Auteur
|
Bericht
|
mauritsverhoef

Forum berichten: 40
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:39
|
|
Ajax speelt zaterdag 8 Augustus om 18.45 tegen RKC Waalwijk in de Amsterdam Arena.De 2de competitie wedstrijd die zaterdag op het programma staat.
- 
Mijn verwachting is 5-1, en die van jullie.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:43
|
|
Als het goed is word dit een makkelijk wedstrijd, maar niet onderschatte natuurlijk. Ik moet nog wel even over mijn opstelling nadenken , want aan de ene kant zou ik het laten staan zoals het stond want het ging goed, maar aan de andere kan wil ik ook met Aissati spelen.
|
mauritsverhoef

Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:44
|
|
Citaat: Als het goed is word dit een makkelijk wedstrijd, maar niet onderschatte natuurlijk. Ik moet nog wel even over mijn opstelling nadenken , want aan de ene kant zou ik het laten staan zoals het stond want het ging goed, maar aan de andere kan wil ik ook met Aissati spelen. Waarom begon hij vandaag niet met Aisatti eigenlijk.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:44
|
|
Ik ben erg benieuwd naar de opstelling. Tegen Groningen misten we toch wel een beetje een type Aissati, bovendien kunnen we thuis tegen RKC wel wat aanvallender spelen. Vraag is voor wie moet Aissati in de ploeg komen? Meest aannemelijke optie lijkt me Emanuelson. Ik ben benieuwd welke keuze Jol gaat maken.
Ik verwacht trouwens niet dat Rommedahl zal starten, thuis tegen RKC zal er niet genoeg ruimte voor hem zijn om (optimaal) te renderen. Wie zal er op zijn plek komen?
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:51
|
|
Citaat: Waarom begon hij vandaag niet met Aisatti eigenlijk.
Jol zei in de nabeschouwing dat hij heeft gehoord dat Groningen uit altijd lastig was en de zekerheid wou pakken met een meer verdedigende instelling. Hij zei ook achteraf dat Groningen wel meeviel trouwens ;)
Link: http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... ory/sport/
Ik verwacht dat Ajax nipt wint. Verdedigende tegenstanders is altijd lastig doorbreken, zeker in het begin van het seizoen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 08:33
|
|
Eindelijk de eerste thuiswedstrijd. Ik heb er zin in.
De wedstrijd wordt een nulletje of 6 denk ik. RKC stelt niet zoveel voor en ik heb het gevoel dat deze groep behoorlijk hongerig is en dus niet zomaar achterover gaat leunen in een wedstrijd als deze. Ik denk dat Aissati er wel in staat deze wedstrijd.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 09:44
|
|
Ik verwacht ook een grote uitslag, in deze wedstrijden moeten doelpunten gemaakt worden en daar zal Jol onze jongens ook op atenderen. 0-6 lijkt me inderdaad wel een leuke uitslag Koen. We moeten Pisvee toch wel een beetje bang maken he .
Natuurlijk zal Aisatti spelen, lijkt me sterk dat je in Amsterdam tegen RKC verdedigend zal spelen, ik vind dat de mannen uit Waalwijk niet in de Eredivisie thuis horen en dat moet maar eens door AJAX duidelijk gemaakt worden.
Leuke wedstrijd voor Jol trouwens
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 12:00
|
|
Ik ben niet zozeer benieuwd over deze wedstrijd, maar over wat er in Enschede gaat afspelen. Wint PSV, dan hebben ze vertrouwen in de zondag erop, maar verliezen ze, dan kan Ajax nog best 3 punten pakken.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 12:13
|
|
Ik acht Twente toch echt nog een maatje te groot voor dit PSV. Die laatste ploeg zal echt moeten gaan groeien in de loop van het seizoen (en Rutten zal z'n lieveling Engelaar op de bank moeten gaan zetten). Maar dit lijkt me niet het geschikte topic hiervoor.
Ik heb echt ongelofelijk veel zin om weer in de Arena te zitten. RKC vond ik erg matig tegen Utrecht, ik verwacht niet dat die ploeg thuis problemen oplevert.
|
lubentjeAFCA

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 12:19
|
|
Citaat: Ajax speelt zaterdag 8 Augustus om 18.45 tegen RKC Waalwijk in de Amsterdam Arena.De 2de competitie wedstrijd die zaterdag op het programma staat.
 -
Mijn verwachting is 5-1, en die van jullie. 6-0
|
wvisser18

Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:36
|
|
Om automatismen in deze ploeg te kneden, opteer ik voor zo min mogelijk wijzigingen in de basiself..Ook al is RKC natuurlijk een mooie ploeg om verschillende systemen tegen uit te proberen..
Atouba zal wel als linksback gaan starten, en ik denk dat Wielaert het kind van de rekening zal worden, verdediging
van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Atouba
Deze verdediging heeft 2 rechtspoten, 2 linkspoten (Atouba is linksbenig neem ik aan?) en opbouwend vermogen..defensief misschien niet de sterkst denkbare combinatie, maar met alle respect - tegen RKC thuis moet dit meer dan voldoende zijn.
De Zeeuw op het middenveld lijkt me een zekerheidje, en ik vond Emanuelson tegen Groningen redelijk spelen, ik denk dat Jol ook aan hem zal vasthouden. Gezien de beredenering van Jol (Enoh is defensiever ingesteld dan Aissati) zal hij Ismael in deze wedstrijd wel de voorkeur geven aangezien zo'n argument tegen RKC thuis simpelweg niet opgaat.
De voorhoede blijft hetzelfde denk ik dus:
--------------------Stekelenburg------------------------
---v/d Wiel---Alderweireld---Vertonghen---Atouba---
-----------------------De Zeeuw-------------------------
--------------Aissati--------------Emanuelson-----------
--Rommedahl--------Suarez-----------Sulejmani------
Ik verwacht een eenvoudige seizoensopening: 5-0
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 14:50
|
|
Opvallend dat iedereen op zulke grote uitslagen 'gokt'. Ondanks dat het kwaliteitsverschil groot is tussen beide teams is Ajax de laatste jaren niet bepaald effectief gebleken. Tussen het creeeren van kansen en het afmaken van kansen zit bij Ajax nog altijd een groot gat. Ik gok zelf op een 3-0 overwinning.
Denk dat de opstelling niet veel zal wijzigen tov de wedstrijd tegen Groningen. Denk niet dat ie 4-3-3 zal spelen met Suarez in de spits en Aisatti daarachter. Die gaan elkaar dan in de weg lopen omdat Suarez zich continu uit de spits laat zakken. Denk aan een 4-4-2, met Aisatti op 10, en genoeg ruimte aan de zijkanten voor de spitsen of middenvelders. Ik hoop/denk:
---------------Stekelenburg-----------------------
vd Wiel - Wielaert - Alderweireld - Vertonghen
-----------------De Zeeuw-------------------------
Rommedahl--------------------------Emanuelson
-------------------Aisatti----------------------------
----------Suarez----------Sulejmani---------------
|
famey

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:05
|
|
3-0 vind ik al een mooi resultaat.
Het belangrijkste is dat ze de wedstrijd domineren en de goals voortkomen uit goed opgezette / uitgespeelde acties, daarnaast moet de 0 tegen een tegenstander als RKC sowieso gehouden worden. Zie liever 2-0 dan 4-1. Laat ze het achterin maar dichtspijkeren wanneer Ajax op voorsprong komt en RKC moet komen hebben we natuurlijke prachtige spelers om op de counter te spelen.
Verwacht dat Jol met een iets aanvallender ingesteld 4-4-2 systeem voor de dag komt waar een plekje vrij is voor Aisatti ipv Enoh.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 15:06
|
|
Ik zou tegen RKC niet in dezelfde opstelling spelen als tegen Groningen. Waar je tegen Groningen redelijk veel ruimte kreeg om te voetballen en dan vooral voorin zal je dat niet krijgen tegen RKC. Daardoor zou ik tegen RKC ook geen Rommedahl kiezen, omdat die weinig gebruik zal kunnen maken van zijn kwaliteiten en omdat je dicht tegen de achterlijn zal spelen. Ik zou de rechterkant open, laten zodat je van der Wiel daar veel zal moeten opkomen.
Mijn opstelling ziet er dus zo uit
Stekelenburg
Van der Wiel, Wielaert, Alderweireld, Vertonghen
Enoh, de Zeeuw, Aisatti, Emanuelson
Suarez en Sulejmani
Deze wedstrijd moet je zeer makkelijk kunnen en hopelijk zonder schorsingen zodat er iedereen bij voor de week erop.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 16:56
|
|
Citaat: Ik zou tegen RKC niet in dezelfde opstelling spelen als tegen Groningen. Waar je tegen Groningen redelijk veel ruimte kreeg om te voetballen en dan vooral voorin zal je dat niet krijgen tegen RKC. Daardoor zou ik tegen RKC ook geen Rommedahl kiezen, omdat die weinig gebruik zal kunnen maken van zijn kwaliteiten en omdat je dicht tegen de achterlijn zal spelen. Ik zou de rechterkant open, laten zodat je van der Wiel daar veel zal moeten opkomen.
Mijn opstelling ziet er dus zo uit
Stekelenburg
Van der Wiel, Wielaert, Alderweireld, Vertonghen
Enoh, de Zeeuw, Aisatti, Emanuelson
Suarez en Sulejmani
Deze wedstrijd moet je zeer makkelijk kunnen en hopelijk zonder schorsingen zodat er iedereen bij voor de week erop.
Ben ik het helemaal mee eens. Rommedahl zal puur worden opgesteld voor de wedstrijden waarin ruimte achter een verdediging ligt. Wedstrijden als Twente uit, Pisvve uit enz. Hier kunnen we optimaal gebruik maken van zijn snelheid. Deze ruimte zal er tegen RKC niet zijn en dus neem ik aan dat Jol hem niet opstelt. Ook denk ik niet dat Jol zal switchen naar 433 omdat hij eerder al uitgesproken heeft daat niet het juiste spelersmateriaal voor te hebben. Ik zou dus ook met bovenstaande opstelling starten.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 18:16
|
|
Gewoon wat aanvallender spelen en beginnen met een ruit op het middenveld, kijken hoe dat loopt.
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Timothee Atouba
Demy de Zeeuw
Eyong Enoh - Urby Emanuelson
Ismail Aissati
Luis Suarez - Dario Cvitanich
Er zal minder ruimte achter de verdediging liggen, waardoor Sulejmani minder van waarde kan zijn dan Cvitanich denk ik. Verder heb je twee goede opbouwers en back die er veelvuldig overheen kunnen komen, dus kunnen we RKC constant onder druk zetten. Verder hebben we veel voetbal met Aissati op 10 en moeten we RKC naar een 5-0 kunnen oprollen, in mijn ogen.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 19:47
|
|
Een speler in vorm die als specifieke wapen zn snelheid heeft kan altijd van waarde zijn. Kijk Overmars, van Gaal liet hem ook niet tegen de mindere ploegen buiten het elftal. Ik wil hiermee niet Overmars met Rommedahl vergelijken, maar Rommedahl is nu gewoon in vorm. Daarom laat ik m in mijn opstelling als rechtshalf in een 4-4-2 spelen. Tegen deze tegenstander kan hij (verdedigend gezien) wel als rechtshalf spelen, daarnaast heeft ie dan weer genoeg ruimte om te rennen en eventueel de buitenkant op te zoeken. De back moet dan een keuze maken: Help ik mn halfspeler met het afdekken van Rommedahl, of knijp ik naar binnen om mn centrale verdedigers te helpen bij Suarez/Sulejmani. Laat Rommedahl maar lekker weer beginnen.
|
dennisblauwen

Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 21:36
|
|
We winnen wel met 0 of 3 4 of 5
Ik hoop dat onze nieuweling Atouba speelt en De Zeeuw scoort, ik kan helaas niet komen ben nog op vakantie dan over 2 weken zit ik weer in de arena (Als ze in de arena spelen)
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 21:39
|
|
Welkom, dennisblauwen!
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 23:11
|
|
Welkom Dennis.
Hopelijk niet al te veel overschatting, maar dat zal vast goedkomen sinds dit jaar niemand zeker is van een basisplaats . Goede insteek van Ajax :)
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 13:22
|
|
Zaterdag 8 augustus, 18.45 uur
Ajax - RKC Waalwijk. Arbiter: Luinge. Assistent-scheidsrechters: Zeinstra en Olde Olthof. Vierde official: Winter
Luinge gaat dus Ajax fluiten
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 13:25
|
|
Citaat: Zaterdag 8 augustus, 18.45 uur
Ajax - RKC Waalwijk. Arbiter: Luinge. Assistent-scheidsrechters: Zeinstra en Olde Olthof. Vierde official: Winter
Luinge gaat dus Ajax fluiten  Een van de betere scheidsrechters in Nederland. Het maakt verder niet uit welke scheidsrechter een wedstrijd fluit.
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 13:27
|
|
Citaat: Zaterdag 8 augustus, 18.45 uur
Luinge gaat dus Ajax fluiten  Een van de betere scheidsrechters in Nederland. Het maakt verder niet uit welke scheidsrechter een wedstrijd fluit.
Ik heb toch liever een Luinge dan een Braamhaar of Wiedermeyer...
|
brucepblanchard

Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 13:45
|
|
Ik gok op een 4-0, Atouba speelt (hopelijk) en de Zeeuw ook. Cvita & Mickey in de spits met daarachter Luis.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 14:43
|
|
Moeten we gewoon dik winnen, zoveel is duidelijk. Heb er zin in, eindelijk weer een wedstrijd 'om het eggie' in het stadion
|