Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Johan Cruijff
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Johan Cruijff
Maker: Eto'oBekeken: 64458
Status: InactiefBerichten: 1087
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 17:23
Citaat:
Het probleem van de jeugdopleiding is dat er teveel coach's werken en te weinig trainers. Heel simpel, heel makkelijk, heel duidelijk. Ajax moet op zoek naar echte trainers, jongens die een talent beter kunnen maken. Niet die dikke oudjes die er nu werken en die alleen willen dat hun jeugdelftal met grote cijfers wint. Tot het 12 jaar van een speler hoef je niet te trainen op pressie en dat soort tactische dingen, alleen op techniek. Neem een groep van 20 tot 35 jaar oude ex voetballers, leer ze de Coerver methode aan, en laat ze absoluut geen stage lopen, zodat ze niet verpest raken door de oude garde. Daarna laat je ze los op de talenten met als enige opdracht de talenten individueel beter te maken. Elke training richten op de techniek en de tactiek later aanleren.
Er zijn genoeg goede trainers binnen de opleiding bij Ajax. Het probleem bij Ajax is dat er te veel oudvoetballers trainer worden bij Ajax die nog niks bewezen hebben. De trainers die er nu zitten doen al kan het altijd veel beter. Het probleem is dat Ajax grote concurrentie van de andere clubs in Nederlandse clubs erbij is gekomen waardoor Ajax niet beschikt over alle grote talenten binnen Nederland. Verder is het ook onzin dat je alleen maar op techniek moet trainen voor je twaalfde. Het trainen op techniek moet wel het vaakst gebeuren, maar s toch wel belangrijk dat je ook op discipline traint.
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 17:25
Citaat:
Het probleem van de jeugdopleiding is dat er teveel coach's werken en te weinig trainers. Heel simpel, heel makkelijk, heel duidelijk. Ajax moet op zoek naar echte trainers, jongens die een talent beter kunnen maken. Niet die dikke oudjes die er nu werken en die alleen willen dat hun jeugdelftal met grote cijfers wint. Tot het 12 jaar van een speler hoef je niet te trainen op pressie en dat soort tactische dingen, alleen op techniek. Neem een groep van 20 tot 35 jaar oude ex voetballers, leer ze de Coerver methode aan, en laat ze absoluut geen stage lopen, zodat ze niet verpest raken door de oude garde. Daarna laat je ze los op de talenten met als enige opdracht de talenten individueel beter te maken. Elke training richten op de techniek en de tactiek later aanleren.


Amen, dit is precies wat er moet gebeuren, ik vind 12 jaar en ouder echter wel wat laat om tactische dingen te gaan aanleren, ik denk dat je hier langzaamaan mee kan beginnen rond het 9e levensjaar, maar blijf als jeugdcoach van AJAX vooral gefocust op het individu.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 jun 2009 18:45
Citaat:
Er zijn genoeg goede trainers binnen de opleiding bij Ajax. Het probleem bij Ajax is dat er te veel oudvoetballers trainer worden bij Ajax die nog niks bewezen hebben. De trainers die er nu zitten doen al kan het altijd veel beter. Het probleem is dat Ajax grote concurrentie van de andere clubs in Nederlandse clubs erbij is gekomen waardoor Ajax niet beschikt over alle grote talenten binnen Nederland. Verder is het ook onzin dat je alleen maar op techniek moet trainen voor je twaalfde. Het trainen op techniek moet wel het vaakst gebeuren, maar s toch wel belangrijk dat je ook op discipline traint.

Ik spreek dan voornamelijk uit wat ik zie aangevuld met zelfervaring. Ik train samen met een Italiaanse vriend die de jeugdopleiding van Nice heeft doorlopen de Under 14 van Islington Admiral, amateur club. Daar krijgen wij jongens van 12 tot 14 die tactisch alles goed doen en zich 100% inzetten (echte Engelsen dus) maar technisch zeer zwak zijn. Ik neem dan de verdedigend ingestelde spelers voor mijn rekening en de Italiaan de aanval en we trainen 3 keer per week (van de 4) apart. Doordat we die trainingen alleen aan de techniek werken worden de spelers steeds beter en valt de tactiek die ze af en toe (1 van de 4 trainingen) leren veel beter op zijn plaats. Daardoor is mijn Under 14 nu uitgenodigd voor een toernooi waar Arsenal, Q.P.R. en andere Engelse topclubs ook aan mee doen, dit zal in December plaatsvinden. Daarbij valt het me op dat als ze technisch beter zijn het veel makkelijker ze uit te leggen is wanneer ze moeten omschakelen en wanneer ze pressie moeten zetten. Wij spelen trouwens in het Nederlandse systeem met vleugelspelers en twee aanvallende middenvelders wat voor al die jongens erg wennen is maar omdat ze technisch zo veel beter worden leren ze heel snel met de tactiek omgaan.

Ik ben echt van mening dat je de jongens van 12 jaar en jonger bijna alleen op techniek moet laten trainen. Natuurlijk moet je ze eerst neerzetten en dan kijken wat voor een techniek ze moeten leren aangezien bij een verdediging een hele andere training hoort dan bij een vleugelspeler. Die tactiek komt vanzelf wel en daar hoef je misschien van de 100% maar 5/10% van de trainingstijd aan te besteden. Die techniek trainingen leren ze namelijk ook al heel veel tactiek van. Wanneer moet ik gaan lopen, wanneer moet ik druk zetten en dat soort dingen leren jonge spelertjes al door de meest simpele trainingen die eigenlijk op hun techniek traint.

Bij Ajax kunnen ze veel meer uit de talenten halen door ze op jonge leeftijd al tweebenig te maken, dat kan makkelijk en hoort bij elke Coerver training. Er zijn alleen teveel trainers bij Ajax die teveel trainen op tactiek en het winnen dan op het beter maken van spelers. Ik heb dat zelf gezien wanneer ik bij trainingen aanwezig was. Ik zou tot het 12de jaar vooral de Coerver methode gebruiken die ze al heel veel tactiek natuurlijk aanleert maar zich richt op de techniek. Natuurlijk hoort dat niet het enige te zijn maar dat moet wel de basis van elke training zijn. Nu zijn er teveel trainers die de Coerver methode niet goed genoeg onder de knie hebben en daarom zal ik alle coach's bijscholen en doen ze het dan nog niet eruit gooien en vervangen door jonge 25-35 ex-voetballers die je eerst een jaar lang de Coerver methode aanleert en laat zien hoe je die kan gebruiken.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Di 2 jun 2009 18:54
Ik ken een gerenommeerd coach die zich heeft bewezen op het hoogste niveau, niet op voetbalgebied, maar op korfbalgebied. Hij vertelde mij iets wat ik nooit zal vergeten en ik vond dat hij gelijk had. Hier volgt een anekdote:

"Tactiek dat moet je niet trainen als je in de F'jes zit, in de E'tjes ook niet, nee, zelfs in de A'tjes moet je niet op taktiek trainen. Het enige wat je moet doen is techniek, techniek en techniek." Ik keek hem vreemd aan, onze club stond bekend om haar jeugdopleiding en ook het 1e draait mee met de wereldtop. Maar wilde hij nou zeggen dat dat puur op techniek gebasseerd was. Hij vervolgde zijn verhaal: "Techniek is het allerbelangrijkste, zolang je dat niet onder de knie hebt, zal je taktiek nooit werken, hoe goed hij ook is. Als je de bal niet van het ene poppetje naar het andere poppetje krijgt, levert het helemaal niks op." Ik begon overtuigd te raken van zijn visie. Al gaf ik hem nog steeds geen gelijk in het feit dat je op je 17e nog steeds geen taktiek moest leren, maar daar was hij het zelf ook over eens. Om te winnen heb je immers vanaf je 12e levensjaar wel wat taktiek nodig. Maar techniek, daar moet de prioriteit liggen. Als je dan de jeugdopleiding hebt voltooid, zal je perfecte ballen kunnen passen en ook je schottechniek is onder controle.

Wat ik dus wil zeggen hiermee. Taktiek komt later wel, zorg eerst maar eens dat je de bal van de ene persoon perfect bij de andere persoon krijgt, daarna kunnen we wel praten over taktiek. Dat kun je ook nog leren als je 30 bent namelijk.. Met techniek wordt dat lastiger.

Wat deze zelfde coach mij meegaf was het feit dat hij innovatief wilde zijn. Gebruik maken van de technologie van morgen. Video-analyses van de training, daar maken ze gebruik van. Het optimaliseren van de techniek kan het beste met video-analyses. Je kunt wel tegen een speler zeggen dat hij wat fout doet, maar voor zijn gevoel doet hij het goed, dus zal hij het niet zo makkelijk veranderen. Wanneer je de actie filmt en aan de speler voorlegt, zul je zien dat er inderdaad wat fout gaat en daarom zullen ze eerder hun fouten verbeteren. Op dit moment wordt dit alleen nog maar gebruikt bij de selectie, maar ook onze jeugd zal in de toekomst gaan werken met video-analyses omdat het gewoon veel effectiever is.

Alhoewel het om korfbal gaat, deel ik de mening dat dit gewoon voor elke willekeurige sport goed is. Dus ook voor voetbal, daarom denk ik dat we met Lindeman de perfecte man binnen halen. Hij is innovatief en goed bezig.

Edit: Sluit erg goed aan bij JohnDylan, dit stuk van mij. Zie ik!
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 19:14
Je moet natuurlijk veel op techniek trainen, maar het tactische gedeelte kun je niet helemaal links laten liggen. Je ziet nu bij Ajax veel spelers die een prima techniek hebben, maar als het moeilijk gaat zie je niemand die óf de persoonlijkheid óf het tactische inzicht niet heeft om het weer recht te zetten.

Ik ben benieuwd of Jol en Van den Boog Cruijff wel willen hebben. Ik denk dat ze eerst hun eigen plannen willen laten uitvoeren. Volgens mij gaat Cock Jol de jeugdopleiding doorlichten toch? Dan zou Cruijff dat wel niet mogen doen. Verder is het nu redelijk voor elkaar denk ik bij Ajax. Alleen de scouting zou vele malen beter kunnen, dus dat zou Cruijff wel kunnen regelen. Al weet ik niet of hij daar verstand van heeft.

Zou geweldig zijn als hij komt. Hij heeft het meeste voetbalverstand van Nederland dus als iemand het kan neerzetten is hij het wel.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Di 2 jun 2009 19:22
Dat zeggen we ook niet. Ik bedoel in ieder geval dat je niet al op je 9e moet beginnen met techniek, maar pas op je 12e, 13e ofzo. Zoals ze nu ook doen bij Ajax. Jouw punt over dat als het minder gaat, dan zie je bij Ajax niemand op staan. Dit heeft naar mijn idee weinig met tactiek te maken. Persoonlijkheid heb je, of heb je niet. Jouw punt gaat meer om de mentaliteit, dat staat los van techniek of taktiek. En dat het misgaat bij de mentaliteit lijkt mij erg goed zichtbaar. Daar moet de jeugd zich bij Ajax dus verbeteren! Het gaat allemaal te makkelijk, de tegenstand lijkt te gering. Of dat was het in ieder geval.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 jun 2009 19:25
Citaat:
Je moet natuurlijk veel op techniek trainen, maar het tactische gedeelte kun je niet helemaal links laten liggen. Je ziet nu bij Ajax veel spelers die een prima techniek hebben, maar als het moeilijk gaat zie je niemand die óf de persoonlijkheid óf het tactische inzicht niet heeft om het weer recht te zetten.

De jeugdopleiding van Ajax is nog steeds de beste van Nederland maar daar moeten we niet tevreden mee zijn. Het kan veel en veel beter en dat kan door betere trainers aan te stellen. Tactisch inzicht is sowieso heel moeilijk te trainen en tot en met de o14 kan je ze eigenlijk alleen de basis tactiek aanleren. Verder kun je ze natuurlijk inzet aanleren maar dat kan ook in techniek trainingen. Dat zie ik bij de Engelse talentjes die ik train, die zijn ontzetten fanatiek en die inzet zit daar natuurlijk al in. Dat is bij Nederlandse talenten natuurlijk ook zo je leert ze de techniek en in de wedstrijden komt die tactiek vanzelf.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 19:34
Citaat:
Dat zeggen we ook niet. Ik bedoel in ieder geval dat je niet al op je 9e moet beginnen met techniek, maar pas op je 12e, 13e ofzo. Zoals ze nu ook doen bij Ajax. Jouw punt over dat als het minder gaat, dan zie je bij Ajax niemand op staan. Dit heeft naar mijn idee weinig met tactiek te maken. Persoonlijkheid heb je, of heb je niet. Jouw punt gaat meer om de mentaliteit, dat staat los van techniek of taktiek. En dat het misgaat bij de mentaliteit lijkt mij erg goed zichtbaar. Daar moet de jeugd zich bij Ajax dus verbeteren! Het gaat allemaal te makkelijk, de tegenstand lijkt te gering. Of dat was het in ieder geval.


Ik zie in mentaliteit en persoonlijkheid toch wel wat verschillen. Mentaliteit heeft met wedstrijdinstelling te maken (dit is aan te leren) en persoonlijkheden kun je niet veranderen, slechts beinvloeden (daar zitten natuurlijk ook grenzen aan). Persoonlijkheid is niet genoeg om op te staan wanneer het slecht gaat. Je moet ook zien wat er fout gaat en weten wat er gedaan moet worden om het wel goed te laten gaan, al is dit ook een taak van de trainer, maar spelers moeten het zelf ook kunnen. Daar is tactisch inzicht voor nodig. Dat kan ook later worden aangeleerd, maar rond welke leeftijd zouden jullie dat willen doen dan?

Mentaliteit moet je erin stampen. Loop iemand de kantjes er vanaf? Geef hem een schop onder z'n kont en zorg dat hij wel goed zijn best doet. Dan zul je zien dat je niet met 4-0 bij Sparta verliest. Zo'n taak ligt ook bij de hoofdtrainer van het eerste elftal, maar dan is het lastiger, omdat ze die aanpak niet gewend zijn.

Ik vind dat Ajax de nadruk moet leggen op de volgende punten:
- Techniek
- Tactiek
- Persoonlijkheid
- Mentaliteit

Je kunt dan door op de juiste manier die dingen te trainen goede spelers door laten komen.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 jun 2009 19:39
Citaat:
Je moet natuurlijk veel op techniek trainen, maar het tactische gedeelte kun je niet helemaal links laten liggen. Je ziet nu bij Ajax veel spelers die een prima techniek hebben, maar als het moeilijk gaat zie je niemand die óf de persoonlijkheid óf het tactische inzicht niet heeft om het weer recht te zetten.

De jeugdopleiding van Ajax is nog steeds de beste van Nederland maar daar moeten we niet tevreden mee zijn. Het kan veel en veel beter en dat kan door betere trainers aan te stellen. Tactisch inzicht is sowieso heel moeilijk te trainen en tot en met de o14 kan je ze eigenlijk alleen de basis tactiek aanleren. Verder kun je ze natuurlijk inzet aanleren maar dat kan ook in techniek trainingen. Dat zie ik bij de Engelse talentjes die ik train, die zijn ontzetten fanatiek en die inzet zit daar natuurlijk al in. Dat is bij Nederlandse talenten natuurlijk ook zo je leert ze de techniek en in de wedstrijden komt die tactiek vanzelf.

De jeugdopleiding van Ajax staat in ieder geval niet meer op eenzame hoogte. Feyenoord, Sparta, AZ en PSV doen ook goede zaken. Het moet inderdaad veel beter. Tactisch inzicht kun je wel aanleren. Met een bord, video-analyse's en partijtjes spelen kun je tactisch een heleboel bijschaven. Dat fanatisme is mij bij onze Ajax-talenten die in het eerste komen slechts enkele keren opgevallen. In Engeland ligt dat wat anders denk ik.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Di 2 jun 2009 20:24
Ik zou zeggen vanaf 14, 15 jaar de taktiek er beetje bij beetje instampen. Al blijft techniek nog van groter belang, zoals ik al zei. Je kunt wel zeggen dat je via de flanken moet aanvallen, omdat je dan het gevaarlijkst wordt, maar als de bal niet op de vleugels komt of de voorzet is te slecht heb je er nog helemaal niks aan. Blijf dus trainen, trainen en nog eens trainen op de voorzetten van de buitenspelers. Zoals JD zegt, train apart met de verdedigers en de aanvallers. Leer ze de benodigde vaardigheden, daarna komt de taktiek vanzelf wel.

Ik zeg ook niet dat mentaliteit en persoonlijkheid hetzelfde is. Maar een persoonlijkheid kun je nauwelijks veranderen. Daar kun je dan ook niet op trainen. Dat moet een speler zelf doen. Mentaliteit is echter wel trainbaar en zoals je zegt moet je spelers gewoon met de neuzen op de feiten drukken, en als het niet naar wens gaat, de consequenties daarvan laten voelen.

De kwaliteit van de trainers moet ook echt omhoog, daar ben ik het echt mee eens. Kijk wat mij betreft op de hoogste afdelingen van de amateurs. Ik weet niet in hoeverre deze geschikt zijn, maar het lijkt mij dat deze kwaliteiten beschikken, die een Bergkamp of De Boer op dit moment nog niet heeft. Ex-Ajacieden zijn ook zeker welkom, maar dan op de manier zoals JD ze beschrijft, voor de individuele trainingen of de kleine groepen. Niet voor het coachen en trainen van een heel team.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 jun 2009 20:47
Een andere optie in plaats van Cruijff zou zijn om Hamberg Ajax door te laten lichten. Hij heeft nu toch geen baan en een enorme expertise. Laat hem een rapport opstellen en als daar echt veel nuttigs uitkomt dan kan je hem aanstellen als hoofd-jeugdopleidingen om de bevindingen in het rapport ook uit te voeren. Misschien is dit nog wel een betere optie aangezien Hamberg veel beter weet hoe een jeugdopleiding hoort te functioneren.
Gruijt


Geregistreerd: 19-03-2009
Forum berichten: 141
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Raamsdonk
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 14:11
Citaat:
ma 08 jun 2009, 05:56 Nederlands elftal en Bobby Haarms BARCELONA - Met een uitstekende serie heeft het Nederlands elftal zich geplaatst voor het WK. Terecht maakte die prestatie over de hele linie veel indruk. De opmerking dat het door de zwakke tegenstanders wel heel gemakkelijk werd gemaakt, gaat er bij mij niet in. Essentieel is namelijk dat je laat zien dat de mindere tegenstander inderdaad minder is dan jij.

Dat was ook het grote verschil tussen de eerste en tweede helft tegen IJsland. In het eerste deel werd de zwakte van IJsland aangepakt en omdat dit vrij goed lukte, ging de concentratie na rust omlaag. Dat is heel menselijk. Om onder zulke omstandigheden toch het rendement van de wedstrijd op peil te houden is toch het moeilijkste wat er is. Wat dat betreft, zit er dus nog wat rek in het elftal.

De volgende stap is nu om de dominantie van de eerste helft ook tegen sterkere tegenstanders te realiseren. Dat is trouwens een opmerking die ik positief bedoel. Het is toch een uitdaging om je eigen kwaliteit zo te benutten, dat je daardoor de ander slechter laat spelen. Tegen IJsland, Noorwegen en Schotland is dat prima gelukt, nu kijken hoe het tegen teams van een hoger niveau gaat. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik geen fan ben van de speelstijl waarvoor nu gekozen is. Voor de goede orde, dat is mijn persoonlijke smaak.

Tenslotte leiden er meer wegen naar Rome. Alleen ben ik bang dat Nederland op deze manier juist tegen de betere ploegen straks de mist ingaat. Omdat het voor een tegenstander gemakkelijker is om druk te zetten. Daar hadden ze tot nu toe weinig last van, omdat iedereen afwachtend begon, in de hoop er een gelijkspel uit te slepen. Met de manier waarop er nu met zes veredelde verdedigers en vier aanvallers wordt gespeeld, loop je het risico dat als de tegenstander druk gaat zetten het elftal in twee delen uiteenvalt en de afstanden dan te groot worden om goed circulatievoetbal te kunnen spelen. Dat is het meest efficiënt als het tussen het middenveld en aanval gebeurt en niet tussen de verdediging en middenveld. Omdat in dat geval je altijd druk op je eigen elftal houdt.

Dan Bobby Haarms. Zaterdagmiddag hoorde ik dat hij overleden was. Vorige week kreeg ik nog de groeten van 'm en heb ik me voorgenomen hem te blijven zien zoals hij dat zelf het liefste had gewild. Als de rots in de branding. Juist zo iemand wil je niet achteruit zien gaan, zoals dat de laatste jaren is gebeurd. Daarom houd ik dat beeld van onverzettelijkheid voor ogen. Van iemand die me het gevoel geeft dat het mooi is geweest dat ik altijd contact met 'm ben blijven houden. Bobby was een echte clubman. Volgens velen de laatste in z'n soort. Daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn er bij Ajax nog steeds. Meer dan de meesten denken.


Zowaar een positieve column van Johan. Hij heeft wel weer gelijk, zoals ie dat (bijna) altijd heeft.

Wie zijn die clubmensen die er nu nog zitten volgens jullie?
- David Endt
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 14:14
Vooral Endt en Blind maar ook Coronel en behoorlijk wat jeugdtrainers.
Gruijt


Geregistreerd: 19-03-2009
Forum berichten: 141
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Raamsdonk
Geplaatst: Do 11 jun 2009 12:27
Sjaak Swart, Piet Keizer, Michael van Praag (zit er misschien niet echt meer nu en heeft een heel andere functie in de voetbalwereld, maar blijft een Ajax-man in hart en nieren).
ajaxfan13


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 255
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 12:53
Supporters teleurgesteld in Johan Cruijff
AMSTERDAM - Kritiek zonder oplossingen en zijn afwezigheid op de afscheidsceremonie van Bobby Haarms doen supporters twijfelen aan de clubliefde van Johan Cruijff.

De AFCA Supportersclub is zeer teleurgesteld in Cruijff.



Op de website vragen zij zich af of "Johans liefde voor zijn club Ajax oprecht en onvoorwaardelijk is." Cruijff was de grote afwezige op de indrukwekkende afscheidsceremonie voor de overleden Bobby Haarms.

"Wij weten van Bob, dat hij het graag had gezien dat zijn grote vriend Johan Cruijff op zijn afscheid was gekomen. Naast een ingrijpende gebeurtenis in de eigen familiekring kunnen wij ons geen ander excuus bedenken waarom Johan niet aanwezig zou zijn bij het afscheid van Bob."

Ook uitte Cruijff de afgelopen tijd veelvuldig kritiek in de media. Het steekt de supporters dat hij niet bijdraagt aan oplossingen.

"Het gebeurt allemaal veilig vanaf de zijlijn, maar zonder enige vorm van oplossing waarmee hij zijn geliefde club misschien wel eens zou kunnen helpen. Begin vorig jaar kwam hij binnen als ´de verlosser´, maar liet ons vervolgens na twee weken weer in de steek om een verschil van inzicht."

De supportersclub wil nu graag een reactie van Cruijff. Of zoals ze zelf schrijven: "Het antwoord is aan Johan zelf..."

Bron: Webregio
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:08
Natuurlijk is Cruijff wel een echte Ajacied. Dat hij altijd negatief is komt gewoon doordat hij ook wil dat het super met Ajax gaat. Hij zegt ook liever dat het goed met Ajax gaat dan dat hij commentaar levert.

Misschien houdt Cruijff niet van dat soort gebeurtenissen en dat kan ik me goed voorstellen. Het kan zijn dat hij allang langs het kerkhof is gegaan om een laatste eer aan Bobby te bewijzen.

Hij heeft al laten weten dat hij best wat dingen wil doen bij Ajax, maar dan moet het wel gebeuren zoals hij dat wil. Van den Boog ziet het alleen niet zitten om binnen te laten, omdat hij altijd de baas wil zijn, en dat kun je niet eisen natuurlijk.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:15
Ik vind het echt makkelijk van Cruijff om de handdoek zo snel in de ring te gooien.

De beste man komt voor de eerste keer terug in de ledenraad, krijgt direct carte blanch en stopt er met de minste tegenstand mee. Er waren nog zat dingen te doen voor Cruijff.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:23
Citaat:
Ik vind het echt makkelijk van Cruijff om de handdoek zo snel in de ring te gooien.

De beste man komt voor de eerste keer terug in de ledenraad, krijgt direct carte blanch en stopt er met de minste tegenstand mee. Er waren nog zat dingen te doen voor Cruijff.


Ja, v Basten is de minste tegenstand. Het is vooral erg makkelijk om Johan af te kraken achter al die computers. Alles wat die man doet wordt extreem vergroot en voor mij daarom ook logisch dat hij voorzichtig is met wat hij doet.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:27
Ik wil dat mensen eens ophouden met Cruijff aan te vallen. Cruijff heeft het meest betekend voor Ajax dan iemand in de geschiednis van onze prachtige club. Dat hij geen zin had om met Marco de discussie aan te gaan in zijn goed recht. Johan wist hoe het moest en wil dat het dan precies zo gaat want dat is (volgens hem) de enige manier waarop het kan. Dan is het logisch dat je niet een soort halfbakken compromis wilt neerzetten omdat Marco twijfelt. Wil je het goed doen dan moet er geen compromis komen te staan want dat is altijd half/half en dat typische Nederlandse poldermodel hoort ook niet bij Ajax.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:29
@ ajaxspanje

Hij is juist niet voorzichtig. Zijn kritiek is gepeperd en veelvuldig, zijn plan van aanpak bij Ajax was rigoreus.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:30
Citaat:
@ ajaxspanje

Hij is juist niet voorzichtig. Zijn kritiek is gepeperd en veelvuldig, zijn plan van aanpak bij Ajax was rigoreus.

Het plan moet ook rigoreus zijn, als iets niet werkt dan moet het anders. Dan moet je geen compromis krijgen waarmee iedereen kan leven want dan haal je de perfectie nooit.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:36
Een rigoreus plan hoeft niet per definitie een goed plan te zijn. Net zoals een compromis niet per definitie een slecht plan is.

Ik ken het plan inhoudelijk te weinig om er een serieus oordeel over te vellen en dat is nog los van de mogelijke alternatieven die er zullen zijn. Het lijkt mij in ieder geval niet dat JC het monopolie heeft op 'goed'.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:40
Citaat:
Een rigoreus plan hoeft niet per definitie een goed plan te zijn. Net zoals een compromis niet per definitie een slecht plan is.

Ik ken het plan inhoudelijk te weinig om er een serieus oordeel over te vellen en dat is nog los van de mogelijke alternatieven die er zullen zijn. Het lijkt mij in ieder geval niet dat JC het monopolie heeft op 'goed'.

Een compromis betekend altijd dat er twee of meer belangen met elkaar gekruist worden. Dat betekend daardoor bijna altijd dat het een halfbakken plan is. De jeugdopleiding kan wel wat rigoreus gebruiken, ik zeg niet dat het altijd het beste is maar wel voor dit Ajax. De meeste trainers in de Ajax jeugdopleiding zou ik wel willen zien vertrekken en het plan van Cruijff om ze eerst bij te scholen en dan een oordeel te vellen was dan ook een geweldig plan. Cruijff heeft nog nooit iets gedaan bij Ajax of Barca wat slecht uit pakte dus de kans dat dit goed was uitgepakt was zeer groot. Daarbij heeft Johan niet het monopolie op goed maar wie zou nou meer kennis hebben Johan of Marco?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:40
Citaat:
@ ajaxspanje

Hij is juist niet voorzichtig. Zijn kritiek is gepeperd en veelvuldig, zijn plan van aanpak bij Ajax was rigoreus.


Citaat:
Het plan moet ook rigoreus zijn, als iets niet werkt dan moet het anders. Dan moet je geen compromis krijgen waarmee iedereen kan leven want dan haal je de perfectie nooit.


Ik sluit me hierbij aan. Waarom niet gewoon doen wat Cruijff vraagt. Hij neemt de verantwoordelijkheid tot zich. Voor de voorstanders en tegenstander is dit gewoon de beste manier. Lukt het hem wel: Iedereen blij. Lukt hem het niet: Super balen,maar dan hebben we de onuitputtelijke discussie over Johan Cruijff i.i.g. gehad en weet iedereen waar ze staan. Iedereen kan weer verder. Ik ben een voorstander van Cruijff en ondanks ik redelijk veel vertrouwen heb in de technische staf (Alleen het transferbeleid begin ik me toch weer zorgen te maken) vind ik dat we weer de absolute top moeten zijn met de eigen jeugd opleiding door nieuwe technieken om de individueel beter te maken.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Wo 17 jun 2009 13:49
Citaat:
Ik vind het echt makkelijk van Cruijff om de handdoek zo snel in de ring te gooien.

De beste man komt voor de eerste keer terug in de ledenraad, krijgt direct carte blanch en stopt er met de minste tegenstand mee. Er waren nog zat dingen te doen voor Cruijff.


Ja, v Basten is de minste tegenstand. Het is vooral erg makkelijk om Johan af te kraken achter al die computers. Alles wat die man doet wordt extreem vergroot en voor mij daarom ook logisch dat hij voorzichtig is met wat hij doet.

Het feit dat hij tegenwoordig inhoudsloze columns schrijft maakt me weinig uit. Maar zijn plan hield niet op bij de jeugdopleiding, waar hij en Van Basten onenigheid over hadden. Er waren nog meer dingen te doen.
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.325 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Johan Cruijff
Ga
Zoeken: