Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 17:51
|
|
Ik ben het met je eens dat Vertonghen beter op de positie van Davids uit de voeten kan komen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 21:25
|
|
De Boer mag Witsche wel helpen op het EK, want de verdediging is echt 3x niets bij oranje
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 21:29
|
|
Waarom spreek je specifiek Witschge daarop aan?
|
Leonel

|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 21:38
|
|
Citaat: Waarom spreek je specifiek Witschge daarop aan?
Ik neem aan dat Witsche zich vooral bezig houdt met de verdediging. Of heb ik dat verkeerd?
|
Bertje

|
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 21:42
|
|
Ik zie niet in waarom. Hij was net zo goed aanvaller als Schip en Van Basten.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 31 mei 2008 10:16
|
|
Misschien zou het goed zijn als Frank de Boer en Rob Witschge over twee seizoenen van functie wisselen. Dat Frank een assistent van Marco wordt om hem vooral te helpen met het verdedigende aspect van het voetbal en Witschge trainer van Jong Ajax wordt (dan zal Koster wel al lang en breed weg zijn). Zo word het lijntje tussen Jong Ajax en Ajax1 nog kleiner.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Za 31 mei 2008 13:38
|
|
Is die Witschge dan een goede jeugdtrainer. Want voor het toevoegen bij de staf van de senioren ben ik het eens, maar er moet toch minimaal 1 verstandige en indrukwekkende trainer in functie zijn voor de A- en B-jeugd. Ik zie Bergkamp dan als een toekomstig trainer op die positie.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:28
|
|
Citaat: De Boer: ik had nog steeds kunnen voetballen
2 juni 2008
Frank de Boer spreekt in een interview met Voetbal International over zijn transformatie van speler naar coach. De oud-verdediger, die volgend seizoen de A1 van Ajax onder zijn hoede neemt, heeft sterk het gevoel dat hij nog altijd mee zou kunnen spelen in de Eredivisie. "Ik had zeker nog in de Eredivisie kunnen spelen", aldus De Boer (3  . "Maar het houdt een keer op. Ik heb die keuze bewust gemaakt en sta er nog altijd achter. Al denk ik dat als ik nog echt had gewild, ik nog steeds had kunnen voetballen."
De jeugdtrainer van Ajax vindt het jammer dat hij uiteindelijk niet als speler bij zijn club is teruggekeerd. "Als je zevenenhalf jaar in het buitenland hebt gezeten, is het niet gek terug te keren naar Nederland. Ik wilde echter alleen maar voetballen bij Ajax. Daar was toen geen sprake van. Het jaar daarvoor wel. Ik heb eerder ook nog gesproken met Ronald Koeman. Hij zei toen dat ze Julien Escudé zouden halen. Bovendien was de aanbieding van Ajax zó teleurstellend dat het niet echt een optie was. Bij mijn terugkeer uit Qatar had Ajax geen behoefte aan mijn diensten als speler. Maar ik had tot op de dag van vandaag nog meegekund als speler bij Ajax. Zeker in het begin zou het me gemakkelijk zijn gelukt."
De Boer weet nog altijd niet of hij een toekomstige hoofdtrainer is. "Klopt, ik zeg nog steeds dat ik niet weet of ik hoofdtrainer wil worden. Ik vind de A1 van Ajax en het assistent-bondscoachschap al een mooie stap. Misschien is dit wel het mooiste wat er is. Ik ben ook wel ambitieus, maar ik weet niet waar mijn plafond ligt. Misschien mis ik wel iets voor een toptrainer. Je hebt in een selectie 26 verschillende ego's bij elkaar. Ik moet nog ondervinden of ik dat wel kan. Met D'tjes gaat dat goed, maar op hoger niveau moet ik het nog zien."
Binnen Ajax wordt vaak geroepen dat De Boer een potentiële toptrainer is. De oud-international tempert de verwachtingen enigszins. "Of ik de toekomstige trainer van Ajax 1 ben? Nee, dat zou ik zo niet durven stellen. Als het zou gebeuren, dan is dat hartstikke leuk. Daar zou ik trots op zijn. Ajax verwacht wel wat van me, dat merk ik ook wel. Ik denk ook wel dat ik kwaliteiten heb om een goede trainer te worden. Of ik álle kwaliteiten heb, zal moeten blijken."
De Boer is overigens blij met de terugkeer van Danny Blind in De Arena. "Nu is ook Danny terug, als technisch directeur. Ook dat vind ik prima. Laten we hopen dat het allemaal weer wat beter wordt. Marco kon dat niet alleen. Er lagen zóveel taken open na het vertrek van Martin van Geel. Danny is nu ook de overkoepelende verantwoordelijke voor de jeugd. Ik denk dat hij een heel belangrijke schakel in het gehele proces gaat worden voor de ontwikkeling binnen Ajax."
Ook de nieuwe trainer Marco van Basten is er in de ogen van de linkspoot klaar voor. "Dat denk ik wel. Hij heeft goede mensen om zich heen verzameld in wie hij het volste vertrouwen heeft. Met Rob Witschge en John van 't Schip vormt hij een goed team waarin veel onderling vertrouwen heerst. Tegelijkertijd denk ik dat ze hem voldoende tegengas zullen geven. John zeker. Ik hoop dat Marco het heel goed doet en dat ook de naam Van Basten aantrekt. Ik hoop ook voor de jeugdopleiding dat de naam Frank de Boer aantrekkingskracht heeft voor voetballers om naar Ajax te komen en te blijven."
Ondanks het gevoel dat hij nog gemakkelijk mee zou kunnen, sluit De Boer een terugkeer op het veld absoluut uit. "Dat gaat echt niet meer gebeuren. Al voel ik me nog altijd erg jong. Zeker niet 38 jaar. Ronald zei laatst nog tegen mij dat afgaan het enige is wat kan gebeuren. Iedereen heeft nog altijd de Frank de Boer van 1998 voor ogen. Volgens Ronald zullen mensen geen rekening houden met mijn leeftijd, maar enkel met het beeld van hoe het ooit was. Dat vond ik wel een goede reden het niet te doen. Al denk ik toch soms stiekem dat ik het nog wel zou kunnen."
Ajax Online
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:37
|
|
Oké, de positie van Olde Riekerink wordt dus uitgehold. Die zal dus ook wel vertrekken/een andere functie krijgen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:43
|
|
Citaat: Oké, de positie van Olde Riekerink wordt dus uitgehold. Die zal dus ook wel vertrekken/een andere functie krijgen. Ik lees dat er niet in hoor alleen dat Danny Blind overkoepelend verantwoordelijk zal worden, maar dat was Martin van Geel ook.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:46
|
|
Volgens mij zou hij, als de functieomschrijving op dat vlak hetzelfde was als van Van Geel, dat niet zo specifiek noemen. Ik verwacht dat Blind de organisatoriche taken van de HO te vervullen krijgt. Heeft-ie ook eerder al gedaan.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:50
|
|
Citaat: Volgens mij zou hij, als de functieomschrijving op dat vlak hetzelfde was als van Van Geel, dat niet zo specifiek noemen. Ik verwacht dat Blind de organisatoriche taken van de HO te vervullen krijgt. Heeft-ie ook eerder al gedaan. Ik verwacht van niet aangezien Jan Olde Riekerink net een weg had ingeslagen en dat redelijke vooruitgang boekte. Ik denk dat ze Jan Olde Riekerink zeker de kans zullen gaan geven en dat Blind alleen de persoon wordt die dat controleert.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:56
|
|
Lijkt me niet. Dan krijg je wel erg veel mensen met een mening. Het gaat immers om de lijn van Van Basten, niet om de lijn van Blind of Olde Riekerink.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 15:57
|
|
Citaat: Volgens mij zou hij, als de functieomschrijving op dat vlak hetzelfde was als van Van Geel, dat niet zo specifiek noemen. Ik verwacht dat Blind de organisatoriche taken van de HO te vervullen krijgt. Heeft-ie ook eerder al gedaan. Ik verwacht van niet aangezien Jan Olde Riekerink net een weg had ingeslagen en dat redelijke vooruitgang boekte. Ik denk dat ze Jan Olde Riekerink zeker de kans zullen gaan geven en dat Blind alleen de persoon wordt die dat controleert.
Inderdaad! Hoofd opleidingen en loopjongen voor transferzaken is wat teveel voor 1 persoon!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:08
|
|
Daar zit ook iets in, Olde Riekerink is door Van Geel aangesteld en niet op basis van de visie van Van Basten. We zullen zien hoe Van Basten het neerzet.
|
Leonel

|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 21:12
|
|
Citaat: Ik zie niet in waarom. Hij was net zo goed aanvaller als Schip en Van Basten.
Sorry Bert, je hebt gelijk. Ik had in mijn hoofd dat hij linker verdediger was. Vraag me niet waarom.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 16:58
|
|
Citaat: Op verzoek van trainer Marco van Basten gaat Frank de Boer zich nadrukkelijker bemoeien met de hoofdmacht van Ajax.
'Eigenlijk wilden we Frank in het begin van het seizoen al regelmatig bij het eerste elftal betrekken', tekende het ANP op uit de mond van Van Basten. 'In de praktijk kwam het daar te weinig van. Frank heeft het namelijk al heel druk. Hij gaat zijn werkzaamheden bij Ajax nu iets anders indelen, zodat hij vaker met de spelers van het eerste elftal kan werken.'
De Boer moet zich vooral tijdens de trainingen gaan richten op de defensie. De 38-jarige oud-international is bij de Amsterdamse club sinds begin dit seizoen verantwoordelijk voor de A1.
De Boer volgt met de stap het voorbeeld van Phillip Cocu, die na het vertrek van Huub Stevens meer betrokken is bij het eerste team van PSV. Beide oud-internationals zijn naast hun clubwerkzaamheden tevens assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij Oranje.
Zeer mooi dit voor Ajax, eindelijk iemand die er verstand van heeft.
Vi.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 16:20
|
|
Citaat: Hallo. Ligt het aan mij of gaat het sinds frank de boer erbij is gekomen nu echt een stuk beter? vooral middenveld en verdediging is er sterk op vooruit gegaan vind ik. Is dit toeval , of is frank de ontbrekende schakel geweest in deze?
Graag een reactie aub.?
groeten
cirebon.
COME ON AJAX LET AMSTERDAM RULE AGAIN !!!!!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 19:31
|
|
Ik denk dat het niet ligt aan Frank de Boer omdat die maar een paar keer heft mee gedaan met de training en voor de winterstop ging het ook vrij goed achterin alleen na de winterstop ging het minder.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 21:17
|
|
Ja, dat denk ik ook. In zo'n korte tijd kan je als Frank De Boer niety zoveel doen! Op lange termijn moeten er inderdaad zeker wel veranderingen merkbaar zijn!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 21:00
|
|
Frank de Boer blijft liever bij de A1.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 23:36
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-2051_Van ... ayern.html
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 23:41
|
|
Hmm.. best opmerkelijk bericht. Net aangegeven dat hij zeker nog wel een jaar door wilde blijven gaan met AJAX A1.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 23:53
|
|
Hmm, hoop het niet. Tenminste, als De Boer inderdaad zo'n talentvolle trainer is.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 23:59
|
|
Citaat: Hmm, hoop het niet. Tenminste, als De Boer inderdaad zo'n talentvolle trainer is.
Inderdaad. Al gaat het dit jaar wel goed met de A1, dus er zit hoop in. Laat hem eerst maar bij AJAX is mijn voorkeur. Misschien is het achteraf helemaal niets, maar misschien zit er wel een hoop trainers-talent in deze jongen.
|