| | |
Forum
Onderwerp: Op naar de stembus
Maker: MarcoBekeken: 19664 Status: InactiefBerichten: 342
|
Auteur
|
Bericht
|
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 jun 2010 17:30
|
|
Citaat: Precies. Emotie. In dit soort zaken is dat al geen goede leidraad, vind je niet? Ik vind het raar dat je zoiets wel zegt over Limburgers en dat dat geaccepteerd wordt en als je dat over allochtonen zegt dan is de wereld te klein. Ik vind jouw gevoel van emotie dan ook precies hetzelfde als van de mensen met de voor jou verkeerde politieke voorkeur.
Is inderdaad nooit de goede leidraad in dit soort zaken.
Citaat: Daar ben ik het mee eens. Alhoewel ik denk dat dat onderdeel is van Wilders zijn strategie. Tien euro vragen, 7 euro krijgen, maar hij had het ook gedaan voor 5 euro. Je ziet al dat hij dingen laat vallen, dus de soep wordt niet zo heet gegeten, als ze wordt opgediend.
Misschien niet. Maar volgens mij liet hij de AOW-leeftijd vallen, en niet de instelling over de Islam.
Citaat: En de marrokanenoverlast zal er zeker zijn. Maar als ikzelf met mensen praat die er last van hebben (ja ook in Nijmegen wonen marrokanen) hoor ik eeuwig hetzelfde riedeltje over marrokaans straattuig. Er wordt alleen daar maar over gepraat. Terwijl, als ikzelf groepjes marrokanen zie die met z'n allen onder een afdakje op de Molenstraat zitten, die me aankijken en me volgen, dan krijg ik nou niet het idee van onveiligheid. Ik voel me niet bedreigd. Verder ben ik nog nooit een groepje 13jarigen met messen tegengekomen. Er is me nog nergens de toegang ontzegt van bepaalde straten of pleintjes door marrokanen. Ik heb wel groepjes marrokanen herrie zien maken met uitsmijters in een kroeg in Roermond. Maar ja, verderop stonden een stelletje hollandse scooterboys hetzelfde te doen.
Kan ik helemaal niets mee, Scip. Is hetzelfde als zeggen dat er geen vulkaan is uitgebarsten omdat je er niets van merkt of gemerkt hebt. De statistieken zijn duidelijk. En daar gaat het om.
Kap eens met die stigmatisering. Je beticht me weer van het feit dat ik het probleem negeer terwijl ik in de post die jezelf quote al heb aangegeven dat het probleem er zeker zal zijn. Hoe vaak moet ik dat nou nog gaan zeggen?
Citaat: aangeboden….Man, daar word je toch kotsmisselijk van?
Wat vind jij daarvan?
Een stem op de PVV is ook voor veel mensen een protest-stem. Vergeet dat niet. En terecht als je ziet hoe soms met die criminaliteit wordt omgegaan.
Juist, een proteststem. En mensen mogen zo protesteren. En mensen mogen boos zijn op het regeringsbeleid. Echter, ze mogen ook inzien wat de consequenties zijn. Als je goed luistert naar Hero Brinkman kom je erachter
http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=11700559
Het punt van etnische registratie. Hij wordt er op aangesproken en geeft precies het antwoord dat ik verwacht. Zodra je op de PVV stemt, stem je in met hun verkiezingsprogramma, waaronder etnische registratie en al die andere punten. Dat is de consequentie. En dan mag je het anders bedoeld hebben, minder zware beweegredenen hebben. Een stem is een stem. En die geldt voor alle punten, niet alleen diegenen die jezelf prettig vindt.
Citaat: Wat is jouw probleem met de Molukkers? ;-) Die cijfers waren heel anders dan de cijfers van nu.
Heheh :p ik denk dat je wel weet waar ik op hint
Citaat: Nee, Scipio. Ook in Gouda, Utrecht en nog veel andere plaatsen zijn er problemen. Die link heb ik je al gegeven.
En jij verwacht dat er nooit problemen zullen zijn? Je kunt elk negatief bericht inderdaad voor je eigen karretje spannen. Ik ben er echter van overtuigd dat de problemen met Molukkers vele malen minder zijn dan wat ze zijn geweest. Kwestie van tijd en inspanning.
Citaat: Nee, het zijn allemaal lieve mensen. Dat Van Gogh dood is, homo’s uit hun huis worden getreiterd en Wilders constante bescherming nodig heeft vergeet je maar even….Maar, ja…je kijkt uit je raam en je hebt er geen last van, he?
Ten eerste, als jij die dingen door wilt trekken naar het gros van de Islamieten in Nederlander be my guest. Ik ga er niet in mee. En dat heeft niet met mijn raam te maken.
Ten tweede, wederom loop je zaken voor mij in te vullen. Als jij constant mij in een hoek wil duwen als iemand die dingen negeert of vergeet ben ik hier snel klaar met deze discussie.
Citaat: Dat kun JIJ wel vinden, maar zo denken heel veel moslims er duidelijk niet over. Waarom zouden sommigen anders met boerka’s en sluiers rondlopen? Het handen weigeren….prima, maar gaat dan niet zeuren dat je geen baan krijgt.
Kwantificeer 'heel veel' eens voor me want je gebruikt het behoorlijk makkelijk. En als ze met boerka's en sluiers rondlopen moeten ze dat zelf weten. Handen weigeren idemdito. Dat ze daardoor bepaalde beroepen niet kunnen uitoefenen is dan verder hun probleem. Dat zijn dan de consequenties voor hen.
Citaat: Ik geloof best dat het merendeel van goede wil is, maar je vergeet dat er ook heel veel kwaadwillenden zijn tussen de moslims en die moeten keihard aangepakt worden.
Wederom, dat vergeet ik niet. 3e keer vandaag Toby. Ik schaal het belang daarvan alleen anders in dan jou. Verder ben ik wel eens met het feit dat ze aangepakt moeten worden.
Citaat: En waarom zouden islamitische media subsidie moeten krijgen?
Omdat andere media dat ook krijgen. Als de ene religie die voorrechten heeft, dient de ander het ook te krijgen anders ben je aan het discrimineren. Maar goed, je hebt al eerder aangegeven hoe je tegenover religie, haar uitingsvormen en haar positie in dit land staat.
Citaat: Hmmm, die vergelijkingen kan ik beter niet maken, want je draait ze zo om terwijl ik totaal iets anders bedoel. Verbijsterend.
Jij weet heus wel dat je een aap opgevoed door mensen, als mensenbaby behandelt, dat je die niet vrij kan laten in de jungle. Pfff….Sommige culturen passen beter in de Nederlandse cultuur dan anderen. Wilde ik alleen maar aangeven.
Ik weet dat je dat wilde zeggen. Alleen neem je de Nederlandse cultuur als uitgangspunt en maakt er iets statisch van. Ik zie de nederlandse cultuur als iets veel dynamischer dan de meeste mensen. Ik heb daarnaast Fregge al eens gevraagd aan te geven wat die nederlandse cultuur is. Ik vermoed dat die 180 graden anders is dan hoe ik hem beleef. Voor mij is de nederlanse cultuur, precies zoals Prinses MAxima het al eens zei, geen vaststaande entiteit. Het is een dynamisch samenspel van mensen uit allerlei landen met verschillende culturen. De kracht van Nederland is altijd geweest dat we vooruitstrevender en opener waren daarnaar. We staan open in de wereld. Zijn meerdere keren overheerst, hebben meerdere culturen opgenomen is onze samenleving. We hebben ruimte geboden aan andere ideeen en opvattingen, omdat we niet met de oogkleppen op zitten in dit land. Ik kan het stukken uitvoeriger vertellen alleen heb ik daar nu niet de tijd voor. Jij hebt al eens aangegeven dat je daar heel anders in staat dus wat dat betreft is deze discussie en gebed zonder einde vermoed ik.
Citaat: Tsja, de andere partijen zeggen niet dat ze hard zullen optreden tegen de criminaliteit. Ook de VVD niet. Ze gaan nu wel mee in de slipstream.
En wat voor een oplossing heb jij voor de Marokkaanse criminaliteit? Voor de moslims die wel een sharia wetbank willen? Waar stel jij de grens?
Het begint bij onderwijs. De oplossing heb ik echter niet paraat omdat ik me er niet op zo'n manier in verdiept heb dat ik er genuanceerd over kan praten. Alleen ga ik niet op de lijn zitten waarbij er rigoreus dingen afgekapt worden. Ik ga niet op de mordicus tegenlijn zitten. Zelfs wat betreft sharia-rechtbanken zul je met mensen in debat moeten gaan. Precies hetzelfde als bij de PVV en haar aanhangers.
Citaat: Tsja, jij had liever communisme gehad? Of lekker onder een juk van een religie? Welk land zou het beter doen? Hoe zou de wereld eruit zien zonder de Amerikaanse ‘expansie-drift’
Punt is dat oliedrift de verhoudingen in de wereld bepaalt. Tijd dat we naar Jeremy Rifkin. amerikaans topeconoom gaan luisteren:
http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=95012
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 15 jun 2010 23:53
|
|
Citaat:
Citaat: Dit gaat toch nergens meer over? Mensen die de Islam bedrijven willen ons geweld aandoen en ons onderdrukken? Komop zeg! Daarnaast schrijft de Koran niets voor. Het is een handboek waaruit iedere Moslim zijn handvaten kan nemen om zijn leven richting te geven. Ik ben er zelf met moslims over in gesprek geweest. Wilders doet aan opruiing op deze manier. En natuurlijk zal Wilders nooit 'compleet' de Islam gaan verbieden.
Nee, het zijn allemaal lieve mensen. Dat Van Gogh dood is, homo’s uit hun huis worden getreiterd en Wilders constante bescherming nodig heeft vergeet je maar even….Maar, ja…je kijkt uit je raam en je hebt er geen last van, he?
Dat kun JIJ wel vinden, maar zo denken heel veel moslims er duidelijk niet over. Waarom zouden sommigen anders met boerka’s en sluiers rondlopen? Het handen weigeren….prima, maar gaat dan niet zeuren dat je geen baan krijgt. Ik geloof best dat het meerendeel van goede wil is, maar je vergeet dat er ook heel veel kwaadwillenden zijn tussen de moslims en die moeten keihard aangepakt worden.
En waarom zouden islamitische media subsidie moeten krijgen?
Immigratiestop vind ik wel een goed idee. Laten we eerst de problemen in eigen land maar eens oplossen. Want als het hier in Nederland mis gaat, dan weet jij heel goed wie hier de zondebok, terecht of niet terecht, zullen worden. Damagecontrol. Waarom meer olie op het vuur gooien?
Discrimineren? Waarom? Dat criminele werkelozen uit de Antillen naar Nederland emigreren en andersom mag dat niet (criminele werkelozen uit Nederland) vind jij geen probleem? Dat is dan ook discriminatie.
Zoals ik al vaker aangaf, criminaliteit dient te worden aangepakt, bevolkingsgroepen niet. Mohammed B zit in de gevangenis voor zijn daden, verschillende leden van de Hofstad groep ook wat klagen we dan nog over de dood van van Gogh. En dat populistische politici bescherming nodig hebben dat zullen we altijd hebben met of zonder Marokkanen, Fortuyn was vermoord door een autochtone dierenactivist. Waar wil je heen? Moeten we voortaan met een straal van 5 kilometer om de politici heenlopen?
En natuurlijk zijn er in iedere bevolkingsgroep goed-willende en kwaad-willende personen. Wij Ajaxsupporters worden ook niet graag met zijn allen vergeleken met de malloten die op afca.nl het bombardement op rotterdam hadden afgebeeld, maar ondertussen zijn er wel mensen die instemmen met het generaliserende woord van Geert Wilders.
Wel kan ik me vinden in het verbod op de boerka, maar dan alleen om veiligheidsredenen. Omdat de persoon niet te identificeren is als ze na een criminele daad haar boerka uit doet (wat in de theorie niet onmogelijk is, maar in de praktijk niet heel waarschijnlijk zal zijn, heb het immers nog nooit gezien in opsporing verzocht). Mensen die de sharia willen invoeren, ik ben er niet bang voor, zo lang ze dat op democratische wijze trachten te bereiken zie ik ze ook weinig zoden aan de dijk zetten (ook onder de Islamitische bevolking is daar weinig steun voor).
Dan de immigratiestop, daar ben ik tegen en alleen al omdat we straks schaarste op de arbeidsmarkt krijgen na de crisis (ik voorspel dan ook nog meer problemen in bijvoorbeeld de zorg). Wel kun je er op controleren wie je binnen laat, door mensen een test periode van 1 of 2 jaar in Nederland te gunnen.
Criminaliteit op de Antillen zie ik verder als een probleem waar we zelf debet aan zijn. Het is immers onze eigen kolonie geweest en nog steeds onderdeel van ons koninkrijk. We dienen dit probleem dan ook samen met de Antillen op te lossen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 15:50
|
|
Citaat: Misschien niet. Maar volgens mij liet hij de AOW-leeftijd vallen, en niet de instelling over de Islam.
De instelling? Nee, dat niet. Maar de belachelijke dingen zoals kopvoddentax wel.
Citaat: Kap eens met die stigmatisering. Je beticht me weer van het feit dat ik het probleem negeer terwijl ik in de post die jezelf quote al heb aangegeven dat het probleem er zeker zal zijn. Hoe vaak moet ik dat nou nog gaan zeggen?
Ik zeg niet dat je het negeert. Ik vind dat je het probleem bagataliseert .
Citaat: Juist, een proteststem. En mensen mogen zo protesteren. En mensen mogen boos zijn op het regeringsbeleid. Echter, ze mogen ook inzien wat de consequenties zijn. Als je goed luistert naar Hero Brinkman kom je erachter
http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=11700559
Het punt van etnische registratie. Hij wordt er op aangesproken en geeft precies het antwoord dat ik verwacht. Zodra je op de PVV stemt, stem je in met hun verkiezingsprogramma, waaronder etnische registratie en al die andere punten. Dat is de consequentie. En dan mag je het anders bedoeld hebben, minder zware beweegredenen hebben. Een stem is een stem. En die geldt voor alle punten, niet alleen diegenen die jezelf prettig vindt.
Jouw visie op de mensheid is nog zwarter dan de mijne.
Ik vind niet dat er iets mis is met etnische registratie. Waar ben je bang voor? Dat sommigen met een symbool op hun jas moeten lopen? Gaat natuurlijk nooit zover komen. Zelfs ik zie dat niet gebeuren. Ben jij het met alle punten eens van groenlinks? Ik denk dat niemand het helemaal eens is met een partijprogramma van een partij. Wat moet je dan doen? Niet stemmen? Overigens vind ik dat de PVV hele goede punten heeft, maar ook hele belachelijke. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Citaat: Heheh :p ik denk dat je wel weet waar ik op hint
De oorzaak waarom de Molukkers naar Nederland emigreerden was natuurlijk volledig anders dan waarom de Marokkanen hier naar toe kwamen, he. Ook hoe ze hier werden opgevangen en gehuisvest. Die mensen werd alles ontnomen. Ze gingen van alles naar niets. De Marokkanen kregen het in Nederland niet slechter dan in hun eigen land. En de Marokkanen konden nog terug, Zij waren immers gastarbeiders.
Citaat: En jij verwacht dat er nooit problemen zullen zijn? Je kunt elk negatief bericht inderdaad voor je eigen karretje spannen. Ik ben er echter van overtuigd dat de problemen met Molukkers vele malen minder zijn dan wat ze zijn geweest. Kwestie van tijd en inspanning.
Dat verwacht ik niet. Ik verwacht dat de criminaliteitscijfers niet tussen de 3 en 4 keer hoger liggen dan van de autochtone bevolking. Ik hoop dat de problemen minder zullen worden, maar dan zullen er wel plannen gemaakt moeten worden en ze ook tot uitvoer moeten brengen ipv van dit slappe flutbeleid.
Citaat: Ten eerste, als jij die dingen door wilt trekken naar het gros van de Islamieten in Nederlander be my guest. Ik ga er niet in mee. En dat heeft niet met mijn raam te maken.
Ten tweede, wederom loop je zaken voor mij in te vullen. Als jij constant mij in een hoek wil duwen als iemand die dingen negeert of vergeet ben ik hier snel klaar met deze discussie.
Nooit naar alle Islamieten, maar toch….. http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50476
Citaat: En als ze met boerka's en sluiers rondlopen moeten ze dat zelf weten. Handen weigeren idemdito. Dat ze daardoor bepaalde beroepen niet kunnen uitoefenen is dan verder hun probleem. Dat zijn dan de consequenties voor hen.
Dat ze met boerka’s rondlopen helemaal niet. Daar wordt gelukkig al tegen opgetreden. Heel europa zal volgen.
Citaat: Omdat andere media dat ook krijgen. Als de ene religie die voorrechten heeft, dient de ander het ook te krijgen anders ben je aan het discrimineren. Maar goed, je hebt al eerder aangegeven hoe je tegenover religie, haar uitingsvormen en haar positie in dit land staat.
Dan weet je mijn antwoord al inderdaad. Ook die andere clubjes verdienen geen subsidie. Je mag van mij religieus zijn, maar hou het uit mijn gezicht.
Speciale privileges verdienen ze ab-so-luut NIET!
Een winkelvrije zondag bijvoorbeeld is een inbreuk op het leven van de mensen die in de realiteit leven. Mensen die gelovig zijn kunnen ook rusten op zondag zonder dat de winkels gesloten moeten worden. Religie heeft geen plaats in de politiek. Ze zijn discriminerend, gebruiken religie als machtsmiddel/onderdrukking en verzinnen de regels (liegen) waar je bij staat…Het geweld tegen homo’s de laatste tijd is mij een doorn in het oog. Te walgelijk voor woorden.
Citaat: Ik weet dat je dat wilde zeggen. Alleen neem je de Nederlandse cultuur als uitgangspunt en maakt er iets statisch van. Ik zie de nederlandse cultuur als iets veel dynamischer dan de meeste mensen. Ik heb daarnaast Fregge al eens gevraagd aan te geven wat die nederlandse cultuur is. Ik vermoed dat die 180 graden anders is dan hoe ik hem beleef. Voor mij is de nederlanse cultuur, precies zoals Prinses MAxima het al eens zei, geen vaststaande entiteit. Het is een dynamisch samenspel van mensen uit allerlei landen met verschillende culturen. De kracht van Nederland is altijd geweest dat we vooruitstrevender en opener waren daarnaar. We staan open in de wereld. Zijn meerdere keren overheerst, hebben meerdere culturen opgenomen is onze samenleving. We hebben ruimte geboden aan andere ideeen en opvattingen, omdat we niet met de oogkleppen op zitten in dit land. Ik kan het stukken uitvoeriger vertellen alleen heb ik daar nu niet de tijd voor. Jij hebt al eens aangegeven dat je daar heel anders in staat dus wat dat betreft is deze discussie en gebed zonder einde vermoed ik.
Daar geef jij Nederland veel te veel credits. Nederlanders zijn niet anders dan andere mensen. Misschien vroeger in de havensteden. Nederlanders waren goede handelaren, maar daar houdt het ook op, hoor. Nederland heeft niet voor niets veel koloniën gehad. Apartheid is een Nederlands woord. Bedoel je dat met dynamiek? Zoals gezegd…50 geleden kwam de pastoor nog vragen of er niet harder geneukt kon worden zodat de katholieke kerk weer wat nieuwe aanwinsten kon verwelkomen. Nederland is helemaal niet dynamisch. In iedere provincie, gemeente, stad of dorp is er een apart dialect en mentaliteit en dus cultuur. Wat weet zo’n Argentijnse trut er nu van? Misselijkmakende hypocriete vrouw trouwens. Ik begrijp dat gedweep met haar ook niet. En welke positieve andere ideeen en opvattingen brengt de Islam aan die niet-gelovigen al niet hebben? En welke religie dan ook?
Citaat: Het begint bij onderwijs. De oplossing heb ik echter niet paraat omdat ik me er niet op zo'n manier in verdiept heb dat ik er genuanceerd over kan praten. Alleen ga ik niet op de lijn zitten waarbij er rigoreus dingen afgekapt worden. Ik ga niet op de mordicus tegenlijn zitten. Zelfs wat betreft sharia-rechtbanken zul je met mensen in debat moeten gaan. Precies hetzelfde als bij de PVV en haar aanhangers.
Dan moeten ze wel dat onderwijs willen volgen, Scio. Er zijn nog veel ‘zwarte’ scholen. Met mensen die een sharia-rechtbank willen moet je helemaal niet debat gaan. Er is maar 1 recht en dat is het Nederlandse recht/wet. Zo komt de seculiere staat in gevaar. Iedere ‘rechtbank’ gebaseerd op religie moet gesloten worden.
Citaat:
ik heb geen auto of brommer/motor. Jij, Scip? ;-)
Ik weet het niet. Ik denk dat je de kracht van religie onderschat.
Mwoah…Al Gore is zijn grootste vriend? En welke brandstof (stoom, ok?) en welke machines/auto’s krijgen we dan? En laat me raden…die man heeft daar een grote vinger in de pap? Ik vertrouw die Al Gore voor geen meter. Zijn ex-vrouw was al een walgelijk figuur, maar meneer Gore is gewoon een beroepspoliticus. Iedere vezel in zijn lichaam gaat voor het geld. En in die business is nu veel geld te verdienen blijkbaar.
Maar ik hou maar op met deze discussie vanwege tijdgebrek. Hopelijk neemt een echte rechtse gast het over. ;-)
(Ik zag dat je de wij/zij PVV-opmerking hebt verwijderd. En nee, ik heb niet van wij zij gemaakt. Zo flauw ben ik niet )
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 17:23
|
|
Citaat: Maar ik hou maar op met deze discussie vanwege tijdgebrek. Hopelijk neemt een echte rechtse gast het over. ;-)
Ik dacht dat je niet van links of rechts was, althans dat gaf je eerder aan in deze discussie.
Verder ben ik het eigenlijk standaard oneens in deze topic merk ik al, ik ga er nog wel een keer op in. Merk wel dat we een totaal ander beeld van de wereld hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 17:31
|
|
Citaat: Maar ik hou maar op met deze discussie vanwege tijdgebrek. Hopelijk neemt een echte rechtse gast het over. ;-)
Ik dacht dat je niet van links of rechts was, althans dat gaf je eerder aan in deze discussie.
Precies. Daarom zeg ik dat ik geen echte rechtse gast ben, he. En ook geen echte linkse gast.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 23:14
|
|
[list">PvdA'er Marcouch pleit voor 'lokjoden'
Het aanstaande Tweede Kamerlid voor de PvdA Achmed Marcouch pleit voor de inzet van 'lokjoden'. De voormalig bestuurder in Amsterdam wil daarmee de daders van antisemitisch geweld aanpakken. Dat zegt hij tegen BNR in reactie op nieuws dat joden in sommige delen van Amsterdam geen keppeltje durven te dragen.
"Wat mij betreft zet je een lokjood in, maar je pakt ze. Je moet alles doen om de pakkans te vergroten", zei Marcouch. "Het lijken incidentjes, maar dit is ernstig." In het nieuwe stadsdeel Amsterdam-West is een schuilsynagoge ingericht, zonder duidelijke joodse kenmerken. De bezoekers zijn evenmin als jood herkenbaar. Joden in de buurt zouden regelmatig worden bedreigd door Marokkaanse jongeren.
Marcouch wordt donderdag beëdigd als Tweede Kamerlid. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart werd hij in Amsterdam ondanks een onverkiesbare plek door voorkeurstemmen gekozen in de raad. (NOVUM)
# bron: AD[/list">
Zo zie je maar, niet alleen is het een verrijking voor onze cultuur, het is ook een verrijking voor onze taal.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 00:11
|
|
Precies. Daarom zeg ik dat ik geen echte rechtse gast ben, he. En ook geen echte linkse gast.
Sterker nog....toen je alleen al 'gast' werd genoemd door JD begon je al te stuiteren
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 00:26
|
|
Ik ben geen (linkse of rechtse) gast, nee.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 01:29
|
|
Sorry, maar ik kon het even niet laten hier op te reageren.
Citaat:
Zoals ik al vaker aangaf, criminaliteit dient te worden aangepakt, bevolkingsgroepen niet. Mohammed B zit in de gevangenis voor zijn daden, verschillende leden van de Hofstad groep ook wat klagen we dan nog over de dood van van Gogh. En dat populistische politici bescherming nodig hebben dat zullen we altijd hebben met of zonder Marokkanen, Fortuyn was vermoord door een autochtone dierenactivist. Waar wil je heen? Moeten we voortaan met een straal van 5 kilometer om de politici heenlopen?
Dus de daders zijn opgepakt en dan dienen we deze daad van terreur geen aandacht meer te geven? Is het niet interessant om te weten wat nou de ideologie is van zulke mensen? Is het niet vreemd dat er feest wordt gevierd op straat door Islamieten nader er wat vliegtuigen het WTC voor landingsbaan aanzagen? Is het niet interessant om te weten waarom meneer Bilal B. een Amsterdams politiebureau binnen wandelde en uit het niets begon in te steken op twee vrouwelijke agenten? Is het niet interessant om te weten waarom de Marokkaantjes op straat begonnen te rellen, auto's in brand staken en stenen door ruiten gooiden nadat ze te horen kregen dat Bilal B. was neergeknald? Is het niet interessant om eens een avondje opsporing verzocht te kijken en wederom te moeten concluderen dat 95% van wat gezocht wordt een "Noord-Afrikaans" uiterlijk bezit?
In het verkeer wordt er toch ook gekeken naar welke doelgroep de meeste brokken veroorzaakt? Zo krijgen beginnende bestuurders een puntenrijbewijs, mogen ze minder alcohol drinken en gelden er strengere controles. Waarom mag er daar dan wel over het geheel als groep gesproken worden?
Citaat:
En natuurlijk zijn er in iedere bevolkingsgroep goed-willende en kwaad-willende personen. Wij Ajaxsupporters worden ook niet graag met zijn allen vergeleken met de malloten die op afca.nl het bombardement op rotterdam hadden afgebeeld, maar ondertussen zijn er wel mensen die instemmen met het generaliserende woord van Geert Wilders.
Opvallend is dan wel dat wij ons direct openlijk distantiëren van zulke uitingen en gedragingen. Opvallend is ook dat er binnen de Marokkaanse gemeenschap het beschuldigende vingertje altijd naar anderen wordt gewezen. Slechte eigenschap hoor, het ontbreken van zelfreflectie. Zodra er ongeregeldheden zijn, ligt het aan het ontbreken van een voetbalveldje en noem al die onzin maar op. Het ligt altijd aan anderen.
Citaat:
Wel kan ik me vinden in het verbod op de boerka, maar dan alleen om veiligheidsredenen. Omdat de persoon niet te identificeren is als ze na een criminele daad haar boerka uit doet (wat in de theorie niet onmogelijk is, maar in de praktijk niet heel waarschijnlijk zal zijn, heb het immers nog nooit gezien in opsporing verzocht).
Nee, dat komt omdat de uitzendig al vol zit met de mannelijke kant van de familie.
Het dragen van een burka is een directe afwijzing van de westerse samenleving en cultuur. Zodra jij je hier in dit land wilt vestigen, dien je te participeren binnen de samenleving. Dat betekent simpel gezegd dat je werkt, je profileert en je aanpast. Door het dragen van een bruka krijg je geen werk, kun je jezelf niet profileren en pas je jezelf daarmee dus niet aan conform de normen en waarden in het desbetreffende land. Concluderend: Een regelrechte afwijzing van onze samenleving en een regelrechte afwijzing om "mee te doen".
Citaat:
Mensen die de sharia willen invoeren, ik ben er niet bang voor, zo lang ze dat op democratische wijze trachten te bereiken zie ik ze ook weinig zoden aan de dijk zetten (ook onder de Islamitische bevolking is daar weinig steun voor).
Hoe kom je daar bij? Waar heb jij gelezen dat er onder de Islamitische bevolking weinig steun voor is? Lijkt mij eerder een goedgelovig smoesje. Ik lees het graag van je.
Verder kan het natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat deze extreme leidraad door het leven van de Islam wordt ingevoerd in Nederland. Dat betekent dat al onze vrijheden waar velen voor zijn gestorven verdwijnen. Ik moet er niet aan denken.
Citaat:
Dan de immigratiestop, daar ben ik tegen en alleen al omdat we straks schaarste op de arbeidsmarkt krijgen na de crisis (ik voorspel dan ook nog meer problemen in bijvoorbeeld de zorg). Wel kun je er op controleren wie je binnen laat, door mensen een test periode van 1 of 2 jaar in Nederland te gunnen.
Kun jij ook een eigen frisse mening vormen, of slik je alles wat je wordt voorgekauwd vanuit Den Haag?
Het probleem is niet dat er geen mensen zijn in bijvoorbeeld de zorg. Het probleem is de marktwering, ooit geïnitieerd door o.a. het CDA, waarbij management een veel te dikke vinger in de pap heeft kregen. Het was niet meer handen aan het bed, maar meer handen aan het toetsenbord. DAAR ligt het probleem in de zorg.
Een immigratiestop betekent inherent ook een kostenpost minder. Betekent dat er meer geld geïnvesteerd kan worden in de zorg. Nee, ik ben helemaal voor. Eerst de problemen hier oplossen. Dweilen met de kraan open heeft nog nooit ergens geholpen.
Aangaande je testperiode:
Wat is jouw oplossing als blijkt dat er in de "testperiode" niet conform de eisen is gehandeld? Waar moet zo'n test aan voldoen? Hoe wil je zoiets meetbaar maken? Wat zal jouw handeling zijn bij het falen van de testperiode door een immigrant?
Citaat:
Criminaliteit op de Antillen zie ik verder als een probleem waar we zelf debet aan zijn. Het is immers onze eigen kolonie geweest en nog steeds onderdeel van ons koninkrijk. We dienen dit probleem dan ook samen met de Antillen op te lossen.
Nu wordt het nog mooier. Wij boze blanke mensen zijn eigenlijk een vreselijk volk he? Hoe zijn wij in godsnaam debet aan het belachelijke corrupte klimaat op de Antillen? Hoe kunnen wij verantwoordelijk zijn voor de hoge criminaliteit aldaar?
Moeten we soms nog meer geld in die bodemloze put stoppen?
Verdiep je eens in het volgende:
"Wie kent de Islam het beste?"
Citaat: Job Cohen, PvdA: "De islam is een huis met vele kamers. De islam is een geloof als alle andere geloven." en: "De integratie van sommige bevolkingsgroepen in onze samenleving verloopt nu eenmaal via hun godsdienst."
Citaat: Yusuf al-Qaradawi, invloedrijk moslimgeleerde en vermeend “gematigd moslim”, op zijn webstek IslamOnline, in december 2002: "De islam zal naar Europa terugkeren als veroveraar en overwinnaar, na er tweemaal uit verdreven te zijn – eenmaal uit het Zuiden, uit Andalusië, en andermaal uit het Oosten, toen het meerdere malen op de deuren van Athene klopte. Ik stel dat de verovering deze keer niet met het zwaard zal gebeuren, maar door prediking en ideologie…"
Citaat: Alexander Pechtold, D66, tijdens het gemeenteraadsverkiezingsdebat van EénVandaag over Geert Wilders en de PVV: "Uw politiek is een grotere bedreiging dan de islam”. Hij sprak van een „xenofobe boodschap".
Citaat: De Libische leider Moammar al-Quadhafi in 2006 op Arabisch televisiestation Al-Jazeera "We hebben vijftig miljoen moslims in Europa. Er zijn tekenen dat Allah de islam een grootse zege in Europa zal toekennen, zonder zwaarden, zonder geweren, zonder veroveringen. De vijftig miljoen moslims die in Europa wonen zullen het binnen enkele tientallen jaren veranderen in een islamitisch continent."
Citaat: Premier Balkenende, CDA,: "Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar."
Citaat: De Turkse premier Recep Tayyip Erdo?an wees pogingen Turkije een vertegenwoordiger van de gematigde islam te noemen van de hand. "Het woord gematigde islam is lelijk en beledigend. Er is geen gematigde islam; islam is islam." en Tijdens een toespraak aan sympathisanten in 1997 "De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze zwaarden, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten." Koran, 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de Jizya gewillig betalen, en zij zich onderworpen voelen. Bukhari (8:387) - Allah's Apostel zei, "Mij is bevolen tegen de mensen te strijden tot ze zeggen: "De enige die het recht heeft aanbeden te worden is Allah."
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 09:05
|
|
Prima betoog Seduction..
Nog wat nieuwsberichten, PvdA'er biedt onderdak aan mensenhandelaren
en deze:Amsterdam pakt boefjes aan
Blijkt dat hulpverleningsprojecten niet meer helpen bij 16-jarige criminelen en ze dus zwaarder/harder gestraft dienen te worden... Dit geld natuurlijk voor alle criminele jeugdgroepen.. Maar al dat hulpverlenen blijkt na een x aantal jaar toch niet zo goed te werken. Ok, de jeugdbendes mogen dan wel afgenomen zijn maar als het aantal geweldsmisdrijven gelijk blijft en verradicaliseerd is er toch iets niet goed..
|
woekie

Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 09:45
|
|
Het is een mythe dat zwaarder of harder straffen zou helpen tegen misdaad. Ken je die van de Verenigde Staten? Hebben ze de doodstraf. Denk je dat de misdaad terugloopt?
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 09:50
|
|
Citaat: Het is een mythe dat zwaarder of harder straffen zou helpen tegen misdaad. Ken je die van de Verenigde Staten? Hebben ze de doodstraf. Denk je dat de misdaad terugloopt?
Al die hulpprojecten helpen ook niet. Wat moet je dan doen? Ze belonen? blijven proberen hulp aan te bieden (je weet hoe dat gaat, zie voorbeeld van forum van afgelopen week)..
Het gaat mij niet om een doodstraf, het gaat niet om moord he. Maar om geweldpleging etc. Gewoon langere celstraffen, hogere boetes. Geen simpele taakstraffen of hulpverleningsprojecten zoals het nu het geval is..
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 12:31
|
|
Citaat:
En natuurlijk zijn er in iedere bevolkingsgroep goed-willende en kwaad-willende personen.
Allochtonen plegen veel meer misdaden. Dit is wetenschappelijk onderzocht. Op Wilders na, durven de hypocriete politici dit niet uit te spreken. En nee, ik heb geen PVV gestemd omdat ik Wilders niets meer dan een populist vind, ik ben het echter wel eens met een groot deel van zijn ideeën.
Citaat: Mensen die de sharia willen invoeren, ik ben er niet bang voor, zo lang ze dat op democratische wijze trachten te bereiken zie ik ze ook weinig zoden aan de dijk zetten (ook onder de Islamitische bevolking is daar weinig steun voor).
Mensen die de Sharia willen invoeren hebben niets in Nederland te zoeken, aangezien de Sharia indruist tegen de normen en waarden waar Nederland op gebouwd is, maar vooral omdat het de secularisatie van het land zou bedreigen.
Citaat: Dan de immigratiestop, daar ben ik tegen en alleen al omdat we straks schaarste op de arbeidsmarkt krijgen na de crisis (ik voorspel dan ook nog meer problemen in bijvoorbeeld de zorg). Wel kun je er op controleren wie je binnen laat, door mensen een test periode van 1 of 2 jaar in Nederland te gunnen.
Schaarste na de crisis? Ik geloof dat jij in de sprookjes van Den Haag gelooft. Als deze crisis over is en dat zal zeker nog jaren duren, dan zijn er zoveel werklozen dat we echt geen immigratie-arbeiders nodig hebben. Mocht er tegen mijn verwachtingen in toch behoefte daaraan zijn, dan zie ik graag immigranten op tijdelijke basis uit de Centraal- en Oost-Europese EU-staten komen en niet weer karrenvrachten vol met moslims.
Multi-culti is sowieso epic fail.
Citaat: Criminaliteit op de Antillen zie ik verder als een probleem waar we zelf debet aan zijn. Het is immers onze eigen kolonie geweest en nog steeds onderdeel van ons koninkrijk. We dienen dit probleem dan ook samen met de Antillen op te lossen.
Gosh... het eeuwige kolonisatie-excuus. In Afrika schuiven ze het eigen falen ook af op de gemene blanke man, maar ze vergeten te vermelden dat ze er zelf een zootje van maken. India en Brazilië zijn de perfecte voorbeelden van het feit dat vele Afrikaanse voormalige koloniën zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun falen en niet de kolonisators. De Antillen zijn evengoed verantwoordelijk voor hun falen, niet Nederland. Als zij willen dat de problemen opgelost worden, dan wel onder direct bewind van Nederland.
|
Marco

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 13:56
|
|
Citaat: Het is een mythe dat zwaarder of harder straffen zou helpen tegen misdaad.
Nou ja, iemand die vastzit, kan mijn moeder niet beroven, kan mijn vriendin niet verkrachten en kan mijn dochter niet aanranden.
Bij mijn weten heeft straf iets te maken met preventie, beveiliging én vergelding. Volgens mij is de afgelopen jaren op elk van die vlakken in toenemende mate maatschappelijke beroering ontstaan. Recidive tijdens proefverloven, de gespannen situatie in bepaalde wijken bij bepaalde mensen en de ronduit kinderachtige straffen voor smeerlappen die meisjeslevens verwoesten zijn zomaar wat voorbeeldjes. Dat los je niet op met brinta als ontbijt en levertraan voor het slapen gaan.
Citaat: Ken je die van de Verenigde Staten? Hebben ze de doodstraf.
En RICO.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 14:34
|
|
Citaat:
Citaat:
Mensen die de sharia willen invoeren, ik ben er niet bang voor, zo lang ze dat op democratische wijze trachten te bereiken zie ik ze ook weinig zoden aan de dijk zetten (ook onder de Islamitische bevolking is daar weinig steun voor).
Hoe kom je daar bij? Waar heb jij gelezen dat er onder de Islamitische bevolking weinig steun voor is? Lijkt mij eerder een goedgelovig smoesje. Ik lees het graag van je.
Verder kan het natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat deze extreme leidraad door het leven van de Islam wordt ingevoerd in Nederland. Dat betekent dat al onze vrijheden waar velen voor zijn gestorven verdwijnen. Ik moet er niet aan denken.
Het zal ook niet gebeuren, er zijn meer dan 1 miljoen moslims in Nederland maar als er een politieke groepering is die de Sharia wil invoeren dan halen ze nog geen zetel. Het is niet realistisch en zeer overtrokken om te denken dat het dan ook gebeurt.
Op de rest reageer ik een andere keer ik ga weer voetbal kijken.
|
woekie

Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 17:18
|
|
Na de verkiezingsuitslag is er hier een heftig debat ontstaan over de eclatante zege van de PVV, of liever gezegd Geert Wilders. Ik heb me daar wat van af gehouden tot nu toe, maar ik kan mezelf niet langer afzijdig houden als ik lees hoe fantastisch sommigen het vinden dat Geert Wilders naar 24 zetels is gesprongen.
Ik kan me daar niet in vinden. Zo ik al sympathie voor hem zou hebben gehad, dan was die meteen wel verloren na het lezen van de verkiezingsleus van de PVV: Minder Immigratie, Meer Veiligheid.
Dat is op zijn minst een dubieuze leus. Het zegt onversneden dat immigranten onze samenleving onveilig maken. Alsof autochtone Nederlanders zulke brave Hendriken met een hoge mate van beschaving zijn. Ik denk aan Joes Kloppenburg, ik denk aan Meindert Tjoelker, twee doodgewone burgers die het lef hadden om mensen aan te spreken op hun gedrag en werden doodgeslagen. Twee voorbeelden, maar er waren meer slachtoffers van wat men tegenwoordig zinloos geweld noemt.
De daders van dat zinloos geweld? Brave autochtone burgervaders. Ik vraag me af wat er zou zijn gezegd als Marokkanen de daders zouden zijn geweest.
Geert Wilders deugt niet. Daar, ik zeg het maar ronduit. Vanaf het moment dat hij uit de VVD is gestapt heeft hij zich steeds scherper en afkeurender uitgelaten over vooral de Islam, maar ook over allochtonen en immigranten.
Ik heb niets met godsdienst, dus ook niet met de Islam, maar wie alles en iedereen die deze godsdienst belijdt bestempelt als een gevaar voor onze samenleving, generaliseert. En als je dat als politicus wordt, voelen je aanhangers zich niet geremd jouw woorden in de praktijk te brengen en dan niet alleen in woord.
Ja, er zijn moslims in Nederland die zich niet gedragen. We kunnen het volgen in de media, net als uitlatingen en acties van regimes in het Midden-Oosten, in de regel Islamitisch. Als je maar genoeg van dat soort berichten hoort, leest of ziet, ga je vanzelf mee in de gedachte dat die lui niet deugen.
Maar wat je niet leest in de krant is van zo rond de miljoen moslims in dit land van wie het gros zich juist wel keurig gedraagt en maatschappelijk is geslaagd. Soms worden ze voetballer, soms een burgemeester, dan weer een minister, of ze gaan in zaken en doen het daar ook goed. Er zijn er ook die niet zo’n opvallende loopbaan hebben, maar die eveneens hun weg in de samenleving weten te vinden.
Zo heb ik drie Islamitische collega’s: één uit Libanon, één uit Bosnië en een uit Marokko (zij draagt een hoofddoekje). Goede collega’s, prettig in de omgang. De idee dat zij de voorhoede vormen van een groep mensen die Europa islamitisch wil maken, is te ridicuul voor woorden. Zij willen alleen maar werken en voor hun gezin zorgen, that’s all.
En ook in de totale islamitische wereld (ruim een miljard zielen) is het gros van de bevolking vooral bezig met zijn dagelijks beslommeringen en niet met de vraag wanneer de heilige oorlog tegen het westen zou beginnen. Zouden ze in landen als Indonesië of Tunesië, niet zo prettig vinden. Daar ontvangen ze maar al te graag westerse toeristen.
Nee, het zou maar beter zijn als Geert Wilders geen deel zou uitmaken van een kabinet, of sterker, dat hij ooit Minister President zou worden. Dan moet je het hele land vertegenwoordigen en hij keert zich duidelijk van bepaalde groepen af. En dat is voor Nederland helemaal geen goed idee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 18:46
|
|
Citaat: Dus de daders zijn opgepakt en dan dienen we deze daad van terreur geen aandacht meer te geven? Is het niet interessant om te weten wat nou de ideologie is van zulke mensen? Is het niet vreemd dat er feest wordt gevierd op straat door Islamieten nader er wat vliegtuigen het WTC voor landingsbaan aanzagen? Is het niet interessant om te weten waarom meneer Bilal B. een Amsterdams politiebureau binnen wandelde en uit het niets begon in te steken op twee vrouwelijke agenten? Is het niet interessant om te weten waarom de Marokkaantjes op straat begonnen te rellen, auto's in brand staken en stenen door ruiten gooiden nadat ze te horen kregen dat Bilal B. was neergeknald? Is het niet interessant om eens een avondje opsporing verzocht te kijken en wederom te moeten concluderen dat 95% van wat gezocht wordt een "Noord-Afrikaans" uiterlijk bezit?
In het verkeer wordt er toch ook gekeken naar welke doelgroep de meeste brokken veroorzaakt? Zo krijgen beginnende bestuurders een puntenrijbewijs, mogen ze minder alcohol drinken en gelden er strengere controles. Waarom mag er daar dan wel over het geheel als groep gesproken worden?
Ik bedoel hier duidelijk niet dat er geen aandacht gegeven dient te worden aan de daad van terreur. Ik bedoel ermee te zeggen dat we zonder moslims in onze samenleving absoluut nog geen walhalla hebben in Nederland en dat misdaden ook dan zullen voorkomen. Je hebt overigens wel gelijk dat de delen van de Marokkaanse bevolking weinig zelf-reflectie kennen en er wat raar op reageren als één van hen wordt aangepakt. Je moet er meer aandacht aan schenken en je moet tot een oplossing komen, maar mensen er voor laten opdraaien die er niks mee te maken hebben, dat is te zot voor woorden. Dat doe je wel met een immigratiestop. Je gaat jongeren ook niet zeggen dat er een limiet is op 18 jarigen die in een auto mogen rijden.
Citaat:
Kun jij ook een eigen frisse mening vormen, of slik je alles wat je wordt voorgekauwd vanuit Den Haag?
Het probleem is niet dat er geen mensen zijn in bijvoorbeeld de zorg. Het probleem is de marktwering, ooit geïnitieerd door o.a. het CDA, waarbij management een veel te dikke vinger in de pap heeft kregen. Het was niet meer handen aan het bed, maar meer handen aan het toetsenbord. DAAR ligt het probleem in de zorg.
Een immigratiestop betekent inherent ook een kostenpost minder. Betekent dat er meer geld geïnvesteerd kan worden in de zorg. Nee, ik ben helemaal voor. Eerst de problemen hier oplossen. Dweilen met de kraan open heeft nog nooit ergens geholpen.
Aangaande je testperiode:
Wat is jouw oplossing als blijkt dat er in de "testperiode" niet conform de eisen is gehandeld? Waar moet zo'n test aan voldoen? Hoe wil je zoiets meetbaar maken? Wat zal jouw handeling zijn bij het falen van de testperiode door een immigrant?
Ja wat heet Den Haag er zijn altijd zoveel politieke verschuivingen...
is dat paars, is dat cda, vvd en lpf, is dat cda, vvd en d66 of is dat het laatste sociaal christelijk kabinet. Zeg het maar...
Feit is dat er wel degelijk een demografische bevolkingsopbouw is die verschilt van wat pak weg 20 jaar geleden de norm was. Feit is niet direct dat er te weinig geld omgaat maar ook dat er niet voldoende handen aan het bed staan in de zorg en veel organisaties ook problemen hebben om geschikt personeel te vinden.
Wat ik bedoel met een testperiode is dat mensen de taal leren en de regels leren. Dat daarna een sollicitatieplicht zal volgen die strict gecontroleerd kan worden door de overheid en dat er zolang er geen baan is gevonden vrijwilligerswerk verricht dient te worden in combinatie met extra scholing. Dit zou je overigens ook kunnen verwachten van de mensen in de bijstand. Ik weet dat hiervoor geld nodig is, maar ik denk dat het de investering op den duur waard zou blijken.
Citaat:
Nu wordt het nog mooier. Wij boze blanke mensen zijn eigenlijk een vreselijk volk he? Hoe zijn wij in godsnaam debet aan het belachelijke corrupte klimaat op de Antillen? Hoe kunnen wij verantwoordelijk zijn voor de hoge criminaliteit aldaar?
Moeten we soms nog meer geld in die bodemloze put stoppen?
Tuurlijk ben je wel verantwoordelijk, de geïmporteerde zwarte bevolking is daar met niks gekomen, mochten voor hun werk nog steeds niks hebben als slaven, en nu ze daar de mogelijkheid voor krijgen zouden ze daar meteen eerlijk mee om kunnen gaan? Verder zijn onze mede landgenoten en beroeps leugenaren met de naam van der Sloot er een voorbeeld van dat we daar niet het goede voorbeeld geven. Het zou me niet verbazen als er meer van zouden zijn op de Antillen.
Citaat: Job Cohen, PvdA: "De islam is een huis met vele kamers. De islam is een geloof als alle andere geloven." en: "De integratie van sommige bevolkingsgroepen in onze samenleving verloopt nu eenmaal via hun godsdienst."
Niet mee eens
Citaat: Yusuf al-Qaradawi, invloedrijk moslimgeleerde en vermeend “gematigd moslim”, op zijn webstek IslamOnline, in december 2002: "De islam zal naar Europa terugkeren als veroveraar en overwinnaar, na er tweemaal uit verdreven te zijn – eenmaal uit het Zuiden, uit Andalusië, en andermaal uit het Oosten, toen het meerdere malen op de deuren van Athene klopte. Ik stel dat de verovering deze keer niet met het zwaard zal gebeuren, maar door prediking en ideologie…"
Noem dat nu maar een gematigd moslim...
Citaat: Alexander Pechtold, D66, tijdens het gemeenteraadsverkiezingsdebat van EénVandaag over Geert Wilders en de PVV: "Uw politiek is een grotere bedreiging dan de islam”. Hij sprak van een „xenofobe boodschap".
Mee eens, kijk hoe bang ze zijn voor vreemdelingen in gemeenten met nog geen 4% moslims.
Citaat: De Libische leider Moammar al-Quadhafi in 2006 op Arabisch televisiestation Al-Jazeera "We hebben vijftig miljoen moslims in Europa. Er zijn tekenen dat Allah de islam een grootse zege in Europa zal toekennen, zonder zwaarden, zonder geweren, zonder veroveringen. De vijftig miljoen moslims die in Europa wonen zullen het binnen enkele tientallen jaren veranderen in een islamitisch continent."
Hoe zijn die 50 miljoen verdeeld over het continent. Volgens mij is er op Bosnië en Turkije na geen land met een moslim meerderheid. Goed Kosovo is een gebied met een meerderheid moslims
Citaat: Premier Balkenende, CDA,: "Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar."
Mee eens
Citaat: De Turkse premier Recep Tayyip Erdo?an wees pogingen Turkije een vertegenwoordiger van de gematigde islam te noemen van de hand. "Het woord gematigde islam is lelijk en beledigend. Er is geen gematigde islam; islam is islam." en Tijdens een toespraak aan sympathisanten in 1997 "De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze zwaarden, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten." Koran, 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de Jizya gewillig betalen, en zij zich onderworpen voelen. Bukhari (8:387) - Allah's Apostel zei, "Mij is bevolen tegen de mensen te strijden tot ze zeggen: "De enige die het recht heeft aanbeden te worden is Allah."
Van die verzen wordt ik al helemaal niet bang, de Bijbel en de Tora staan er ook vol mee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 jun 2010 19:04
|
|
Citaat:
Allochtonen plegen veel meer misdaden. Dit is wetenschappelijk onderzocht. Op Wilders na, durven de hypocriete politici dit niet uit te spreken. En nee, ik heb geen PVV gestemd omdat ik Wilders niets meer dan een populist vind, ik ben het echter wel eens met een groot deel van zijn ideeën.
Dat geloof ik ook wel, maar je zou het zelfde onderzoek kunnen doen voor autochtone mensen die maatschappelijk niet geslaagd zijn, dus onderzoek onder mensen die geen baan hebben en/of een lage opleiding hebben en leven in een verwaarloosde buurt. Onder die groep vind je ook een groter percentage die zich schuldig maakt aan criminaliteit. Moeten we de zogenaamde tokkies ook het land uitzetten?
Citaat:
Schaarste na de crisis? Ik geloof dat jij in de sprookjes van Den Haag gelooft. Als deze crisis over is en dat zal zeker nog jaren duren, dan zijn er zoveel werklozen dat we echt geen immigratie-arbeiders nodig hebben. Mocht er tegen mijn verwachtingen in toch behoefte daaraan zijn, dan zie ik graag immigranten op tijdelijke basis uit de Centraal- en Oost-Europese EU-staten komen en niet weer karrenvrachten vol met moslims.
Multi-culti is sowieso epic fail.
Werklozen houdt je altijd wel, maar sommige mensen doen er ook niks voor en die willen ze ook nergens hebben. Het gaat om geschikte arbeiders, Joegoslaven en Roemenen zijn misschien nog wel crimineler (zie je eigen link).
|
Marco

|
Geplaatst: Vr 18 jun 2010 16:11
|
|
Citaat: Het is een mythe dat zwaarder of harder straffen zou helpen tegen misdaad. Ken je die van de Verenigde Staten? Hebben ze de doodstraf. Denk je dat de misdaad terugloopt?
Al die hulpprojecten helpen ook niet. Wat moet je dan doen? Ze belonen?
Dat gebeurt al. Lees en huiver:
[list">Veel animo voor bezoek gevangenen
Het bezoeken van gedetineerden en tbs-patiënten door vrijwilligers blijkt gewild. Volgens een recent onderzoek van het ministerie van Justitie zijn er zo'n veertig organisaties op dit terrein actief, met in totaal 3600 vrijwilligers.
Eind deze maand komt Justitie met een beleidsnotitie om deze vorm van vrijwilligerswerk, die jaarlijks op een subsidie van 1,6 miljoen euro kan rekenen, te professionaliseren. Zo moeten alle organisaties van hun vrijwilligers een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen.
Op hun beurt hebben organisaties als Gevangenenzorg Nederland en Humanitas, twee grote spelers op dit gebied, gevraagd om een avondprogramma voor gevangenen, zodat gedetineerden deze bezoekers ook 's avonds kunnen ontvangen. Jaarlijks zijn 33.000 mensen gedetineerd in Nederlandse gevangenissen, gemiddeld zo'n vier maanden.
# bron: Nederlands Dagblad[/list">
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 18 jun 2010 17:09
|
|
Ik heb het vandaag ook gelezen. Triest genoeg. TBS'ers hebben het soms nog luxer dan mensen in een buitenlands hotel. Het is dat het onhumaan is maar soms wens je gedetineerden een gevangenisleven als in Peru toe.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 18 jun 2010 17:58
|
|
TBS'ers een luxer leven dan mensen in een willekeurig hotel? Volgens mij is het gewoon niet fijn daar te leven. En we mogen blij zijn dat we wat humaner zijn dat andere landen, dat maakt de Nederlandse gemeenschap gemoedelijker.
|
Marco

|
Geplaatst: Za 19 jun 2010 11:39
|
|
Kijk, democratie 2.0 binnen de PvdA.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 19 jun 2010 13:30
|
|
En wat vinden de PvdA-stemmers hier op AF daarvan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 19 jun 2010 16:09
|
|
Ik ben geen PvdA stemmer, maar ik waardeer de inzet van Marcouch in zijn wijk. Hij is er wat mij betreft een voorbeeld van dat we Marokkanen niet over één kam moeten scheren.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Zo 20 jun 2010 13:38
|
|
Mee eens, maar Marcouch is een uitzondering, is wel flink in zijn **** genaaid door zijn andere Marrokkanen (figuurlijk, voor de doordenkers onder ons). Die ander gelijk eraf schoppen en maar opnieuw een verkiezing daar doen in Amsterdam-West...
|
| | | |
|
|
|