Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe keeper
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe keeper
Maker: Castel di SangroBekeken: 24959
Status: InactiefBerichten: 355
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:39
Cilessen ???
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:45
Citaat:
Cilessen ???



Zat ik ook aan te denken of toch die Tyton van Roda jc.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 16:50
Citaat:

Zat ik ook aan te denken of toch die Tyton van Roda jc.

Ik acht ze ongeveer gelijk, maar Cillessen is jonger; 2 jaar. Maar! Tyton is langer; 7 cm. Ik heb ook niet zo veel verstand van keepers dus ik ga hier geen uitspraak over doen.
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 10 jul 2011 17:42
Die willen never nooit 2de keeper worden. Als die vertrekken is het om eerste keeper bij een grotere club te worden.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 14:10
Op vi.nl staat het volgende (waarvan ik hoop dat het onjuist is)

Citaat:
Gábor Babos die bij NEC Jasper Cillessen voor zich moet dulden is een gewenste kandidaat voor Looyen. Maar zijn komst lijkt niet door te gaan. 'Waarschijnlijk gaat hij naar Ajax als Maarten Stekelenburg daar vertrekt', weet Looyen.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 17:27
Dat is heus wel juist. Als Stekelenburg weg gaat komt Babos, dat is toch al lang duidelijk?

Niks mis mee ook. Ik heb het idee dat mensen nogal verwend zijn geraakt met Vermeer als tweede keeper. Zo'n goede tweede keeper is niet gebruikelijk hoor. Tweede keepers weten immers dat ze zeer zelden aan bod komen. Een reserve rechtsback of een reserve linkerspits maakt nog behoorlijk wat minuten gedurende het seizoen. Een tweede keeper is afhankelijk van blessures van de eerste man anders komt hij, buiten misschien een paar bekerwedstrijden, gewoonweg niet aan spelen toe. Er zijn weinig keepers van niveau die daar op zitten te wachten. Met Vermeer hadden we het geluk dat hij uit de jeugd kwam, we hem dus al in huis hadden en hij redelijk wat geduld heeft gehad.

Nu Vermeer eerste keeper wordt moeten we het gewoon weer doen met een ervaren tweede doelman die het nog leuk vind om een (paar) jaar bij een topclub onder contract te staan, ook al is dat als tweede doelman. Gewoon volstrekt logisch, met Babos als tweede doelman ben ik niet ontevreden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-08-2010
Forum berichten: 179
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 18:47
Citaat:
Dat is heus wel juist. Als Stekelenburg weg gaat komt Babos, dat is toch al lang duidelijk?

Niks mis mee ook. Ik heb het idee dat mensen nogal verwend zijn geraakt met Vermeer als tweede keeper. Zo'n goede tweede keeper is niet gebruikelijk hoor. Tweede keepers weten immers dat ze zeer zelden aan bod komen. Een reserve rechtsback of een reserve linkerspits maakt nog behoorlijk wat minuten gedurende het seizoen. Een tweede keeper is afhankelijk van blessures van de eerste man anders komt hij, buiten misschien een paar bekerwedstrijden, gewoonweg niet aan spelen toe. Er zijn weinig keepers van niveau die daar op zitten te wachten. Met Vermeer hadden we het geluk dat hij uit de jeugd kwam, we hem dus al in huis hadden en hij redelijk wat geduld heeft gehad.

Nu Vermeer eerste keeper wordt moeten we het gewoon weer doen met een ervaren tweede doelman die het nog leuk vind om een (paar) jaar bij een topclub onder contract te staan, ook al is dat als tweede doelman. Gewoon volstrekt logisch, met Babos als tweede doelman ben ik niet ontevreden.

Helemaal mee eens. Altijd wel een beetje 'fan' geweest van Gábor. En met Stekelenburg en Vermeer had je gewoon de luxe van 2 keepers die in de top 5 van de eredivisie zitten, maar snel krijg je dat niet meer hoor!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 20:38
Ajax had Stekelenburg en Vermeer (kampioen 2011), Twente Boschker en Michaylov (2010) en AZ Romero en Didulica (kampioen 2009). Je hebt dus als topclub 2 goede keepers nodig in je selectie lijkt. Probeer maar eens kampioen te worden met Vermeer (50% kans dat hij ook een aantal duels aan zich voorbij moet laten gaan) en Verhoeven.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 20:47
Citaat:
Ajax had Stekelenburg en Vermeer (kampioen 2011), Twente Boschker en Michaylov (2010) en AZ Romero en Didulica (kampioen 2009). Je hebt dus als topclub 2 goede keepers nodig in je selectie lijkt. Probeer maar eens kampioen te worden met Vermeer (50% kans dat hij ook een aantal duels aan zich voorbij moet laten gaan) en Verhoeven.


Babos wordt die tweede keeper en die is zeker niet minder dan Didulica. Een tweede keeper keept daarnaast normaalgesproken maximaal drie a vier wedstrijden.

2005/06 Ajax 27 0 Eredivisie
2006/07 Ajax 32 0 Eredivisie
2007/08 Ajax 31 0 Eredivisie
2008/09 Ajax 12 0 Eredivisie
2009/10 Ajax 33 0 Eredivisie
2010/11 Ajax 26 0 Eredivisie

Dit is het lijstje van Stekelenburg de afgelopen jaren. Twee seizoenen onder de 30 wedstrijden, het seizoen waarin hij 12 wedstrijden keepte was het seizoen dat Vermeer tijdelijk de voorkeur kreeg. Met andere woorden, normaal gesproken keept de eerste keeper minimaal 30 competitiewedstrijden. De tweede keeper maakt dus helemaal niet zoveel verschil, het is vooral het niveau van de eerste keeper dat er toe doet. Die paar wedstrijden dat Babos zal moeten keepen is helemaal geen probleem, dat kunnen we hem wel toe vertrouwen. Babos is toch altijd één van de meest stabiele eredivisiekeepers geweest en voor mij is het eigenlijk nog steeds een raadsel waarom het toen bij Feyenoord geen succes geworden was, want hij was toen gewoon één van de betere doelmannen in de eredivisie.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 23:49
Dat Babos het niet gered heeft in de Kuip komt door de druk die daar op een speler staat.. Een 2de keeper heeft over het algemeen minder druk. Ik denk dat dit een prima tussenpaus is. Mits hij niet teveel salaris kost, Babos mag overigens dacht ik transfervrij vertrekken bij NEC.

Vermeer-Babos is nog altijd beter dan Issakson- Sinouh.
svvenn


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 00:06
Citaat:
Dat Babos het niet gered heeft in de Kuip komt door de druk die daar op een speler staat.. Een 2de keeper heeft over het algemeen minder druk. Ik denk dat dit een prima tussenpaus is. Mits hij niet teveel salaris kost, Babos mag overigens dacht ik transfervrij vertrekken bij NEC.

Vermeer-Babos is nog altijd beter dan Issakson- Sinouh.

Babos mag inderdaad transfervrij vertrekken als er een club komt die hem aanspreekt.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 01:27
Babos had moeite met de druk van semi-topclub Feyenoord? Hoe moet dat bij Ajax zijn?

De prijs en de beschikbaarheid zeggen mij niet veel (zie Sinouh bij PSV, maar daar zit die Braziliaan ook nog?) Het gaat om kwaliteit (die m.i. ontbreekt bij Vermeer, die ook altijd te ver voor zijn doel staat!) Ajax heeft of ongelooflijk veel vertrouwen in Bizot (uitgeleend aan Cambuur) of heeft zitten slapen als het gaat om de opvolging van Stekeleburg (Die nog steeds niet weg is, ondanks media die hebben bericht over "woensdag")

Een keeper keept vaak "het hele seizoen"? Ik herinner me nog het seizoen dat Lobont en Stekelenburg (en volgens mij ook Didulica) geblesseerd waren (Timmer keepte!) Ik hoop dat niet nog een keer mee te maken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-08-2010
Forum berichten: 179
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 01:32
Citaat:
Babos had moeite met de druk van semi-topclub Feyenoord? Hoe moet dat bij Ajax zijn?

De prijs en de beschikbaarheid zeggen mij niet veel (zie Sinouh bij PSV, maar daar zit die Braziliaan ook nog?) Het gaat om kwaliteit (die m.i. ontbreekt bij Vermeer, die ook altijd te ver voor zijn doel staat!) Ajax heeft of ongelooflijk veel vertrouwen in Bizot (uitgeleend aan Cambuur) of heeft zitten slapen als het gaat om de opvolging van Stekelenburg (Die nog steeds niet weg is, ondanks media die hebben bericht over "woensdag")

Een keeper keept vaak "het hele seizoen"? Ik herinner me nog het seizoen dat Lobont en Stekelenburg (en volgens mij ook Didulica) geblesseerd waren (Timmer keepte!) Ik hoop dat niet nog een keer mee te maken.

We kennen allemaal de befaamde 'Kuipvrees' toch wel? Ook Tiendalli had daar last van, dacht ik.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 15:24
Citaat:
Babos had moeite met de druk van semi-topclub Feyenoord? Hoe moet dat bij Ajax zijn?

De prijs en de beschikbaarheid zeggen mij niet veel (zie Sinouh bij PSV, maar daar zit die Braziliaan ook nog?) Het gaat om kwaliteit (die m.i. ontbreekt bij Vermeer, die ook altijd te ver voor zijn doel staat!) Ajax heeft of ongelooflijk veel vertrouwen in Bizot (uitgeleend aan Cambuur) of heeft zitten slapen als het gaat om de opvolging van Stekelenburg (Die nog steeds niet weg is, ondanks media die hebben bericht over "woensdag")

Een keeper keept vaak "het hele seizoen"? Ik herinner me nog het seizoen dat Lobont en Stekelenburg (en volgens mij ook Didulica) geblesseerd waren (Timmer keepte!) Ik hoop dat niet nog een keer mee te maken.


Ajax heeft niet zitten slapen. Ajax heeft gewoon vertrouwen in Vermeer, en terecht. Ik denk persoonlijk dat Vermeer meer talent heeft dan Stekelenburg, alleen is de lengte van Vermeer natuurlijk wel een probleem waar hij ook niks meer aan kan doen. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre dat echt een te grote beperking is als keeper.

Hoe dan ook heeft Vermeer echt wel voldoende gepresteerd om nou eens een keer echt de kans te krijgen als eerste keeper. Het zou gewoon niet eerlijk zijn ten opzichte van hem om nu een nieuwe eerste keeper te halen, daarnaast zou het ook een heel slecht signaal geven naar de jeugd. Als hij er niks van gebakken had dan was het natuurlijk een ander verhaal geweest. Vermeer heeft echter prima gepresteerd. Natuurlijk heeft hij wel eens wat onzekere momenten, maar de mindere momenten overtreft hij ruimschoots met uitstekende momenten. Vermeer maakt wat mij betreft een betere indruk dan Stekelenburg deed in zijn eerste twee / drie seizoenen dat hij eerste keeper was.

Vermeer verdient gewoon een kans en er is dus helemaal geen eerste keeper nodig. De opvolging is dus al geregeld en er moet alleen een nieuwe tweede keeper komen. Zoals gezegd is Babos dan een prima optie. Ik ben het dus niet met je eens dat Vermeer niet voldoet. Hij is misschien niet zo ver als Stekelenburg nu, maar dat is niet zo gek natuurlijk. Hij verdient de kans om daar naartoe te groeien. Ik denk persoonlijk dat Vermeer binnen no time bij Oranje zal zitten, vind het eigenlijk al vreemd dat hij er nu niet bij zit maar dat zal er wel mee te maken hebben dat hij officieel nog tweede keeper is.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 15:38
Eens met nr23..

Heb het idee dat het nogal eens vergeten word hoeveel tijd Stekelenburg als 1e keeper heeft gehad en hoe lang het duurde dat hij op een hoog niveau zat.
Zijn eerste seizoen waren namelijk niet al te best en hij was toen zéker geen puntenpakker.
Vermeer is wat dat betreft al verder dan de Steek was toen die 1e keeper werd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 15:52
Ik kan me nog heugen dat Ajax in de voorbereiding oefende in en tegen Emmen.
Op EL werd toen aan Blind gevraagd naar het gerucht rondom Babos en Ajax.
Hij gaf toen aan dat Babos niet in beeld was bij Ajax.

Ik ben dan ook benieuwd wat er gebeurt als Maarten vertrekt.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 19:59
Vergelijkingen gaan eigenlijk altijd mank, maar toch maar een poging.

Stekelenburg (geboren 22-09-1982) debuteert 18-08-2002, hij is dan 19. Vermeer is (geboren 10-01-1986, ze schelen ongeveer drie jaar en vier maanden) is 25, m.a.w. als er staat dat Stekelenburg in zijn eerste jaren fouten maakte (geen citaat, maar de strekking), dan mag je dat niet vergelijken met de huidige Vermeer (debuut bij Ajax op 22-jarige leeftijd, na een, in mijn ogen mislukt avontuur bij Willem II) die 25 is.

De vraag is of Vermeer net zo goed is als de Stekelenburg van drie jaar en vier maanden geleden (De periode Van Basten heeft hem sterker gemaakt, dan besef ik)

Vermeer is in mijn ogen wel een keeper "met een engeltje op de lat", hij heeft vaak geluk, zoals afgelopen seizoen: hij tast mis, raakt de bal half, bal op de lat, geen tegenstander die dat verwachtte enz. Ik heb hem zo vaak zien mistasten in de A1 (verkeerd uitlopen), ook een paar keer in Jong Ajax (ADO uit, terugspeelbal, Vermeer trapt eroverheen, de bal rolt over de doellijn, geen ADO-speler die erop rekende)

Zijn (geringe) lengte zorgt ervoor dat hij iets verder voor zijn doel staat, ik vrees de "Landzaatjes".

Kortom: ik zie liever een echte concurrent voor Vermeer, geen Babos; wat de "kuipvrees" betreft, die bestaat ook in de Arena; hoe kan het anders dat Kennedy bij Twente wel goed speelt en bij Ajax niet één corner in de buurt van het doel weet te plaatsen?
Geenidee4


Geregistreerd: 22-12-2010
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 jul 2011 20:06
Tja, helaas is dat bij veel spelers gebeurd... Hoop dat het niet zo gaat met Kolbeinn en Theo..

In Vermeer heb ik wel vertrouwen. Maar net zoals men vroeger dacht dat er nooit een vervanger voor v/d Sar zou komen, denk ik nu: Zo'n keeper als Steek krijg je niet vaak meer.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 13:36
Eens in de tien ŕ vijftien jaar zal er wel een top keepers talent doorstromen lijkt mij.

Ik heb weinig vertrouwen in Vermeer als vaste eerste keeper voor lange termijn. Zie het liefste (dat Steek blijft!) Romero komen en anders Tyton.
swanski


Geregistreerd: 15-05-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 18:33
De welbekende insider van AN meldt nu dat morgen waarschijnlijk ook duidelijk wordt welke keeper Stekelenburg gaat 'vervangen'. Zo weet hij sinds kort dat Ajax geprobeerd heeft om Salvatore Sirigu te halen die inmiddels is vertrokken naar PSG. Hij geeft subtiel min of meer aan dat de nieuwe keeper best wel eens wat jonger kan zijn dan de ervaren Babos. Bovenstaande is overigens zoals ik zijn woorden interpreteer.

Vreemd dat je Padt dan laat gaan lijkt mij... Bovenstaande Italiaan is namelijk ook nog zeer onervaren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 18:36
http://ajaxfans.net/nieuws-10262_%5BGer ... -Vorm.html
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 18:46
Als je Vorm haalt is Vermeer klaar met Ajax denk ik.
Dan knakt hij en dat kan ik me enigzins voorstellen, als hij moest keepen was hij over het algemeen prima.
Als Steek dan eindelijk vertrekt en er gloort hoop voor je om 1e keeper te worden kan ik me voorstellen dat je het hebt gehad als Vorm (in mijn ogen een 1e doelman) wordt gehaald.
Als Vorm komt zie ik Hveen nog wel een bod op Vermeer doen.
Hveen kampt al jaren met een keepersprobleem.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 18:47
Citaat:

Bovenstaande Italiaan is namelijk ook nog zeer onervaren.
Als ik de cijfers van de Italiaan bekijk, dan heeft behoorlijk wat wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Kan me niet voorstellen dat Ajax bij deze keeper heeft geďnformeerd omdat de communicatie wel eens kon zijn.
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 19:06
Blackmoon heeft laten weten op AN dat Ajax een keeper die net heeft getekend voor PSG ook heeft proberen aan te trekken genaamd Sirigu. Hij geeft aan dat Ajax de voorkeur geeft aan een jonge keeper die moet concurreren met Vermeer ipv een ervaren man voor op het tweede plan. Babos zou dus mogelijk geen optie meer zijn...

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post354147
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 jul 2011 19:22
Citaat:
Blackmoon heeft laten weten op AN dat Ajax een keeper die net heeft getekend voor PSG ook heeft proberen aan te trekken genaamd Sirigu. Hij geeft aan dat Ajax de voorkeur geeft aan een jonge keeper die moet concurreren met Vermeer ipv een ervaren man voor op het tweede plan. Babos zou dus mogelijk geen optie meer zijn...

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post354147


Haha, door dit soort posts maakt hij zich dus heel erg belachelijk. Ik weet 100% zeker dat Ajax niet achter Sirigu aan heeft gezeten. Ajax weet echt wel dat ze geen speler van Palermo kunnen halen. Nonsense kraamt die kerel uit.
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.978.326 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe keeper
Ga
Zoeken: