 8 3 2 3 11 15 - 18
10 MVV 8 2 4 2 10 10 - 9
11 Stormvogels/Telstar 8 3 1 4 10 6 - 9
12 Emmen 8 2 4 2 10 10 - 15
13 AGOVV 8 3 1 4 10 15 - 24
14 Haarlem 8 2 3 3 9 11 - 11
15 ADO Den Haag 8 2 3 3 9 8 - 13
16 Fortuna Sittard 8 2 2 4 8 11 - 12
17 RBC Roosendaal 8 2 2 4 8 6 - 9
18 FC Omniworld 8 1 4 3 7 11 - 12
19 TOP Oss 8 1 4 3 7 6 - 12
20 FC Eindhoven 8 1 3 4 6 13 - 21
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 14:05
Citaat:


RKC Waalwijk heeft beslag kunnen leggen op de tweede periode. De koploper van de Jupiler League was in en tegen Eindhoven veel te sterk voor de rode lantaarndrager en wist met 1-4 te winnen. RKC heeft na de zes duels in de tweede periode vijftien punten binnengehaald, drie punten meer dan FC Volendam, Go Ahead Eagles en ADO Den Haag.

RKC Waalwijk begon uitstekend in het Jan Louwers stadion. Binnen de minuut stonden de Waalwijkers al op voorsprong door een doelpunt van Anthony Obodai. De ploeg van Zeljko Petrovic kwam zelfs op een 0-2 voorsprong na een doelpunt van Luwamo Garcia. Na een kwartier spelen kwam Eindhoven weer terug in de wedstrijd na de aansluitingstreffer van Henny Noyen, maar nog voor rust wist Benjamin De Ceulaer de 1-3 binnen te werken. Diep in blessuretijd van de tweede helft schoot Marvin Ogunjimi de eindstand op het scorebord, 1-4.

Behalve de periodetitel liep RKC ook uit op concurrent FC Den Bosch. De Bosschenaren kregen in Volendam met 4-1 klop en kijken nu tegen een achterstand aan van vier punten. De openingstreffer van Volendam viel pas in de 56e minuut toen Boy Deul wist te scoren. Door doelpunten van Abdelhali Chaiat en Rowin van Zaanen liep de thuisploeg uit naar een 3-0 voorsprong. In de laatste minuut deed Paul Beekmans nog iets terug namens de Brabanders, maar Jack Tuyp schoot in blessuretijd de 4-1 in de netten.

Overige uitslagen van vanavond:
Thuisploeg Gasten Uitslag
FC Dordrecht FC Omniworld 3 - 3
MVV Stormvogels Telstar 2 - 1
RBC Roosendaal BV Veendam 4 - 1
FC Emmen Helmond Sport 2 - 1
HFC Haarlem Fortuna Sittard 1 - 2
sc Cambuur Go Ahead Eagles 0 - 2
FC Zwolle AGOVV Apeldoorn 5 - 0
TOP Oss ADO Den Haag 1 - 3

bron: www1.sport1.nl
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 13:24
Ajaxfans heeft er een nieuwe expert bij. Niek heeft zich aangesloten bij het forum en bij hem kunnen we terecht met onze vragen over spelers uit de Jupiler League. Niek heeft bij mij aangegeven dat hij het momenteel erg druk heeft, maar dat hij het een leuk idee vindt. En om z'n enthousiasme te laten blijken mag hij z'n eerste vraag alvast beantwoorden. Wat vind je van Barry Maguire (FC Den Bosch)?
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 14:02
Dank je Thomas!

Ik denk dat of in de winterstop anders aan het eind van het seizoen al wel gehengeld gaat worden aan deze jonge middenvelder. Hij is zojuist pas 18 jaar geworden en toch al 1,5 seizoen ervaring opgedaan in de Jupiler leaugue.

Barry Maguire is een middenvelder met veel loopvermogen, een goede versnelling en een sterk rechterbeen. Hij heeft een goede pass maar ook een goed schot in de benen. Fysiek is hij niet echt heel sterk, maar een tijdje de sportschool in kan al wonderen doen. Daarnaast is hij ook nog maar 18. Ik denk dat het goed is voor zijn ontwikkeling dat hij dit seizoen gewoon blijft spelen bij den Bosch. Veel wedstrijden op doen op dit niveau is prima voor de ontwikkeling en daarnaast ook voor het fysiek gedeelte. De Jupiler league is toch een zware competitie met veel wedstrijden en fysieke weerstand.

Ik verwacht niet dat Barry Maguire direct naar de top van de Eredivisie gaat, maar een snelle tussenstop bij een subtopper (Heerenveen, twente) waar ontwikkeling van het talent centraal staat zou een prima club voor hem zijn om vervolgens de stap naar de top wel te maken.

Het is overigens een speler met 2 paspoorten (iers en nederlands) dus het zou over een tijdje wel weer touwtrekken worden rondom zijn persoontje!
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 nov 2007 14:18
Welkom Niek! Nog een fan van RKC Waalwijk!
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 12:56
Deze week heb ik weer eens wat Jupiler league voetbal gezien.

Den bosch won met een goed speelde Hristov van het AGOVV van John van den Brom. Tijdens deze wedstrijd maakte Maguire de 2-0 echt aanwezig was hij voor de rest niet tijdens deze wedstrijd. Bij het zeer jeugdige AGOVV mocht Kenan Mahmudov (30-01-198 naar zijn uitstekende debuut vorige week opnieuw aantreden en deed dit niet verkeerd. Zijn jongere broertje Denis Mahmudov (06-11-1989) viel nog wel in, maar de jonge spits kon niets aan de stand veranderen.


Voor de liefhebbers tip ik AGOVV sowiezo om te volgen dit is een elftal met heel veel jong talent en waarvan we zeker enkele namen terug gaan zien. Metname de belgische verdediger Chiró N’Toko (31-01-198 speelt al een tijdje erg sterk. Deze verdediger van Congoneese afkomst is met zijn fysieke kracht een welkome aanwinst voor dit jonge elftal, ondanks de nog wel vele foutjes zie ik wel iets in dit jonge talent. Maar een ploeg van allemaal spelers van medio en laat jaren 80 is dit ook niet zo gek.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 13:06
Hoe zie jij de volledige wedstrijden uit de Jupiler League, Niek?
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 13:18
Deze wedstrijd heb ik gewoon gezien doormiddel van de samenvattingen op rtl 4, maar laat me door kennissen af en toe inlichten. Daarnaast woon ik niet ver van Apeldoorn waardoor ik wel veel mee krijg van AGOVV en Go Ahead Eagles en in mindere mate Zwolle.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 15:38
Hallo Niek welkom,

Marc Mboua is een watervlugge Kameroener. Die wordt gevolgd door clubs uit binnen-en buitenland. Speler om in de gaten te houden voor clubs uit de Eredivisie.

Niek, wat vind je van Adnan Barakat van Cambuur leeuwarden. Is snel, heeft een Ajax verleden en heeft een goed schot in zijn linker.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 15:49
Citaat:
Deze wedstrijd heb ik gewoon gezien doormiddel van de samenvattingen op rtl 4, maar laat me door kennissen af en toe inlichten. Daarnaast woon ik niet ver van Apeldoorn waardoor ik wel veel mee krijg van AGOVV en Go Ahead Eagles en in mindere mate Zwolle.


Kan je ook wat vertellen over de 17 jarige Juscemar Borilli van FC Zwolle. Maakte in zijn eerste 90 minuten wedstrijd voor Zwolle een prachtig doelpunt. Het is een Braziliaan met een Italiaanse paspoort en stond ook in de belangstelling van Inter Milan. Het is een ware baltovenaar zo luidt de mening van andere supporters over Juscemar.
Redondo


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 241
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 16:04
Citaat:
Deze wedstrijd heb ik gewoon gezien doormiddel van de samenvattingen op rtl 4, maar laat me door kennissen af en toe inlichten. Daarnaast woon ik niet ver van Apeldoorn waardoor ik wel veel mee krijg van AGOVV en Go Ahead Eagles en in mindere mate Zwolle.


Kan je ook wat vertellen over de 17 jarige Juscemar Borilli van FC Zwolle. Maakte in zijn eerste 90 minuten wedstrijd voor Zwolle een prachtig doelpunt. Het is een Braziliaan met een Italiaanse paspoort en stond ook in de belangstelling van Inter Milan. Het is een ware baltovenaar zo luidt de mening van andere supporters over Juscemar.

Er zijn voldoende Brazilianen en Argentijnen die haalbaar zouden zijn voor Eerste divisie ploegen, je moet ze alleen durven halen

Welke Zuid Amerikanen spelen er nog meer in de eerste divisie?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 17:05
Clubs uit de eerste divisie zouden gewoon uitsluitend met Nederlandse spelers moeten spelen. Belachelijk dat je voor dat armetierige niveau buitenlanders nodig hebt.
Redondo


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 241
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 18:32
Citaat:
Clubs uit de eerste divisie zouden gewoon uitsluitend met Nederlandse spelers moeten spelen. Belachelijk dat je voor dat armetierige niveau buitenlanders nodig hebt.


Een Braziliaan, Urugayaan of een Argentijn met een Europees paspoort tekent tramsfervrij, je laat hem voor 30k-50k bruto tekenen voor een jaar met een optie voor 2 meer en je haalt er 2.

Als een van die 2 het goed doet verkoop je er makkelijk een voor 750k-1 miljoen. Is een goede money maker als je het goed doet.

Het heeft voor een ploeg met ambitie ook nog wel wat nadelen als je niet meer met buitenlanders mag spelen, het verschil tussen de ere en eerstedivisie wordt dan nog groter.

Ik zou overigens als ENV/KNVB wel eisen dat er in de Eerstedivisie alleen met Nederlanders of met personen met een verblijfsvergunning mag worden gespeeld, uitgezonderd van de bestaande contracten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:48
Je kunt ook eens beginnen met fatsoenlijk opleiden. Da's pas moneymaken.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:53
Je kan clubs uit de Eerste Divisie niet het recht ontnemen om unieke spelers van buitenaf te contracteren.
Redondo


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 241
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:55
Citaat:
Je kunt ook eens beginnen met fatsoenlijk opleiden. Da's pas moneymaken.


Sinds wanneer is het en/of?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 20:56
Laten we eerst maar eens degradatie invoeren in de eerste divisie. Scheelt ook een slok op een borrel.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 22:46
Kan je iets vertellen over verdedigers Eric Botteghin van FC Zwolle en John van Dalen van BV Veendam, Niek?
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 14:07
FC zwolle heb ik weinig gevogld de laatste maanden, maar de mensen die ik daar ken zijn wel erg te spreken over hem. Hij heeft volgens mij zelfs een contractverlenging gekregen. Zelf heb ik weinig van hem gezien om het te beoordelen.

Van Dalen (bijna 22) speelt al een aantal seizoenen (zes) mee in de jupiler league, geen opvallende speler naar mijn inziens. speelt voornamelijk op de linksback postitie.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 14:09
Niek, wat vind je van Mboua en Adnan Barakat beiden van Cambuur Leeuwarden.
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:00
Citaat:
Niek, wat vind je van Mboua en Adnan Barakat beiden van Cambuur Leeuwarden.


Mboua is een groot talent.. snel, technisch, wendbaar en een neusje voor het doel. Is als ik het goed heb momenteel geblesseerd, want heb weinig van hem gehoord de laatste tijd. Maar het blijven aparte spelers dit, het kan ook vaak ineens afgelopen zijn met het goede rendement en dan komt het mentale vlak bovendrijven. maar tot op heden ben ik zer onderindruk van hem.

Barakat draait een goed seizoen momenteel, speelt (bijna) alles scoort redelijk, maar zijn productiviteit zou wel hoger kunnen.

Vaak moeite met de keuze van afspelen of nog een mannetje voorbij en dat had gezien zijn leeftijd er toch wel een keertje in mogen zitten. Ik denk dat dit een leuke speler is die nu langzaam aan het leren is om straks een toegevoegde waarde kan zijn voor de middenmoot van de eredivisie!
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:04
Citaat:
Barakat draait een goed seizoen momenteel, speelt (bijna) alles scoort redelijk, maar zijn productiviteit zou wel hoger kunnen.

Vaak moeite met de keuze van afspelen of nog een mannetje voorbij en dat had gezien zijn leeftijd er toch wel een keertje in mogen zitten. Ik denk dat dit een leuke speler is die nu langzaam aan het leren is om straks een toegevoegde waarde kan zijn voor de middenmoot van de eredivisie!


Ok, bedankt voor je reactie. Ik wou weten wat je van hem vond, want hij is een familielid van mij en ik ken hem natuurlijk door en door. XD
Niek


Geregistreerd: 16-11-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:12
Citaat:
Barakat draait een goed seizoen momenteel, speelt (bijna) alles scoort redelijk, maar zijn productiviteit zou wel hoger kunnen.

Vaak moeite met de keuze van afspelen of nog een mannetje voorbij en dat had gezien zijn leeftijd er toch wel een keertje in mogen zitten. Ik denk dat dit een leuke speler is die nu langzaam aan het leren is om straks een toegevoegde waarde kan zijn voor de middenmoot van de eredivisie!


Ok, bedankt voor je reactie. Ik wou weten wat je van hem vond, want hij is een familielid van mij en ik ken hem natuurlijk door en door. XD

Wat vind je er zelf van dan?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:36
Citaat:
Wat vind je er zelf van dan?


Dat laat ik liever aan anderen over. Het is maar dat hij nooit een eerlijk kans bij NAC breda heeft gekregen. Hij begon als kleine jongen waar me tante hem op een club schreef in Noord bij DWV en later bij Zeeburgia. Daar werd zijn talent al snel opgemerkt en speelde hij in de jeugd van Ajax met onder andere VdVaart om er een te noemen. Hij zag zijn kansen om door te breken niet groot en verhuisde als A-junior naar Breda. Daar werd hem een eerlijk kans beloofd, maar de trainer die dat beloofde was weggegaan en toen kwam Lokhoff die het niet in hem zag zitten en toen is hij naar FC Eindhoven gegaan. Na een goed seizoen te hebben gedraaid bij FC Eindhoven waar hij samen met Otman Bakkal speelde nam Cambuur leeuwarden hem over. Dit seizoen is hij een vaste waarde en toont hij aan dat hij een goede trap heeft en zeer productief is uit vrije trappen. Technisch goed, vrij snel, inzicht, en wat bijna niemand weet is dat hij een half jaar bij Mallorca heeft gespeeld. Ik spreek hem nog af en toe op MSN, maar hij is al een tijdje niet meer online gekomen vanwege zijn baan als voetballer.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.758 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Jupiler League » Jupiler league
Ga
Zoeken: