Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] Het bestuur
Maker: LucasBekeken: 28922
Status: InactiefBerichten: 239
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 17:14
Citaat:
Het gaat er niet om dat er koppen moeten rollen. Het gaat om de interne situatie. Hoe moet Van Geel samenwerken met dezelfde mensen (Van Basten, Coronel) die hem uit zijn huidige functie hebben ontslagen? Dan kan je wel roepen dat je graag ziet dat Van Geel blijft, maar de optie aanblijven Van Geel, maar dan in een andere functie bestaat niet, aangezien het een slechte werksfeer op zou leveren.


Dan moet je de organisatie optimaal maken! Dan wordt het respect wel weer verdient, dan zouden ze merken dat hij een vakman is. Helaas denkt Ajax er vaak anders over, die denken vaak alleen aan de populairste oplossingen zoeken, zodat hun eigen positie niet onder druk komt. En dat moet veranderen!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 apr 2008 21:49
Citaat:
Ledenraad Ajax benoemt nieuw bestuur

Bron: AJAX.nl

Amsterdam, 17 apr 2008
De Ledenraad van AFC Ajax heeft een nieuw bestuur benoemd. Uri Coronel (voorzitter), Joop Krant (financiële zaken) en Cor van Eijden (verenigingszaken) zijn middels schriftelijke stemming gekozen tijdens de vergadering van de Ledenraad.

Voorzitter John Jaakke, bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs en bestuurslid financiële zaken Joop Saan leggen met onmiddellijke ingang hun functies in het bestuur van de vereniging neer. Zij blijven voorlopig nog wel lid van de Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV.

AFC Ajax NV is voornemens om op korte termijn een Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders te beleggen voor de benoeming van Coronel (61), Krant (60) en Van Eijden (5 tot commissarissen van de vennootschap.
daanbisseling


Geregistreerd: 28-12-2007
Forum berichten: 49
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 apr 2008 22:38
Nu zitten er tenminste weer echte Ajacieden in het bestuur. Niks deed meer pijn dan zo'n moraalloze jurist als gezicht van Ajax te hebben. Welkom terug Uri!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 apr 2008 22:39
Ik ben erg blij met Coronel. Op de broer van de taxichauffeur zit ik niet echt te wachten. Hopelijk is Cor niet zo'n bemoeial als Arie.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 apr 2008 22:45
Ja, de voorzitter is in ieder geval goed. Heeft banden met het echte Ajax.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 10:08
Citaat:
Ledenraad Ajax benoemt nieuw bestuur
bron: Ajax.nl

Amsterdam, 17 apr 2008
De Ledenraad van AFC Ajax heeft een nieuw bestuur benoemd. Uri Coronel (voorzitter), Joop Krant (financiële zaken) en Cor van Eijden (verenigingszaken) zijn middels schriftelijke stemming gekozen tijdens de vergadering van de Ledenraad.

Voorzitter John Jaakke, bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs en bestuurslid financiële zaken Joop Saan leggen met onmiddellijke ingang hun functies in het bestuur van de vereniging neer. Zij blijven voorlopig nog wel lid van de Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV.

AFC Ajax NV is voornemens om op korte termijn een Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders te beleggen voor de benoeming van Coronel [61">, Krant [60"> en Van Eijden [58"> tot commissarissen van de vennootschap.

Wie zijn de nieuwe bestuursleden?

Uri Coronel is erelid van de vereniging Ajax. Hij zat van 1989 tot eind 1997 in het bestuur en was daarin verantwoordelijk voor de commerciële zaken. Tot eind 2007 zat hij in de Ledenraad. Coronel had een groot aandeel in de plannen voor de bouw van en de verhuizing naar de Amsterdam ArenA. Hij werkte daarnaast ondermeer als voorzitter van de Raad van Bestuur van Alexander & Alexander Holding BV en als vice-voorzitter van Aon Groep Nederland. De sinds anderhalf jaar gepensioneerde Coronel is thans ondermeer voorzitter van VNO-NCW Amsterdam en Noord-Holland en lid van het bestuur van het Fonds Gehandicaptensport. Ook is hij als voorzitter van de stuurgroep Masterplan Natura Artis Magistra actief, onder andere om de uitbreiding en de renovatie van de dierentuin Artis te helpen realiseren. Coronel was voorzitter van de onderzoekscommissie die in februari van dit jaar het rapport ‘Ajax, de weg naar winst’ presenteerde.

Cor van Eijden is in het dagelijks leven algemeen directeur van Globe Reisburo BV, onderdeel van OAD Reizen. Sinds 1961 is Van Eijden lid van Ajax en sinds januari 2008 is hij voorzitter van de Ledenraad. Hij voetbalde er als jeugdspeler en later in diverse amateur-elftallen bij de senioren. Hij was tevens 27 jaar elftalleider van de B-junioren van Ajax. Daarnaast is hij al enkele jaren coördinator bij de jeugdafdeling. In 2000 werd hij benoemd tot lid van verdienste.

Joop Krant bezoekt Ajax vanaf zijn 7e jaar. Zijn kinderkaart werd donateurkaart, die later is omgezet naar een lidmaatschap. Krant was tevens lid van de onderzoekscommissie die in februari van dit jaar het rapport ‘Ajax, de weg naar winst’ presenteerde. Hij is bijna 30 jaar werkzaam geweest bij Kempen & Co. Tegenwoordig is Krant Managing Director van Catalyst Advisors BV,waar hij vanaf zijn kantoor uitkijkt op de ArenA. Daarnaast is hij onder andere voorzitter van het bestuur van het Joods Historisch Museum en lid van de raad van commissarissen van Wereldhave NV.


Citaat:
Coronel wil rust en resultaten
bron: Ajax.nl

Amsterdam, 17 apr 2008
Uri Coronel is vanaf 18 april de nieuwe voorzitter van Ajax. De komende tijd hoopt hij de rust terug te brengen binnen de club. ,,Dan komen de resultaten op het veld vanzelf.”

Het nieuwe bestuur van de club, waar naast voorzitter Coronel ook Joop krant (financiële zaken) en Cor van Eijden (verenigingszaken) deel van uitmaken, werd donderdagavond door middel van stemming gekozen door de Ledenraad. In principe gaat het nieuwe bestuur voor een periode van drie jaar aan de slag. Coronel kijkt uit naar zijn voorzitterschap, en dat terwijl hij in eerste instantie niet geïnteresseerd was in de positie. ,,Ik was echt niet van plan om me kandidaat te stellen”, zegt Coronel donderdagavond rond 23.00 uur, één uur voordat zijn voorzitterschap in zou gaan. ,,Maar toen de andere geschikte kandidaat toch niet kon en er steeds meer op me werd ingepraat, begon het te kriebelen.”

Coronel stond de afgelopen periode in publieke belangstelling omdat hij voorzitter was van de commissie die het Ajax-beleid van de afgelopen tien jaar onderzocht. ‘Ajax, de weg naar winst’, staat te boek als een helder en zeer kritisch rapport. Als nieuwe voorzitter van Ajax en voorzitter van de onderzoekscommissie gaat Coronel vanzelfsprekend aan de slag met de aanbevelingen in het rapport. ,,Het rapport zie ik als onze regeringsverklaring. Als we niets met de aanbevelingen doen, verliezen we al onze geloofwaardigheid. Het zal niet binnen een paar dagen zijn, maar ik verwacht dat we over een paar maanden wel de nodige veranderingen hebben doorgevoerd.”

Het nieuwe boegbeeld van de club wil Coronel niet worden. Die taak is - ook volgens de aanbevelingen van het rapport - voorbehouden aan de algemeen directeur. En of dat interim-directeur Henri van der Aat is, kan Coronel nu nog niet zeggen. ,,Henri van der Aat is aangesteld voor minimaal zes maanden. We kijken gewoon rustig hoe zich dat ontwikkelt.”

De belangrijkste doelstellingen van het bestuur-Coronel zijn duidelijk. ,,De rust moet terug komen binnen de club”, vertelt Coronel. De voorzitter pleit daarom voor een duidelijk bestuursmodel, waarbij de directie de baas is en de Raad van Commissarissen (waar de drie nieuwe bestuursleden waarschijnlijk op korte termijn deel van uit gaan maken) op afstand controleert. Ook moet er duidelijkheid komen over het trainersmodel: slechts één iemand mag verantwoordelijk zijn voor het technische beleid. ,,We willen geen situatie meer waarin de technisch directeur en de hoofdtrainer over elkaar heen buitelen. Als de structuur duidelijk is, worden de resultaten op het veld ook snel beter”, verwacht Coronel. ,,Ajax is in potentie de grootste club van Nederland. We hebben een prachtig stadion, en de meeste seizoenkaarthouders. Ik zeg niet dat we meteen de Champions League gaan winnen, maar we moeten wel de beste club van Nederland willen zijn.”

Overigens zal de Ledenraad op zoek moeten naar een nieuwe voorzitter. Cor van Eijden heeft, nu hij tot het bestuur is toegetreden, die functie neergelegd.
Mike_sweers


Geregistreerd: 17-04-2008
Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Grave
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 14:02
veel voordelen aan coronel, ik denk dat MvG nu snel zn koffers kan pakken, en dan hoop ik dat marco van basten volgend jaar ook de positie van TD opvult.

minder aan coronel vind ik dat hij tegen de naam die wij als suporters onze club hebben gegeven, namelijk jodenclub
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 15:54
Ben er niet tevreden mee, ookal is het een flinke vooruitgang otv de vorige jaren.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 15:57
Citaat:
Ben er niet tevreden mee, ookal is het een flinke vooruitgang otv de vorige jaren.
Hoezoo niet? Twee van de drie hebben een duidelijk Ajax verleden en de ander is al z'n hele leven lang fan van Ajax. Alle drie zijn goed in wat ze doen en hebben ook ervaring met het gebeuren in een sportclub. Nu nog een goede algemeen directeur en Martin van Geel die vertrekt en dan kan Ajax zich eindelijk gaan richten op de toekomst waarin Ajax weer een topclub wilt zijn.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:21
Citaat:
Ben er niet tevreden mee, ookal is het een flinke vooruitgang otv de vorige jaren.
Hoezoo niet? Twee van de drie hebben een duidelijk Ajax verleden en de ander is al z'n hele leven lang fan van Ajax. Alle drie zijn goed in wat ze doen en hebben ook ervaring met het gebeuren in een sportclub. Nu nog een goede algemeen directeur en Martin van Geel die vertrekt en dan kan Ajax zich eindelijk gaan richten op de toekomst waarin Ajax weer een topclub wilt zijn.

Omdat zijn rapport niet optimaal was: geen juiste aanwijzingen. Bovendien zaten daarin geen aanbevelingen, waardoor het bestuur, dat al jaren wanbeleid had, het gaan oplossen. Met als gevolg dat er al 1 vakman is weggestuurd. Dat is de oorzaak van mijn wantrouwen.

Waarschijnlijk wordt snel de tweede ook weggestuurd en komt er heel risicovol beleid. Ik zeg niet dat de personen erin verkeerd zijn, ik zeg alleen dat de organisatie nu niet meer stabiel is opgebouwd. En dat kan heel veel problemen gaan leveren, ondanks de goede bedoelingen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:44
Citaat:
Omdat zijn rapport niet optimaal was: geen juiste aanwijzingen. Bovendien zaten daarin geen aanbevelingen, waardoor het bestuur, dat al jaren wanbeleid had, het gaan oplossen. Met als gevolg dat er al 1 vakman is weggestuurd. Dat is de oorzaak van mijn wantrouwen.

Waarschijnlijk wordt snel de tweede ook weggestuurd en komt er heel risicovol beleid. Ik zeg niet dat de personen erin verkeerd zijn, ik zeg alleen dat de organisatie nu niet meer stabiel is opgebouwd. En dat kan heel veel problemen gaan leveren, ondanks de goede bedoelingen.
Coronel predikt vooral rust dus zal eerste een sabiele organisatie gaan/laten bouwen en geen risicovol beleid zal gaan voeren. Fontein was een goed commerciele werker maar geen algemeen directeur en ik ben dan ook niet verdrietig dat hij weg is.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:49
Citaat:
Omdat zijn rapport niet optimaal was: geen juiste aanwijzingen. Bovendien zaten daarin geen aanbevelingen, waardoor het bestuur, dat al jaren wanbeleid had, het gaan oplossen. Met als gevolg dat er al 1 vakman is weggestuurd. Dat is de oorzaak van mijn wantrouwen.

Waarschijnlijk wordt snel de tweede ook weggestuurd en komt er heel risicovol beleid. Ik zeg niet dat de personen erin verkeerd zijn, ik zeg alleen dat de organisatie nu niet meer stabiel is opgebouwd. En dat kan heel veel problemen gaan leveren, ondanks de goede bedoelingen.
Coronel predikt vooral rust dus zal eerste een sabiele organisatie gaan/laten bouwen en geen risicovol beleid zal gaan voeren. Fontein was een goed commerciele werker maar geen algemeen directeur en ik ben dan ook niet verdrietig dat hij weg is.

Maar hij had zeker wat aan Ajax te bieden. En dat hij dan wordt weggestuurd omdat hij niet presteert is onkunde, je gaat toch ook niet Huntelaar rechtsbuiten zetten en verwachten dat hij de andere spits laat functioneren. En die Coronel die predikt alles: maar hij doet alles indirect. Ook met het rapport: hij doet alles met een reden. Dus is denk dat de mensen in de organisatie niet nu rustig kunnen doorwerken.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 19:33
Oke, ik heb het filmpje met hem gezien. Ik ben iets meer gerustgesteld in wat zijn plannen zijn, maar toch zijn er wat dingen die me niet aanstaan:

Allereerst dat gluiperige: iedereen kon zien dat hij met iets bezig was. Indirect probeert hij toch dingen voor elkaar te krijgen, al ontkent hij dat ernstig. Ik zie gewoon aan hem dat hij iets heeft dat hij toch zijn zin probeert te krijgen met vieze trucjes(media-offensief: bijv. met steeds dat zijn mening uitlekt).

Ten tweede dat hij zegt dat de directie de club gaat leiden, terwijl er de laatste tijd toch vakmensen zijn vertrokken die juist met die wetenschap(club besturen) heel veel kunnen. Dat er 'koppen moeten rollen' vindt ik zeker niet de meest wijze moraal: mensen die voor Ajax veel KUNNEN betekenen horen gewoon in de club, dat het beste verdient.

Tenslotte toch het technische beleidsplan. Iedereen weet dat als er dingen niet kloppen, dat mensen daarvoor verantwoordelijk gesteld worden door de supporters(en terecht!). Ik ben van mening dat een dubbelbaan heel erg veel problemen kan geven.
1. Je hebt een risico dat je hele beleid in de war wordt geschopt, omdat de onmisbare persoon om wat voor reden dan ook niet meer een werkbare situatie heeft.
2. Diegene moet zowel het eerste als de rest van de club goed laten draaien, scherp zijn om dingen te verbeteren. Het kan zo zijn dat daardoor 1 tak van het takenpakket te veel moeite kost waardoor er te weinig aandacht is voor de andere takken.
3. Wie heeft de sleutel om te zeggen: je werkwijze is niet correct. Wie neemt die beslissing, die toch heel zwaar is, om de man die verantwoordelijk is voor het gehele technische beleid te zeggen: je ben niet de juiste persoon? Die persoon krijgt wel heel veel macht: de club draait om die persoon.
4. Heeft hij(Marco van Basten) al bewezen dat zijn plannen de juiste zijn, ik denk dat bijv. Keizer met zijn plannen op veel mensen indruk maakt en dat hij zo veel mensen mee kan krijgen. Wie kan mij zeggen dat Marco van Basten Ajax kan dragen in de weg omhoog?
Ik vindt het dus onverstandig.

Ik hoop dat Ajax meer een organisatie wordt die wordt geleid door professionals, met luisterende oren naar mensen met goede ideeen. Dus dat je meer je betrokken voelt bij de club, niet dat het een club is die geleid wordt door een groep die zorgt dat het een vriendenclubje wordt waarover je niks te zeggen hebt. Een beetje warmte voor de supporters schare wens ik echt! Maar ik heb tenminste weer hoop!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 16:27
Citaat:
Oke, ik heb het filmpje met hem gezien. Ik ben iets meer gerustgesteld in wat zijn plannen zijn, maar toch zijn er wat dingen die me niet aanstaan:

Allereerst dat gluiperige: iedereen kon zien dat hij met iets bezig was. Indirect probeert hij toch dingen voor elkaar te krijgen, al ontkent hij dat ernstig. Ik zie gewoon aan hem dat hij iets heeft dat hij toch zijn zin probeert te krijgen met vieze trucjes(media-offensief: bijv. met steeds dat zijn mening uitlekt).

Ten tweede dat hij zegt dat de directie de club gaat leiden, terwijl er de laatste tijd toch vakmensen zijn vertrokken die juist met die wetenschap(club besturen) heel veel kunnen. Dat er 'koppen moeten rollen' vindt ik zeker niet de meest wijze moraal: mensen die voor Ajax veel KUNNEN betekenen horen gewoon in de club, dat het beste verdient.

Tenslotte toch het technische beleidsplan. Iedereen weet dat als er dingen niet kloppen, dat mensen daarvoor verantwoordelijk gesteld worden door de supporters(en terecht!). Ik ben van mening dat een dubbelbaan heel erg veel problemen kan geven.
1. Je hebt een risico dat je hele beleid in de war wordt geschopt, omdat de onmisbare persoon om wat voor reden dan ook niet meer een werkbare situatie heeft.
2. Diegene moet zowel het eerste als de rest van de club goed laten draaien, scherp zijn om dingen te verbeteren. Het kan zo zijn dat daardoor 1 tak van het takenpakket te veel moeite kost waardoor er te weinig aandacht is voor de andere takken.
3. Wie heeft de sleutel om te zeggen: je werkwijze is niet correct. Wie neemt die beslissing, die toch heel zwaar is, om de man die verantwoordelijk is voor het gehele technische beleid te zeggen: je ben niet de juiste persoon? Die persoon krijgt wel heel veel macht: de club draait om die persoon.
4. Heeft hij(Marco van Basten) al bewezen dat zijn plannen de juiste zijn, ik denk dat bijv. Keizer met zijn plannen op veel mensen indruk maakt en dat hij zo veel mensen mee kan krijgen. Wie kan mij zeggen dat Marco van Basten Ajax kan dragen in de weg omhoog?
Ik vindt het dus onverstandig.

Ik hoop dat Ajax meer een organisatie wordt die wordt geleid door professionals, met luisterende oren naar mensen met goede ideeen. Dus dat je meer je betrokken voelt bij de club, niet dat het een club is die geleid wordt door een groep die zorgt dat het een vriendenclubje wordt waarover je niks te zeggen hebt. Een beetje warmte voor de supporters schare wens ik echt! Maar ik heb tenminste weer hoop!


Moet zeggen dat wij dezelfde problemen zien, punt 3 en 4 zie ik dus ook aankomen. Ajax neemt een risico en het kan goed uitpakken, maar als het slecht uitpakt dan kunnen we ook helemaal naar de Filestijnen gaan.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 17:49
In het Parool van zaterdag stond een groot interview met Uri Coronel. Met dank aan Joey van AT de opvallendste dingen:


Citaat:
Je moet eigenlijk niet teruggaan naar iets dat je ooit succesvol hebt gedaan. Ik heb ooit in het bestuur mogen zitten toen we in de jaren negentig alles wonnen wat er te winnen was, met de wereldbeker erbij. Daarbij zit ik nu in een heel prettige fase van mijn leven. Ik ben al 38 jaar gelukkig getrouwd en ik heb twee dochters van wie ik allebei een kleindochter heb gekregen. Verder ben ik gepensioneerd en vul ik twintig, dertig uur per week met leuke nevenactiviteiten zonder al te veel stress. Maar de club heeft een beroep op me gedaan en toen begon het te kriebelen.


Citaat:
Na mijn inwerkperiode moet mijn voorzitterschap gemiddeld een paar uurtjes per week kosten. Ik hoef niet elke dag te bellen met de club met de vraag of er nieuws is, want als dat zo is doe ik het fout. Het rapport is een regeerakkoord, en daar in staat dat de directie het beleid maakt en het bestuur louter gaat controleren.
Trainer en directie horen de club in de media te vertegenwoordigen, niet de voorzitter. Wij hebben onze toezichthoudende taak en zullen om die reden soms moeten overleggen met de directie. Maar dat gebeurt niet elke week.



Citaat:
Ik doe geen uitspraak over waarom hij geen voorzitter is geworden. Maar Van Wijk was voor mij de beste kandidaat geweest. Ik was sterk vóór zijn aantreden. Maar hij kon niet.
Van Wijk is een echte Ajacied. Hij heeft hier gevoetbald, gehonkbald, hij is al lang lid van de ledenraad en is maatschappelijk zeer geslaagd. President van de KLM is niet niets.


(Op de vraag of Van Wijk zijn opvolger mag worden)

Citaat:
Zeker. We hebben het er wel even over gehad, maar we vonden het niet juist om dat van tevoren vast te leggen. Ik ga nu beginnen en ik ga niet zeggen wanneer ik ophoud. Ik zal hier wel een paar jaar zitten.


(Op de vraag welke criteria er gelden voor de baan)

Citaat:
Je moet voetbalman zijn, uitstraling hebben , je moet volgens mij een Ajacied zijn, je moet verstand hebben van hoe die organisatie in elkaar zit. Ik hoop dat ik die eigenschappen verenig.
Maar misschien zeg ik over twee jaar: had ik het maar niet gedaan. Ik word toch afgerekend op wat er op het veld gebeurt.


Citaat:
Op veel punten heeft Jaakke het goed gedaan. Maar ajax is een grote club. We hebben in Nederland het meeste geld, de grootste sponsorinkomsten en het hoogste aantal seizoenskaarthouders, en we zijn de laatste tien jaar maar drie keer kampioen geworden. Dan heb je als bestuurder een probleem. Maar misschien krijg ik dat probleem ook wel, al ga ik daar niet vanuit.


Citaat:
Uit de interviews die wij hebben gehouden, is gebleken dat intern en extern veel kritiek op Fontein was. De sponsordeals met Aegon en Adidas heeft hij goed gedaan. Commercieel was hij goed, maar op andere fronten was het minder. En dat hebben we opgeschreven. Achteraf heb ik wel eens gedacht: hadden we de positieve dingen niet wat meer moeten noemen?
Fontein is nu weg en ik heb bij zijn vertrek geen rol gespeeld. Hij is nu commercieel directeur bij AZ en ik koester geen wrok tegen hem. Hij misschien wel tegen mij, maar dan moeten we het daar maar eens over hebben tijdens Ajax-AZ.


(Over Van Geel)

Citaat:
Ik kan niet zeggen of hij blijft.

Het rapport is kritisch over hem, maar er zijn geen spelers meer voor niets de deur uitgelopen. In het voorwoord van het rapport staat echter dat het is gericht op de dingen die níet goed zijn gegaan.
Ik vind dat het voor niemand onmogelijk wordt om nog bij Ajax te werken. Het rapport als zodanig maakt Van Geel het werken hier niet onmogelijk. Het hangt af van de structuur die we kiezen.


(En Van der Aat, blijft die?)

Citaat:
Kan ik ook niet zeggen. Ik weet het ook echt niet.


Citaat:
Ik ken Keje Molenaar niet. Ja, ik ken hem van hallo zeggen. En als ik hem zie op TV: prima, ik kan niet anders zeggen. Maar we hebben nu een interim. Die zit er nog vijf maanden en ik ga eens rustig kijken hoe we het daarna gaan doen.


Citaat:
De commissie die het rapport heeft geschreven is bewust samengesteld met mensen van binnen de club. Ik zie niet in waarom mensen die de club zo goed kennen als medecommissielid en inmiddels ook medebestuurslid Joop Krant en ikzelf dan geen bestuursfunctie zouden mogen accepteren omdat ze dat rapport hebben geschreven.
Integendeel, ik vind het jusit een aanbeveling om een nieuw bestuur samen te stellen dat door de werkzaamheden van de commissie zo goed in de keuken heeft kunnen kijken. Bovendien is het belangrijk dat het nieuwe bestuur ook gesteund wordt door de ledenraad, die ook aan de basis stond van het rapport.
Als je slecht wilt kun je zeggen dat het een een-tweetje is. Maar ik kan oprecht zeggen dat ik dat nooit heb gewild.


Citaat:
(Ik heb een voorkeur voor) het Engelse model, waarbij de trainer net als Arsène Wenger bij Arsenal ook technisch de baas is. In een ideale wereld geniet dat mijn voorkeur. Maar dan moet zo'n trainer wel lang blijven.
Het andere model kan trouwens ook goed werken. Dan moet de rolverdeling tussen de trainer en de TD worden geaccepteerd. En alles hangt af van de mensen die je beschikbaar hebt.


(En China?)

Citaat:
Weet ik niet, ik heb dat dossier nog nooit ingekeken.


(Fontein met AZ naar China?)

Citaat:
Zonder arrogant te willen overkomen: ik heb veel respect voor wat Dirk Scheringa heeft gedaan bij AZ, maar internationaal is het niet te vergelijken met Ajax. Het is een andere dimensie.


(Over Cruijff in de ledenraad)

Citaat:
Het was een eigenaardige avond. Er was een rare sfeer in de zaal. Zo van: 'Johan, jij roept steeds dat je weet hoe het moet. Dóe het dan!' Maar iedereen die riep dat Johan het moest doen heeft helemaal niet meer naar het rapport gekeken. Dat rapport werd volkomen overschaduwd.
Officieel kan het niet, wan tals hij een technische opdracht had gehad, zou hij naast het zittende bestuur van John Jaakke moeten worden geschoven om het technische beleid vorm te geven, en dat wilde hij niet. De ledenraad heeft de bevoegdheid niet om zo'n opdracht te geven.
Ik heb begrepen dat na de vergadering de afspraak is gemaakt dat Cruijff en bestuurslid Hennie Henrichs over de invulling zouden praten, maar ik vraag me af of dat is gebeurd.
Laten we het er maar op houden dat het een verwarrende avond was. meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.
Als Cruijff binnnen een structuur een rol had vervuld, was ik heel blij geweest. Een man met uitstraling, met historie, een man die Ajax groot heeft gemaakt.


(Komt hij nog terug?)
Citaat:
Dat zie ik niet gebeuren. Nee, zijn kans is niet geweest, zo zie ik dat niet.


Citaat:
Als het zo is gegaan zoals in de media is geschetst en Van Basten de technische hervormingen inderdaad in een lager tempo wilde doorvoeren dan Cruijff, dan is het flink van Van Basten dat hij Cruijff heeft tegengesproken.


(Over morgen)

Citaat:
Ik zit gewoon op mijn eigen plek in het stadion. In mijn eigen kleren, niet in Ajax-pak. Ik ga kijken wat er gebeurt en zal niet op het veld verschijnen, mocht Ajax kampioen worden. Jaakke en de zijnen verdienen het om dit seizoen af te maken.
Als ze me vragen, zal ik zeker niet vooraan gaan staan op het bordes. Ik heb geen reden om mezelf op de borst te slaan bij een landstitel.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 21:03
Een beetje jammer dat hij dan niet een plaatsje heeft gereserveerd om hem te kunnen behouden: hij had waarde voor Ajax. En dan had in het voorgeschotelde reddingsplan de best mogelijke oplossing horen te staan. Een beetje zwak dat hij niet zorgt dat de pluspunten gaan worden benut.

Ik vind het nu heel raar zoals hij praat over zijn functie. Zij horen de directie te sturen en de signalen vanuit de club goed door te geven aan de beleidsmakers. Een beetje raar dat hij er maar een paar uurtjes in de week voor vrijmaakt, want volgens mij is Ajax een grote club. Dus met heel veel signalen, heel veel dingen die door het bestuur goed te horen 'gehandled'. Heel apart. Ik heb het gevoel dat het weer een isolatie gaat worden tussen de beleidsmakers en de mensen erbuiten die de club een warm hart toedragen.

Juist nu je de directie het beleid laat maken(wat ik toejuich) moet je voorkomen dat zo wrang wordt, zoals het bestuur en de achterban nu zijn. En daarvoor is het bestuur verantwoordelijk!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 21:32
WZAWZDB, Fontein was al weg voordat Coronel aangesteld werd.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 21:41
Citaat:
WZAWZDB, Fontein was al weg voordat Coronel aangesteld werd.


Ja, maar zijn rapport was een directe oorzaak ervoor. Bovendien werden er in het rapport geen adviezen gegeven die zouden zorgen dat de beste oplossing werd gekozen. En dan het bestuur&RvC, verantwoordelijk voor jarenlang wanbeleid, te laten zorgen voor de juiste uitkomst dat is gewoon zwak. Dus ik vond het rapport armoedig!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 11:44
Sterker nog: de RvC was verantwoordelijk voor de aanstelling van de commissie. Zwak hè?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 15:14
Citaat:
Sterker nog: de RvC was verantwoordelijk voor de aanstelling van de commissie. Zwak hè?


Al met al armoedig!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 20:52
Coronel zit bij Het Gesprek, maar heeft nog niets boeiends gezegd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 21:02
Toen Van Praag stopte werd Coronel ook gevraagd, maar destijds had hij niet het gevoel dat de vijfde colonne hem niet volledig steunde. Nu dus kennelijk wel.

Van Wijk was eerst in beeld en wilde ook wel, maar kon niet i.v.m. een rechtzaak m.b.t. de KLM. Toen werd Coronel gevraagd en dacht hij wat veel mensen ook denken: moet ik nu zelf gaan uitvoeren wat ik in mijn rapport heb gezet? Toen hij rustig ging nadenken bedacht hij dat dit geen probleem hoefde te zijn, als hij maar steun vanuit de club zou hebben.

Na de reclame gaat men in op de rol van Van Geel.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 21:24
Op de vraag of het slecht is dat Van Basten zijn eigen assistenten meeneemt: je moet 'assistent' in bredere zin zien. Het moet niet zo zijn dat als de trainer vertrekt, de hele organisatie omvalt. Verder kun je hier wel wat soepeler in zijn.

Coronel vindt dat er duidelijk moet zijn wie op technisch gebied de dienst uitmaakt. De huidige situatie (Van Geel en Van Basten) is niet wenselijk. Er zal gewerkt worden naar één van de twee modellen uit het rapport, dus zal men duidelijkheid scheppen over wie over welke zaken de baas is. Eén van de twee zal waarschijnlijk boven de ander gaan werken (of misschien zal er iemand vertrekken) - dit zijn mijn eigen worden, heeft hij niet precies gezegd, maar dit lees ik tussen de regels door.
Hij neemt de mensen die Van Basten hebben aangesteld niets kwalijk, want in de huidige (voetbal)wereld moet er nu eenmaal snel gewerkt worden, dus het is begrijpelijk dat men Van Basten zo snel mogelijk wilde vastleggen.

Hij vindt dat de kritiek op Fontein overtrokken is. Hij was een goede commerciële man, maar geen geschikte AD. Dat Fontein nu weg is, is buiten Coronel om gebeurd.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 21:31
Ja allemaal al bekend. Ik vind het een persoon die de populairste oplossingen zoekt, niet de beste. En ik denk dat hij niet goed de gevolgen overdenkt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 apr 2008 21:34
Over Cruijff: Coronel denkt dat zowel de ledenraad als Cruijff zelf er vooraf niet op rekenden dat Cruijff inderdaad het technische beleid zou vormen.

Hij denkt dat het goed is dat het circus voorbij is. Hij zou Cruijff graag bij Ajax hebben, maar dan moet er een duidelijke structuur (om Cruijff) komen.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.982.369 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken: