Auteur
|
Bericht
|
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 09:24
|
|
Citaat: van Basten koopt voor 6,25 miljoen villa in Oud-Zuid
Marco van Basten gaat op stand wonen. Samen met zijn vrouw en drie kinderen verruilt hij zijn bescheiden twee-onder-een-kapje in het immer bruisende Badhoevedorp binnenkort voor een allerminst bescheiden villa in het hoofdstedelijke rijkenreservaat Oud-Zuid.
Dat wil zeggen, als hij de financiering rond krijgt, want vooralsnog meldt de website van verkopend makelaar Broersma dat de verkoop onder voorbehoud van financiering is voltrokken. Daar kunnen we ons eerlijk gezegd ook wel iets bij voorstellen want de vraagprijs van het huis, dat is gelegen aan de statige Oranje Nassaulaan, bedroeg liefst €6,8 miljoen.
Van Basten beheerst de kunst van het afdingen kennelijk, hij mag straks voor €6,25 miljoen zijn naambordje op de deur schroeven. Als de gemeente dat tenminste toelaat, want het gebouw, daterend uit 1925, is een rijksmonument, ontworpen door de architect Granpré Molière. Het telt zo’n 600 vierkante meter woonoppervlak, beschikt over een eigen parkeerterrein en heeft een tuin van zo’n 25 meter met uitzicht op een vijver van het Vondelpark.
Benieuwd of Van Basten en zijn familie binnenkort gezellig op het terras van De Joffers neerploffen met bn-buurtgenoten als Bridget Maasland, Winston Gerschtanowitz, Renate Verbaan, Nicolette van Dam en Robert ten Brink
http://ajax1.nl/?q=node/2413
Nu snap ik waarom er geen extra verdediger is bijgekomen
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 10:27
|
|
Had je moeten denken wat hij voor villa gekocht zou hebben als KJH was verkocht
|
Mike23

Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 10:28
|
|
Van mij part woont hij in een twee keer zo dure villa. Zolang hij Ajax maar kampioen maakt
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 01:39
|
|
Van Basten op Ajaxtv over Ajax-Feyenoord en de nieuwe aankopen.
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:32
|
|
Hoelang denken jullie dat Van Basten nodig heeft om enige lijn in het voetbal van Ajax te krijgen? Het is momenteel niet om blij van te worden en een echt herkenbaar Ajax heb ik al sinds de periode Ten Cate al niet meer gezien. Wordt er een beetje moe van!
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 20:45
|
|
Citaat: Hoelang denken jullie dat Van Basten nodig heeft om enige lijn in het voetbal van Ajax te krijgen? Het is momenteel niet om blij van te worden en een echt herkenbaar Ajax heb ik al sinds de periode Ten Cate al niet meer gezien. Wordt er een beetje moe van! 
Heb geen idee Scio want zie niet zoveel.
Maar herkenbaar Ajax voetbal krijg je toch alleen als je spelers hebt die weten wat het is om herkenbaar Ajax voetbal te spelen en weten wat het is om dat shirt te mogen dragen.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 23:06
|
|
Ik neem aan dat nog wel even gaat duren, Scio. Dat is op zich ook niet zo gek, want iedere nieuwe trainer heeft tijd nodig om zijn team te smeden.
Waar we het verder wel over eens kunnen zijn is dat de start van Ajax niet denderend is. Om de moed er een beetje in te houden, mijn positieve kanten van de balans:
- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
- Doorschuiven Sarpong.
- Het vertrouwen in Van der Wiel.
- Minder lange ballen van achteruit.
- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
- Creëren vele kansen tegen Roda. Het spel was nog niet goed, maar ik heb Ajax al een jaar niet zoveel kansen zien scheppen.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 23:13
|
|
Citaat: Ik neem aan dat nog wel even gaat duren, Scio. Dat is op zich ook niet zo gek, want iedere nieuwe trainer heeft tijd nodig om zijn team te smeden.
Waar we het verder wel over eens kunnen zijn is dat de start van Ajax niet denderend is. Om de moed er een beetje in te houden, mijn positieve kanten van de balans:
- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
- Doorschuiven Sarpong.
- Het vertrouwen in Van der Wiel.
- Minder lange ballen van achteruit.
- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
- Creëren vele kansen tegen Roda. Het spel was nog niet goed, maar ik heb Ajax al een jaar niet zoveel kansen zien scheppen.
Geeft de burger over zee weer moed.
Vind jammer dat ik niet mee kan praten want heb nog zo goed als niets gezien, alleen maar gelezen.
|
Scio

|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 17:17
|
|
Mijn grootste positieve punt is het feit dat Marco goed heeft geluisterd naar enkele succesvolle trainers lijkt het wel. Van dit Ajax kun je veel zeggen, maar ze knokken wel voor elkaar. Waar we vorige jaren gekenmerkt werden door een groep individualisten te zien ballen, staan er nu jonge gretige jongens die voor iedere bal lijken te gaan. en laat dat nou net de sleutel tot succes zijn van zijn Jong Ajax periode, de NL-11 periode, maar ook van trainers als Guus Hiddink, Fred Rutten en Foppe de Haan met Jong Oranje!!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:02
|
|
Ik vond Ajax in Tilburg en in Rotterdam anders stukken minder gemotiveerd overkomen dan de tegenstander.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:20
|
|
Citaat: Ik vond Ajax in Tilburg en in Rotterdam anders stukken minder gemotiveerd overkomen dan de tegenstander. Dat je het bij sommige niet dat ze gemotiveerd zijn wil niet zeggen dat ze het niet zijn.Emanuelson is een speler waarvan je niet ziet dat die gemotiveerd is maar het wel degelijk is.Bij de penalty van Feyenoord reageert die niet fel maar kruipt in elkaar.Dat je als gekken over het veld loopt is voor mijn geen teken van motivatie.In je eigen investeren is voor mijn een motivatie.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:25
|
|
Waar merk jij die motivatie dan wel aan, Bart? En hoe zag je dat daar vorig seizoen geen sprake van was?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:36
|
|
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat elk persoon anders is.Ik denk als spelers in zich eigen willen investeren dat het een goede motivatie is.Ik vind het vaak moeilijk om te zeggen of ze goed gemotiveerd zijn of niet.Maar je kunt toch niet zeggen als ze slecht spelen dat het aan je motivatie ligt.Dat is voor mijn te makkelijk.
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 07:46
|
|
Motivatie is voor mij scherpte en de wil om een duel te winnen. Als ik sommige een duel zie aangaan dan kan ik niets anders concluderen dat ze ongemotiveerd zijn. Het minste wat je van een professional mag verwachten is scherpte en de wil om te winnen en dat mis ik helaas te vaak bij het huidige ajax.
|
Scio

|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 15:02
|
|
De groene windschermen aan de kant van het supportershome worden weer verwijderd zodat de toeschouwers een beter zicht hebben.
www.ajax.nl
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 13:29
|
|
Citaat: 'Uitbarsting' Ajax nabij
Foto ANP/Koen van Weel
AMSTERDAM - Marco van Basten is benieuwd naar wat zijn ploeg morgen laat zien tegen Vitesse. ''Kijken of ze na een goede bekerwedstrijd tegen FC Utrecht vanaf de eerste minuut weer de scherpte kunnen opbrengen.''
Van Basten is daar niet helemaal zeker van en dat komt, zegt hij, door de jeugdigheid van zijn selectie. ''Hoe gaat een jonge ploeg om met de complimenten die de spelers krijgen na een goede prestatie? Dat weten wij eerlijk gezegd ook niet.''
Stukje bij beetje moeten de betrokkenen elkaar beter leren kennen. Waarom reageerde Dario Cvitanich zo geëmotioneerd toen hij met Jong Ajax moest aantreden tegen Volendam? Van Basten weet het nu: ''Als je in Argentinië met het tweede elftal moet spelen, betekent dat dat je uit de A-selectie bent gegooid. We hebben Dario duidelijk gemaakt dat dat in Nederland anders werkt.''
Cvitanich, de man van zes miljoen euro, zit voorlopig op de bank. Van Basten: ''Dario was de eerste speler die wij kochten. Dat was in april, toen de geruchten sterk waren dat Klaas-Jan Huntelaar getransfereerd zou worden. Nu Klaas-Jan is gebleven, begrijpt Dario dat hij even in de wachtkamer zit. Voordeel is, dat we een mogelijke opvolger voor Klaas-Jan Huntelaar al in huis hebben.''
Cvitanich zou ook vanaf de linkerflank kunnen spelen, maar Van Basten kiest daar voor Jeffrey Sarpong. ''Omdat Jeffrey goed tussen de linies kan spelen, de zijkant houdt en inbreng heeft in het positiespel met de middenvelders. Dat vinden wij belangrijk. Cvitanich is een echte spits. Dat zag je ook met zijn invalbeurt tegen FC Utrecht. Hij speelde vanaf links, maar dook meteen op in de punt van de aanval.''
Van Basten geeft Sarpong de komende tijd het vertrouwen. Hij vormt een voorhoede met Huntelaar en Luis Suárez. Een aanval die op het punt van 'uitbarsten' staat, zo lijkt het. Van Basten geniet van de groeiende chemie.
Huntelaar vertrouwt erop dat de doelpunten gaan vallen als de bladeren dat ook doen. En Suárez? Tja Suárez. Van Basten begint te glimlachen. ''Luis is geen klassieke voetballer. In elk duel neemt hij honderd procent risico. Het kan drie keer mislukken, maar de vierde keer begint hij vrolijk opnieuw. Dat is heerlijk en vermoeiend tegelijk, vooral voor de middenvelders achter hem.''
En voor de trainer? ''Ik geef hem een paar richtlijnen mee en verder moet hij maar doen wat zijn gevoel hem ingeeft. Tegen Borac, Feyenoord en Utrecht was hij zo'n beetje bij alle doelpunten betrokken.'' (ANP)
Parool
Ik ben allang blij dat Van Basten wel dingen lijkt op te pikken en zo'n zaak met Cvitanich niet afdoet als ongein.
|
Evah

Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 13:36
|
|
Toch opvallend dat hij duidelijk maakt dat Huntelaar absoluut niet weg mag, terwijl hij Cvitanich als vervanger al binnen heeft. Ziet hij het niet zitten in die jongen?
|
Scio

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 13:39
|
|
Citaat: Toch opvallend dat hij duidelijk maakt dat Huntelaar absoluut niet weg mag, terwijl hij Cvitanich als vervanger al binnen heeft. Ziet hij het niet zitten in die jongen?
Hoe kom je erbij die twee dingen met elkaar te verbinden? Je wilt een spits als Huntelaar toch sowieso behouden? Daarnaast is Cvita net hier en moet hij aan alles wennen. Als je dan KJH laat gaan moet Dario er meteen staan Het verleden heeft uitgewezen dat dat nou niet zo bevorderlijk was (Rosenebrg, Zlatan).
Ik vind het allemaal zo logisch als wat!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 13:42
|
|
Cvitanich is zijn aankoop, dus hij ziet het zeker wel in hem zitten. Maar met iedere aankoop is het nog even afwachten hoe lang het duurt voordat hij definitief aanhaakt, terwijl je bij Huntelaar zeker weet dat hij er per seizoen 25 inlegt.
|
Evah

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 13:43
|
|
Hij geeft aan dat Cvitanich komt, omdat er geruchten waren dat Huntelaar weg gaat. En dat het niet-verkopen van Huntelaar leidt tot het niet-spelen van Cvitanich. Zo'n speler ga je echt niet voor 11 miljoen dollar binnen halen. Tel daar Thomas' uitspraken over het gebrek aan centjes op en je kan concluderen dat dit niet helemaal de bedoeling is.
|
Scio

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 14:18
|
|
Citaat: Hij geeft aan dat Cvitanich komt, omdat er geruchten waren dat Huntelaar weg gaat. En dat het niet-verkopen van Huntelaar leidt tot het niet-spelen van Cvitanich. Zo'n speler ga je echt niet voor 11 miljoen dollar binnen halen. Tel daar Thomas' uitspraken over het gebrek aan centjes op en je kan concluderen dat dit niet helemaal de bedoeling is.
Mwuah! NA Huntelaar waren de pure centrumspitsen dun gezaaid binnen Ajax. De spits van Jong Ajax (Lewis) vodleed niet en de nieuwe aankoop voor die positie van aanvalsleider bij Jong Ajax (Bodul) is ook pas dit seizoen gekomen. M.i. is het gewoon opvullen van hoognodige gaten.
Verder weet je dat Huntelaar gaat vertrekken. Is het niet dir seizoen...dan het volgende. Als je je aankoop een jaar kan laten wennen is dat mooi meegenomen. Op het moment HUntelaar wel was vertrokken was er geanticipeerd op zijn vertrek.
Volgens mij was dit dus juist wel de bedoeling.
|
Evah

|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:30
|
|
Dan lees je z'n woorden dus niet goed. Sja.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:35
|
|
Leuk interview met Van Basten op Ajax.tv.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:53
|
|
Had nou maar 2 knappe verdedigers gekocht ipv Sulejmani.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 20:49
|
|
Sulejmani is een topaankoop. Had nou maar 1 of 2 goede verdedigers gekocht in plaats van 6,5 miljoen uit te geven aan Oleguer en Sno.
|