Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] Het bestuur
Maker: LucasBekeken: 29021
Status: InactiefBerichten: 239
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 apr 2008 13:31
Citaat:
'Ajax wil Uri Coronel als voorzitter'
3 april 2008, 13:11 uur | FD.nl/Betten

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Ajax ziet in Uri Coronel de ideale kandidaat om het voorzitterschap van John Jaakke over te nemen. De Amsterdamse club en het ex-bestuurslid hebben al enkele gesprekken gevoerd. Dat schrijft de website Goal.com donderdag op basis van 'een betrouwbare bron'.

De afgelopen maanden werden vooral de namen van Leo van Wijk en oud-speler Keje Molenaar als mogelijke kandidaten voor de functie van het voorzitterschap genoemd. Ajax ziet ere-lid Uri Coronel echter als de ideale kandidaat om vanaf 1 juli de functie van John Jaakke over te nemen.

In een reactie tegenover Goal.com ontkent Coronel in eerste instantie dat hij in de race is voor het voorzitterschap. 'Volgens mij is er geen race', aldus Coronel vanochtend. 'Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.'

Tegelijkertijd houdt hij de optie wel open: 'Ik zeg niet op voorhand dat het absoluut onmogelijk is.'


Financiëeldagblad.nl

Lijkt mij een vrij betrouwbare bron. Ik zou het in ieder geval toejuichen. Coronel als voorzitter, iemand als Rijkaard als AD, Van Basten als trainer. Dat is Ajax.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 02:01
Jack van Gelder meldde vanavond in Studio Voetbal dat Ajax zo goed als rond is met Uri Coronel als nieuwe voorzitter. Ook zouden de eerste weken van de samenwerking met interim-directeur Van der Aat erg zijn bevallen. Van Gelder maakte spraak daardoor de verwachting uit dat Ajax wel eens door zou kunnen gaan met hem.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 08:06
Citaat:
Jack van Gelder meldde vanavond in Studio Voetbal dat Ajax zo goed als rond is met Uri Coronel als nieuwe voorzitter. Ook zouden de eerste weken van de samenwerking met interim-directeur Van der Aat erg zijn bevallen. Van Gelder maakte spraak daardoor de verwachting uit dat Ajax wel eens door zou kunnen gaan met hem.
Uri Coronel als voorzitter, ik had eerder verwacht dat hij in aanmerking zou komen voor de positie van algemeen directeur. Dat lijkt me trouwens ook beter en dan kan Leo van Wijk de voorzitter worden. Zo zit iedereen op een positie waar ze echt thuis horen en kan Martin van Geel vertrekken of worden gedepositioneerd als assistent technisch directeur met Marco boven zich.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 10:26
Persoonlijk neem ik het hele bestuur al tijden niet meer serieus. Daar waar eerst het voorstel werd gedaan om Jaakke langtijdige toekomst te geven was Jaakke na het rapport ineens de man die niet meer kon blijven. Idem met Fontein die ook weer op een rare manier geslachtofferd werd. Het enige waar aan gedacht wordt door de mannen van het pluche is hun eigen positie. Gedegen besluiten worden daar niet genomen, slechts opportunisme en manipulatie. De huidige twee mogelijke voorzitters hebben dat gevoel nou niet bepaald bij me weggenomen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 12:27
Citaat:
Persoonlijk neem ik het hele bestuur al tijden niet meer serieus. Daar waar eerst het voorstel werd gedaan om Jaakke langtijdige toekomst te geven was Jaakke na het rapport ineens de man die niet meer kon blijven. Idem met Fontein die ook weer op een rare manier geslachtofferd werd. Het enige waar aan gedacht wordt door de mannen van het pluche is hun eigen positie. Gedegen besluiten worden daar niet genomen, slechts opportunisme en manipulatie. De huidige twee mogelijke voorzitters hebben dat gevoel nou niet bepaald bij me weggenomen.


Jaakke is daar zelf misschien wel het beste voorbeeld van. Ik ben erg blij dat die man weg is.

Op het veld hoeven er niet per se allerlei clubmensen te staan, maar in het bestuur en de directie zie ik toch graag mensen die naast zeer bekwaam zijn Ajax ook goed kunnen uitdragen en hart voor de club hebben. Mannen als Uri Coronel, Leo van Wijk en Frank Rijkaard, bijvoorbeeld.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 12:44
Citaat:
Persoonlijk neem ik het hele bestuur al tijden niet meer serieus. Daar waar eerst het voorstel werd gedaan om Jaakke langtijdige toekomst te geven was Jaakke na het rapport ineens de man die niet meer kon blijven. Idem met Fontein die ook weer op een rare manier geslachtofferd werd. Het enige waar aan gedacht wordt door de mannen van het pluche is hun eigen positie. Gedegen besluiten worden daar niet genomen, slechts opportunisme en manipulatie. De huidige twee mogelijke voorzitters hebben dat gevoel nou niet bepaald bij me weggenomen.


Jaakke is daar zelf misschien wel het beste voorbeeld van. Ik ben erg blij dat die man weg is.

Op het veld hoeven er niet per se allerlei clubmensen te staan, maar in het bestuur en de directie zie ik toch graag mensen die naast zeer bekwaam zijn Ajax ook goed kunnen uitdragen en hart voor de club hebben. Mannen als Uri Coronel, Leo van Wijk en Frank Rijkaard, bijvoorbeeld.

Natuurlijk was Jaakke daar zelf ook een goed voorbeeld van. Maar opnieuw waar ik me het meest aan erger is het gebrek aan ruggegraat. Ik ben blij dat Jaakke weg is, maar de mensen die 4 jaar met hem door wilden aanvankelijk, zitten er nog.

Geloof jij nog steeds in de komst van Rijkaard Thomas?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 12:50
Er is natuurlijk erg weinig berichtgeving die het ondersteunt, dus het lijkt me logischer dat ik wat sceptischer word. De bron waar ik het van gehoord heb is in het verleden echter vaak betrouwbaar gebleken.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:07
Hij is er voor verantwoordelijk dat de grootste vakman(Fontein) van binnen Ajax de organisatie heeft moeten verlaten, bovendien vond ik zijn oplossingen niet groots. Ook vond ik hem heel erg lovend over de opleiding, terwijl er nu 4 aankopen van een dusdanig niveau zijn dat dat de standaard hoort te zijn voor het gros van de jeegdspelers bij Ajax. Een meer kritische houding mag wel. Dus zo optimistisch word ik niet door dit bericht..
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:11
Het rapport is niet de mening van Coronel, maar de mening van geïnterviewden en zijn - en van de andere commissieleden - aanbevelingen over de bevindingen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:13
Citaat:
Het rapport is niet de mening van Coronel, maar de mening van geïnterviewden en zijn - en van de andere commissieleden - aanbevelingen over de bevindingen.


De aanbevelingen vind ik dus niet hoofstaand. En dat is belangrijk: zeker als die het bij Ajax de rommel moeten aanvegen. Dus dat baart mij zorgen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:22
Allemaal leuk en aardig, maar Coronel is niet verantwoordelijk voor de consequenties die men bij Ajax aan zijn bevindingen verbindt. Hij heeft ook nergens gezegd dat Fontein het veld moest ruimen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:31
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar Coronel is niet verantwoordelijk voor de consequenties die men bij Ajax aan zijn bevindingen verbindt. Hij heeft ook nergens gezegd dat Fontein het veld moest ruimen.


Hij geeft niet de oplossing voor de situatie, maar zegt wat er verkeerd is. Bovendien worden zijn aanbevelingen niet de beste oplossingen voor de situatie. Dat het rapport de kop van Fontein heeft doen rollen is toch wel duidelijk. Al zijn de mensen die verantwoordelijk zijn niet hun verstand hebben gebruikt dat typeert het jarenlange wanbeleid, viel te voorspellen en Coronel heeft niet voor de nu gemaakte fouten gewaarschuwd. Dus zijn rapport heeft alleen water in de ogen gegooid, maar de consequenties zijn in mijn ogen niet louter positief. Vakmensen die dus veel voor Ajax kunnen betekenen zouden niet horen te worden weggestuurd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:39
Citaat:
Hij geeft niet de oplossing voor de situatie, maar zegt wat er verkeerd is. Bovendien worden zijn aanbevelingen niet de beste oplossingen voor de situatie. Dat het rapport de kop van Fontein heeft doen rollen is toch wel duidelijk. Al zijn de mensen die verantwoordelijk zijn niet hun verstand hebben gebruikt dat typeert het jarenlange wanbeleid, viel te voorspellen en Coronel heeft niet voor de nu gemaakte fouten gewaarschuwd. Dus zijn rapport heeft alleen water in de ogen gegooid, maar de consequenties zijn in mijn ogen niet louter positief. Vakmensen die dus veel voor Ajax kunnen betekenen zouden niet horen te worden weggestuurd.


De commissie gaf geen oplossingen, maar aanbevelingen. Twee verschillende dingen. Oplossingen brengen aanbevelingen ten uitvoer.

Daarnaast is het dus niet de schuld van Coronel dat men uit het rapport de conclusie trekt dat Fontein moet wijken. Coronel schetst slechts de situatie (op basis van de meningen van buitenstaanders).

Tenslotte was het niet de verantwoordelijkheid van Coronel om voor wat dan ook - zeker niet Fontein, want Fontein was directeur en moet dus beoordeeld worden door de RvC - te waarschuwen. Coronel heeft zitting in de ledenraad en heeft dus weinig met de dagelijkse gang van zaken te maken.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 15:39
Van der Aat was gisteren trouwens in het Honk, als ik het even goed zag. Hij kwam binnen toen ik net naar buiten ging. Ik weet dus niet precies wat hij kwam doen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 16:08
Fontein deed dat ook wel eens, toch? Daar was men in eerste instantie geloof ik erg blij om, maar heeft het uiteindelijk iets opgeleverd voor de supporters?
brigade zuid


Geregistreerd: 25-03-2008
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:18
Citaat:
'Ajax wil Uri Coronel als voorzitter'
3 april 2008, 13:11 uur | FD.nl/Betten

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Ajax ziet in Uri Coronel de ideale kandidaat om het voorzitterschap van John Jaakke over te nemen. De Amsterdamse club en het ex-bestuurslid hebben al enkele gesprekken gevoerd. Dat schrijft de website Goal.com donderdag op basis van 'een betrouwbare bron'.

De afgelopen maanden werden vooral de namen van Leo van Wijk en oud-speler Keje Molenaar als mogelijke kandidaten voor de functie van het voorzitterschap genoemd. Ajax ziet ere-lid Uri Coronel echter als de ideale kandidaat om vanaf 1 juli de functie van John Jaakke over te nemen.

In een reactie tegenover Goal.com ontkent Coronel in eerste instantie dat hij in de race is voor het voorzitterschap. 'Volgens mij is er geen race', aldus Coronel vanochtend. 'Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.'

Tegelijkertijd houdt hij de optie wel open: 'Ik zeg niet op voorhand dat het absoluut onmogelijk is.'


Financiëeldagblad.nl

Lijkt mij een vrij betrouwbare bron. Ik zou het in ieder geval toejuichen. Coronel als voorzitter, iemand als Rijkaard als AD, Van Basten als trainer. Dat is Ajax.

Ik heb uit vrij betrouwbare bron vernomen dat Rijkaard idd de nieuwe AD wordt.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:27
Nu hebben jullie in ieder geval ook allemaal een idee via wie ik de bron weet van mijn geloof.

Mijn vertrouwen begint wel steeds meer te slinken. Dat van jou ook, BZ?
brigade zuid


Geregistreerd: 25-03-2008
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:31
Ja dat van mij ook wel een beetje ja.. :oops:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:34
Ik weet in ieder geval dat het niet aan jou ligt. Ik weet van wie je het hebt en ik weet dat die persoon het vaker bij het rechte eind heeft gehad. Genoeg reden voor jou om als buitenstaander dat nieuwtje met je mede-supporters te delen dus. Jou verwijt ik in ieder geval niets.
brigade zuid


Geregistreerd: 25-03-2008
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 17:36
Nee en als ik weer eens wat hoor dan zal ik het gewoon posten, ik kan het wel voor mezelf houden maar het is toch leuker om het op een forum te plaatsen, of die bron moet een paar keer achter mekaar er naast zitten dan houd het op he met de geloofwaardigheid.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 18:32
Citaat:
Hij geeft niet de oplossing voor de situatie, maar zegt wat er verkeerd is. Bovendien worden zijn aanbevelingen niet de beste oplossingen voor de situatie. Dat het rapport de kop van Fontein heeft doen rollen is toch wel duidelijk. Al zijn de mensen die verantwoordelijk zijn niet hun verstand hebben gebruikt dat typeert het jarenlange wanbeleid, viel te voorspellen en Coronel heeft niet voor de nu gemaakte fouten gewaarschuwd. Dus zijn rapport heeft alleen water in de ogen gegooid, maar de consequenties zijn in mijn ogen niet louter positief. Vakmensen die dus veel voor Ajax kunnen betekenen zouden niet horen te worden weggestuurd.


De commissie gaf geen oplossingen, maar aanbevelingen. Twee verschillende dingen. Oplossingen brengen aanbevelingen ten uitvoer.

Daarnaast is het dus niet de schuld van Coronel dat men uit het rapport de conclusie trekt dat Fontein moet wijken. Coronel schetst slechts de situatie (op basis van de meningen van buitenstaanders).

Tenslotte was het niet de verantwoordelijkheid van Coronel om voor wat dan ook - zeker niet Fontein, want Fontein was directeur en moet dus beoordeeld worden door de RvC - te waarschuwen. Coronel heeft zitting in de ledenraad en heeft dus weinig met de dagelijkse gang van zaken te maken.

Ja, maar hij had duidelijk moeten stellen wat er verkeerd was en hoe dat kan worden opgelost. Nu wordt Fontein afgemaakt en gaat het bestuur(incl RvC) er verkeerd mee om, wat te verwachten viel uit het feit dat er al ruim 10 jaar wanbeleid is. Nu zijn die oplossingen(door hun aanbevolen) niet goed afgestemd met de situatie en trouwens zijn die opzetten niet ideaal. Dus ik vond het een heel teleurstellend rapport met een aantal negatieve gevolgen. Dus ik ben niet helemaal overtuigd van Coronel.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 18:45
Nogmaals: deze 'oplossing' komt niet van de commissie.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:20
Citaat:
Nogmaals: deze 'oplossing' komt niet van de commissie.


Ja, maar als je concludeerd dat er wanbeleid is geweest dan is het nogal onverstandig om aan hun te vragen de juiste oplossing te vinden(hetzelfde dat je een timmerman slecht beoordeeld naar een slecht afgeleverd werk en dat je hem vervolgens het laat oplossen, terwijl hij niet snapt waar hij mee bezig is). Bovendien vond ik de aanbevelingen niet van een hoog niveau. Ik had er dus veel meer van verwacht: dat Ajax weer juist werd opgebouwd. Maar het bestuur is eindelijk weggestuurd: heel positief. Maar een unieke vakman is weggestuurd: negatief. Dus het positieve is niet zo groot als verwacht. En dat vind ik doodzonde. Dus zo positief ben ik dus ook niet over Coronel.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:22
Het rapport werd aangereikt aan de ledenraad en de RvC. Niet alleen aan de RvC.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:34
Citaat:
Het rapport werd aangereikt aan de ledenraad en de RvC. Niet alleen aan de RvC.


Ja, maar de RvC had al jaren gefaald. En ga mij niet zeggen dat je van de ledenraad de slimste oplossingen mag verwachten: die willen gewoon dat Ajax drastisch verbeterd en sturen iedereen die niet als de optimaal gewenste mensen weggestuurd. Dat is logisch. Die commissie had met hoogstaande oplossingen moeten komen, waardoor iedereen dacht: dat is het. En dat is niet gebeurd. En dus vertrouw ik niet volledig op Uri.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.091.560 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken: