Hirsi Ali, met alle respect maar wat ik ben ik blij dat de Nederlandse politiek verlost is van die Truus. Anyway zou positief zijn als PVDA als de grootste wordt straks dan is een kabinet zonder PVV of het CDA gegarandeerd.
Ze hebben in ieder geval de juiste stap voorwaarts gezet door Cohen als lijsttrekker te maken. Hopelijk doet hij het ook goed in de debatten.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 742 Nieuws reacties: 3 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 13:33
Citaat:
‘Pedopartij’ PNVD heft zichzelf op
Rotterdam, 15 maart. De Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD), beter bekend als de ‘pedopartij’, heeft zichzelf gisteren op een algemene ledenvergadering opgeheven. Reden is dat de PNVD dit jaar, net als in 2006, niet genoeg steunverklaringen heeft gekregen om aan de parlementsverkiezingen te kunnen meedoen.
De PNVD wilde af van het verbod op seks met kinderen van twaalf jaar en ouder. Het voormalige bestuur liet in een verklaring weten dat met de ontbinding van de partij niet „de hete hangijzers” verdwijnen. „Een cultuuromslag is een kwestie van tijd.”
Het bestuur van de PNVD had gehoopt dit keer wel genoeg handtekeningen te kunnen verzamelen, nu het door een wetswijziging niet langer nodig is daarbij privégegevens zoals het woonadres te vermelden.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:53
Goed, de opgepoetste versie hebben we gehad....
Nu de retarded:
En de 60-jarige versie:
Marco Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 maa 2010 21:29
Dat zijn zorgen. Ze maakt zich zorgen om het land. Wat een plichtsbesef! Ze debuteert toch maar mooi als vierde. Het CDA komt met oude rotten, de eerste debutant staat op de 20e plek en heet Hanke Bruins Slot. Zij stond eerder onder de lat bij Kampong. Op plek 16 bij D66 staat een voorleesmoeder; Pia. Met dit land komt het helemaal goed..
Die van de VVD zat toch al in het europees parlement? Heeft daar volgens mij aardige dingen gedaan.
Edit: 31-03-10 7.15.
Ze is vanochtend te gast in goede morgen Nederland, daar verkondigd ze een beetje hoe ze haar standpunten ziet. Verder is ze ook in het europees parlement in actie gekomen tegen de Amerikanen die onze bankrekening gegevens wilden hebben.
Ze komt over als een frisse invloed binenn de VVD, is anders dan die van Balen. Komt wel goed over al moet je dat altijd met een korrel zout nemen bij de politiek..
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 14:45
Tijdens een verkiezingsdebat op de Hogeschool van Amsterdam kreeg demissionair-minister van Financiën De Jager een ei op zijn hoofd gedrukt. Beelden staan hier.
Zo zie je maar weer, niet alleen bij het voetbal lopen er randdebielen rond
+1 trouwens voor de reactie van Jort Kelder: "Respectloze eikel!"
Marco Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 22:07
Inderdaad. Wat een oetlul.
Terwijl Albayrak aan het draaikonten is, is de VVD tot nu toe de grote stijger. Is Pechthold stilgevallen?
Mag voor het eerst stemmen, ben niet heel erg met politiek bezig, maar ben sociaal ingesteld dus zal waarschijnlijk voor Groen Links of SP gaan. Hoop echt dat Wilder zo min mogelijk zetels krijgt.
PVV-leider Geert Wilders voegt geen nieuwe kandidaat toe aan de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni nu de nummer vijf, Gidi Markuszower, is afgehaakt. Hij zal daarom maandagavond tijdens een partijbijeenkomst in Rotterdam niet vijftig, maar 49 kandidaten presenteren.
Dat heeft Wilders laten weten. Markuszower trok zich zaterdagavond terug. De kandidaten die boven hem stonden, zijn inmiddels een plaats gestegen. Toen de nummer negen, Mellony van Hemert, zich half april om medische redenen terugtrok, werd PVV-Europarlementslid Barry Madlener nog aan de lijst toegevoegd.
Al snel na de bekendmaking van de PVV-kandidatenlijst bleek dat Markuszower bij de viering van het 60-jarig bestaan van Israël was aangehouden omdat hij, als beveiliger, wel een wapen droeg maar niet de benodigde papieren daarvoor bij zich had. Ook stapte hij kortgeleden op als bestuurslid van de Raad van de Joodse gemeente Amsterdam nadat hij erop had aangedrongen om Joodse Nederlanders die een VN-rapport over Gaza verdedigen, levenslang in de ban te doen.
Markuszower stelde in een korte verklaring dat hij de afgelopen twee weken heeft ervaren wat het betekent om ,,continu onder een negatief vergrootglas'' te liggen. ,,Ik voel mij in een dergelijke positie niet senang en wens niet op die manier de komende vier jaar door het leven te gaan'', aldus de 32-jarige ondernemer.
De top tien van de PVV-lijst bestaat door het vertrek van de twee kandidaten vooral uit bekende gezichten. Na Wilders volgt huidig Kamerlid Fleur Agema, nieuwkomer Lilian Helder, de Kamerleden Raymond de Roon, Martin Bosma, Sietse Fritsma en Teun van Dijck, Europarlementariër Louis Bontes en de Kamerleden Dion Graus en Richard de Mos.
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 12:21
[list">Stemwijzer weer online
Mensen die nog niet weten op welke partij ze bij de verkiezingen gaan stemmen, kunnen weer terecht bij de Stemwijzer. De stemhulp is sinds vrijdagochtend in de lucht. Bezoekers van de website beantwoorden dertig stellingen, waarna een stemadvies volgt. Voor de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2006 werd de Stemwijzer naar eigen zeggen bijna vijf miljoen keer geraadpleegd.
Gisteren de stemwijzer gedaan. Ik kwam gisteren uit op de linkse partijen. Bovenaan stond bij mijn de PvdA met net erachter GroenLinks.Peiling: paarse coalitie wordt mogelijk
Citaat:
HILVERSUM - De PvdA en de VVD gaan vijf weken voor de verkiezingen steeds verder aan kop in de peilingen. Uit de politieke barometer van bureau Synovate vrijdag blijkt dat beide partijen deze week een zetel stijgen en uitkomen op respectievelijk 33 en 31. Het CDA raakt verder achterop door een verlies deze week van twee zetels waardoor de huidige regeringspartij uitkomt op 27.
Volgens deze barometer is met deze zetelstand voor het eerst in ruim 3,5 jaar tijd weer een paars kabinet mogelijk: PvdA, VVD en D66 zouden op 76 zetels uitkomen. Een centrumrechtse coalitie van VVD, CDA en PVV zou overigens ook 76 zetels halen.
Opmerkelijk is verder dat de Partij voor de Dieren in deze peiling een van de twee huidige zetels kwijtraakt. De partij van Marianne Thieme kende vorige maand interne strubbelingen, omdat de partijtop Esther Ouwehand niet op de kandidatenlijst had gezet. Partijleden zetten haar alsnog op de kandidatenlijst. Verder staat de PVV op 18, D66 op 12, SP en GroenLinks op 9, ChristenUnie op 8, SGP op 2 en Rita Verdonk op 0.
De politieke barometer is een representatieve peiling waarvoor steeds duizend mensen uit een vast online onderzoekspanel worden gevraagd naar hun stemgedrag als er nu verkiezingen zouden zijn. Daarnaast worden mensen telefonisch benaderd. De peiling loopt van dinsdagochtend tot en met donderdagmiddag.
VVD-prominent Hans Dijkstal is overleden. De liberaal werd 67 jaar. Dijkstal was al enige tijd ziek.
De VVD'er was één van de grondleggers van het eerste Paarse kabinet. Daarin was hij minister van Binnenlandse Zaken en vice-premier namens de VVD. In 2002 trok hij zich terug uit de politiek, na verlies van de VVD bij de parlementsverkiezingen.
Dijkstal vertegenwoordigde de liberale vleugel binnen de VVD. Hij had niets op met 'conservatieve populisten'. Zo vergeleek hij ooit oud-partijgenoot Rita Verdonk met de Franse politicus Jean-Marie Le Pen.
En wat vinden jullie van hat reclame spotje van Rita Verdonk? Is toch te belachelijk voor woorden, alsof ik naar New Kids zit te kijken.
Voor wie hem nog niet gezien heeft : http://forum.fok.nl/topic/1455579#81261983
Geplaatst: Do 13 mei 2010 01:19
Citaat:
En wat vinden jullie van hat reclame spotje van Rita Verdonk? Is toch te belachelijk voor woorden, alsof ik naar New Kids zit te kijken.
Voor wie hem nog niet gezien heeft : http://forum.fok.nl/topic/1455579#81261983
Hilarisch, nu neemt hopelijk niemand Verdonk meer serieus. Ik zag het filmpje eerder vandaag ook al. Vooral vanaf 1:14 had ik het niet meer, dat ze met z'n allen in het zwembad zitten.
Ludiek gebracht. Op een andere manier dan normaal. Ik kan het echter wel vinden in de standpunten die ze zo brengt. Vind het wel een aandachttrekker spotje, goed over nagedacht en niet te belachelijk voor woorden...
PVV U bent het op 10 punten oneens
Trots op Nederland
PvdA
VVD
CDA
SP
GroenLinks
Partij voor de Dieren
ChristenUnie
SGP
D66 U bent het op 11 punten eens
Dat terwijl ik niks tegen buitenlanders heb.
Als ik het via de stemmen tracker van stemwijzer probeer kom ik ineens uit op SP en Groenlinks.