Auteur
|
Bericht
|
michiel23

Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 13:42
|
|
Bestaat de echte ajacied nog wel eigenlijk? Voor mij is een speler een echte ajacied als die echt lang bij Ajax blijft. Zoals een Litmanen, die ging uiteindelijk ook weg. Maar heeft zeker wat jaartjes bij Ajax gezeten. Tegenwoordig is het zo met de talenten dat als ze doorbreken ze een paar jaar in het 1e spelen en dan verkassen naar het buitenland. Even een paar voorbeelden; vd Vaart Sneijder de Jong Heitinga, dit zijn toch allemaal jongens uit de jeugd. En ze zijn allemaal te vroeg vertrokken.
En over Suarez ben ik nog steeds van mening een geweldige voetballer met aparte trekjes. Die kan uitgroeien tot een wereldtopper.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 14:35
|
|
Dat psv-verleden is dan wel van ondergeschikt belang maar ik blijf er bij dat ik Beerens wat te iel vindt en ik denk dat we een fysiek sterkere jongen nuttiger is, Elia vindt ik ook sowieso een stuk constanter.
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 16:04
|
|
Citaat: Bestaat de echte ajacied nog wel eigenlijk? Voor mij is een speler een echte ajacied als die echt lang bij Ajax blijft. Zoals een Litmanen, die ging uiteindelijk ook weg. Maar heeft zeker wat jaartjes bij Ajax gezeten. Tegenwoordig is het zo met de talenten dat als ze doorbreken ze een paar jaar in het 1e spelen en dan verkassen naar het buitenland. Even een paar voorbeelden; vd Vaart Sneijder de Jong Heitinga, dit zijn toch allemaal jongens uit de jeugd. En ze zijn allemaal te vroeg vertrokken.
En over Suarez ben ik nog steeds van mening een geweldige voetballer met aparte trekjes. Die kan uitgroeien tot een wereldtopper.
Heitinga te vroeg vertrokken? Wat een onzin, moet je tot je 28e in Nederland blijven dan?
Dat Suárez wil doorgroeien in het buitenland snap ik, als er een mooi bedrag voor betaald gaat worden deze zomer, dan graag. Het is een goede speler, maar niet een onvervangbare speler als Sneijder.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 16:30
|
|
Het liefst zie ik sommige spelers nog langer blijven dan tot hun 28e. Maar dit zal wel nooit meer gebeuren in nederland. Van Heitinga of Sneijder hadden ze een mister Ajax moeten maken. Waar andere spelers tegen opkijken. Zoiets al Raul bij Real Madrid.
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 17:07
|
|
Citaat: Het liefst zie ik sommige spelers nog langer blijven dan tot hun 28e. Maar dit zal wel nooit meer gebeuren in nederland. Van Heitinga of Sneijder hadden ze een mister Ajax moeten maken. Waar andere spelers tegen opkijken. Zoiets al Raul bij Real Madrid.
Maar ja wees nou eerlijk, Ajax kun je niet vergelijken met Real Madrid.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 17:44
|
|
Misschien kan dit ooit nog terugkomen, maar Ajax heeft op dit moment niet de status daarvoor. Deze groep heeft langlopende contracten dus dit moet een gouden generatie zijn voor Ajax. Ik zie als enige Suarez nog vertrekken naar een absolute topclub. Natuurlijk hebben een aantal wel de potentie om daar ook ooit naar toe te gaan, maar misschien is Ajax dan ook wel verder. Ik hoop het met mijn hele hart.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 18:35
|
|
Citaat: Suárez: "Heel boos geworden in de kleedkamer"
[/size">
De vormcrisis van Ajax is mede te wijten aan het ontbreken van de juiste wedstrijdinstelling, meent Ajacied Luis Suárez. Tegenover Sportweek uitte hij zijn ongenoegen over de spelopvatting van een aantal ploeggenoten.
"We moeten met een andere houding het veld ingaan. Er ontbreekt bij ons zin om te voetballen en kansen te creëren. Bij een grote club als Ajax mag je niet zo het veld opgaan. Ik ben net ook heel boos geworden in de kleedkamer", onthulde de Uruguayaan kort na de 4-1 nederlaag tegen Vitesse.
De aanvaller, die het enige Amsterdamse doelpunt achter zijn naam zette in Arnhem, ziet de wedstrijd tegen Feyenoord als de ideale mogelijkheid voor sportieve revanche. "Wij moeten nu verder. De wedstrijd tegen Vitesse snel vergeten en komend weekend tegen Feyenoord laten zien wie we echt zijn", waren de woorden van de speler, die volgens de geruchten in de belangstelling staat van AC Milan.
"Ik heb er met mijn zaakwaarnemer Daniel Fonseca over gesproken, maar er heeft zich helemaal niemand gemeld", zei Suárez over die vermeende interesse. "Ik wil me er überhaupt niet mee bezighouden, mijn hoofd is op dit moment helemaal bij Ajax."
Voetbalprimeur.nl
Dit is ook de reden, lijkt me, dat Marco van Basten Luis aanvoerder heeft gemaakt, een aantal wedstrijden geleden tegen VfB Stuttgart. Zijn instelling is niet alleen willen scoren en goed willen spelen, maar ook nog eens de ándere mee willen nemen, en de mentaliteit erin krijgen, óók bij de medespelers! Het is echter erg jammer dat dit nodig is. Als je bij het schitterende ons aller AJAX speelt, de beste club van NL, en zoveel verdient, wíl je toch scoren en goed spelen!? Zal wel aan mij liggen, maar ik ben zeker blij dat er i.i.g. één iemand is, die dit mentaliteit heeft. Maar aan de andere kant jammer, want íéderéén moet dit hebben, met name de aanvoerder!
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 18:44
|
|
Klasse, Luis. Dat moeten ze allemaal maar eens doen daar. Niet altijd maar die Sulejman-grappen, maar ook serieus kunnen zijn en elkaar uit durven schelden. Toch wel een eigenschap van een kampioensteam, hoor. Alleen dit jaar niet dan.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 23:33
|
|
Citaat: Suárez: "Heel boos geworden in de kleedkamer"
[/size">
De vormcrisis van Ajax is mede te wijten aan het ontbreken van de juiste wedstrijdinstelling, meent Ajacied Luis Suárez. Tegenover Sportweek uitte hij zijn ongenoegen over de spelopvatting van een aantal ploeggenoten.
"We moeten met een andere houding het veld ingaan. Er ontbreekt bij ons zin om te voetballen en kansen te creëren. Bij een grote club als Ajax mag je niet zo het veld opgaan. Ik ben net ook heel boos geworden in de kleedkamer", onthulde de Uruguayaan kort na de 4-1 nederlaag tegen Vitesse.
De aanvaller, die het enige Amsterdamse doelpunt achter zijn naam zette in Arnhem, ziet de wedstrijd tegen Feyenoord als de ideale mogelijkheid voor sportieve revanche. "Wij moeten nu verder. De wedstrijd tegen Vitesse snel vergeten en komend weekend tegen Feyenoord laten zien wie we echt zijn", waren de woorden van de speler, die volgens de geruchten in de belangstelling staat van AC Milan.
"Ik heb er met mijn zaakwaarnemer Daniel Fonseca over gesproken, maar er heeft zich helemaal niemand gemeld", zei Suárez over die vermeende interesse. "Ik wil me er überhaupt niet mee bezighouden, mijn hoofd is op dit moment helemaal bij Ajax."
Voetbalprimeur.nl
Dit is ook de reden, lijkt me, dat Marco van Basten Luis aanvoerder heeft gemaakt, een aantal wedstrijden geleden tegen VfB Stuttgart. Zijn instelling is niet alleen willen scoren en goed willen spelen, maar ook nog eens de ándere mee willen nemen, en de mentaliteit erin krijgen, óók bij de medespelers! Het is echter erg jammer dat dit nodig is. Als je bij het schitterende ons aller AJAX speelt, de beste club van NL, en zoveel verdient, wíl je toch scoren en goed spelen!? Zal wel aan mij liggen, maar ik ben zeker blij dat er i.i.g. één iemand is, die dit mentaliteit heeft. Maar aan de andere kant jammer, want íéderéén moet dit hebben, met name de aanvoerder!
Tsjah, ik moet hier eigenlijk een beetje om lachen. Als hij dit nou zou vertalen naar het veld zou hij volkomen in zijn recht staan, wil het niet dat hij ook 1 van de spelers is die met een waardeloze mentaliteit op het veld kwamen de laatste paar wedstrijden.
Als je roept dat je bij ajax niks meer kunt leren, dan ben je niet met je hoofd volledig bij ajax.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 00:23
|
|
Je kan Suárez van alles verwijten, zeker ook slecht spel, maar hij is wel een absolute winnaar. Hadden ale spelers van Ajax maar zijn mentaliteit.
|
Wiedes

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 18:39
|
|
Ik heb een stukje geschreven over onze vriend tijdens Ajax-Feyenoord. Vind hem een absolute topper, maar af en toe lijkt hij wel alleen op de wereld. Mooi om te zien.
Citaat: Ik
Ik sta klaar om af te trappen. Het zullen weer 90 minuten grandioos spektakel worden met mij in de hoofdrol. Ik ken de tegenstanders niet, maar dat maakt niet uit. Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde. Iemand blaast op een fluitje en ik ren naar voren en schreeuw om de bal. Bizar genoeg krijg ik die niet.
Ik wervel over het veld, trek, duw, doe een truukje, wordt onderuitgetrokken, schreeuw in de richting van iemand met een vlag of een fluitje, spring naar een bal die hoog over me heenvliegt, jaag door tot op de keeper, schreeuw naar mijn spelers dat ze me de bal moeten geven, hou drie tegenstanders tegelijk bezig en versier een vrije trap.
De vrije trap wordt genomen, ik spring, de bal vliegt over me heen maar misschien heb ik hem wel geschampt. Als ik opkijk ligt de bal in de goal. Ha, doelpunt! Ik ren juichend weg en het stadion juicht voor mij. Als ik even later om me heen kijk zie ik dat ik alleen ben en mijn spelers ergens anders feesten. Blijkbaar heeft iemand anders de bal als laatste aangeraakt. Raar.
Nu ben ik alleen door op de keeper, tijd voor weer een onvergetelijk hoogtepunt, een stift in de kruising! Met een subtiele voetbeweging verschalk ik de uitkomende doelman. Merkwaardig genoeg belandt de bal tegen de lat. Bijna onmogelijk, maar het gebeurt.
En weer kom ik op de keeper af. Als hij bijna bij me is verstuur ik een snelle pass naar iemand, die de bal in het lege doel schuift. Wat een briljante assist!
Ineens is het afgelopen. Niet ik, maar iemand die 'Leonardo' heet, wordt uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd. Ongelofelijk!
meer van dit op http://www.voetwerk.blogspot.com
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 17 feb 2009 19:25
|
|
Citaat: Ik heb een stukje geschreven over onze vriend tijdens Ajax-Feyenoord. Vind hem een absolute topper, maar af en toe lijkt hij wel alleen op de wereld. Mooi om te zien.
Citaat: Ik
Ik sta klaar om af te trappen. Het zullen weer 90 minuten grandioos spektakel worden met mij in de hoofdrol. Ik ken de tegenstanders niet, maar dat maakt niet uit. Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde. Iemand blaast op een fluitje en ik ren naar voren en schreeuw om de bal. Bizar genoeg krijg ik die niet.
Ik wervel over het veld, trek, duw, doe een truukje, wordt onderuitgetrokken, schreeuw in de richting van iemand met een vlag of een fluitje, spring naar een bal die hoog over me heenvliegt, jaag door tot op de keeper, schreeuw naar mijn spelers dat ze me de bal moeten geven, hou drie tegenstanders tegelijk bezig en versier een vrije trap.
De vrije trap wordt genomen, ik spring, de bal vliegt over me heen maar misschien heb ik hem wel geschampt. Als ik opkijk ligt de bal in de goal. Ha, doelpunt! Ik ren juichend weg en het stadion juicht voor mij. Als ik even later om me heen kijk zie ik dat ik alleen ben en mijn spelers ergens anders feesten. Blijkbaar heeft iemand anders de bal als laatste aangeraakt. Raar.
Nu ben ik alleen door op de keeper, tijd voor weer een onvergetelijk hoogtepunt, een stift in de kruising! Met een subtiele voetbeweging verschalk ik de uitkomende doelman. Merkwaardig genoeg belandt de bal tegen de lat. Bijna onmogelijk, maar het gebeurt.
En weer kom ik op de keeper af. Als hij bijna bij me is verstuur ik een snelle pass naar iemand, die de bal in het lege doel schuift. Wat een briljante assist!
Ineens is het afgelopen. Niet ik, maar iemand die 'Leonardo' heet, wordt uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd. Ongelofelijk!
meer van dit op http://www.voetwerk.blogspot.com
Prachtig. Ik denk dat ik net zo verrast was met de assist op Emmanuelson als hemzelf
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 01:02
|
|
A day in the life of Luis Suárez. Hij had eerder trouwens ook al een lobje geprobeerd. En dan die smoel van hem. Wat ik niet zou geven om met zo'n rotglimlach op je bek rond te mogen lopen na een gemiste lob, omdat je weet dat je hem de volgende wedstrijd of de wedstrijd daarna wel een keer maakt.
|
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 07:01
|
|
Bij een 1-0 stand moet ie er gewoon voor zorgen dat die bal zit. Sowieso, als Suarez na de winterstop wat beter was omgegaan met de situaties alleen voor de keeper, hadden we nu nog op bereikbare afstand van AZ gestaan
|
thyza

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 10:09
|
|
Citaat: Bij een 1-0 stand moet ie er gewoon voor zorgen dat die bal zit. Sowieso, als Suarez na de winterstop wat beter was omgegaan met de situaties alleen voor de keeper, hadden we nu nog op bereikbare afstand van AZ gestaan
Dat is wel erg extreem vind je zelf niet?
Kan je ook zeggen dat het aan de arbiters lag
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 10:54
|
|
Nee, Suarez kreeg in alle wedstrijden (Vitesse heb ik niet gezien) 100% kansen die hij had moeten maken. Missen kan, maar als het zo is dat hij tegen Feyenoord bij slechts een 1-0 voorsprong die bal mooi wilde maken voor het publiek, is ie niet erg professioneel bezig
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 11:31
|
|
Citaat: Nee, Suarez kreeg in alle wedstrijden (Vitesse heb ik niet gezien) 100% kansen die hij had moeten maken. Missen kan, maar als het zo is dat hij tegen Feyenoord bij slechts een 1-0 voorsprong die bal mooi wilde maken voor het publiek, is ie niet erg professioneel bezig
Tegen Heerenveen was die kans toch niet zo makkelijk? Tegen Heracles maakte hij er twee, maar werd er eentje onterecht afgekeurd. En zo heeft Suarez Ajax ook wel regelmatig gered.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 11:55
|
|
Suarez mist de meeste kansen van de Eredivisie, daar heeft VI een onderzoek naar gedaan.
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 12:34
|
|
Maar je bent het toch met me eens dat het mooi willen doen op het moment dat een bal erin moet niet erg professioneel is?
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 12:45
|
|
Absoluut. Zie m'n reactie in de Ajax-Feyenoord topic. Het sloeg nergens op.
|
thyza

|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 12:52
|
|
Citaat: Maar je bent het toch met me eens dat het mooi willen doen op het moment dat een bal erin moet niet erg professioneel is?
Zeker weten. Een absolute topspits zorgt er voor dat hij er voor 100% erin zit. Zlatan had dat ook een beetje in het begin van z'n Ajax carriere. Later besefte Zlatan wel dat mooi niet altijd goed is en kijk hoe hij gegroeid is
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 00:15
|
|
Dit zei ik dus al helemaal vanaf het begin, Suarez mist met regelmaat belangrijke 100% kansen.
En dat vind ik toch vreemd, want hij heeft ook vaak fraaie treffers gemaakt.Ik bedoel ook als hij het niet mooi wou doen miste hij vaak.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 01:12
|
|
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Suarez de verdediging vandaag flink bezig hield van Fiorentina..
Hij lijkt gelukkig weer uit zijn dip te komen!
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 01:32
|
|
Citaat: Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Suarez de verdediging vandaag flink bezig hield van Fiorentina..
Hij lijkt gelukkig weer uit zijn dip te komen! 
Inderdaad, Marnix. De verdedigers hadden hun handen vol aan onze Uruguayaan. Zette (opnieuw, net als tegen Feyenoord) zijn lichaam goed erin, waardoor het lastig was voor de verdedigers om hun handen thuis te laten. Suárez viel weliswaar veel, maar naar mijn mening niet qua schwalbes. Ik vond veel tot alles overtredingen. Hoe hij werd vastgepakt en aan zijn shirt getrokken, ja, dat waren zeker overtredingen. Bovendien kreeg Suárez, samen met een verdediger van Fiorentina na een akkefietje, een gele kaart. AJAX kreeg een ingooi, na goed werk van Suárez, en de verdediger van Fiorentina moest toch nog even aan het shirt van Suárez trekken. Achterbakse rotstreek. Hier was Suárez dan ook niet van gediend en liet dit merken. Maar om Suárez ook een gele kaart te geven, of de zelfde straf als de verdediger van Fiorentina te geven, vond ik overdreven. Logisch hoe Luis reageert, na een achterbakse streek van de verdediger.
|
Frenk

Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:04
|
|
Citaat:
'Ik ken de Franse verdedigers niet, ze moeten mij kennen'
Luis Suárez heeft zich dit seizoen, zeker na het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar, ontpopt tot aanvalsleider van Ajax. De voorhoedespeler treedt donderdag met de Amsterdammers aan tegen Olympique Marseille in de achtste finale van de UEFA Cup. De Uruguayaan kijkt uit naar het treffen: “De laatste tijd voel ik me het beste in moeilijke wedstrijden.”
Suárez was negentien jaar toen hij de overstap waagde vanuit Zuid-Amerika naar Nederland. Na één seizoen bij FC Groningen twijfelde de omstreden aanvaller geen seconde toen Ajax belangstelling toonde. “Toen ik Uruguay verliet, heb ik me voorgenomen elke kans te grijpen om mijn droom te verwezenlijken", vertelt hij in Het Parool. "Ik wil naar een Spaanse topclub. Liefst Barcelona.”
Súarez merkt een belangrijk cultuurverschil op tussen zijn geboorteland en Nederland. “Ik grijp elke kans, maar jullie niet. Er komt nog wel een tweede kans, denken veel Nederlanders. In Uruguay denkt niemand zo.” Het verklaart mede waarom Suárez, ten koste van een arbitragezaak, al na een jaar vertrok uit Groningen.
Ron Jans, zijn voormalige trainer bij de Noorderlingen, is onder de indruk van de ontwikkeling van zijn voormalig pupil. “Luis heeft zich spectaculair ontwikkeld", vindt de Zwollenaar. "Zijn traptechniek was heel matig toen hij bij ons kwam, maar inmiddels scoort hij ook van buiten de zestien. Hij neemt tegenwoordig zelfs vrije trappen. Als Luis ervan overtuigd is dat lesstof hem verder kan brengen, leert hij heel snel.”
Kleine clubs
Tegen de kleine clubs wil de Spaanstalige voetballer nog wel eens wat steekjes laten vallen. “Toen ik tegen Volendam zoveel kansen had gemist, was ik bozer op mezelf dan Marco van Basten op mij was. In moeilijke wedstrijden speel ik beter dan in wedstrijden die we eigenlijk makkelijk moeten winnen. Iedereen kijkt, daar houd ik van.”
Wat dat betreft mag er in het uitduel in Zuid-Frankrijk heel wat verwacht worden van de wispelturige spits. De Uruguayaan houdt zich niet echt bezig met zijn aankomende tegenstander. “Ik heb het huidige elftal een paar keer zien spelen, maar ik ken hun laatste linie niet. Ik analyseer verdedigers nooit. Ze moeten mij kennen, dat is veel belangrijker.”
Bron: Voetbalzone
Ik denk dat het wel belangrijk is om iets te weten over de verdedigers. Bijvoorbeeld wat hun mindere been is, wat hun kwaliteiten zijn dan kan je daar op inspelen.
|