Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Transferbeleid
Maker: Eto'oBekeken: 32991
Status: InactiefBerichten: 439
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
H+10


Geregistreerd: 21-01-2008
Forum berichten: 377
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nieuwveen
Geplaatst: Vr 28 maa 2008 18:04
Sorry, niet gezien. My bad!
Krapel


Geregistreerd: 05-05-2009
Forum berichten: 48
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Bunde
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:16
'Ajax verdient zeven miljoen extra'
Geschreven op dinsdag, 14 juli om 12:13

Ajax kan naar alle waarschijnlijkheid vanuit Madrid een extra overschrijving van zeven miljoen euro verwachten. Volgens de doorgaans goed ingevoerde Spaanse sportkrant Marca heeft de Amsterdamse club recht op dat bedrag omdat Klaas-Jan Huntelaar voortijdig bij Real Madrid vertrekt. Dat zou een van de clausules zijn die in het contract tot medio 2013 van de Oranje-international zou zijn opgenomen.



De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Omdat Huntelaar op de nominatie staat om het Santiago Bernabéu een dezer dagen te verlaten, vervalt die variabele optie en heeft Ajax contractueel gezien recht op een bedrag van zeven miljoen euro.

De desbetreffende clausule is voor het huidige bestuur een doorn in het oog. In de laatste maanden werd duidelijk dat er onder leiding van ex-voorzitter Ramón Calderón bijzonder dubieuze handelingen zijn verricht. Naast de clausule in het contract van Huntelaar werden bijvoorbeeld de zaakwaarnemers van andere spelers van Real Madrid rijkelijk beloond, soms wel tot twintig procent van de totale transfersom.

Het is nog onduidelijk waar Huntelaar komend seizoen speelt. De aanvaller is niet met de rest van de selectie naar Ierland afgereisd voor een trainingskamp. Dit om een transfer naar een andere club te bespoedigen. Zaakwaarnemer Arnold Oosterveer had de Nederlander al voor een dergelijk tafereel gewaarschuwd. VfB Stuttgart heeft tot dusver achttien miljoen euro, plus twee miljoen euro variabel, aan Real geboden.

bron; Voetbalzone.nl
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:17
Zou Ajax niet op Huntelaar kunnen bieden, 10 miljoen en dan vergeten we die 7 miljoen. Waarom zou Huntelaar naar een subtopper in Duitsland gaan, kijk als Arsenal of A.C. Milan concreet worden kunnen we het wel vergeten maar met Stuttgart moeten we toch wel kunnen concurreren? Misschien kan je een clausule aanbieden aan Huntelaar dat hij dan weer voor 15 miljoen mag vertrekken als Bayern, Lyon of de top 4 uit Engeland, Spanje of Italie komt.
ajaxfan13


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 255
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:22
Citaat:
Zou Ajax niet op Huntelaar kunnen bieden, 10 miljoen en dan vergeten we die 7 miljoen. Waarom zou Huntelaar naar een subtopper in Duitsland gaan, kijk als Arsenal of A.C. Milan concreet worden kunnen we het wel vergeten maar met Stuttgart moeten we toch wel kunnen concurreren? Misschien kan je een clausule aanbieden aan Huntelaar dat hij dan weer voor 15 miljoen mag vertrekken als Bayern, Lyon of de top 4 uit Engeland, Spanje of Italie komt.



Opzich wel een goed idee maar Jol zei laatst nog dat er niet meer van die hoge bedragen worden uitgegeven aan spelers.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:24
Dat ging over spelers in de Eredivisie, hij zei namelijk dat er geen enkele speler in de Eredivisie meer waard was dan 8 miljoen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:47
Als ik jullie was zou ik Jol niet te hard vastpinnen op dat soort uitspraken. Allemaal onderdeel van het spel. Bij z'n presentatie verkondigde Jol ook dat hij Leonardo wilde behouden maar uiteindelijk liet hij hem toch gaan.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:01
Klopt Pushkin, maar dat komt omdat Leonardo zelf een contract niet accepteerde, en dan houdt het op. Ook heeft hij niet gezegd dat hij niet meer als 8 miljoen gaat biede op spelers in de Eredivisie, dat ging (geloof ik) alleen over Elia. Die zou niet meer waard zijn dan 8 miljoen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:02
Citaat:
Klopt Pushkin, maar dat komt omdat Leonardo zelf een contract niet accepteerde, en dan houdt het op. Ook heeft hij niet gezegd dat hij niet meer als 8 miljoen gaat biede op spelers in de Eredivisie, dat ging (geloof ik) alleen over Elia. Die zou niet meer waard zijn dan 8 miljoen.

Hij zei letterlijk dat er geen enkele spelers in de Eredivisie meer waard was dan wat ze op Elia (8 miljoen) hadden geboden.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:05
Mijn excuses, dat heb ik gemist.
ajaxfan13


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 255
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:09
Citaat:
Klopt Pushkin, maar dat komt omdat Leonardo zelf een contract niet accepteerde, en dan houdt het op. Ook heeft hij niet gezegd dat hij niet meer als 8 miljoen gaat biede op spelers in de Eredivisie, dat ging (geloof ik) alleen over Elia. Die zou niet meer waard zijn dan 8 miljoen.

Hij zei letterlijk dat er geen enkele spelers in de Eredivisie meer waard was dan wat ze op Elia (8 miljoen) hadden geboden.


Daar heb jij helemaal gelijk in maar hij zei ook dat er niet meer van die 'Sulejmani-achtige' bedragen meer werden uitgegeven.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:40
Ik sta er niet van te kijken wanneer De Zeeuw straks voor 9 Miljoen of meer binnenwandelt. Laat ik het zo zeggen.

Leonardo was slechts een prestatiecontract aangeboden zonder verdere garanties, als Jol Leonardo echt graag gehouden had...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 14 jul 2009 21:27
Citaat:
Klopt Pushkin, maar dat komt omdat Leonardo zelf een contract niet accepteerde, en dan houdt het op. Ook heeft hij niet gezegd dat hij niet meer als 8 miljoen gaat biede op spelers in de Eredivisie, dat ging (geloof ik) alleen over Elia. Die zou niet meer waard zijn dan 8 miljoen.

Hij zei letterlijk dat er geen enkele spelers in de Eredivisie meer waard was dan wat ze op Elia (8 miljoen) hadden geboden.

Het is maar goed dat de voetbalwereld zo'n morele wereld is dat je uitspraken letterlijk kan nemen.. Het lijkt me toch duidelijk dat het een spel is om een einde te maken aan de absurde vraagprijzen waar Ajax op stuit als ze zich melden voor een speler in Nederland..
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 25 jul 2009 19:35
T is tijd dat de bezem erdoor gaat! Atouba en Verhoeven had ik nooit gekocht, maar nu ze er zijn..

Verkopen:
Ogararu
Wieleart
Sno
Sarpong*
Anita*
Donald*
Luque
Rommendahl
Kennedy
Martina
(Emanuelson)

*kunnen ook verhuurt worden

Verhuren:
De Jong
Blind
Bodul
[hr">
Emanuelson hoeft niet persé, als er een mooie bedrag [7 mil of hoger) komt kan je het doen.[hr">
Hou je over:
Keepers
Stekelenburg
Vermeer
Verhoeven
(Bizot)
(Padt)

Aankopen: overbodig

Verdedigers:
Verthongen
Van der Wiel
Oleguer
Alderweireld
Atouba
Silva
(Lindgren)
(Blind)
(Van der Heijden)

Aankopen: Obradovic, Coates, en een échte CV waar je niet langs komt.


Middenvelders:
Aissati
Lindgren
De Zeeuw
Enoh
Gabri
Van der Heijden
(Verthongen)
(Danilo)
(Emanuelson)

Aankopen: Schaars/Breadly/Honda/Elm, Prediguer, Seedorf?.

Aanvallers:
Suárez
Sulejmani
Cvitanich
Zeegelaar
(Danilo)
(Castillion)

Aankopen: VoH? Als pinshitter?[hr">
En dan dan mogen er natuurlijk altijd nieuwe Chivu's, Ibrahimovic's of Maxwells komen.

Velen zullen het niet met me eens zijn over Emanuelson, maar daar over een discussie voeren heeft geen nut daar komen we toch niet uit, voer liever een discussie (of niet) over de rest.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 25 jul 2009 20:46
Verkopen: Kennedy, Sno, Rommedahl, Wielaert, Luque, Ogararu, Silva
Verhuren: Martina, Bodul, Donald, Sarpong


Jongens als Sarpong, Anita en Donald moet je natuurlijk niet nu al verkopen. Dat zijn juist jongens met doorgroei potentieel en als ze het niet redden zijn het altijd nog redelijke back-ups.

Blind is jong genoeg om nog een jaar bij Jong Ajax te spelen en bij Ajax1 te trainen, hetzelfde geld voor Zeegelaar. Siem de Jong is de enige echte aanvallende middenvelder die ook nog eens kan scoren die Ajax heeft dus die zal ik zeker bij de selectie houden. Straks ziet iedereen wel in dat een aanval met Suarez, Sulejmani/Cvitanich en Aissati daar net achter niet werkt omdat alledrie de spelers teveel zwerven. Zet je Siem de Jong er tussen dan is er tenminste een aanspeelpunt die ook goed als schakelspeler kan functioneren.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 25 jul 2009 21:31
Dat van De Jong klopt. Zeegelaar zal ik ook niet verhuren omdat ik denk dat hij nu al iets toevoegt aan Ajax, af en toe invallen is goed voor hem. Ik denk dat Blind het beste verhuurd kan worden, hij zal niet veel spelen in het eerste denk ik.

In Donald, maar vooral in Anita en Sarpong zie ik geen toekomst.
Fcaa


Geregistreerd: 28-05-2009
Forum berichten: 125
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 25 jul 2009 22:04
Citaat:
Verkopen: Kennedy, Sno, Rommedahl, Wielaert, Luque, Ogararu
Verhuren: Martina, Bodul, Donald, Sarpong


Jongens als Sarpong, Anita en Donald moet je natuurlijk niet nu al verkopen. Dat zijn juist jongens met doorgroei potentieel en als ze het niet redden zijn het altijd nog redelijke back-ups.

Blind is jong genoeg om nog een jaar bij Jong Ajax te spelen en bij Ajax1 te trainen, hetzelfde geld voor Zeegelaar. Siem de Jong is de enige echte aanvallende middenvelder die ook nog eens kan scoren die Ajax heeft dus die zal ik zeker bij de selectie houden. Straks ziet iedereen wel in dat een aanval met Suarez, Sulejmani/Cvitanich en Aissati daar net achter niet werkt omdat alledrie de spelers teveel zwerven. Zet je Siem de Jong er tussen dan is er tenminste een aanspeelpunt die ook goed als schakelspeler kan functioneren.


Helemaal mee eens, Ajax moet nu zich gewoon focussen op een goede scouting. We doen voorlopig niet echt mee in Europa. Maar over een paar jaar als enkele oud-ajacieden zoals Chivu terug komen heb je meer ervaring en komt het helemaal goed. De scouting is behoorlijk slecht bij Ajax en moet en kan beter. Nu gewoon focussen op de toekomst. Ik zie over een paar jaar wel weer wat ontstaan dat mee kan doen in de top.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:45
Citaat:

Helemaal mee eens, Ajax moet nu zich gewoon focussen op een goede scouting. We doen voorlopig niet echt mee in Europa. Maar over een paar jaar als enkele oud-ajacieden zoals Chivu terug komen heb je meer ervaring en komt het helemaal goed. De scouting is behoorlijk slecht bij Ajax en moet en kan beter. Nu gewoon focussen op de toekomst. Ik zie over een paar jaar wel weer wat ontstaan dat mee kan doen in de top.


Ik denk niet dat we (over een paar jaar) mee doen met de top. Daar is echt wel meer voor nodig, misschien kwartfinale CL, als t mee zit 1x halve finale CL maar daar houd het op.
Teaser


Geregistreerd: 22-02-2008
Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:09
Ik vraag me af of er wel een transferbeleid te volgen is als je aan alle kanten voorbij gelopen wordt door clubs die er "wat makkelijker" over denken om een speler binnen te harken. Van alle spelers waar Ajax mee zou praten of volgde (volgens berichten) zijn er velen al naar andere clubs gegaan en zoekt Ajax nog steeds naar die juiste versterking/talenten.

Zou Ajax niet gewoon zichzelf ook erg makkelijk moeten opstellen of half tegen de stroom in moeten blijven roeien? Ze zeggen wel eens dat een brutaal mens de halve wereld heeft maar tegenwoordig in het voetbal is het niets meer dan de waarheid...
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:48
Ik denk heel veel spelers die aan Ajax (net zoals meerdere clubs) worden gelinkt niet kan rekenen van die clubs. Het is gewoon het trucje van de zaakwaarnemer die probeert zijn spelers in the picture te laten bij de clubs. Ook word er van niets een transferbericht gemaakt die dan weer overgenomen word door een krant. De meeste komen ook rustig tot stand en komt er maar weinig in de media.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 00:09
Citaat:
Ik vraag me af of er wel een transferbeleid te volgen is als je aan alle kanten voorbij gelopen wordt door clubs die er "wat makkelijker" over denken om een speler binnen te harken. Van alle spelers waar Ajax mee zou praten of volgde (volgens berichten) zijn er velen al naar andere clubs gegaan en zoekt Ajax nog steeds naar die juiste versterking/talenten.

Zou Ajax niet gewoon zichzelf ook erg makkelijk moeten opstellen of half tegen de stroom in moeten blijven roeien? Ze zeggen wel eens dat een brutaal mens de halve wereld heeft maar tegenwoordig in het voetbal is het niets meer dan de waarheid...


Wat bedoel je met er ' wat makkelijker' over denken? Volgens mij denkt Ajax juist te makkelijk over het technisch beleid. In plaats van af te gaan op de (goede?) scouting voert men beleid door de portemonnee van zaakwaarnemers te spekken.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 03:48
Ajax moet eerst presteren voordat er goede spelers komen. Ik wil ook niemand meer zien komen (uitzonderlijk talent wel) nu. We gaan maar lekker roeien met de riemen die we hebben. En er staan genoeg jonge knapen die graag in het bootje willen zitten en roeien. Ajax moet maar weer eens in zichzelf gaan geloven, dan komt het met de scouting ook goed.
MrGuide


Geregistreerd: 20-06-2009
Forum berichten: 479
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 08:14
Citaat:
Alfons Groenendijk wil nog de nodige versterkingen halen bij Willem II, maar weet dat het geld ontbreekt. De oefenmeester gaat daarom creatief te werk en hoopt op enige medewerking van zijn voormalig werkgever Ajax. Groenendijk heeft volgens De Telegraaf zijn oog laten vallen op Jan-Arie van der Heijden en Mitchell Donald


Bron: Telegraaf
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:44
Citaat:
Alfons Groenendijk wil nog de nodige versterkingen halen bij Willem II, maar weet dat het geld ontbreekt. De oefenmeester gaat daarom creatief te werk en hoopt op enige medewerking van zijn voormalig werkgever Ajax. Groenendijk heeft volgens De Telegraaf zijn oog laten vallen op Jan-Arie van der Heijden en Mitchell Donald


Bron: Telegraaf
Hij gaat dus echt Donald hier niet weghalen hé. Dat zou wel heel dom zijn van Jol. Van der Heijden vind ik niet zo erg, dat zou ook beter zijn voor zijn ontwikkeling maar geen Donald!
De Dominee


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:03
Van der Heijden, Sarpong en Martina mag hij hebben.
MrGuide


Geregistreerd: 20-06-2009
Forum berichten: 479
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 30 jul 2009 11:09
Citaat:
'Mendes en Vertonghen in beeld bij Barça'
In de zoektocht naar een nieuwe verdedigende middenvelder richt FC Barcelona zich ook op de Nederlandse Eredivisie. Volgens het Spaanse Sport zijn AZ-speler David Mendes da Silva en Ajacied Jan Vertonghen in beeld bij de club.

Wel gelden Cesc Fabregas en Javier Mascherano nog altijd als topkandidaten in de Catalaanse stad. Het prijskaartje dat aan deze spelers hangt is FC Barcelona echter te gortig. Vandaar dat de club dreigt terug te vallen op 'Plan B', zo schrijft de krant.

Het tweede plan van trainer Pep Guardiola bestaat uit het vastleggen van een multifunctionele verdedigende middenvelder met een prijskaartje van ongeveer tien miljoen euro. Daar komen Vertonghen en Mendes da Silva voor in beeld. Ook Galarasaray-middenvelder Mehmet Topal staat op het lijstje van Barça.

Vertonghen (22) heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2013, terwijl Mendes da Silva (27) in Alkmaar gezien wordt als de opvolger van de naar Ajax vertrokken Demy de Zeeuw. Ook hij is in het bezit van een contract dat loopt tot 2013.


Bron: Sport

Geloofwaardigheid?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.566 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken: