Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] Het bestuur
Maker: LucasBekeken: 28923
Status: InactiefBerichten: 239
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:36
Sorry, maar dat over de ledenraad is logisch? Kun je dat verder uitleggen?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:51
Citaat:
Sorry, maar dat over de ledenraad is logisch? Kun je dat verder uitleggen?


Ik zeg niet dat het halvegare mensen zijn, maar dat die vaak niet over de lange termijn kijken en inhoudelijk niet super redeneren zijn de redenen dat er professionals in de organisatie worden aangesteld. Daarom zeg ik dat een beslissing over de toekomst van de club niet hoort af te hangen van mensen met weinig kennis, ookal willen ze het beste voor de club. Daar moet beter over na worden gedacht.

Trouwens heeft diezelfde ledenraad jarenlang zitten slapen en krijgen nu water in hun slapende gezicht en zijn dan een beetje in paniek. Niet voor niks wordt Cruijff intuatief gevraagd, zonder goed te hebben overlegd en de feiten te kennen. Dus met alle respect: een beetje wanhopig dat die mensen beslissen wat er gebeurd met Ajax.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 22:04
Citaat:
Fontein deed dat ook wel eens, toch? Daar was men in eerste instantie geloof ik erg blij om, maar heeft het uiteindelijk iets opgeleverd voor de supporters?


Het levert alleen een beetje goodwill op. En dat kan wel van belang zijn bij de algemene beeldvorming.
Als de bestuurders vaak hun gezicht laten zien toont dat betrokkenheid.
Net zoals supporters het leuk vinden als spelers een kijkje komen nemen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 23:26
Citaat:
Ja, maar de RvC had al jaren gefaald. En ga mij niet zeggen dat je van de ledenraad de slimste oplossingen mag verwachten: die willen gewoon dat Ajax drastisch verbeterd en sturen iedereen die niet als de optimaal gewenste mensen weggestuurd. Dat is logisch. Die commissie had met hoogstaande oplossingen moeten komen, waardoor iedereen dacht: dat is het. En dat is niet gebeurd. En dus vertrouw ik niet volledig op Uri.


Je moet één ding niet vergeten: het simpele feit dat de commissie niet expliciet is gevraagd om met oplossingen te komen. Sterker nog, vooraf werd al gesteld dat de adviezen niet bindend zouden zijn. Dan kan je wel allerlei mensen binnen de club tegen je in het harnas jagen, maar dat schiet ook niet op.

Overigens was Coronel er als de kippen bij om aan te geven dat hij juist helemaal niet blij was met het feit dat het op een gegeven moment alleen maar om namen en het schaden van personen ging, in plaats van dingen als de structuur bij Ajax. Hij baalde daar zichtbaar van. Als er dus dingen verkeerd zouden zijn gegaan bij het afhandelen van bepaalde zaken naar aanleiding van het rapport, dan ligt dat volgens mij niet aan de commissie Coronel.

Citaat:
Fontein deed dat ook wel eens, toch? Daar was men in eerste instantie geloof ik erg blij om, maar heeft het uiteindelijk iets opgeleverd voor de supporters?


Het levert alleen een beetje goodwill op. En dat kan wel van belang zijn bij de algemene beeldvorming.
Als de bestuurders vaak hun gezicht laten zien toont dat betrokkenheid.
Net zoals supporters het leuk vinden als spelers een kijkje komen nemen.

Dat snap ik. Maar ik neem aan dat als de bestuurders regelmatig hun gezicht laten zien maar vervolgens doodleuk op alle fronten hun eigen gang gaan en de wensen van de supporters negeren, het al snel afgelopen is met die goodwill.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 10:50
Citaat:
'Ajax presenteert op korte termijn nieuw bestuur'

Ajax presenteert op zeer korte termijn het nieuwe bestuur, meldt het Brabants Dagblad. Eind komende week zijn de opvolgers van voorzitter John Jaakke, penningmeester Joop Saan en bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs waarschijnlijk bekend.

Ajax’ ledenraad stelde zichzelf tot doel om vóór het einde van het seizoen de invulling van het nieuwe bestuur rond te hebben. Dat gaat zich, naar de wens van de commissie-Coronel, primair richten op een controlerende taak.

Het nieuwe seizoen van Ajax begint op 7 of op 14 juli. Kwalificeert Ajax zich voor de derde voorronde van de Champions League, dan heeft de eerste training op 7 juli plaats. (MA)


Sportweek.nl
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 8 apr 2008 11:04
Het zou mooi zijn als Ajax deze indeling maakt:

Voorzitter: Leo van Wijk
Algemeen Directeur: Uri Coronel
Manager: Marco van Basten
Assistent non-voetbaltechnische zaken: Martin van Geel
Assistent(en) voetbaltechnische zaken: John van 't Schip, Rob Witschge
Commercieel Directeur: -
Financieel Directeur: Jeroen Slop
Hoofdjeugdopleiding: Jan Olde Riekerink
Assistent hoofdjeugdopleiding: Rob Witschge
Coach Jong Ajax: Arie Koster
Trainer Jong Ajax: Aron Winter

Iedereen zit zo op een positie waar ze het beste tot hun recht komen en alle functies zijn duidelijk. Alleen heeft Ajax dan nog een commercieel directeur nodig.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 11:14
Een Algemeen Directer bemoeit zich ook met voetbaltechnische zaken. Ik denk niet dat Coronel daar geschikt voor is.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 17:49
Citaat:
Uri Coronel moet Ajax-bestuur leiden

AMSTERDAM - Als de ledenraad van Ajax ermee instemt, wordt Uri Coronel de nieuwe voorzitter van Ajax. Momenteel wordt gezocht naar een datum voor de vergadering waarin Coronel officieel zal worden voorgedragen.
De 24-koppige ledenraad moet beslissen over de opvolging van John Jaakke. Het streven is dat dit binnen nu en twee weken gebeurt. Uri Coronel was in het verleden al actief als bestuurder bij Ajax en leidde dit seizoen het onderzoek naar tien jaar Ajax-beleid. Dat mondde uit in een vernietigend rapport en het aftreden (aan het eind van dit seizoen) van het huidige bestuurstrio Jaakke, Saan en Henrichs.

In zijn rapportage adviseert de commissie-Coronel ondermeer een ander bestuursmodel voor de NV Ajax. Met de directie nadrukkelijker als gezicht naar buiten uit en de raad van commissarissen op grotere afstand. Die raad van commissarissen zou Coronel straks als voorzitter moeten gaan leiden. De zoektocht naar een nieuw bestuur werd geleid door een team van Ajax-leden onder leiding van Cor van Eijden. Dat hij zelf ook kandidaat is voor een bestuursfunctie wil Van Eijden bevestigen noch ontkennen.


AD.nl

Als Cor van Eijden zelf in het bestuur gaat zitten zou dat toch wel een nare nasmaak geven. Daarmee vind ik de rol van Coronel ook wat dubieuzer worden. Coronel brandt het huidige bestuur immers af en wordt straks voorzitter, terwijl Van Eijden is aangesteld om een nieuw bestuur te zoeken en wellicht zelf in dat bestuur gaat zitten.

Maar goed, wellicht ben ik te achterdochtig...
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 19:13
Coronel als voorzitter. Van der Aat als Algemeen Directeur (volgens Jack van Gelder). Blijft van der Aat dan op afstand Coronel analyseren of begrijp ik dat fout?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 19:16
Ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen. Juist van de nieuwe voorzitter wordt gevraagd dat hij op afstand gaat acteren. De AD moet gewoon de functies uitvoeren die bij een AD horen.

Als Van der Aat inderdaad Algemeen Directeur blijft, dan is dat toch erg opmerkelijk. In het rapport stond immers dat de nieuwe AD een voetbalman en het boegbeeld van de club moest zijn. Van der Aat past totaal niet in dat plaatje.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 apr 2008 19:21
Mwah, Van der Aat is net zo lang voetballer geweest als Leo van Wijk bijvoorbeeld.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 10:33
Citaat:
Mwah, Van der Aat is net zo lang voetballer geweest als Leo van Wijk bijvoorbeeld.
Ja maar Leo van Wijk zou voorzitter worden en geen AD.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 10:41
Volgens mij is hij voor beide functies de revue wel gepasseerd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 11:18
Citaat:
‘Rapport commissie over Ajax is de basis’

Willem Vissers
gepubliceerd op 10 april 2008 02:47, bijgewerkt op 02:47

amsterdam
- De man die zijn naam verleende aan het rapport dat Ajax op de korrel nam, stapt verrassend zelf naar voren als nieuwe voorzitter. Uri Coronel (61) aanvaardt tijdens een vergadering van de ledenraad op 16 april het voorzitterschap.

Vlak na het verschijnen van het rapport van de commissie-Coronel, half februari, was u niet beschikbaar voor een functie in de leiding van Ajax.

‘Dat klopt. Ik was ook stellig van plan het niet te doen. Maar de tijd schrijdt voort. Alternatieve kandidaten konden of wilden niet. Mij werd meermaals gevraagd het te doen. Ik heb uiteindelijk lang nagedacht en toen mijn hart laten spreken. Ajax doet een dringend beroep op me en dat heb ik zwaar laten wegen. Ik houd van de club. Ajax zit in mijn body.’

Zijn er geen tegenkandidaten om opvolger van de aftredende John Jaakke te worden?

‘Nee. Als die er waren geweest, zou ik het niet doen. Ik wil geen onderdeel zijn van een verkiezingsproces. Ik denk dat ik het kan en ik kan de tijd vrijmaken. Ik ben gepensioneerd, hoewel ik nog veel functies vervul.

‘Zo ben ik voorzitter van de werkgeversvereniging VNO/NCW in Amsterdam en Noord-Holland, bestuurslid van de Kamer van Koophandel, voorzitter van de stuurgroep Uitbreiding Artis en bestuurslid van het Fonds Gehandicaptensport. En dan bekleed ik nog een paar commissariaten.

‘Maar vergeet niet dat de voorzitter van Ajax regeert op afstand, en het werk van de professionele directie controleert. De voorzitter van Feyenoord is ook vrij onbekend.’

Een paar jaar geleden weigerde u het voorzitterschap van Ajax door het gekoketteer van de supporters met het jodendom. Dat deed u pijn, mede omdat uzelf joods bent. Het gedrag van de fans is toch niet veranderd sindsdien?

‘Klopt. Dat argument staat ook nog steeds overeind. Ik erger me daaraan nog steeds. Maar het is verschrikkelijk lastig om er verandering in te brengen. Ik zal een beroep blijven doen op de fans op te houden met hun gezang, maar ik heb niet de illusie dat dat meteen lukt.’

U heeft het rapport over Ajax zelf opgesteld, na diepgravend onderzoek in alle geledingen van de club. Bovendien was u in de jaren negentig bestuurslid commerciële zaken? U weet dus precies waar de problemen liggen.

‘Ja, ik ga door op basis van wat de commissie heeft opgetekend. Dat wil niet zeggen dat we alle 33 punten uit het rapport precies moeten volgen, maar het is duidelijk wat het regeringsprogramma is. Het rapport is de basis.’

Voorzitter Jaakke vertrekt, commercieel directeur Fontein is al opgestapt. Het rapport is ook zeer kritisch jegens technisch directeur Van Geel. Is hij de volgende die verdwijnt?

‘Je snapt hopelijk dat ik daar nu geen antwoord op kan geven. Alles wat ik daarover vindt, ga ik nu niet zeggen. Dat komt allemaal aan de orde als ze me benoemen.’


Volkskrant
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 16:37
Wat mij betreft is de reactie van Coronel over de toekomst van Van Geel de zoveelste bevestiging van wat ik al een hele tijd denk: Van Geel is klaar bij Ajax.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 16:50
Citaat:
Wat mij betreft is de reactie van Coronel over de toekomst van Van Geel de zoveelste bevestiging van wat ik al een hele tijd denk: Van Geel is klaar bij Ajax.


En weer een vakman weggestuurd dankzij Coronel. Die is goed bezig!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 16:54
Voor Van Geel geldt hetzelfde als voor Fontein. Hij heeft op een bepaald gebied van zijn functie uitstekend gefunctioneerd, maar op een ander (groot) gebied van zijn functie was het niet veel soeps. Dan kan er een onwerkbare situatie ontstaan. Bij Van Geel is het zelfs zo dat het aankoopbeleid één van de zo niet dé hoofdtaak is.

Bovendien verwacht ik inderdaad dat het TD-schap bij Ajax wordt afgeschaft.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 17:00
Citaat:
Voor Van Geel geldt hetzelfde als voor Fontein. Hij heeft op een bepaald gebied van zijn functie uitstekend gefunctioneerd, maar op een ander (groot) gebied van zijn functie was het niet veel soeps. Dan kan er een onwerkbare situatie ontstaan. Bij Van Geel is het zelfs zo dat het aankoopbeleid één van de zo niet dé hoofdtaak is.

Bovendien verwacht ik inderdaad dat het TD-schap bij Ajax wordt afgeschaft.


Ja, maar in een BVO hoort hij belangrijk te zijn. MvG als AD, Keizer als TD. En het TD-schap afschaffen is bijzonder negatief: wat als MvB niet presteerd en wie kijkt naar de grote lijnen? Wie corrigeert een trainer, wie zorgt dat de scouting een goed aanspreekpunt heeft. En wie controleert of de spelers geschikt zijn(wat Van Basten ook bij Oranje niet top doet). Er moet iemand bij zietten die iedereen helpt en organiseerd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 apr 2008 17:39
Citaat:
Ja, maar in een BVO hoort hij belangrijk te zijn. MvG als AD, Keizer als TD. En het TD-schap afschaffen is bijzonder negatief: wat als MvB niet presteerd en wie kijkt naar de grote lijnen? Wie corrigeert een trainer, wie zorgt dat de scouting een goed aanspreekpunt heeft. En wie controleert of de spelers geschikt zijn(wat Van Basten ook bij Oranje niet top doet). Er moet iemand bij zietten die iedereen helpt en organiseerd.

Keek Van Geel naar de grote lijnen bij AJAX I? Heeft hij Ten Cate gecorrigeerd? Werkt van Geel goed samen met de scouting? Heeft hij gecontroleerd of de spelers geschikt waren? Nee, nee, nee en nee.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 16:12
Citaat:
Ja, maar in een BVO hoort hij belangrijk te zijn. MvG als AD, Keizer als TD. En het TD-schap afschaffen is bijzonder negatief: wat als MvB niet presteerd en wie kijkt naar de grote lijnen? Wie corrigeert een trainer, wie zorgt dat de scouting een goed aanspreekpunt heeft. En wie controleert of de spelers geschikt zijn(wat Van Basten ook bij Oranje niet top doet). Er moet iemand bij zietten die iedereen helpt en organiseerd.

Keek Van Geel naar de grote lijnen bij AJAX I? Heeft hij Ten Cate gecorrigeerd? Werkt van Geel goed samen met de scouting? Heeft hij gecontroleerd of de spelers geschikt waren? Nee, nee, nee en nee.

Klopt 100%, maar dan lees je mijne niet goed. Ik zeg dat Keizer TD moet worden gemaakt en Van Geel AD. Omdat dat takenpakket hem veel beter ligt. En ga mij niet zeggen dat Van Geel geen vakman is, dat heeft hij jarenlang bewezen. En zijn aanstellingen(contracten) en presentatie naar buiten uit zijn gewoon goed in orde. Alleen inhoudelij(technisch) niet top, wat bij Ajax wel vereist is. Maar het TD-schap afschaffen is bijzonder link.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 16:14
Het gaat erom dat Van Geel zoveel fout heeft gedaan (zoals 343 al aangeeft) dat zijn positie binnen Ajax onhoudbaar is geworden. Er is voor hem een onwerkbare situatie ontstaan. Daar veranderen die paar dingen die hij goed heeft gedaan niets aan.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 16:52
Citaat:
Het gaat erom dat Van Geel zoveel fout heeft gedaan (zoals 343 al aangeeft) dat zijn positie binnen Ajax onhoudbaar is geworden. Er is voor hem een onwerkbare situatie ontstaan. Daar veranderen die paar dingen die hij goed heeft gedaan niets aan.


Dus dan stuur je een vakman weg? Gebruik hem gewoon goed, dan zorgt hij dat er genoeg voor terugkomt. Als ik Heitinga rechter wingback zet, vind je hem dan goed genoeg voor Ajax? Ik tenminste niet als rechtsback, maar dat is zijn positie. Stuur je hem dan nweg naar een serie slechte wedstrijden, nee; dan zet je hem op zijn positie. Je moet kijken naar wat iemand voor de club kan betekenen, niet naar wat hij wat hij heeft gepresteerd.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 16:54
Niemand had vooraf kunnen verzinnen dat Van Geel qua aankoopbeleid zoveel tekort zou komen voor Ajax. Hij is dus aangesteld als TD, een functie die hij niet aan kon. Daardoor is er nu een onwerkbare situatie voor hem ontstaatn binnen Ajax in z'n geheel. Zo gaan die dingen. Nadat Van Geel af is gegaan kan hij dus niet meer werkzaam blijven binnen Ajax. Dat zorgt voor ongezonde situaties op de werkvloer.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 17:02
Citaat:
Niemand had vooraf kunnen verzinnen dat Van Geel qua aankoopbeleid zoveel tekort zou komen voor Ajax. Hij is dus aangesteld als TD, een functie die hij niet aan kon. Daardoor is er nu een onwerkbare situatie voor hem ontstaatn binnen Ajax in z'n geheel. Zo gaan die dingen. Nadat Van Geel af is gegaan kan hij dus niet meer werkzaam blijven binnen Ajax. Dat zorgt voor ongezonde situaties op de werkvloer.


Ik vind dus dat hij nog genoeg voor Ajax kan betekenen, ik ben niet zo iemand die perse een kop hoeft te zien rollen. Ik wil gewoon dat Ajax er steeds sterker uitkomt en daardoor vind ik dat MvG moet blijven!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 17:07
Het gaat er niet om dat er koppen moeten rollen. Het gaat om de interne situatie. Hoe moet Van Geel samenwerken met dezelfde mensen (Van Basten, Coronel) die hem uit zijn huidige functie hebben ontslagen? Dan kan je wel roepen dat je graag ziet dat Van Geel blijft, maar de optie aanblijven Van Geel, maar dan in een andere functie bestaat niet, aangezien het een slechte werksfeer op zou leveren.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.982.439 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » [Centraal] Het bestuur
Ga
Zoeken: