Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 23:45
|
|
Ja, dag. Suárez had gewoon een reële kans op de bal. Hij raakt de bal ook vol met z'n been/voet, waarna z'n knie helaas tegen het hoofd van Didulica aankomt. Suárez treft hier geen blaam.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 10:02
|
|
Citaat: Ja, dag. Suárez had gewoon een reële kans op de bal. Hij raakt de bal ook vol met z'n been/voet, waarna z'n knie helaas tegen het hoofd van Didulica aankomt. Suárez treft hier geen blaam.
Mee eens! In dit soort gevallen zijn er twee factoren die een rol spelen:
1) Zet de inkomende speler zijn beweging naar de bal in VOOR de keeper de bal klemvast heeft? JA, Suarez gaat met zijn voet naar de bal voordat Didulica de bal klemvast heeft.
2) Raakt Suarez met het lichaamsdeel wat hij naar de bal uitstrekt de keeper nadat die de bal klemvast heeft? NEE, Suarez raakt Didulica niet met zijn voet maar ongelukkig met zijn hoofd ook omdat Didulica in een valbeweging zit en zijn hoofd omlaag beweegt. De knie en het hoofd naderen elkaar dus ipv dat het een eenzijdige beweging is van Suarez.
Suarez raakt de keeper WEL nadat die de bal klemvast heeft dus dient met een gele kaart bestraft te worden. Dit deed Vink, goed gehandeld dus.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 22:05
|
|
Mooi stukje over mislukte panenka Suárez op AD Sportwereld:
Citaat:
Zou Luis Suarez vaak naar Spaans voetbal kijken? Zijn eigen spel past er eigenlijk wel bij. Spaans is zijn moedertaal en waarschijnlijk droomt hij ervan in de Primera Division te spelen.
Voor Barcelona of Real Madrid. Of voor een andere mooie Spaanse club. Misschien speelt hij er volgend seizoen al. Dus ja, Suarez kijkt heus wel naar Spaans voetbal.
Dan moet hij de gemiste strafschop ‘à la Panenka’ van Javier Casquero gezien hebben. Casquero komt uit voor Getafe en stond vorige week klaar om Real Madrid-keeper Iker Casillas te verslaan door een penalty te benutten. Casquero stond op de zestienmeterlijn, nam een aanloop en verraste bijna iedereen door de bal zachtjes te stiften. Bijna iedereen! Want Casillas bleef rustig. Hij dook naar de rechterhoek en zag de bal langzaam op hem afkomen. Daardoor had Casillas geen enkele moeite om hem tegen te houden. Casquero baalde. Zijn stiftje was mislukt.
Dat kan ik beter, moet Suarez gedacht hebben. Hij heeft immers namens Ajax al twee keer met een ‘Panenka’ gescoord. Voor de Dubai Cup deed Suarez het al eens tegen Internazionale. Ook imiteerde hij de legendarische penaltynemer in een UEFA Cup-duel met Slavia Praag.
Met de mislukte penalty van Casquero in zijn achterhoofd moet hij gejuicht hebben toen Pieter Vink afgelopen zondag een strafschop toekende aan Ajax. AZ stond 1-0 voor. De Amsterdammers hadden de punten hard nodig in de strijd met FC Twente om de tweede plaats. Even die bal in het net schieten en Ajax stond op gelijke hoogte met AZ. Maar zo simpel was het niet voor Suarez.
Misschien wilde hij zichzelf in the picture spelen. Voor een Spaanse topclub ofzo. Zijn imitatie van Panenka leek echter nergens op. Het leek meer op een imitatie van Casquero. Ook AZ-keeper Joey Didulica dook naar de rechterhoek en zag de bal langzaam op zich afkomen. Didulica moest iets meer moeite doen om de bal tegen te houden dan Casillas, hij moest zijn arm er voor uitsteken en daarna bovenop de bal duiken.
Vervolgens stopte Suarez een stuk van zijn shirt in zijn mond en keek hij minutenlang voor zich uit. Hij piekerde. Zou dat komen doordat hij Didulica per ongeluk het ziekenhuis in getrapt had, of omdat zijn imitatie van Panenka mislukt was?
Even later kreeg hij nog een kans. Vink besloot Ajax nog een penalty te geven. Suarez pakte de bal weer, legde hem op de stip en nam een aanloop. Ik hield mijn hart vast. Hij zou het toch niet weer in zijn hoofd halen? Met Suarez weet je het maar nooit. Godzijdank schoot hij de bal strak in de hoek, doelpunt. Blijdschap overheerste bij me. Niet alleen vanwege de goal, maar ook omdat Suarez blijkbaar toch aan het belang van Ajax denkt. Hoewel hij er volgend seizoen misschien speelt, is hij gelukkig met zijn hoofd nog niet helemáál in Spanje.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 30 apr 2009 10:57
|
|
Citaat: Spannende strijd om topscorerstitel
ROTTERDAM - Als El Hamdaoui en Suarez dit seizoen in één elftal zouden spelen, hadden ze puur cijfermatig een droomduo gevormd.
De beste schutters van de eredivisie hebben gemeen dat ze allebei 22 keer hebben gescoord. Maar de manier waarop ze hun doelpunten maken en de fases van wedstrijden waarin hun treffers vallen verschillen nogal.
Alle goals van El Hamdaoui zijn velddoelpunten. De 24-jarige Marokkaan geldt als eindstation van aanvalsopzetten binnen het team van kampioen AZ. De 22-jarige Suarez benutte voor Ajax ook acht strafschoppen en één vrije trap. Niet zelden verkregen na een eigen individuele rommelactie in en rond het strafschopgebied.
Waar Suarez het meest trefzeker is in het tweede kwartier voor rust en het tweede kwartier erna, daar laat El Hamdaoui zich het vaakst toejuichen in de laatste fases van eerste en tweede helft. De Marokkaan gaat voor de titel van eredivisietopscorer, omdat hij vooral tussen september en december aan de lopende band heeft gescoord. Na de winterstop gebeurde dat nog maar zeven keer. Suarez kwam in vergelijking met zijn concurrent traag op gang. Hij versnelde daarna en heeft na de winterstop zelfs de turbo erop staan. Alleen al in april produceerde de latino van Ajax zes goals.
Suarez en El Hamdaoui misten tot nu toe allebei twee competitieduel. Voor El Hamdaoui komt daar zondag door een schorsing nog een extra kruisje bij. In de rest van de wedstrijden maakten ze bijna louter belangrijke doelpunten.
Daarin schuilt hun voornaamste overeenkomst. Ze maken vele malen vaker de 1-0, de 2-0 of de gelijkmaker dan een treffer in een duel dat allang is gespeeld. Bij El Hamdaoui is die verhouding zelfs indrukwekkend: 17 van zijn 22 goals vielen op momenten dat een wedstrijd voor AZ nog alle kanten op kon gaan. In Willem II hebben ze ook een gezamenlijke favoriete tegenstander. De Tilburgse club ging zowel tegen Ajax als tegen AZ één keer finaal onderuit. Ajax – Willem II werd 7-0 met drie goals van Suarez. Willem II – AZ eindigde in 2-5 met een hattrick van El Hamdaoui.
Het zijn de enige drieklappers die beide spelers lieten noteren. De beste schutters van Nederland geven ook wel eens niet thuis. Opvallend is dat El Hamdoui deze competitie zal afsluiten zonder treffer tegen de traditionele top-drieclubs Ajax, Feyenoord en PSV.
Sportwereld.nl
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 30 apr 2009 11:04
|
|
Wat gebeurt er als ze gelijk eindigen?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 30 apr 2009 11:06
|
|
Citaat: Wat gebeurt er als ze gelijk eindigen? Niks.
|
Para

Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Do 30 apr 2009 11:19
|
|
Citaat: Wat gebeurt er als ze gelijk eindigen?
Penalties.
Haha nee niks natuurlijk, gebeurt wel vaker dat je twee topscorers hebt.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 30 apr 2009 17:50
|
|
Volgens mij had je dat ook met Kuyt en Kalou, 30 jaar geleden, of had Kuyt er toen meer?
|
Brasil

Forum berichten: 156
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 11:57
|
|
Citaat: Wat gebeurt er als ze gelijk eindigen?
Penalties.
.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:17
|
|
[list">Suarez bij Ajax' productiefste buitenlanders ooit
Aanvaller Luis Suarez verovert in rap tempo een prominente plek in de Ajax-historie. Met vijftig goals voor de Amsterdammers behoort de Uruguayaanse spits nu al tot de productiefste buitenlanders ooit van de club.
Slechts vijf andere buitenlandse toppers van Ajax maakten in het verleden meer doelpunten dan Suarez. Van dat quintet was de Fin Jari Litmanen het trefzekerst: hij scoorde tussen 1992 en 1999 in 159 officiële duels 125 keer in Amsterdamse dienst.
Opvallend is dat Suarez pas anderhalf jaar in Amsterdam speelt. Sinds zijn tussentijdse overstap van FC Groningen naar Ajax in de winter van 2007 had hij slechts 86 optredens nodig om tot zijn vijftig doelpunten te komen, een gemiddelde van 0,58.
Suarez maakt in het restant van het seizoen nog kans zijn scoringsdrift te verzilveren met de topscorerstitel in de Eredivisie. Mede door negen (!) doelpunten in zijn laatste zes competitiewedstrijden heeft hij een streepje voor op AZ-spits Mounir El Hamdaoui, die pas tijdens de laatste speelronde terugkeert van twee duels schorsing.

# bron: VI.nl[/list">
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:30
|
|
Suarez mag absoluut geen geel pakken tegen Sparta die kunnen we niet missen tegen Twente en hij staat op scherp ..
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 13:31
|
|
Tegen Sparta hebben we hem ook nodig. Hij zal zich maar gewoon moeten gedragen.
|
Marco

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 20:16
|
|
Sportweek: Ajacied Luis Suarez: 'Versterking zou goed zijn'. Quootje daaruit:
Citaat: Het zou goed zijn als er spelers bijkomen. Welke spelers? Dat weet de trainer het beste. Fysiek komen we wat tekort. Maar ook psychologisch. Het verschil tussen uit- en thuiswedstrijden is te groot. Het lijkt wel of we minder vertrouwen hebben als we in een vreemd stadion moeten spelen. Ook is het slecht dat we na één jaar nog steeds niet precies van elkaar weten wat we doen.
Met name de laatste zin doet pijn..
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 20:19
|
|
Domme gele kaart ook weer zondag, hij is zeker nog niet klaar voor de top.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 20:27
|
|
Dom? Zwaar onterecht, bedoel je zeker. Het is niet altijd een kwestie van of een schwalbe of een penalty. Suárez werd weldegelijk geraakt en vroeg volgens mij niet eens om een strafschop.
|
Marco

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 20:30
|
|
Hij vroeg zelfs meteen om een corner, toch?
|
Nr.10

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 20:38
|
|
Ik heb de beelden terug proberen te zien, maar kon de situatie niet vinden. Ik kan me van gisteren herinneren dat hij zich wel makkelijk liet vallen, wel of geen penalty, dat moet je gewoon niet doen als je weet dat je de schijn tegen hebt.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 22:41
|
|
Uh nee, als Suárez aangeraakt wordt en valt hoeft het geen overtreding te zijn, maar het is zeker niet per definitie een schwalbe. Als er contact is mag je gewoon vallen hoor. Suárez was helemaal niet uit op een strafschop.
|
Rein

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 23:10
|
|
Suárez werd gewoon uit balans gebracht, klaar. De meeste scheidsrechters fluiten bij de meeste spelers direct om een penalty, want dat was zeker niet onterecht geweest. Hij kon zich niet in evenwicht houden.
Bovendien ging hij al gauw naar de bal om te vragen om een corner, inderdaad. Een erg onterechte en snel gegeven gele kaart..
|
Nr.10

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 23:13
|
|
Citaat: Uh nee, als Suárez aangeraakt wordt en valt hoeft het geen overtreding te zijn, maar het is zeker niet per definitie een schwalbe. Als er contact is mag je gewoon vallen hoor. Suárez was helemaal niet uit op een strafschop.
Ik heb het woord 'schwalbe' niet genoemd hoor. Ik kan me herinneren dat hij zich iets makkelijk liet vallen, ik zou blijven staan als ik Suarez was.
|
Rein

|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 23:16
|
|
Citaat: Ik heb het woord 'schwalbe' niet genoemd hoor. Ik kan me herinneren dat hij zich iets makkelijk liet vallen, ik zou blijven staan als ik Suarez was.
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat hij dat ook probeerde. Hij kon daarna niet blijven staan, en liet zich misschien wat overdreven vallen, maar makkelijk blijven staan kon die ook niet..
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:32
|
|
Ik denk echt dat hij vertrekt aan het eind van het seizoen. Wat heeft Suarez nu nog te zoeken bij dit Ajax. Hij steekt er vaak met kop en schouders bovenuit, en hij wilt natuurlijk ook hogerop dat is een feit. Hoe hij afgelopen zondag het veld afliep (waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd) op het Kasteel was tekenend. Hij was zwaar geïrriteerd en geen zin om het uit publiek even te ''bedanken''.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:38
|
|
Ik denk dat hij blijft. Het WK is in aantocht en hij wil op het WK schitteren en zeker zijn van zijn plaats. Als hij hier blijft, waar hij altijd speelt, dan heeft hij grote kans op basisplaats daar. Ook zal Marco (of eventuele nieuwe coach) hem niet laten gaan. Ajax moet eens ambities uitstralen en niet bezwijken voor het grote geld. Pas dan kun je prijzen pakken.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:43
|
|
Suarez: 'Versterking zou goed zijn'
Citaat: Met een Spartaans pak slaag in Rotterdam-West (4-0) nam Ajax zondag afscheid van de laatste kans op Champions League-voetbal. De Amsterdamse club kan FC Twente niet meer achterhalen en is veroordeeld tot een nieuw seizoen in de Europa League.
Luis Suarez baalt als een stekker. In de nieuwe Sportweek zegt de Uruguayaan: 'Mijn droom is spelen in de Champions League'.
Volgens Marco van Basten is het uit opbouwend oogpunt misschien wel het beste als Ajax volgend seizoen zijn krachten meet met de Europese subtop in plaats van de top, zo liet hij afgelopen vrijdag optekenen. Maar Ajax’ beste speler Suarez baalt er stevig van dat hij wederom verstoken blijft van de Champions League.
'Mijn droom is spelen in de Champions League, dat wil ik heel graag. Dus dit is niet goed voor mij, nee', beaamde de aanvaller na Sparta-Ajax (4-0). 'Maar het gaat niet alleen om mij, het gaat om de club. Dit is slecht voor Ajax. We moeten weer een jaar wachten'.
Voor Suarez is het geen reden om zijn biezen te pakken, contractueel ligt dat ook moeilijk en Van Basten wil de Uruguayaan, waarvoor afgelopen zondag weer enkele scouts van internationale topclubs op de tribune zaten, absoluut niet kwijt. Wel hoopt de aanvaller dat Ajax zich zal inspannen om enkele versterkingen naar Amsterdam te halen. 'Het zou goed zijn als er spelers bijkomen. Welke spelers? Dat weet de trainer het beste. Fysiek komen we wat tekort. Maar ook psychologisch. Het verschil tussen uit- en thuiswedstrijden is te groot. Het lijkt wel of we minder vertrouwen hebben als we in een vreemd stadion moeten spelen. Ook is het slecht dat we na één jaar nog steeds niet precies van elkaar weten wat we doen'.
bron: Ajaxshowtime
Hij heeft wel gelijk in de uitwedstrijden dit jaar is er zo matig gepresteerd!
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 14:29
|
|
Ajax moet gewoon een team worden. Dat spelers voor elkaar werken, zoals spelers als Enoh en Aisatti doen. Suarez is een schitterend voetballer, maar als je Ajax nu zo ziet, zou je zeggen dat Suarez net zo goed weg kan gaan. Maar ik ben blij dat ie er nog is.
|