Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Transferbeleid
Maker: Eto'oBekeken: 32980
Status: InactiefBerichten: 439
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:16
Op die foto in Manchester was hij zestien. Hij is ondertussen een stuk gegroeid, maar heeft wel nog steeds die babyface.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:40
Citaat:
Ik geloof dat niemand hem het toonbeeld van een goede verdediger heeft genoemd. Ik vind het trouwens geen slechte verdediger en behoorlijk talentvol maar dat is 'beside the point'. Ik zei alleen dat Boilesen op die foto misschien wat als een jochie leek maar als je hem vergelijkt met de verdedigers van Ajax dat, dat wel mee valt.


De verdedigers van Ajax zijn geen referentiekader.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 5 jan 2010 15:10
Citaat:
De verdedigers van Ajax zijn geen referentiekader.

Wel voor Ajax.
Raaijkeweske


Geregistreerd: 08-01-2010
Forum berichten: 124
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 03:56
Ben tot nu toe tevreden over t transferbeleid wat gevolgd word.
Jol is nog bezig met puinruimen van dhr van Basten, maar heeft inprincipe 2 basisspelers gehaald ( pantelic en de zeeuw ). In Atouba zie ik ook nog wel een mogelijke basisspeler, maar dat is nog maar afwachten natuurlijk.

Vind t wel jammer dat thomas weg is, maar ik gun t die jongen van harte.
Enigste wat ik niet egt snap is dat Dario verhuurd is met optie tot koop, maar dit kan natuurlijk ook alweer zijn met t oog op de toekomst. Ik bedoel Zeegelaar. Ik ben egt benieuwd wat Jol gaat doen met de miljoenen die we voor Suarez gaan krijgen.

T zou egt te gek zijn als Jol volgend jaar weer zulke 'goedkope' aankopen kan doen, wat dus zou beteken dat we geld overhouden.
Als dan hiervan al een paar miljoenen aan de kant worden gezet, kunnen we misschien weer van der Vaart in 2012 of 2013 in de arena bewonderen. [/list">
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 10:47
Citaat:
Ben tot nu toe tevreden over t transferbeleid wat gevolgd word.
Jol is nog bezig met puinruimen van dhr van Basten, maar heeft inprincipe 2 basisspelers gehaald ( pantelic en de zeeuw ). In Atouba zie ik ook nog wel een mogelijke basisspeler, maar dat is nog maar afwachten natuurlijk.

Vind t wel jammer dat thomas weg is, maar ik gun t die jongen van harte.
enige wat ik niet echt snap is dat Dario verhuurd is met optie tot koop, maar dit kan natuurlijk ook alweer zijn met t oog op de toekomst. Ik bedoel Zeegelaar. Ik ben echt benieuwd wat Jol gaat doen met de miljoenen die we voor Suarez gaan krijgen.

T zou echt te gek zijn als Jol volgend jaar weer zulke 'goedkope' aankopen kan doen, wat dus zou beteken dat we geld overhouden.
Als dan hiervan al een paar miljoenen aan de kant worden gezet, kunnen we misschien weer van der Vaart in 2012 of 2013 in de arena bewonderen. [/list">


Zeegelaar is toch geen vervanger voor Cvitanich, dan denk ik eerder aan Castilion. Van der Vaart terug in 2012 ik denk het niet. Dit jaar zit hij bij Real op de bank voor het geval Kaka niet meedoet, het jaar erop maakt hij een mooie transfer naar een grote club let maar op.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 01:07
Jol gaf min of meer aan dat een extra aanvaller de eerstvolgende prioriteit is wat het aankoopbeleid betreft.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 01:17
Hoogst opmerkelijk, want met Suk en Castillion heb je twee beloftevolle spitsen. Vleugelspelers moet je opleiden. Centrale verdedigers heeft Ajax nodig.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 06:17
Is het geen optie om bij Juventus te vragen of Grygera terug mag komen? Dan kan je Verthongen een plaatsje opschuiven naar links. Heb je nog eens een linksbenige linksback
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 08:05
Citaat:
Jol gaf min of meer aan dat een extra aanvaller de eerstvolgende prioriteit is wat het aankoopbeleid betreft.


Waaruit je wel kunt opmaken dat Pantelic bezig is aan z'n laatste seizoenshelft.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 08:11
Het zal dan wel een "type" Pantelic worden, want Jol gaf aan dat hij een aanspeelpunt zoekt, een type spits die Ajax altijd heeft gehad vertelde hij.. Een echte "9".

Citaat:
Is het geen optie om bij Juventus te vragen of Grygera terug mag komen? Dan kan je Vertonghen een plaatsje opschuiven naar links. Heb je nog eens een linksbenige linksback


Ik volg het italiaanse voetbal niet maar volgens mij speelt Grygera toch niet wekelijks bij Juventus, Chielline-Cannavaro is zowiezo het centrum, wie de rechtsback is kom ik even niet op.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 08:54
Citaat:
Het zal dan wel een "type" Pantelic worden, want Jol gaf aan dat hij een aanspeelpunt zoekt, een type spits die Ajax altijd heeft gehad vertelde hij.. Een echte "9".

Citaat:
Is het geen optie om bij Juventus te vragen of Grygera terug mag komen? Dan kan je Vertonghen een plaatsje opschuiven naar links. Heb je nog eens een linksbenige linksback


Ik volg het italiaanse voetbal niet maar volgens mij speelt Grygera toch niet wekelijks bij Juventus, Chielline-Cannavaro is sowieso het centrum, wie de rechtsback is kom ik even niet op.


Een echte 9 is Mandzukic, gelukkig kent Jol hem ook. :mrgreen: verder zie ik eigenlijk bitterweiig haalbare opties voor Ajax op de transfermarkt als je dit type zoekt. Traore van Cluj misschien.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 09:21
Citaat:


Een echte 9 is Mandzukic, gelukkig kent Jol hem ook. :mrgreen: verder zie ik eigenlijk bitterweiig haalbare opties voor Ajax op de transfermarkt als je dit type zoekt. Traore van Cluj misschien.


Maar daar moeten dan wel enkele miljoenen voor neergelegd worden neem ik aan.. Traore is misschien een betaalbaardere optie. Die ik tegen PSV meen ik toch redelijk vond spelen.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 10:03
Citaat:
Jol gaf min of meer aan dat een extra aanvaller de eerstvolgende prioriteit is wat het aankoopbeleid betreft.


Waaruit je wel kunt opmaken dat Pantelic bezig is aan z'n laatste seizoenshelft.

Tja Pantelic heeft volgens mij al meermalen aangegeven dit jaar genoegen te hebben genomen met een lager honorarium zodat hij en Ajax elkaar konden helpen dit jaar. Hij zal nog wel een laatste klapper willen maken denk ik. Waar vind Ajax een betaalbare optie welke de kwaliteiten heeft om op '9' te spelen EN aangetrokken wordt voor 1 a 2 jaar om zo de ontwikkeling van Castillion & Suk niet te dwarsbomen. Ervan uitgaande dat 1 van die 2 kan doorgroeien tot de nieuwe 9 van Ajax in de toekomst. Zowiezo zal 1 van die 2 jonkies volgend jaar verhuurt moeten worden aan een club in de Eredivisie.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 10:16
Citaat:
Een echte 9 is Mandzukic, gelukkig kent Jol hem ook. :mrgreen: verder zie ik eigenlijk bitterweiig haalbare opties voor Ajax op de transfermarkt als je dit type zoekt. Traore van Cluj misschien.


Traore heeft overeenkomsten met Castillion. Jol is een koopjesjager. Laat hem maar met de jeugd werken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 11:08
Mandzukic lijkt me een heel goed plan. Hopelijk heeft Ajax de middelen om hem te halen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar het niveau van Castillion op dit moment. Ik was nooit zo kapot van hem. Ook ben ik erg benieuwd naar onze Koreaan. De aankoop van een aanvaller zal afhankelijk zijn van hun ontwikkeling.

Op zich is het ook al een teken aan de wand dat het contract van Pantelic nog niet verlengd is. Wanneer Jol hem graag zou willen behouden, hadden ze in de winterstop met elkaar gesproken. Voor zover ik weet is dat niet gebeurd. Niet formeel in ieder geval
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 11:20
Peter79
Citaat:
Tja Pantelic heeft volgens mij al meermalen aangegeven dit jaar genoegen te hebben genomen met een lager honorarium zodat hij en Ajax elkaar konden helpen dit jaar.

Klopt hij kon ook nog naar de PL,maar heeft die clubs in de laatste dagen van de transfermarkt afgezegd. Ik vermoed dat hij straks alsnog zo’n klapper gaat maken.
Citaat:
Waar vind Ajax een betaalbare optie welke de kwaliteiten heeft om op '9' te spelen EN aangetrokken wordt voor 1 a 2 jaar om zo de ontwikkeling van Castillion & Suk niet te dwarsbomen. Ervan uitgaande dat 1 van die 2 kan doorgroeien tot de nieuwe 9 van Ajax in de toekomst.


Ik ben persoonlijk tegen die redenering, ik heb hetzelfde namelijk ook heel vaak gehoord met Bodul En Castillion, geen spits halen want dat houdt de ontwikkeling van Bodul tegen. Puntje bij paaltje lijkt Bodul nu dus allesbehalve Ajaxniveau, dus om met dat soort spelers nu rekening te houden. Castillion en Suk hebben op het hoogste niveau nog niets bewezen, als Pantelic straks weggaat kun je het niet op die jongens gooien. Dat weten we pas als we ze wat meer bewezen hebben. Met de echt grote talenten kan dat maar in die categorie zitten zowel Castillion als Suk niet. Als Ajaxzijnde mag je namelijk ook rekening houdne met een toekomstig vertrek van Suarez, en dan valt echt de angel uit je voerhoede weg. Kijk we hoeven ook geen tweede Twente te worden. Daar hebben ze N’Kufo, Arnautovic verhuurd, Wellington gehuurd, Osei aangetrokken, Luuk de Jong aangetrokken Andrei Rendla in het tweede en ze testen nu ook nog eens Oliver Minatel. Dt is inderaad wat te veel van het goede.
Wat ik dus zou doen; Cvitanich verkopen (jammer maar helaas), Pantelic laten gaan. En dan een jonge spits kopen van de categorie 20-23 die al net wat meer bewezen heeft. Als back-up mogen dan Suk en Castillion die plek invullen. Want zeker Castillion is nog niet fysiek daar dat hij in de eredivisie zich staande houdt als fysiek aanspeelpunt. Dat vind ik nog steeds een groot verschiltussen Traore en Castillion, afgezien van wat andere punten.
Je zal dus zeker tussen de 4 miljoen en 8-9 miljoen moeten uitgeven voor een nieuwe spits.
Opties die ik zie;

1. Mario Mandzukic: ik blijf erbij nog steeds de ideale spits, kan goed kaatsen gebruikt z’n lichaam goed heeft overzicht. Niet voor niets wordt hij nu ook bij Arsenal genoemd, een speler voor het Ajaxspelletje.
2. Marko Arnautovic: kan niet alle concurrentie in Italie verslaan maar is voor Ajax door zijn balvastheid en actie een meer dan waardig opvolger van Pantelic. Kun je daarnaats bij nood nog op de buitenpositie kwijt gezien zijn snelheid.
3. Dieumerci Mbokani: leuke bewegelijke spits, die met zijn actie en explositveit een waardevolle aanvulling is voor Ajax.
4. Baba (Maritimo): ondertussen meer aan het werk gezien en gewoon een erg handige spits, kaatstend goed prima in 4-3-3, heeft overzicht en een actie.
5. Lacine Traore, is vooral erg lang en in dat opzicht een goed aanspeelpunt. Heeft voldoende basistechniek en kan je prima als kapstok van je aanval gebruiken.
6. Marcus Berg: ik blijf erbij dat ik hem qua actie en snelheid niet geweldig vind, heeft wel wat weg van KJH, maar koppend goed en fysiek voorin voldoende om als aanspeelpunt te dienen.
7. Rasmus Jonsson (Helsingborg); zelf te weinig aan het werk gezien maar gezien zijn lengte en het profiel wat Ajax ziet zeker een mogelijke optie.
8. Nemanja Milic (OFK Belgrado); ben benieuwd of hij stappen maakt,als dta gebeurt is het meer dan interessante spits voor Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 15:22
@Puskin Als er volgend seizoen kampioensaspiraties zijn dan kun je inderdaad niet met Castillion en Suk de competitie ingaan. Daarom was ik voor dit seizoen ook erg blij met de komst van Pantelic.

De meeste van de 10 opties ken ik niet. Ik ken alleen Mandzukic, Arnoutovic en Marcus Berg. Mandzukic zou ook mijn eerste keus zijn, maar ik vrees dat hij aardig aan de prijs is. Waarschijnlijk meer dan 10 miljoen. Voordeel is dat hij gezien zijn kwaliteiten zeker geld gaat opleveren.

Berg is een bijzonder goed alternatief. Technisch wordt hij vaak onderschat, omdat hij een speler is die het van combinaties moet hebben. In fysiek opzicht staan de duels met Stam nog op mijn netvlies. HSV heeft net van Nistelrooy binnengehaald en heeft bovendien Petric en Elia die de voorkeur krijgen. Het is dus een mooi moment voor een transfer, al zal ook Berg inmiddels een aardig salaris hebben.

Aan Arnoutovic zou ik persoonlijk nooit beginnen. Hij is iemand met een sociaal probleem. Hij zal altijd voor incidenten zorgen. Geweldige speler, maar door zijn enorme ego (oftewel lage IQ) een te groot risico. De combinatie met Sulejmani lijkt me ook een gevaarlijke
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 15:42
Citaat:
@Puskin Als er volgend seizoen kampioensaspiraties zijn dan kun je inderdaad niet met Castillion en Suk de competitie ingaan. Daarom was ik voor dit seizoen ook erg blij met de komst van Pantelic.


Exact, je ziet dat Pantelic door z’n rol ook al belangrijk kon zijn bij Ajax dit seizoen. Nadeel van Pantelic blijft dat hij niet de snelste is, en dat daardoor de dreiging nog steeds voornamelijk van Sarez komt. Ideaal is natuurlijk wanneer Ajax naast Suarez gewoon een geode centrumaanvaller heeft, zet Luis dan maar op rechtsbuiten en laat de verdediging van de tegenstander maar bibberen. Als je met Ajax serieus aan de slag wil zul je gewoon iemand moeten halen, ook in het kader van blessures.

Citaat:
De meeste van de 10 opties ken ik niet. Ik ken alleen Mandzukic, Arnoutovic en Marcus Berg. Mandzukic zou geweldig zijn, maar ik vrees dat hij aardig aan de prijs is. Waarschijnlijk meer dan 10 miljoen. Voordeel is dat hij gezien zijn kwaliteiten zeker geld gaat opleveren.


Mandzukic loopt desalniettemin uit de picture de laatste tijd, omdat Dinamo ook niet geweldig draait. Alleen de echt goed scoutende clubs kijken daar doorheen. Hte is zuur dat Dinamo niet moet verkopen (hebben pas Lovren verpatst) maar
Citaat:
Berg is een bijzonder goed alternatief. Technisch wordt hij vaak onderschat, omdat hij een speler is die het van combinaties moet hebben. In fysiek opzicht staan de duels met Stam nog op mijn netvlies. HSV heeft net van Nistelrooy binnengehaald en heeft bovendien Petric en Elia die de voorkeur krijgen. Het is dus een mooi moment voor een transfer, al zal ook Berg inmiddels een aardig salaris hebben.


Guerrero zit er ook nog. En Romeo ‘de Raket’ Castelen. Al met al zal hij het moeilijk krijgen qua speeltijd, hij zal best een aardig salaris hebben maar berg heeft ook een nadeel. Ofwel kan hij op de bank verpieteren ofwel zla hjij het moeten doen met laagvliegers uit Spanje en Engeland, naast de Nederlandse interesse die er ongetwijfeld zal komen. Denk dat Ajax nog wel een kans maakt in dat opzicht.

Citaat:
Aan Arnoutovic zou ik persoonlijk nooit beginnen. Hij is iemand met een sociaal probleem. Hij zal altijd voor incidenten zorgen. Geweldige speler, maar door zijn enorme ego (oftewel lage IQ) een te groot risico. De combinatie met Sulejmani lijkt me ook een gevaarlijke


Werd na de talloze elleboog-incidenten ook van Ibrahimovic gezegd. Het probleem met Arnautovic is dat hij zich door z’n zelfverzekerdheid nog niet altijd goed profileert. Verder heeft hij natuurlijk pech dat hij werd aangekocht terwijl de trainer hem helemaal niet zo graag wilde (Mourinho). Natuurlijk zijn er incidentjes geweest, maar persoonlijk denk ik dat juist wanneer je Arnautovic aan het voetballen krijgt dat ook wel kunt indammen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 16:12
Jol had het over aanvallende versterkingen. Daarmee kan hij natuurlijk ook doelen op een links of rechtsbuiten. Ik zou de volgende prioriteiten stellen:

1. Aanspeelpunt. In het geval dat Pantelic vertrekt (waar ik gezien de uitlatingen wel vanuit ga) heeft voor mij de grootste prioriteit de komst van een nieuwe spits.

2. Vleugelspeler. Een speler voor de flanken met snelheid die minimaal zo'n 10 goals per jaar maakt.

3. Een centrale verdediger

4. Een linksback


Een Spits en een vleugelspeler zijn veruit het belangrijkst. In de verdediging valt er bij blessures wel wat te schuiven. Net als op het middenveld, wat aardig compleet is geworden met de komst van Lodeiro. Probleem is wel de financiën, want een spits en een buitenspeler zijn niet goedkoop
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 16:30
Mijn prioriteiten zijn anders;

1. Centrale verdediger
2. Buitenspeler
3. Aanspeelpunt
4. Linksback
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 16:36
Citaat:
Jol had het over aanvallende versterkingen. Daarmee kan hij natuurlijk ook doelen op een links of rechtsbuiten. Ik zou de volgende prioriteiten stellen


Er gaat wat weg hoor straks, vergis je niet. Voor Oleguer en Wielaert is het maar bezien of ze in des electie zitten. Ogararu is weg. Van Silva moet je nog maar zien of hij terugkeert. Sno zie ik nog wel onder contract blijven (die raken we niet meer kwijt) maar niet meer terug in de selectie. Rommedahls contract loopt af. Kerlon en Luque zijn weg. Wat Ze Eduardo doet is onbekend.
Dat betekent dat Jol creatief zal moeten zijn, Van Der Heijden, Manucharyan, Blind krijgt hij sowieso terug. Benieuwd of hij er nog wat mee gaat doen. Manucharyan komt nu al terug.

Citaat:
Een Spits en een vleugelspeler zijn veruit het belangrijkst. In de verdediging valt er bij blessures wel wat te schuiven. Net als op het middenveld, wat aardig compleet is geworden met de komst van Lodeiro. Probleem is wel de financiën, want een spits en een buitenspeler zijn niet goedkoop


De buitenspelers zul je moeten kijken naar je huidige materiaal. Verleng je met Rommedahl? Durf je Jozefzoon te brengen? Krijgt je Zeegelaar weer tot leven? Kan Manucharyan daar weer spelen? (Sulejmani heb ik langzaam opgegeven). Als je Emanuelson kunt behouden dan kan je aan de vleugelposities nog wel een mouw passen. Voor de centrumspits wordt het wat anders (ik zie Suarez het liefst ook op de vleugels). Dat betekent een investering in de centrumaanval. Omdat Ajax geen geld heeft zul je moeten kijken naar een linkercentrale verdediger die ook op linksback kan spelen. Een beetje zoals Vermaelen vorig seizoen en Pieters bij PSV, opbouwend is dat niet ideaal maar je bouwt iets meer defensieve zekerheid in. Prahic is een tijd in beeld geweest en die had wel wat van die kenmerken, z’n zaakwaarnemer heeft hem echtyer naar Sedan weggebracht. Maar dat type zal Ajax zich op moeten richten. Voor wat de vleugels betreft, het meest ideaal zou zijn om ergens goedkoop een vleugel te vinden die wel het niveau aankan. Dan kom je automatisch uit bij jonge spelers, maar makkelijk zal dat niet worden. Ik ken wel een aantal spelers maar dan nog kost het al snel 3-4 miljoen minimum en dat geld heeft Ajax niet zomaar over. Ga je goedkoper zoeken dan is het risisco groot op miskopen, ga je duurder dan heb je voor de andere posities geen geld meer. Eeen hels dilemma.

Dus ik zou gaan voor:

1. Centrumaanvaller van niveau
2. Linkercentrale verdediger die ook op de linksback kan
3. Vleugelaanvaller (bij voorkeur tweebenig)
4. Extra verdediger

We mogen echter al blij zijn als 1. En 2. Lukken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 16:38
Citaat:
Exact, je ziet dat Pantelic door z’n rol ook al belangrijk kon zijn bij Ajax dit seizoen. Nadeel van Pantelic blijft dat hij niet de snelste is, en dat daardoor de dreiging nog steeds voornamelijk van Sarez komt. Ideaal is natuurlijk wanneer Ajax naast Suarez gewoon een geode centrumaanvaller heeft, zet Luis dan maar op rechtsbuiten en laat de verdediging van de tegenstander maar bibberen. Als je met Ajax serieus aan de slag wil zul je gewoon iemand moeten halen, ook in het kader van blessures.


Citaat:
Mandzukic loopt desalniettemin uit de picture de laatste tijd, omdat Dinamo ook niet geweldig draait. Alleen de echt goed scoutende clubs kijken daar doorheen. Hte is zuur dat Dinamo niet moet verkopen (hebben pas Lovren verpatst)


De combinatie Mandzukic en Suarez is perfect. Tegen die combinatie ondersteund door Lodeiro en de Zeeuw is niemand in Nederland opgewassen. Wanneer je daar een vleugelspeler bij kunt zetten die zo'n 10 goals per seizoen maakt heb je eigenlijk al het kampioenschap binnen. Heb je daar nog namen voor?

Dat Dinamo niet geweldig draait kan inderdaad belangrijk zijn. Mandzukic zal inmiddels uitgekeken zijn op de competitie en dat wordt versterkt door de resultaten. Door die transferwens zal Dinamo wel moeten verkopen. Overigens las ik laatst ook over interesse vanuit Frankrijk. Dat zou de prijs weer kunnen opdrijven.

Waar het natuurlijk allemaal om draait is of Ajax bereid is om te investeren en/of kan investeren. In plaats van afhankelijk te zijn van 2 spelers (de Zeeuw en Suarez) kunnen dan 5 spelers het verschil maken.

Ajax staat eigenlijk voor een hele belangrijke keuze, want de jeugd die eraan zit te komen is in mijn ogen nog te jong voor de verwachtingen.
Benji


Geregistreerd: 28-01-2008
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 16:44
Moet Mandzukic niet rond de 10 miljoen euro opleveren?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 17:08
Citaat:
Ajax staat eigenlijk voor een hele belangrijke keuze, want de jeugd die eraan zit te komen is in mijn ogen nog te jong voor de verwachtingen.


Precies en dat gaat op voor Castillion, Suk, Jozefzoon, Eriksen, Boilesen. In de toekomst zeker spelers met mogelijkheden maar in het geval Eriksen ben ik toch blij met de transfer van Lodeiro. Ajax zal Mandzukic alleen kunnen halen als het bereid is om een voorschot te nemen op de som die je krijgt bij een vertrek van Suarez. Die twee zie ik eigenlijk niet samen spelen, zou wel geweledig zijn overigens. Zou me niet verbazen wanneer Ajax straks toch bij Bouhlarouz uitkomt om het piepjionge elftal wat ervaring bij te brengen. Of het een goede zet is is een tweede.

Citaat:
Maar reken er maar op dat we sowieso amper iets te besteden zullen hebben deze zomer.
Wanneer je daar een vleugelspeler bij kunt zetten die zo'n 10 goals per seizoen maakt heb je eigenlijk al het kampioenschap binnen. Heb je daar nog namen voor?


Ibrahim Yattara van Trabzonspor vind zag ik wat in, maar die is langzaam te oud geworden om daar nog vele miljoenen voor te gaan neertellen. Arouna Kone zie ik ook niet als optie, die zal sowieso binnenkort naar de woestijn gaan om geld te scheppen. Tom De Mul is net zoals Kone blijven stilstaan. Je hebt in Roemenie Sebastien Dubarbier die ook een beetje stilstaat, Argentijn die opzich nog wel mogelijkheden heeft. Bij Real Sociedad (Secunda B) zit een speler waar ik wel veel positiefs over gehoord heb m,aar zelf nog niet heb zien spelen Antoine Griezmann. Maar die is waarschijnlijk ook al onhaalbaar voor Ajax. Je hebt Dusan Tadic bij Vojvodina die geen slecht seizoen heeft maar bij wie ik toch enige scepsis heb gekregen of het Ajaxniveau is straks. Gaat ook op voor Perovic van Rode Ster. Bij Maritimo zit naast Baba ook Djalma, een Angolees die als een mes door de boter van veel Porrtugese laagvliegers snijdt. Kevin Monnet-Paquet van Lens vind ik ook een leuke speler maar die halen is moeilijk zat.

Vleugels blijven een moeilijk verhaal.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 17:10
Citaat:
Moet Mandzukic niet rond de 10 miljoen euro opleveren?


Zo ongeveer, 9 a 10 miljoen.
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.208 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken: