Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Maker: 343Bekeken: 34273
Status: InactiefBerichten: 395
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 00:24
Werd later in de uitzending weer ontkent door kamp De Boer. Daarnaast kwam de berichtgeving van de Van Gaal kant af.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 21:48
http://www.ajaxfans.net/nieuws-2065_Fra ... nchen.html
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 23:10
Frank de Boer en Dennis Bergkamp werden tijdens Voetbal International aangehaald. Zij komen volgend jaar niet meer in actie bij het eerste elftal. Daarnaast klagen hun spelers over de gebrekkige communicatieve vaardigheden van beiden. In hun kop zit het goed, het overbrengen van die informatie is ondermaats.

Bron: Johan Derksen @ Voetbal Insite
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 23:24
Vind een vrij rare opmerking van Derksen en geloof daar niet in. Kan best dat ze nog moeten leren om dingen over te brengen naar de spelers toe. Dat de spelers die dingen niet begrijpen kan, maar dan zal de andere trainer wel ingrijpen die erbij is. Frank de Boer heeft Bob de klerk als ervaren trainer erbij. Dit seizoen heeft Dennis Bergkamp training gegeven aan de B1 waar ook een ervaren jeugdtrainer er langs staat namelijk Robin Pronk. Volgens mijn komt er ook een tweede trainer bij het team van Bergkamp die hij gaat trainen.
Ariel


Geregistreerd: 11-10-2008
Forum berichten: 9
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 09:23
Wat ik hoor uit de wandelgangen heeft Derksen wel een beetje gelijk hoor. In ieder geval wat betreft de Boer. Natuurlijk moet ie nog veel leren, maar communiceren voor een trainer is best belangrijk. Het lijkt mij dat van Basten daar ook een beetje over gestruikeld is.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 12:09
Toch interessant dat zowel Van Basten als De Boer in de media gewoon goed overkomen, terwijl ze voor een groep blijkbaar niet de juiste, duidelijke instructies geven. Ik had juist het idee dat men binnen Ajax erg tevreden is over De Boer.

Maar goed, De Boer is geduldig en zal niet de zelfde fouten maken als Van Basten.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 jun 2009 12:16
Van Bergkamp voorspelde ik aan het begin al dat hij geen goede jongen is om voor een groep te staan. Die moet je 1 op 1 met een speler laten werken, zoals hij bij Arsenal met Van Persie heeft gedaan. Of misschien in groepjes van maximaal 5 maar meer ook niet. Dat kan hij ze rustig uitleggen hoe ze zijn techniek kunnen leren (eerst moet hijzelf dan even de Coerver methode leren) en hoeft hij zich nooit bezig te houden met tactiek en dat soort dingen. Dit zou veel meer bij hem passen en hopelijk ziet hij dat snel in en raakt hij niet ontmoedigt zodat hij helemaal stopt. Kluivert, Davids, Litmanen, Jonk, Bergkamp zijn allen jongens die Ajax moet binnenhalen (Jonk is er al) de Coerver methode moet leren en dan individueel of in kleine groepjes met spelers moet laten werken. Zij hadden/hebben een gouden techniek en kunnen die dus ook het beste overbrengen.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 17:26
Citaat:
Kluivert, Davids, Litmanen, Jonk, Bergkamp zijn allen jongens die Ajax moet binnenhalen (Jonk is er al) de Coerver methode moet leren en dan individueel of in kleine groepjes met spelers moet laten werken. Zij hadden/hebben een gouden techniek en kunnen die dus ook het beste overbrengen.


Dit klopt (deels) niet. Bij FC Groningen D2 werkt Peter Hoekstra. Hij heeft nog steeds een gouden linkerbeen maar wat een ongelofelijke arrogante zak is dat. En met kinderen omgaan, dat kan ie absoluut niet. Soms wisselt ie een ventje van 11 jaar na 5 minuten al, kan ie gaan douchen omdat ie verkeerd loopt of wat dan ook. En 2 jaar geleden vertelde die in oktober al tegen een jongentje van de D2 al dat ie het nooit zou redden en dit jaar wel zou afvallen. Nou dan denk je wow geweldig dat je Peter Hoekstra hebt aangenomen, maar achteraf is het een grote deceptie.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 17:31
Natuurlijk moeten het geen rotzakken zijn maar dat zullen de meeste ex-spelers niet zijn, de meeste mensen zijn namelijk geen rotzakken tegen kinderen.
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 17:41
Nee, je moet natuurlijk niet zomaar iedereen aanstellen, je meot eerst natuurlijk wel even kijken naar de persoon in kwestie en zijn achtergrond. Zo lijkt het mij dat mannen als Davids (zoals JD al zei) goed met kinderen om kan gaan en goed met ze kan lachen, natuurlijk kunnen de jonge pupillen ook erg veel van hem leren op voetbalgebied en ook zeker kunnen ze wat van hem leren als mens.

Het is natuurlijk wel zo dat Edgar op het moment nog geen zin heeft in een functie als jeugdtrainer bij Ajax.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 21:07
Klopt hoor, maar ik hoorde ook positieve verhalen over Frank de Boer, en Bergkamp. Frank de Boer is tactisch erg goed, en let veel op de details, wat ik juist goed vind voor een A1. En Bergkamp krijgt niet zomaar een D-team, alhoewel hij dit idd samen doet.

Over Arnold Muhren hoor ik juist mindere verhalen dat het geen goede trainer is. Kwakman het tegenovergestelde, dat zou wel een goede trainer zijn, evenals Casimir Westereveld.

Bryan Roy is geen goede trainer en die zal ook denk ik na dit seizoen weggaan of doorgaan als assistent of techniektrainer ofzo.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 21:18
Hij is geen goede trainer maar wordt dan techniek trainer? Dat moeten juist de beste trainers zijn. Ik vind hem ook geen goede trainer maar ik hoop dan ook dat hij gewoon weg moet of bijgeschoold word (in de verschillende trainingsmethodes).
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 dec 2009 21:44
[list">Frank de Boer zegt nee tegen FC Groningen

De clubleiding van FC Groningen hoopte deze week de opvolger van Ron Jans te kunnen presenteren, maar Frank de Boer heeft afgezegd. "Toen ik werd benaderd om trainer van FC Groningen te worden", zegt hij, "heb ik direct al laten doorschemeren het waarschijnlijk niet te zullen doen, maar ik heb toch anderhalve week bedenktijd gevraagd. Afgelopen zondag heb ik de club laten weten dat ik het niet doe."

Het was die dag de tweede teleurstelling die de beleidsbepalers bij FC Groningen kregen te slikken. In Rotterdam was de hoofdmacht 's middags al met 3-1 onderuit gegaan tegen Feyenoord.

Frank de Boer (39) is oud-topvoetballer van Ajax, Barcelona, Galatasaray, Glasgow Rangers, Al-Rayyan en Al-Shamai. Hij is 112-voudig international en was daarmee recordinternational totdat Edwin van der Sar hem passeerde op het WK in 2006 in Duitsland (achtste finale tegen Portugal).

De Boer verklaart 'zeer vereerd' te zijn met het aanbod van FC Groningen om Ron Jans op te volgen. "Dat heb ik ook tegen de clubleiding gezegd. Ik vind FC Groningen een mooie club. Ook de visie die het uitdraagt staat mij aan, maar het aanbod komt te vroeg. Ik denk niet dat ik er nog niet aan toe ben om al hoofdtrainer bij een club te zijn. Had ik dat wel gevonden dan was ik graag bij FC Groningen aan de slag gegaan."

Ooit wil hij 'zeker' hoofdtrainer, laat Frank de Boer weten, maar hij vertelt voor een meer geleidelijke route te hebben gekozen om zijn trainerscarrière gestalte te geven. "Ik wil eerst nog trainer blijven van de A1-jeugd van Ajax en daarna ook nog een keer assistent-trainer zijn. Dat hoeft niet per se bij Ajax te zijn."

Frank de Boer zette in 2006 een punt achter zijn imposante carrière. In juni 2007 behaalde hij de trainerslicentie Coach Betaald Voetbal. Behalve jeugdtrainer bij Ajax is hij, samen met een andere oud-topvoetballer, Phillip Cocu, en Dick 'Cooky' Voorn assistent-bondscoach van Bert van Marwijk. "In februari praten we of ik na het WK ook nog bij het Nederlands elftal betrokken blijf."

# bron: Dagblad van het Noorden[/list">
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 dec 2009 23:21
Verstandige jongen. Ik denk dat veel oud-spelers lering kunnen trekken uit de manier waarop Danny Blind enerzijds en Mario Been anderzijds hun carrière hebben opgebouwd.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:55
Column van Peter van der Rijt

Citaat:
Dat de scouting van Ajax al jarenlang even matige resultaten levert als het eerste elftal, dat voor het laatst in 2004 kampioen werd, is nu ook doorgedrongen tot de burelen van de directie. De hoogste baas Rik van den Boog heeft in een interview aangegeven verre van tevreden te zijn. En dat is dan nog heel vriendelijk uitgedrukt.

Het was mijn intentie om nog even de hoogte- en dieptepunten van 2009 door te nemen, maar de actualiteit heeft de prioriteit. Zaterdag publiceerde De Volkskrant een groot interview met Rik van den Boog, de huidige algemeen directeur van Ajax. Hij betichtte Ajax van amateurisme en uitte enorme kritiek op het scoutingsysteem. Het landelijk en ver over de grenzen zoeken naar talent heeft de club heel veel gekost, maar slechts weinig rendement opgeleverd.

Op Johan Cruijff na heb ik zelden iemand zo meedogenloos zien uithalen naar de eigen organisatie. Te pas en te onpas wordt de voetbalschool geroemd als de beste ter wereld en daar te pas en te onpas ook nog eens de scouting aan gekoppeld. Maar Van den Boog prikte er keihard doorheen. Hij analyseerde kritisch de knullige wijze van scouten en serveerde en passant zijn paradepaardje volledig af. Hij zegde toe dat er op korte termijn een grondige reorganisatie plaatsvindt. Dit kan niet gebeuren zonder dat dit voor een aantal scouts verstrekkende consequenties zal hebben.

Het is maar goed ook, dat de algemeen directeur schoonschip wil maken, want anders is zo’n destructieve analyse allen maar voor de bühne. Het interview was me uit het hart gegrepen. Via mijn columns loop ik al jaren te hoop tegen het wanbeleid van technische directeuren, managers en scouts, die debet zijn aan het al jarenlang financieel en sportief falen van Ajax.

Ik miste overigens wel een essentieel onderdeel in Rik’s betoog. Hij kan wel praten over het wereldwijd scouten - daar is niets mis mee - als daadwerkelijk successen worden behaald, maar over het scouten binnen de regio werd met geen woord gerept. Bewust vergeten of niet, Ajax wordt nu toch eens wakker en begrijp dat heel dicht bij huis geweldige talenten rondlopen, die zo in je opleiding kunt laten binnenstromen of direct een versterking zijn voor je selectie.

Wat is het toch voor mentaliteit, dat wat je van ver haalt altijd maar beter is, dan wat aan talent bij de voetbalclubs om de hoek rond dartelt. Het gras is echt niet groener aan de overkant van de oceaan! Zo haalde FC Volendam ooit Quincy van Ommeren, die tot dat moment al jaren in de basis van derdeklasser Sc Buitenveldert stond. ‘s Maandags tekende hij bij de wijdbroeken. Op dinsdag was hij man of the match tegen Go Ahead en de volgende vier jaar stond hij steevast in de basis van de toenmalige eerste divisieclub. En zo kan Ajax ze ook rekruteren.

Hoewel voorzitter Uri Coronel predikt dat dit soort aangelegenheden door de mensen op de vloer moeten worden opgepikt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat een zetje van deze machtige voorzitter de club op het goede spoor zou kunnen zetten. Geef ze vandaag nog opdracht zich te verdiepen in al die talenten, die Ajax kwalitatief beter kunnen maken en de vele fans zullen nog meer genieten van jongens uit de eigen opleiding.

Het zijn geen holle frasen als ik stel dat er nog zoveel talent op de Noord-Hollandse velden loopt te voetballen. Ga eens kijken bij de amateurclubs in de regio en je kunt met eigen ogen constateren dat er menig elftal mee gevuld kan worden. Om Ton Ojers te parafraseren: ik kan probleemloos 18 spelers selecteren, die het op hun sloffen winnen van welke regionale Jupiler League club ook.

Bijna gelijktijdig met dit interview verschenen in de media twee geruchten. In het ene werd gemeld dat PSV Martin van Geel aan wil stellen als opvolger van Jan Reker. Veel succes, kan Ajax eindelijk weer eens de titel pakken. Kijk maar naar wat op basis van Martin’s ‘kunde’ allemaal voor veel geld naar Amsterdam is gehaald en deerlijk is geflopt.

Het andere gerucht vond ik wat zorgwekkender. PSV wil namelijk Hans van der Zee terughalen naar Eindhoven. De superscout behaalde bij Ajax nauwelijks aansprekende resultaten, die hij in zijn tijd bij PSV wel scoorde. Ligt dit dan aan de gebrekkige organisatie binnen Ajax of waren andere factoren van doorslaggevend belang bij PSV? Ik denk dat Van der Zee nog niet klaar is bij Ajax, maar dan zal ook hij zijn ogen open moeten houden voor lokaal talent!

Ajax had het afgelopen seizoen wel een goede hand had in het scouten van de huidige trainer van het tweede, Pieter Huistra. Wat jammer dat deze beschaafde, intelligente en uitstekende opleider naar FC Groningen vertrekt. Natuurlijk, voor Pieter is het een geweldige promotie, maar tegelijkertijd is het een fors verlies voor Ajax. Huistra moet samen met zijn assistent Fred Grim onder moeilijke omstandigheden zijn werk doen met allerlei eerste elftalspelers, die aan hun ritme moeten werken. Zij spelen dan op maandagavond hun wedstrijdjes mee en niet de talenten van Jong Ajax. Als mental coach weet hij zijn eigen jongens toch te motiveren.

Ik heb begrepen dat Ajax zeer tevreden is over wat Pieter Huistra tot nu toe al heeft gepresenteerd. Zijn promotie is hem derhalve door de club gegund, maar erg blij zijn ze er niet mee. Als opvolger wordt Frank de Boer, de huidige trainer van de A1, naar voren geschoven. Alle ogen zijn dus gericht op Rik van den Boog. Blijft zijn aanklacht over de slechte scouting een nietszeggende actie in de krant of komt hij werkelijk tot daden? Durft hij een volstrekt nieuwe organisatie neer te zetten met werkelijk kwalitatieve scouts? En wanneer wordt Frank de Boer als de opvolger van Pieter Huistra gepresenteerd? Het zal beide niet lang duren, schat ik in. Het is tijd voor actie, ook bij Ajax!


Highlow.nl
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 20:00
Wat een onzin column weer, ik vraag me bij hem elke keer af waarom ik het nog lees.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 09:57
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4168_Aja ... -Ajax.html
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 14:48
Ik ben altijd fan geweest van Frank de Boer. Een erg aansprekende persoonlijkheid en een geweldige voetballer. Dit soort mensen moet je koesteren bij Ajax. Op den duur zal hij een keer hoofdtrainer worden, maar ook in andere leidinggevende posities zou hij perfect kunnen werken.

Frank de Boer, Ronald de Boer, Danny Blind, Jari Litmanen, Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Clarence Seedorf zijn mannen waar ik veel vertrouwen in heb. Deze mensen moet van de Boog bij de club houden of betrekken. Zij moeten (in mijn ogen) de komende jaren bepalende posities krijgen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 15:02
Citaat:
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4168_Ajax-wil-De-Boer-doorschuiven-naar-Jong-Ajax.html

Dan heb je wel een grote groep spelers als Van Rhijn, Ebecilio, Jozefzoon en andere die drie seizoenen achter elkaar dezelfde jeugdtrainer hebben. Misschien is het ook handig om af en toe een nieuwe trainer te hebben omdat die met een frisse blik kijkt en misschien een andere aspect van je spel kan verbeteren.

Ik zelf zeg stel Blind aan als assistent van Ajax1 en trainer jong Ajax en stel De Boer aan als assistent van Ajax1.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 16:06
Citaat:
Ik zelf zeg stel Blind aan als assistent van Ajax1 en trainer jong Ajax en stel De Boer aan als assistent van Ajax1.


Is ook een optie, verder kan de Boer dit ook combineren met het assistent-trainerschap bij Oranje wat hij volgens mij ook nog wil doen..

Hopelijk blijft Frank de Boer nog jaren behouden voor ons Ajax. Verder ben ik het wat dat betreft ook eens met JariLitmanen dat die generatie na hun voetballoopbaan graag allen bij ajax zie in een functie al dan niet trainers.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 17:13
En waar baseren we op dat ze daar geschikt voor zijn? En wat ziet JariLitmanen10 als bepalende posities?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 19:38
Citaat:
En waar baseren we op dat ze daar geschikt voor zijn? En wat ziet JariLitmanen10 als bepalende posities?

Vooral specifieke training: Bergkamp, Jonk, Ronald de Boer.
Seedorf als ervaren kracht nog een jaartje ballen als nestor op het veld.
Frank en Danny lopen er nu al.

Stiekem wacht ik eigenlijk nog altijd op het moment dat ene F. Rijkaard hoofdtrainer wordt van Ajax.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 19:44
Maar waarom zouden deze mensen geschikt zijn voor deze functies? Voetballen is nog altijd iets anders dan mensen leren voetballen. Blind is juist hét voorbeeld dat een goede speler nog geen goede trainer is.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:05
Citaat:
Maar waarom zouden deze mensen geschikt zijn voor deze functies? Voetballen is nog altijd iets anders dan mensen leren voetballen. Blind is juist hét voorbeeld dat een goede speler nog geen goede trainer is.


De jeugd heeft de toekomst, ik denk dat het tactisch inzicht wat Bergkamp, Litmanen, Jonk en R. de Boer in hun carriere ook prima kunnen overbrengen op jonge talenten. Niet dat ze er allemaal lopen maar wel die specifieke talenten. Jonge spelers kijken op als ze zo iemand krijgen als begeleiding.. Laat b.v. in het voorjaar Bergkamp al 1x in de week trainen met de aanvallende middenvelders bij ajax ( De Jong, Aisatti, Eriksen). Zulke dingen bedoel ik dan, een paar dagen in de week specifieke training.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:32
De trainers van de jeugdopleiding krijgen tegenwoordig een opleiding op de ALO (Rik van de Boog; Volkskrant papieren versie)
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.363 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Ga
Zoeken: