Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Maker: 343Bekeken: 34264
Status: InactiefBerichten: 395
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 16:18
Ik zou het op prijs stellen als je het artikel zou kunnen inscannen en hier plaatsen.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 17:08
Citaat:
Ik zou het op prijs stellen als je het artikel zou kunnen inscannen en hier plaatsen.

Morgen ok?
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 17:11
Gaat hij nog uitgebreid in op de jeugdopleiding en/of specifieke jeugdspelers?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 17:34
Moet zeggen dat het weinig nieuws instond, maar oordeel zelf maar.

Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 19:35
Bedankt, Bart.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 21:12
Ok, ik scan het dus niet in morgen :mrgreen:.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 21:42
Citaat:
Ok, ik scan het dus niet in morgen :mrgreen:.

Scheelt weer een stukje werk.
Gestopt
Lammert Albertus


Geregistreerd: 11-11-2010
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 22:55
jaja Frank zegt alles wat ik maar wat ik graag wil lezen.
Inclusief broer Ronald.
Nu nog Jari, Stefan en spitsen trainers als Kieft voor de 1e paal en Bosman voor 1,2e en 3e positie bij een voorzet, want dat heb ik al heel lang niet meer terug gezien opde ned. velden.
Ja 1x bij Van der Broms ADO Den Haag, maar die hebben en een geweldige spits, geweldige vleugels en bijsluitende middenvelder.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 jan 2011 08:43
Citaat:
„Als er een kleine opening is tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal duik ik er in”
De Boer spreekt klare Ajax-taal
door Mike Verweij
BELEK - Het schitterende punt dat Frank de Boer – zwevend door de Turkse lucht – tijdens het partijtje voettennis maakte, vergrootte het ontzag van zijn spelers. Toch stond de adembenemende actie vooral symbool voor de indrukwekkende actieve carrière van de 112-voudige international en niet voor zijn nieuwe rol als trainer. In Belek spreekt De Boer klare Ajax-taal, zonder omhaal van woorden. „Het elftal zit nu op zestig procent van het Ajax-voetbal dat me voor ogen staat”, zei de coach. „Ik denk dat het nog twee maanden duurt voordat ik echt rustig op de bank zit.”

De Boer sprak in het Cornelia Diamond Hotel van een voortreffelijke trainingsweek. „Qua organisatie, weer, veld en intensiteit. De spelers geven duidelijk aan te geloven in de huidige aanpak. En we gaan met z’n allen één kant op. Het enthousiasme en fanatisme waren groot. Dat wordt versterkt doordat de spelers resultaat zien. Ze worden sterker en het positiespel gaat elke dag vooruit.”

Het verschil met zijn aantreden, is al enorm. „De jongens hadden nauwelijks vertrouwen in hun eigen spel. Ze waren apathisch, gelaten, kozen eigenlijk altijd voor veiligheid en dat was on-Ajax. Er werd zonder initiatief van achteruit gespeeld, waardoor ze na een lange bal hoopten op een bevlieging van de spitsen. Normaal is dat je laatste redmiddel, als de tegenstander zo veel druk zet, dat je niet anders kunt. Dan is het lekker als er op de training vier van de vier lange ballen tot balverlies lijden. Dan beseffen ze dat ik gelijk heb.” Overigens betekent dat niet dat Jol volgens hem ongelijk had. „Hij had een andere filosofie, maar was succesvol.”

Ofschoon Ajax volgens De Boer nog niet is waar het hoort te zijn en de Amsterdammers met Feyenoord thuis, FC Utrecht uit, Telstar/NAC thuis (beker) en NAC uit een zwaar programma wacht, ziet hij niet op tegen de herstart van de competitie. „Waarom? Bij AC Milan en thuis van AZ win je ook niet zo maar even. Als we de weg die we zijn ingeslagen met z’n allen goed oppakken, vind ik dat we voor het kampioenschap moeten gaan.”

Een onzekere factor daarbij is de transfermarkt. „Als de carrousel gaat draaien, zullen de clubs ook bij Ajax uitkomen en daarom hebben we allerlei noodscenario’s klaar. Als er niemand weggaat, hoef ik er geen spelers bij. Maar als er jongens vertrekken, heb ik de garantie dat ik een deel mag herinvesteren. Hoeveel? Dat hangt van de afschrijvingen af. Als een Ajacied nog voor zes miljoen euro in de boeken staat en hij voor vijftien miljoen wordt verkocht, heb ik een groot deel van deze negen miljoen euro te besteden. Wat niet wil zeggen dat ik dit ook doe. Liever minder natuurlijk, want ik kijk eerst wat we zelf in de jeugd in huis hebben.”

Met oogappeltje Luis Suarez voerde De Boer in Belek een uitgebreid gesprek. „Om te vragen hoe hij zijn toekomst ziet. Luis is heel erg tevreden hoe het nu gaat, trainde soms weer op een ongelooflijk hoog niveau en wil in principe graag blijven. Maar als er een grote club komt, staat hij daarvoor open.”

Mounir El Hamdaoui kreeg de complimenten van zijn trainer. „Het is heel jammer dat hij een ontstoken kniepees kreeg. Maar Mounir heeft zich echt heel positief opgesteld.” Tegen Vitesse wilde De Boer hem als linksbuiten laten aantreden. „En tegen Galatasaray had ik hem als spits geprobeerd. Dat zijn ook de twee posities waarop ik hem ’zie’. Dat Mounir geen echte Ajax-spits is, vind ik onzin. Hij mag best veel bewegen. Als er maar een goede afstemming is met de nummer tien en de buitenspelers. Wanneer een speler het goed doet, heeft hij in een wedstrijd twee minuten de bal in zijn bezit. Het gaat erom wat hij de andere 88 minuten doet.”

Opvallend is dat de nieuwe trainer Urby Emanuelson direct tot vaste linksback bombardeerde en aangaf Vurnon Anita daar nooit meer te zullen opstellen. Hij moet zich in eerste instantie op de rechtsbackplaats richten. Onder De Boers assistentschap bij Oranje werd Emanuelson niet opgeroepen en speelde Anita eenmalig linksback. „Ik denk dat Bert van Marwijk iets meer naar de defensieve kwaliteiten keek. Als linkervleugelverdediger wil ik een linkspoot hebben. Een rechtsbenige gaat altijd terug naar de drukte. Ik heb Urby aangegeven dat ik het goed zou vinden als hij zijn aflopende contract verlengt, maar ik heb nog geen antwoord gehad en zal hem eens op zijn schouder tikken. Wij moeten ook verder.”

Veel loopt momenteel zoals De Boer graag wil. „Natuurlijk is er ook nog een hoop werk, maar je kunt niet alles in één dag veranderen.” Saamhorigheid wordt het toverwoord. En een situatie dat een hoofdcoach (Jol) niet met zijn A1-trainer (De Boer) praat, is volgens laatstgenoemde in de toekomst ondenkbaar. „Hij had meer interesse kunnen tonen. De A1 is onze levensader. Dat ik meer binding heb met de jeugd is logisch, omdat ik er al vijf jaar rondloop en daar zelf ben opgeleid als speler. Maar we willen nu structureel overleggen. Elke maand zullen we evalueren welke jongens een stimulans verdienen en wie een pas op de plaats moet maken.”

Tot slot hoopt hij – desgevraagd – dat Johan Cruijff en Louis van Gaal samen optrekken in de strijd om Ajax beter te maken. „Zij hebben een fantastische voetbalvisie en kunnen goud waard zijn voor de club. Ik heb met beiden een goede band, zal nooit partij kiezen en wil best een actieve rol spelen in de bemiddeling. Ik hoor en lees dat het heel moeilijk zal zijn. Maar als er een kleine opening is tussen Johan en Louis duik ik er wel in.”


Telesport.nl
Lammert Albertus


Geregistreerd: 11-11-2010
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 jan 2011 10:48
Donders Frankie , wat heb ik je 6 weken geleden onderschat man, hier wordt ik heul vrolijk van.
Hij kan het niet beter verwoorden, dit is de taal en DE denkwijze van JC , ook van Louis, dus Ajax !

Nu nog de best denkbare TD en cultuurdrager en bewaker, die de volledige backing heeft van JC, is dat er niet echt , dan beslist niet doen!
Het moet allemaal zo optimaal mogelijk deze revolutie , terug naar het JC model Of beter eindelijk het volledige JC model als die bij Barca.!
En laat Louis nu eens onbevoordeeld hier eens goed naar kijken,
wellicht ziet hij dat JC nog zeer bij de tijd is, ja zelfs nog steeds trendsettend is en als Louis dat kan erkennen ,
ondanks dat hij hij het hoogstwaarschijnlijk anders zou doen en daar respect voor toont is er heel wat gewonnen.
Louis er zijn meer wegen naar Rome!Jouw weg zal vast ook een interessante zijn , maar Barca doet t verdomd aardig, beter dan iedere andere club ooit!

Btw. Louis is trouwens weer behoorlijk in de weer met JC en Ajax ,
lees AD van vandaag, kan iemand dat interview mogelijk scannen en hier op de site plaatsen, alvast dank!
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 11:28
Citaat:
Ajax-debutant moet excuses aanbieden voor 'panna' bij De Cler
Maandag, 24 januari 2011 om 11:04



Jody Lukoki maakte zich afgelopen woensdag direct populair bij de supporters van Ajax. De aanvaller maakte in de Klassieker tegen Feyenoord als invaller zijn debuut en vernederde in de slotfase van het duel tegenstander Tim de Cler, door deze nog even door de benen te spelen. De fans in de ArenA vonden het prachtig, maar Frank de Boer kon er niet van genieten.

De hoofdtrainer van Ajax heeft Lukoki gedwongen zijn excuses aan te bieden voor de panna. “Een gerespecteerde verdediger als De Cler speel je niet door de benen", luidde de uitleg van De Boer tegenover het ANP. De coach had eerder zelf al zijn excuses aangeboden, maar nu moet Lukoki dus hetzelfde doen. De bal had de achterlijn al gepasseerd, toen de debutant met een handige voetbalbeweging De Cler nog even voor schut zette.

Ajax stond op dit moment al met 2-0 voor en deze voorsprong kwam nooit in gevaar tegen Feyenoord, dat zaterdag ook nog eens in eigen huis onderuit ging tegen De Graafschap. Ajax deed het echter niet veel beter en ging zondag met ruime cijfers onderuit bij FC Utrecht (3-0). Lukoki zat voor deze uitwedstrijd niet bij de selectie van De Boer.


Voetbalzone.

Het lijkt wel alsof De Boer Guardiola echt achterna wilt gaan, zo respectvol mogelijk zijn naar de pers.

Zal hij dit ook echt menen, de Amsterdamsche bluf raak je zo wel helemaal kwijt?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 11:31
Er is nog steeds een verschil in het maken van een panna in het veld en buiten het veld in de laatste minuut.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 11:40
Is er zoveel mis met het vernederen van je aartsrivaal in de laatste minuten, zo ging het vroeger toch ook op het pleintje als je op je broek kreeg?

Verder is het natuurlijk ook een beetje het paaien van het publiek van Jody. Misschien wilt De Boer hem wel een beetje in bescherming nemen tegen zichzelf, maar moet hij dat dan publiekelijk doen?
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 12:15
Citaat:
Is er zoveel mis met het vernederen van je aartsrivaal in de laatste minuten, zo ging het vroeger toch ook op het pleintje als je op je broek kreeg?

Verder is het natuurlijk ook een beetje het paaien van het publiek van Jody. Misschien wilt De Boer hem wel een beetje in bescherming nemen tegen zichzelf, maar moet hij dat dan publiekelijk doen?

Dit zou ik hem idd. niet publiekelijk laten doen, laat hem een smsje sturen ofso. Dit word alleen maar een beetje een afgang meer voor Jody..
Gestopt
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 14:35
Over De Boer: Ik vind het top dat hij Ajax naar het kampioenschap wil leiden en dat hij dit met spelers uit de eigen jeugd wil doen. Maar werd er tot een aantal seizoenen geleden niet altijd geroepen om ervaren krachten/leiders? Ik ben er bang voor dat dat Ajax ook nu weer op gaat breken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 14:36
Citaat:
Is er zoveel mis met het vernederen van je aartsrivaal in de laatste minuten, zo ging het vroeger toch ook op het pleintje als je op je broek kreeg?

Verder is het natuurlijk ook een beetje het paaien van het publiek van Jody. Misschien wilt De Boer hem wel een beetje in bescherming nemen tegen zichzelf, maar moet hij dat dan publiekelijk doen?

Dit zou ik hem inderdaad. niet publiekelijk laten doen, laat hem een smsje sturen ofzo. Dit word alleen maar een beetje een afgang meer voor Jody..

Ik vind van niet, het is beter dat de coach dit in de media aangeeft, dan dat hij er bij studio voetbal of voetbal international door wordt overvallen en daar van terug schrikt.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 14:39
Inderdaad. Natuurlijk is het mooi wat Jody deed en ik denk dat De Boer er ook om kan lachen, maar uit fatsoen moet hij Jody op het matje roepen. Zo staat Jody ook weer met beide benen op de grond, al zal er intern vast gelachen worden om zijn truc.

Let wel: had Suarez, De Jong of Sulejmani het gedaan, dan was het waarschijnlijk niet zo'n ramp geweest. Nu was de vernedering 2x zo erg: Feyenoord werd vna de mat gespeeld en Jody is een pismannetje die net één keer mag spelen en dan dolt hij een ervaren kracht bij Feyenooit.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 12:30
Mooi om te lezen dat een ervaren rot als Gerrie Mühren ook zegt dat F. de Boer het geweldig doet. Als een man met zoveel kennis dat zegt (uiteraard zien we het zelf ook wel) zegt dat mij meer dan datgene wat we tot nu toe ook al op het veld zien.
Rudolph


Geregistreerd: 30-03-2011
Forum berichten: 151
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 10:32
AEGON_NL (Twitter): Nieuwe column Frank de Boer: http://bit.ly/ehVus5
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 1 mei 2011 13:14
De Boer is vanavond te gast bij Studio Voetbal.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 17:04
Citaat:
De Boer levert vakwerk bij Ajax

Bron: Telegraaf

Dat Ajax een week na de bekerfinale (8 mei) op 15 mei de grote kampioensfinale speelt, is – ongeacht of de derde ster uiteindelijk wel of niet op het shirt mag worden gestikt – het bewijs van het vakwerk, dat trainer Frank de Boer in zijn eerste maanden als hoofdcoach heeft geleverd. In de zestien competitieduels die de oud-international aan het roer stond, vergaarde Ajax 38 punten, hetgeen neerkomt op een gemiddelde van 2,38. Daarmee doet hij het bijna een half punt per wedstrijd beter dan Martin Jol (1,8, die uit de eerste zeventien eredivisieduels 32 punten haalde.

Frank de Boer, trainer van Ajax. Frank de Boer, trainer van Ajax.

Daarbij moet wel worden aangetekend dat Jol er verantwoordelijk voor was, dat Ajax zich ten koste van PAOK Saloniki en Dinamo Kiev plaatste voor de Champions League en hij het seizoen daarvoor 85 punten haalde. Daar zou De Boer in een heel seizoen zelfs met zijn huidige gemiddelde niet aankomen (81).
Mindere selectie

Daar tegenover staat echter wel weer dat de nieuwe coach een veel mindere selectie tot zijn beschikking heeft. Na het vertrek van zijn voorganger werd hij geconfronteerd met de verkoop van van Luis Suarez, Urby Emanuelson en het vertrek van Mido. Tot overmaat van ramp raakte WK-finalist Maarten Stekelenburg ernstig geblesseerd en sloeg Mounir El Hamdaoui aan het muiten.
Discipline

Dat de Amsterdammers de kampioensrace tot de laatste speeldag hebben volgehouden, is volgens de spelers te danken aan de discipline die De Boer binnen en buiten het veld heeft aangehaald, het plezier dat weer terug is en zijn helderheid. Is linksback A (Emanuelson) niet meer beschikbaar, B (Daley Blind) geblesseerd en C (Vurnon Anita) meer nodig op het middenveld dan schakelt hij over op D (Nicolai Boilesen) in plaats van zijn elftal overhoop te halen. Vertikt een speler – zoals El Hamdaoui tegen Excelsior – mee te lopen in de Ajax-pas dan is de bank zijn lot. "Ik heb het Mounir donderdag al verteld. Hij was teleurgesteld, maar heeft zich uiterst professioneel opgesteld”, aldus De Boer.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:20
De Boer levert in mijn ogen geen vakwerk. Ik had gehoopt dat het team al wat verder zou zijn, dan nu het geval is. Heeft wel een paar goede dingen gedaan door Anita naar het middenveld te halen. Ook het inzetten van de jeugd doet die vrij goed. Maar om over De Boer echt te oordelen moet je eerst het komende half jaar zien.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 20:21
Citaat:
De Boer levert in mijn ogen geen vakwerk. Ik had gehoopt dat het team al wat verder zou zijn, dan nu het geval is.


Ligt dit aan de Boer? De laatste tien jaar lukte het trainers met betere selecties dit ook niet. Het seizoen duurt al lang(WK/VCL) en het team komt van heel ver(onder Jol totaal geen tactisch vernuft).

De Boer zelf ergert zich trouwens groen en geel op de bank, hij legt de standaard hoog. Cruijff zal de komende periode ook een flinke vinger in de pap krijgen, het eerste elftal zal daar baat bij hebben.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 22:56
Ik denk dat de Boer veel steun van gaat krijgen. Cruijff weet altijd heel fijn aan te wijzen wat voor speler je erbij zou moeten nemen. Er zullen voor het nieuwe seizoen nog wel wat verassingen komen. Althans als ze daarvoor al niet te laat zijn. Ik ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren m.b.t. volgend seizoen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 23:05
Ik zou met betrekking tot het eerste elftal niet al te veel directe invloed van Cruijff verwachten. Het probleem bij het eerste elftal is de kwaliteit van de spelers en daar kan ook Cruijff niets aan veranderen. Zeker daar wat in de jeugd rondloopt zeker niet beter is.
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.422 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Frank de Boer: hoofdtrainer Ajax 1
Ga
Zoeken: