Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Transferbeleid
Maker: Eto'oBekeken: 32925
Status: InactiefBerichten: 439
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 11:44
Ajax staat voor een cruciale zomer. Twee belangrijke spelers (Heitinga en Huntelaar) gaan waarschijnlijk vertrekken en nog zo'n transferperiode als afgelopen zomer en het elftal dreigt sportief failliet te raken.

Er is absoluut nog wat van te maken, al had het erg geholpen als Ajax afgelopen zomer al goed beleid had gevoerd. Nu ga je op een aantal selectieplekken wellicht toch wat tekort komen. Al mijn aankopen voor komend seizoen zouden in ieder geval 24 jaar of jonger zijn, zodat er weer een selectie met veel toekomstperspectief komt te staan. Dan komt je selectie er zo uit te zien (met de leeftijden vanaf komende zomer ongeveer):

Keepers:

Maarten Stekelenburg (22-09-1982, 25 jaar)
Erik Heijblok (29-06-1977, 31 jaar)
Dennis Gentenaar (30-09-1975, 32 jaar)


Verdedigers:

Vit Wormgoor (16-11-1988, 19 jaar)
Gregory van der Wiel (03-02-1988, 20 jaar)
Jan Vertonghen (24-04-1987, 21 jaar)
Thomas Vermaelen (14-11-1985, 22 jaar)
Vervanger Heitinga (max. 24 jaar)
Nieuwe centrale verdediger cq. rechtsback (max. 24 jaar)
Bruno Silva (29-03-1980, 28 jaar)

Middenvelders:

Siem de Jong (28-01-1989, 19 jaar)
Vurnon Anita (04-04-1989, 19 jaar)
Mitchell Donald (10-12-1988, 19 jaar)
Jeffrey Sarpong (03-08-1988, 20 jaar)
Jan-Arie Van der Heijden (03-03-1988, 20 jaar)
Urby Emanuelson (16-06-1986, 22 jaar)
Rasmus Lindgren (29-11-1984, 23 jaar)
Laurent Delorge (21-07-1979, 29 jaar)
Gabri (10-02-1979, 29 jaar)
Edgar Davids (13-03-1973, 35 jaar)

Aanvallers:

Geoffrey Castillion (11-01-1991, 17 jaar)
Luis Suarez (24-01-1987, 21 jaar)
Edgar Manucharyan (19-01-1987, 21 jaar)
Javier Martina (01-02-1987, 21 jaar)
Vervanger Huntelaar (max. 24 jaar)
Nieuwe vleugelspeler (max. 24 jaar)
Leonardo (09-03-1983, 25 jaar)
Kennedy Bakircioglu (02-11-1980, 27 jaar)
Kenneth Perez (29-08-1974, 33 jaar)


Vertrekken moeten of zullen dus:

Nicolae Mitea (24-03-1985, 23 jaar)
John Heitinga (15-11-1983, 24 jaar)
Michael Krohn-Dehli (06-06-1983, 25 jaar)
Klaas Jan Huntelaar (12-08-1983, 25 jaar)
Jurgen Colin (20-01-1981, 27 jaar)
George Ogararu (03-02-1980, 28 jaar)
Albert Luque (11-03-1978, 30 jaar)
Dennis Rommedahl (22-07-1978, 30 jaar)
Samuel Kuffour (03-09-1976, 31 jaar)
Ismael Urzaiz (07-10-1971, 36 jaar)

Ik heb Emanuelson maar even tussen verdediging en aanval ingegooid omdat ik nog niet helemaal weet wat de plannen van Van Basten met hem zijn. In deze opzet kan Van der Wiel dus nog als controlerende middenvelder komen te spelen, Emanuelson voorin, Kennedy en Vertonghen eventueel weer op het middenveld. Donald heb ik erbij gelaten omdat je geen buil aan die jongen kan vangen.

Als je het zo bekijkt moet er natuurlijk nog een creatieve middenvelder of een controlerende middenvelder die erg sterk aan de bal is bij. Denk echter niet dat Ajax zo'n speler gaat zoeken. Het wordt hoe dan ook moeilijk om dit te realiseren, want slechts 2 van de 10 spelers waar Ajax vanaf moet gaat Ajax aanzienlijk aan verdienen. En dan nog houd je een hele grote selectie over met 29 spelers waarvan 15 uit de eigen jeugd.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:12
Citaat:
Vervanger Heitinga (max. 24 jaar)


Wie zie jij als vervanger van Heitinga komen? Thiago Silva.

Citaat:
Geoffrey Castillion (11-01-1991, 17 jaar)


Gewaagd, en tegelijkertijd ook verrassend dat je die er graag bij ziet. Is nog erg jong en kan liever nog een seizoen in de jeugd rijpen.

Citaat:
Nieuwe centrale verdediger cq. rechtsback (max. 24 jaar)


Ben ik ook wel met je eens. Vindt dat achterin iedere positie dubbelbezet moet, en dat Bruno Silva mag strijden om die positie.

Citaat:
Geoffrey Castillion (11-01-1991, 17 jaar)
Luis Suarez (24-01-1987, 21 jaar)
Edgar Manucharyan (19-01-1987, 21 jaar)
Javier Martina (01-02-1987, 21 jaar)
Vervanger Huntelaar (max. 24 jaar)
Nieuwe vleugelspeler (max. 24 jaar)
Leonardo (09-03-1983, 25 jaar)
Kennedy Bakircioglu (02-11-1980, 27 jaar)
Kenneth Perez (29-08-1974, 33 jaar)


Nu heb je een overvloed aan vleugelspelers, maar bijna geen centrumspitsen. Wie zie jij graag als centrumspits komen? Er komt nu niet 1,2,3 iemand in me op die 24 jaar of jonger is en die vacante positie kan invullen. En Kenneth Perez mag wat mij betreft zijn biezen pakken en een ander club zoeken.

Citaat:
Siem de Jong (28-01-1989, 19 jaar)
Vurnon Anita (04-04-1989, 19 jaar)
Mitchell Donald (10-12-1988, 19 jaar)
Jeffrey Sarpong (03-08-1988, 20 jaar)
Jan-Arie Van der Heijden (03-03-1988, 20 jaar)
Urby Emanuelson (16-06-1986, 22 jaar)
Rasmus Lindgren (29-11-1984, 23 jaar)
Laurent Delorge (21-07-1979, 29 jaar)
Gabri (10-02-1979, 29 jaar)
Edgar Davids (13-03-1973, 35 jaar)


Die mag van mij betreft ook vertrekken en uitzien naar een nieuwe club. Ik denk dat hij niks toevoegt en dat je met Vurnon Anita en Sarpong uitstekende back-ups hebt.
Citaat:

Vit Wormgoor (16-11-1988, 19 jaar)
Gregory van der Wiel (03-02-1988, 20 jaar)
Jan Vertonghen (24-04-1987, 21 jaar)
Thomas Vermaelen (14-11-1985, 22 jaar)
Vervanger Heitinga (max. 24 jaar)
Nieuwe centrale verdediger cq. rechtsback (max. 24 jaar)
Bruno Silva (29-03-1980, 28 jaar)


Prima dat je vindt dat er een nieuwe rechtsback moet komen. Vito is een rechter centrale verdediger. Gregory ook. Jan Vertongen linksback. Thomas Vermaelen linker centrale verdediger. Alleen vind ik wel dat de eventuele vervanger van Heitinga een linkspoot moet zijn als je het op jouw methode wil aanpakken, want je bent nu dunbezet op de positie linker centrale verdediger. Dan kunnen Gregory en Vito strijden om die positie ernaast. Alleen weet ik het niet helemaal. Ik denk dat je flink in de problemen kan komen, omdat Vito al een hele lange tijd uitgeschakeld is, Gregory ook wat pijntjes kent. Dus ik zie liever twee nieuwe centrale verdedigers komen en een rechtsback die de concurrentie mag aangaan met Bruno Silva.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:24
Veel hangt af van wat Marco met Suárez en Urby van plan is, lijkt mij. Wordt Suárez spits of vleugelspits en wordt Urby linksback of linksbuiten?

Er zal sowieso een nieuwe centrumverdediger moeten komen. Dat lijkt me prioriteit numero uno. Een stabiele verdediger (dus geen kip zonder kop als Heitinga) die ook opbouwend zijn verantwoordelijkheid kan nemen. Er zal ook sowieso iemand moeten komen die de rol van Colin als doorsluitende rechtsback kan overnemen.
Verder verwacht ik dat Lindgren op het middenveld sowieso zal spelen en dat De Jong ook op zijn minst veel zal spelen. Heb je verder nog Gabri, Vertonghen en Davids/vervanger van Davids.
Voorin moet er ook in ieder geval iemand bij komen. Afhankelijk van wat de plannen zijn met Suárez, zal dat een spits of vleugelspeler moeten zijn. Dit kan eventueel ook de vervanger voor Huntelaar zijn, maar dat hangt dus mede samen met de plannen die er zijn met Urby.

Daarna zien we wel wat er aan geld nog over is.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:43
Citaat:
Wie zie jij als vervanger van Heitinga komen? Thiago Silva.


Ik heb een lijstje opgesteld en daar staat Thiago Silva inderdaad ook op.

Citaat:
Geoffrey Castillion (11-01-1991, 17 jaar)
Luis Suarez (24-01-1987, 21 jaar)
Edgar Manucharyan (19-01-1987, 21 jaar)
Javier Martina (01-02-1987, 21 jaar)
Vervanger Huntelaar (max. 24 jaar)
Nieuwe vleugelspeler (max. 24 jaar)
Leonardo (09-03-1983, 25 jaar)
Kennedy Bakircioglu (02-11-1980, 27 jaar)
Kenneth Perez (29-08-1974, 33 jaar)


Nu heb je een overvloed aan vleugelspelers, maar bijna geen centrumspitsen. Wie zie jij graag als centrumspits komen? Er komt nu niet 1,2,3 iemand in me op die 24 jaar of jonger is en die vacante positie kan invullen. En Kenneth Perez mag wat mij betreft zijn biezen pakken en een ander club zoeken.

Met Perez wordt het steeds minder, maar hij is natuurlijk nog wel bruikbaar vanwege z'n inzicht en goede trap. Hij kan nog van waarde zijn voor Ajax.

Manucharyan, Suarez, Castillion, eventueel Perez en de vervanger van Huntelaar kunnen allemaal in de punt van de aanval spelen.

Citaat:
Die mag van mij betreft ook vertrekken en uitzien naar een nieuwe club. Ik denk dat hij niks toevoegt en dat je met Vurnon Anita en Sarpong uitstekende back-ups hebt.


Ach, de meeste wedstrijden die hij in Ajax 1 speelde waren gewoon prima. Jammer dat hij zoveel geblesseerd is geweest, maar ik denk dat je hem er best bij kan houden. Al heeft het uiteraard geen prioriteit.

Citaat:
Prima dat je vindt dat er een nieuwe rechtsback moet komen. Vito is een rechter centrale verdediger. Gregory ook. Jan Vertongen linksback. Thomas Vermaelen linker centrale verdediger. Alleen vind ik wel dat de eventuele vervanger van Heitinga een linkspoot moet zijn als je het op jouw methode wil aanpakken, want je bent nu dunbezet op de positie linker centrale verdediger. Dan kunnen Gregory en Vito strijden om die positie ernaast. Alleen weet ik het niet helemaal. Ik denk dat je flink in de problemen kan komen, omdat Vito al een hele lange tijd uitgeschakeld is, Gregory ook wat pijntjes kent. Dus ik zie liever twee nieuwe centrale verdedigers komen en een rechtsback die de concurrentie mag aangaan met Bruno Silva.


Silva is in principe gewoon basisspeler, want hij presteert tot nu toe prima. Ik zie er dus liever een centrale verdediger bijkomen die ook als rechtsback uit de voeten kan. De vervanger dus van Colin, in feite.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:51
Citaat:
Veel hangt af van wat Marco met Suárez en Urby van plan is, lijkt mij. Wordt Suárez spits of vleugelspits en wordt Urby linksback of linksbuiten?


Ik zie dat Vertonghen de enigste linksback is in de selectie, dus ik denk dat Marco Urby als back-up voor Vertonghen ziet. Als je voorin kijkt dan is daar behoorlijk veel concurrentie, hij zou ook eventueel als back-up voor Davids kunnen fungeren. Als die vertrekt dan zou Urby zijn plek kunnen overnemen. Thomas vermaelen zou ook als linksback kunnen spelen, alleen ben je in de centrum dunbezet.

Citaat:
Er zal sowieso een nieuwe centrumverdediger moeten komen. Dat lijkt me prioriteit numero uno. Een stabiele verdediger (dus geen kip zonder kop als Heitinga) die ook opbouwend zijn verantwoordelijkheid kan nemen. Er zal ook sowieso iemand moeten komen die de rol van Colin als doorsluitende rechtsback kan overnemen.


Zeker weten. Er moet soiewso een centrale verdediger bijkomen. Het liefst twee. Ik zit te denken aan centrale verdediger Humberto Mendoza en rechtsback Juan Zúñiga van Atletico Nacional. Twee vliegen in één klap, hoewel ik denk dat Atletico ze niet zonder slag en stoot zal verkopen, dus Ajax zal flink in de buidel moeten tasten. Als doorsluitende back denk ik aan Maidana, wie ik ook eerder aanstippelde in de Argentina-topic voor die positie.

Citaat:

Verder verwacht ik dat Lindgren op het middenveld sowieso zal spelen en dat De Jong ook op zijn minst veel zal spelen. Heb je verder nog Gabri, Vertonghen en Davids/vervanger van Davids.


Ik hoop eerlijk gezegd op speelminuten voor Sarpong. Die is enorm explosief in zijn gedribbel. Het is maar of je voor een gebalanceerd middenveld kiest, en ik denk dat Marco dat zeker wel belangrijk vindt. Kies je voor controlerende linkshalf, David of Lindgren, of kies je voor diepgang, snelheid en dynamiek in de diepte op de halfpositie(s). Sarpong zou ervoor kunnen zorgen.
Citaat:

Voorin moet er ook in ieder geval iemand bij komen. Afhankelijk van wat de plannen zijn met Suárez, zal dat een spits of vleugelspeler moeten zijn. Dit kan eventueel ook de vervanger voor Huntelaar zijn, maar dat hangt dus mede samen met de plannen die er zijn met Urby.


Ik denk dat het nog een hels karwei wordt om een geschikte vervanger voor Huntelaar aan te trekken. Je kan ook volgend seizoen met Suarez in de spits beginnen en dan de seizoen daarna Geoffrey Castillion definitief aan de selectie toevoegen.

Citaat:
Daarna zien we wel wat er aan geld nog over is.


Eerst alle spelers verkopen of van de hand doen die niks toevoegen aan Ajax, en dan pas toeslaan op de transfermarkt. Anders zie ik niet hoe Ajax aan het geld zou moeten komen. Ik weet ook niet hoe groot de transferbudget van Marco is om spelers daarmee aan te trekken.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:55
Citaat:
Ik zie dat Thomas Vermaelen de enigste linksback is in de selectie, dus ik denk dat Marco Urby als back-up voor Vermaelen ziet. Als je voorin kijkt dan is daar behoorlijk veel concurrentie, hij zou ook eventueel als back-up voor Davids kunnen fungeren. Als die vertrekt dan zou Urby zijn plek kunnen overnemen. Thomas vermaelen zou ook als linksback kunnen spelen, alleen ben je in de centrum dunbezet.


Je noemt Vermaelen als linksback (geen fan van hem op die positie) maar vergeet onze beste linksback: Jan Vertonghen.

Citaat:
Eerst alle spelers verkopen of van de hand doen die niks toevoegen aan Ajax, en dan pas toeslaan op de transfermarkt. Anders zie ik niet hoe Ajax aan het geld zou moeten komen. Ik weet ook niet hoe groot de transferbudget van Marco is om spelers daarmee aan te trekken.


Ajax heeft Van Basten een transferbudget toegezegd, dus ik neem aan dat dat niet volledig afhankelijk is van de verkopen. Neemt niet weg dat er natuurlijk meer geld beschikbaar is als Huntelaar en Heitinga worden verkocht, maar Ajax kan natuurlijk nooit wachten tot prutspelers als Rommedahl en Luque zijn verkocht voordat men toeslaat op de transfermarkt. Dat moet namelijk nu al gebeuren, terwijl Luque en Rommedahl moeilijk te slijten zullen zijn en weinig op zullen leveren.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:58
Citaat:
Manucharyan, Suarez, Castillion, eventueel Perez en de vervanger van Huntelaar kunnen allemaal in de punt van de aanval spelen.


Dat meen je toch niet. Manu in de spits. Dat werkt voor geen meter. Die moet vanaf de linkerkant komen. Suarez vast in de spits. Ik moet het nog maar zien. Ik denk dat het meer een speler is die vrijheid moet hebben en niet een hijgende mandekker in zijn nek moet hebben en daarna aangespeeld te worden. Castillion is voor mij, zonder twijfel de toekomstige Ajax-spits. Alleen is het denk ik te vroeg om hem erbij te halen. Laat hem een jaartje in de jeugd, bij de A1, af en toe bij Jong Ajax zijn wedstrijd afwerken. En weet je wat je al kan doen. Is Geoffrey een paar keer per week mee laten trainen met het eerste. Van Roly verwacht ik overigens hetzelfde als ie zich door blijft ontwikkelen als nu. Perez in de aanval. Ik weet het niet hoor. Het lijkt me niet een speler die de ballen erin knikt met het hoofd. Maar ik verwacht dat je met Leonardo en Manu, Martina, geen spelers hebt die voor de voorzet kiezen. Dat zijn spelers die liever gaan voor hun eigen individuele actie, dus dat zou weleens kloppen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 12:59
Citaat:
Je noemt Vermaelen als linksback (geen fan van hem op die positie) maar vergeet onze beste linksback: Jan Vertonghen.


Sorry, ik bedoel Vertonghen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:15
Citaat:
Ik zie dat Vertonghen de enigste linksback is in de selectie, dus ik denk dat Marco Urby als back-up voor Vertonghen ziet. Als je voorin kijkt dan is daar behoorlijk veel concurrentie, hij zou ook eventueel als back-up voor Davids kunnen fungeren. Als die vertrekt dan zou Urby zijn plek kunnen overnemen. Thomas vermaelen zou ook als linksback kunnen spelen, alleen ben je in de centrum dunbezet.


Urby is een toptalent, maar als linkshalf vind ik hem niets. Niet als opvolger van Davids dus. Je moet hem vrijlaten en de mogelijkheid geven de linkerflank te bespelen. Dat kan als linksback of als linksbuiten.

Citaat:
Zeker weten. Er moet soiewso een centrale verdediger bijkomen. Het liefst twee. Ik zit te denken aan centrale verdediger Humberto Mendoza en rechtsback Juan Zúñiga van Atletico Nacional. Twee vliegen in één klap, hoewel ik denk dat Atletico ze niet zonder slag en stoot zal verkopen, dus Ajax zal flink in de buidel moeten tasten. Als doorsluitende back denk ik aan Maidana, wie ik ook eerder aanstippelde in de Argentina-topic voor die positie.


Ik zie amper Zuid-Amerikaans voetbal, maar Thomas heeft me wel op wat spelers gewezen. Maar goed, dat is mijn ding niet.

Citaat:
Ik hoop eerlijk gezegd op speelminuten voor Sarpong. Die is enorm explosief in zijn gedribbel. Het is maar of je voor een gebalanceerd middenveld kiest, en ik denk dat Marco dat zeker wel belangrijk vindt. Kies je voor controlerende linkshalf, David of Lindgren, of kies je voor diepgang, snelheid en dynamiek in de diepte op de halfpositie(s). Sarpong zou ervoor kunnen zorgen.


Nu heb ik van Sarpong nog niet vele gezien - vooral van wat hij in het eerste heeft gespeeld en op Eurosport - maar ik heb het idee dat hij nog beter tot zijn recht zou komen als hij meer vrijheid heeft voor zijn passeeracties en loopacties. Die vrijheid zou je hem kunnen geven door hem op één van de vleugels op te stellen.

Citaat:
Ik denk dat het nog een hels karwei wordt om een geschikte vervanger voor Huntelaar aan te trekken. Je kan ook volgend seizoen met Suarez in de spits beginnen en dan de seizoen daarna Geoffrey Castillion definitief aan de selectie toevoegen.


Castillion heb ik nog niet zien spelen. Kan ik dus nog niets over zeggen.

Citaat:
Dat meen je toch niet. Manu in de spits. Dat werkt voor geen meter. Die moet vanaf de linkerkant komen. Suarez vast in de spits. Ik moet het nog maar zien. Ik denk dat het meer een speler is die vrijheid moet hebben en niet een hijgende mandekker in zijn nek moet hebben en daarna aangespeeld te worden.


Manu heeft natuurlijk sowieso niets bij het eerste elftal te zoeken, lijkt mij.

Daarnaast hoef je in de spits natuurlijk niet zo positiegebonden te spelen, dus Suárez kan er ook best uit de voeten, als je ruimte voor hem maakt. Dan moet je hem dus veel vrijlaten en de mogelijkheid geven om de ruimtes op te zoeken voor zijn dribbels.

Citaat:
Perez in de aanval. Ik weet het niet hoor. Het lijkt me niet een speler die de ballen erin knikt met het hoofd. Maar ik verwacht dat je met Leonardo en Manu, Martina, geen spelers hebt die voor de voorzet kiezen. Dat zijn spelers die liever gaan voor hun eigen individuele actie, dus dat zou weleens kloppen.


Perez is geen diepte spits, da's simpel. Een enigzins goede Perez kan echter wel een balletje vasthouden, heeft een goed gevoel voor positie en heeft het overzicht om een meer teruggetrokken rol te vervullen.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:19
Citaat:
Manu heeft natuurlijk sowieso niets bij het eerste elftal te zoeken, lijkt mij.

Als hij fit is dan zie ik hem zeker als toegevoegde waarde, mss wel basisspeler. Helaas is het een blessuregevoelige jongen en heeft hij veel pech met zijn blessures.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:21
Als hij fit is, misschien. Bij die eerste vier woorden houdt het echter ook al op.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:42
Citaat:
Urby is een toptalent, maar als linkshalf vind ik hem niets. Niet als opvolger van Davids dus. Je moet hem vrijlaten en de mogelijkheid geven de linkerflank te bespelen. Dat kan als linksback of als linksbuiten.


Het predikaat toptalent zou ik niet in mijn mond durven te nemen. Dat gaat wat te ver. Als linksback is het verdedigend erg matig tot slecht. Aanvallend gezien is het zeker een verademing. De enige manier hoe hij zou kunnen functioneren is als wingback, schijn tegenover hem Thomas Vermaelen of een eventuele nieuwe centrale verdediger die hem voorziet van rugdekking en/of zijn positie overneemt. Als linksbuiten zou ook een uptie zijn.
Citaat:

Ik zie amper Zuid-Amerikaans voetbal, maar Thomas heeft me wel op wat spelers gewezen. Maar goed, dat is mijn ding niet.


Welke spelers als ik vragen mag?

Citaat:
Castillion heb ik nog niet zien spelen. Kan ik dus nog niets over zeggen.


Die staat binnen twee jaar voorin in de spits. Zie hem als de nieuwe Adebayor/Kanu.

Citaat:
Nu heb ik van Sarpong nog niet vele gezien - vooral van wat hij in het eerste heeft gespeeld en op Eurosport - maar ik heb het idee dat hij nog beter tot zijn recht zou komen als hij meer vrijheid heeft voor zijn passeeracties en loopacties. Die vrijheid zou je hem kunnen geven door hem op één van de vleugels op te stellen.


Heb je gelijk in. Sarpong zal zich moeten focussen op de linksbuiten positie met een wat ingetrokken rol, dus niet vast vanaf de zijlijn, of als halfspeler. Alleen denk ik dat hij als halfspeler, tactisch nog weleens zijn mannetje zou kunnen laten lopen en daar niet echt uit de verf zou komen. Er wordt ook verdedigend en in de recuperatie iets van je verwacht. Of Ajax speelt in een 4-4-2 formatie en dan kan hij opereren als winger. Vurnon Anita zou moeten meedingen op de positie controlerende middenvelder, het liefst met de punt naar achteren, of op een flat middenveld.

Citaat:
Manu heeft natuurlijk sowieso niets bij het eerste elftal te zoeken, lijkt mij.

Daarnaast hoef je in de spits natuurlijk niet zo positiegebonden te spelen, dus Suárez kan er ook best uit de voeten, als je ruimte voor hem maakt. Dan moet je hem dus veel vrijlaten en de mogelijkheid geven om de ruimtes op te zoeken voor zijn dribbels.


Lijkt me ook, Bertje. Manu is veel te blessuregevoelig en fysiek te licht voor het eerste.

Da's waar. Alleen denk ik dat je dan een soortgelijke situatie krijgt als tegen PSV. Huntelaar die wat ingezakt speelt, en dat je voorin geen vaste man hebt staan en dus voor de tegenpartij het makkelijk wordt je aanval in de kiem te smoren. Als Suarez ruimte wil, dan zal hij soiewso uit de mandekking zich terug moeten laten zakken, of iemand dient als bliksemafleider en maakt in de baan van de schot een stap zijwaarts waardoor je ruimte maakt voor Suarez. Dat zal dan je aanvallende middenvelder moeten zijn. Je zag het ook heel goed dat Sneijder dat deed voor Huntelaar. Die speelde soms goed in dienst van Huntelaar.
Citaat:

Perez is geen diepte spits, da's simpel. Een enigzins goede Perez kan echter wel een balletje vasthouden, heeft een goed gevoel voor positie en heeft het overzicht om een meer teruggetrokken rol te vervullen.


Ben ik ook met je eens. Alleen is Perez bij lange na niet explosief en bewegelijk genoeg om het de verdedigers moeilijk te maken, dan ben je ook makkelijk te verdedigen. Voorin zal je geen vuist kunnen maken. Ik ben meer een voorstander van een vaste man voorin, net als Huntelaar dat goed doet.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:47
Citaat:
Het predikaat toptalent zou ik niet in mijn mond durven te nemen. Dat gaat wat te ver. Als linksback is het verdedigend erg matig tot slecht. Aanvallend gezien is het zeker een verademing. De enige manier hoe hij zou kunnen functioneren is als wingback, schijn tegenover hem Thomas Vermaelen of een eventuele nieuwe centrale verdediger die hem voorziet van rugdekking en/of zijn positie overneemt. Als linksbuiten zou ook een uptie zijn.

Dat Vermaelen als linker centrale verdediger opgesteld staat is juist een bijkoment probleem voor Emanuelson. Die twee zijn totaal niet complimentair aan elkaar.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:55
Citaat:
Dat Vermaelen als linker centrale verdediger opgesteld staat is juist een bijkoment probleem voor Emanuelson. Die twee zijn totaal niet complimentair aan elkaar.


Ik zou het dan ook niet weten. Hoe zou jij het invullen? Puur als linksback is Emanuelson ongeschikt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 13:58
Ik stel liever Urby op dan Vermaelen, hoor. Met Urby kom je tenminste aan voetballen toe. Vermaelen is in de passing zwakker dan Stam was.

Citaat:
Welke spelers als ik vragen mag?


Als Thomas die informatie wil vrijgeven, moet hij dat zelf doen. Is niet aan mij.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 14:48
Stel: Silva en Vertonghen als backs. Wat voor type centrale verdedigers zien jullie dan spelen ervan uitgaande dat AJAX vooral met een opkomende centrale verdediger gaat spelen?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 15:01
Citaat:
Stel: Silva en Vertonghen als backs. Wat voor type centrale verdedigers zien jullie dan spelen ervan uitgaande dat AJAX vooral met een opkomende centrale verdediger gaat spelen?


Wat bedoel je met opkomende centrale verdediger? Een verdediger die kan opbouwen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 15:03
Ja, dat bedoel ik, Skill. Bertje vindt Van der Wiel niet geschikt om de zwakke punten op te vangen van Silva. Vermaelen is, volgens sommigen, opbouwend te zwak.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 15:06
Dan moet je rechts in het centrum een speler opstellen die sterk is in het lopende duel en de ruimte in de rug van Silva kan bespelen. Wiel of Vermaelen kan dan links in de zone spelen.

Sowieso kun je niet altijd èn met een back als Silva spelen èn één van je centrumverdedigers puur voor je verdediging laten spelen. Dan kan slechts in sommige situaties. Silva kan immers niet verdedigen, dus hem met nog twee mensen achterin houden is zelfmoord.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 15:58
Citaat:
Dan moet je rechts in het centrum een speler opstellen die sterk is in het lopende duel en de ruimte in de rug van Silva kan bespelen. Wiel of Vermaelen kan dan links in de zone spelen.


Gewoon een centrale verdediger die Silva defensief kan ontlasten. Het is ook of je tegen twee of drie spitsen speelt. Bij een drie spitsen zou de buitenspeler Silva wat kunnen laten indammen. Bij een twee spitsen zou de linkerspits inderdaad de zijkant kunnen induiken zodat er ruimte komt voor zijn kompaan. Omdat Silva daar een gat laat, moet je centrale verdediger zoals je aangeeft sterk zijn in de lopende duel. Als Silva doorkomt aan de rechterkant dan moet je verdediger gewoon de rechter zone afschermen, en zijn man in de gaten houden.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 16:05
De meeste fatsoenlijkee elftallen kunnen gemakkelijk switchen tussen het spelen met één, twee of drie aanvallers. In principe moet je je verdediging dus ook in meerdere situaties kunnen handhaven.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 16:34
Weg vanwege falen of gewoon simpelweg niet voldoende kwaliteit:
Rommedahl
luque
Colin
Ursaiz
Mitea(helaas alleen maar geblesseerd)
Krohn dehli
Perez
Gentenaar

einde carriere bij Ajax:
Davids(andere club of einde carriere)

Twijfel:
leonardo
Ogararu

Verkoop vanwege uitstekende prestaties
Heitinga
Huntelaar

Ik opteer voor volgend jaar een 4-4-2.

---------------------------Stekelenburg-------------------------------
Sila-----------Van Der wiel--------Vermaelen-----------Vertongen
-------------------------------Lindgren-------------------------------
-------De jong-----------------------------------------Emanuelson------
---------------------------Kennedy---------------------------------------
------------------------Suarez-------Leonardo-------------------------

Backup:
-----------------------------Heijblok---------------------------------------
Ogararu--------------Wormgoor------Kuffour-----------------Slijngaard
----------------------------------Anita--------------------------------------
-------Donald-------------------------------------------------Van der heijden
------------------------------------Sarpong-----------------------------------
--------------------------Martina---------Manuachryan---------------------

Na eventuele aankopen zou ik wijzigingen willen aanbrengen. Helaas weten wij allen dat het kopen van daadwerkelijke versterkingen voor Ajax bijzonder lastig is.

Mijn aankopen:
Dembele
De zeeuw
Defour
Mirallas(schijnt transfervrij te zijn)
Kluivert (na dit jaar een functie binnen de club geven)
een linksback
nog één of twee Centrale verdediger(s)

Als ik naar mijn bovenstaande lijstje kijk weet ik al dat we het heel moeilijk gaan krijgen op de transfermarkt dit jaar. Helaas moet er toch veel gebeuren wil ajax weer eens kampioen worden. Toch verwacht ik ook dit jaar weer veel middelmaat. Maar ergens heb ik toch weer de hoop die ik elk jaar heb.

@Dskilled: Voel ik nou oprechte betrokkenheid van de concurrent? Je bent overigens opvallend goed op de hoogte van de ajax jeugd.
Jij moet juist hopen dat ajax weer prut aantrekt haha.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 16:40
Dembele, Defour en De Zeeuw gaan samen waarschijnlijk al iets van 25 miljoen euro kosten. Ik denk helaas niet dat Ajax dat snel gaat uitgeven en al helemaal niet wanneer er dan nog een centrumverdediger en andere spelers bij moeten komen.

Gelukkig zorgt kennis van de markt ervoor dat er niet zulke astronomische bedragen neergeteld hoeven worden. Zie Suarez, waar Ajax na een jaar twintig keer zoveel aan Groningen betaalde dan Groningen had betaald aan Nacional.

D_Skilled is trouwens stiekem Ajacied. Hij weet het zelf alleen nog niet helemaal.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 16:44
Moet Defour ook nog willen komen. Niet dus.

Verder is doorselecteren niet het wegknikkeren van falende spelers, maar het wegknikkeren van falende spelers als gevolg van het hebben van betere opties.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 maa 2008 16:52
@Thomas: Ik vrees juist dat Ajax weinig kennis heeft van de markt. Anders haal je toch niet zoveel spelers die ajax gewoon niet verder brengen. Rommedahl, Luque enz.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.883
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: Janemub
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.951.417 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken: