Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Transferbeleid
Maker: Eto'oBekeken: 32981
Status: InactiefBerichten: 439
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:02
Citaat:
Er gaat wat weg hoor straks, vergis je niet. Voor Oleguer en Wielaert is het maar bezien of ze in des electie zitten. Ogararu is weg. Van Silva moet je nog maar zien of hij terugkeert. Sno zie ik nog wel onder contract blijven (die raken we niet meer kwijt) maar niet meer terug in de selectie. Rommedahls contract loopt af. Kerlon en Luque zijn weg. Wat Ze Eduardo doet is onbekend.
Dat betekent dat Jol creatief zal moeten zijn, Van Der Heijden, Manucharyan, Blind krijgt hij sowieso terug. Benieuwd of hij er nog wat mee gaat doen. Manucharyan komt nu al terug.


Citaat:
De buitenspelers zul je moeten kijken naar je huidige materiaal. Verleng je met Rommedahl? Durf je Jozefzoon te brengen? Krijgt je Zeegelaar weer tot leven? Kan Manucharyan daar weer spelen? (Sulejmani heb ik langzaam opgegeven). Als je Emanuelson kunt behouden dan kan je aan de vleugelposities nog wel een mouw passen. Voor de centrumspits wordt het wat anders (ik zie Suarez het liefst ook op de vleugels). Dat betekent een investering in de centrumaanval. Omdat Ajax geen geld heeft zul je moeten kijken naar een linkercentrale verdediger die ook op linksback kan spelen. Een beetje zoals Vermaelen vorig seizoen en Pieters bij PSV, opbouwend is dat niet ideaal maar je bouwt iets meer defensieve zekerheid in. Prahic is een tijd in beeld geweest en die had wel wat van die kenmerken, z’n zaakwaarnemer heeft hem echtyer naar Sedan weggebracht. Maar dat type zal Ajax zich op moeten richten. Voor wat de vleugels betreft, het meest ideaal zou zijn om ergens goedkoop een vleugel te vinden die wel het niveau aankan. Dan kom je automatisch uit bij jonge spelers, maar makkelijk zal dat niet worden. Ik ken wel een aantal spelers maar dan nog kost het al snel 3-4 miljoen minimum en dat geld heeft Ajax niet zomaar over. Ga je goedkoper zoeken dan is het risisco groot op miskopen, ga je duurder dan heb je voor de andere posities geen geld meer. Eeen hels dilemma.

Dus ik zou gaan voor:

1. Centrumaanvaller van niveau
2. Linkercentrale verdediger die ook op de linksback kan
3. Vleugelaanvaller (bij voorkeur tweebenig)
4. Extra verdediger

We mogen echter al blij zijn als 1. En 2. Lukken.


Dat zijn natuurlijk wel allemaal verdedigers die we niet zullen missen. Deze verdediging heeft het prima gedaan en dat is in mijn ogen ook te danken aan het middenveld. Want verdedigend vind ik Alderweireld en Verthongen (over zijn rechterbeen) niet heel sterk. Ik denk juist dat er wel wat te schuiven valt in de verdediging. Bijvoorbeeld met Lindgren, vd Heijden, Blind, Anita. Ook is het een optie om vd Wiel naar het centrum te halen.

Het is natuurlijk wel beter als er iemand bij komt. Maar wanneer ik Ajax zie spelen valt mij altijd weer de vleugellamheid op. De punten die zijn verspeeld hadden vooral te maken met onmacht voorin. Emanuelson vind ik persoonlijk geen optie op links en Sulejmani heb ik inmiddels ook opgegeven. In Zeegelaar zie ik niets, een overschat talent. Manucharyan heeft zeker potentie, maar die blessures zijn een probleem.

Waar ook aan te denken valt zijn huurlingen van topclubs. Zoals Twente nu doet met Stoch en probeerde met Tosic en Wilshere. Je bent toch een jaar uit de brand, zonder een grote investering te doen. Op die manier is het mogelijk om wellicht meerdere posities in te vullen. Het is niet echt des Ajax', maar er moet volgend seizoen een kampioenschap worden behaald. Anders loopt de concurrentie (psv) verder uit met de CL miljoenen. De korte termijn telt.

Citaat:
Precies en dat gaat op voor Castillion, Suk, Jozefzoon, Eriksen, Boilesen. In de toekomst zeker spelers met mogelijkheden maar in het geval Eriksen ben ik toch blij met de transfer van Lodeiro. Ajax zal Mandzukic alleen kunnen halen als het bereid is om een voorschot te nemen op de som die je krijgt bij een vertrek van Suarez. Die twee zie ik eigenlijk niet samen spelen, zou wel geweledig zijn overigens. Zou me niet verbazen wanneer Ajax straks toch bij Bouhlarouz uitkomt om het piepjionge elftal wat ervaring bij te brengen. Of het een goede zet is is een tweede.


Dat idee heb ik ook. Of je moet iemand vinden die garant staat voor 10 miljoen van de transfersom van Suarez. Toch vind ik dat het volgend jaar echt moet gebeuren, want Rutten is iets te goed bezig in Eindhoven.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:35
Citaat:

Sno zie ik nog wel onder contract blijven (die raken we niet meer kwijt) maar niet meer terug in de selectie.


Dan heb ik een aangename verrassing voor je: in Bristol zijn ze vrij positief over hem. De kans dat hij daar permanent zal blijven is redelijk.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 18:55
Citaat:

Sno zie ik nog wel onder contract blijven (die raken we niet meer kwijt) maar niet meer terug in de selectie.


Dan heb ik een aangename verrassing voor je: in Bristol zijn ze vrij positief over hem. De kans dat hij daar permanent zal blijven is redelijk.

Dat waren ze een paar maand terug, maar ondertussen is ook daar de tendens veranderd.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 19:15
Op het forum van Bristol in ieder geval niet (vanaf 16 januari 2010):

Citaat:
A great addition to the squad, I hope he stays longer..


Citaat:
Goes to Show us how far we've come that we can attract players like Sno and Hartley to the club. He would be an outragious signing for us. We can dream him on a perma.


Citaat:
Considering the recent loss of his grand mother I was absolutly delighted to see him score and celebrated that goal the most you could tell it meant so much to him.



Enfin, kijk zelf maar:
Bron
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 22:15
Denken jullie inderdaad nog dat Mandzukic 10 miljoen moet kosten?

Correct me if I'm wrong, maar hij speelt tegenwoordig toch niet meer alles?
Heeft het ook behoorlijk fiks aan de stok gehad met die malloot van een voorzitter daar toch.
1 van de redenen was dat de voorzitter vond dat mede Mandzukic zich niet goed inzette voor Dinamo.
Vond hem toen de eerste wedstrijd er ook ongelukkig uitzien en zeker toen hij gewisseld werd.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 26 jan 2010 19:18
Citaat:
AZ ontvangt een bedrag tussen de 2 en 2,5 miljoen euro voor de back, die in Alkmaar tot 2014 onder contract staat. Een koopje, zo schrijft Het Nieuwsblad. Afgelopen seizoen moest de Belgisch international nog acht miljoen euro kosten. Standard Luik profiteert van de financiële situatie van de Alkmaarders, die zich genoodzaakt zien een speler van de hand te doen om in maart niet in de problemen te komen.


Voor twee miljoen had Ajax hem ook mogen kopen. Apart dat Az wel geld heeft voor Lodeiro maar zich toch genoodzaakt voelt om Pocognoli te verkopen.

Jammer maar helaas.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 26 jan 2010 19:19
Gespreide betaling. Doet Ajax ook met Lodeiro.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 26 jan 2010 19:22
Citaat:
Gespreide betaling. Doet Ajax ook met Lodeiro.


Hoe dan ook, het blijft geld uitgeven. Een club met zo'n onzekere toekomst zou niet aan gespreide betaling moeten beginnen.

Voor de rest is Pocognoli een prima linksback.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:46
Jozefzoon, Castillion, Zeegelaar, Kappelhof, Shakison, Padt, Boilesen, Eriksen en Bonevacia zijn allen jeugdspelers van Ajax waarvan ik vind dat ze vanaf begin volgend seizoen bij de selectie van Ajax moeten zitten.

De volgende spelers wil ik volgend seizoen niet meer bij Ajax zien spelen: Verhoeven, Ogararu, Atouba, Oleguer, Wielaert, Sno, Rommedahl, Kennedy, Lindgren, Luque, Gabri, Pantelic en verder mogen van mij ook Martina, Danilo, Jongebloed, Candan, Overtoom, Lazic, Supusepa, V.d. Meulen en Will vertrekken. Dit bespaart Ajax bakken met geld, zeker 15+ miljoen per seizoen.

Verder hoop ik dat Ajax Boulahrouz en Chadli koopt en dan denk ik dat de selectie op niveau is en Ajax weer een echt kampioensteam heeft met een prachtige toekomst voor de boeg.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:59
Citaat:
Jozefzoon, Castillion, Zeegelaar, Kappelhof, Shakison, Padt, Boilesen, Eriksen en Bonevacia zijn allen jeugdspelers van Ajax waarvan ik vind dat ze vanaf begin volgend seizoen bij de selectie van Ajax moeten zitten.

De volgende spelers wil ik volgend seizoen niet meer bij Ajax zien spelen: Verhoeven, Ogararu, Atouba, Oleguer, Wielaert, Sno, Rommedahl, Kennedy, Lindgren, Luque, Gabri, Pantelic en verder mogen van mij ook Martina, Danilo, Jongebloed, Candan, Overtoom, Lazic, Supusepa, V.d. Meulen en Will vertrekken. Dit bespaart Ajax bakken met geld, zeker 15+ miljoen per seizoen.

Verder hoop ik dat Ajax Boulahrouz en Chadli koopt en dan denk ik dat de selectie op niveau is en Ajax weer een echt kampioensteam heeft met een prachtige toekomst voor de boeg.


Als dit gebeurd kan ik het alleen maar toejuichen. En dan kan ik het ook prima accepteren als ze af en toe een wedstrijdje verliezen. Als ze met zo'n jong team zouden spelen.

Helaas is de realiteit dat een stel spelers voorlopig nog niet weg zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 18:09
Citaat:
Jozefzoon, Castillion, Zeegelaar, Kappelhof, Shakison, Padt, Boilesen, Eriksen en Bonevacia zijn allen jeugdspelers van Ajax waarvan ik vind dat ze vanaf begin volgend seizoen bij de selectie van Ajax moeten zitten.

De volgende spelers wil ik volgend seizoen niet meer bij Ajax zien spelen: Verhoeven, Ogararu, Atouba, Oleguer, Wielaert, Sno, Rommedahl, Kennedy, Lindgren, Luque, Gabri, Pantelic en verder mogen van mij ook Martina, Danilo, Jongebloed, Candan, Overtoom, Lazic, Supusepa, V.d. Meulen en Will vertrekken. Dit bespaart Ajax bakken met geld, zeker 15+ miljoen per seizoen.

Verder hoop ik dat Ajax Boulahrouz en Chadli koopt en dan denk ik dat de selectie op niveau is en Ajax weer een echt kampioensteam heeft met een prachtige toekomst voor de boeg.


Lindgren hoeft voor mij niet perse weg, Pantelic ook niet (maar die zal wle weggaan wegens meer salaris elders). Verder mis ik in je rijtje nog Bruno Silva. Ik zou overigens ook Donald en De Jong laten gaan. Van de jeugdspelers verder nog Azlan, Ozbiliz, Dekker en Sneijderr.

Erstaat dan echter nog geen kampioenselftal met jouw mutaties onthoud dat goed. Dat elftal zal ook nog wel even nodig hebben, en ik heb scepsis over hoeveel tijd er dan gegeven wordt.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 30 jan 2010 18:34
Citaat:
Erstaat dan echter nog geen kampioenselftal met jouw mutaties onthoud dat goed. Dat elftal zal ook nog wel even nodig hebben, en ik heb scepsis over hoeveel tijd er dan gegeven wordt.

Inderdaad, ik verwacht ook zeker niet dat Ajax dan meteen kampioen wordt maar er staat dan wel een beter elftal dan nu met veel meer potentieel.

Citaat:
Verder mis ik in je rijtje nog Bruno Silva. Ik zou overigens ook Donald en De Jong laten gaan. Van de jeugdspelers verder nog Azlan, Ozbiliz, Dekker en Sneijderr.

Silva, Cvitanich, Donald en Azlan was ik inderdaad vergeten, er zijn er ook zo veel die weg mogen, die mogen van mij ook zeker vertrekken. Sneijder, Dekker en Ozbiliz zou ik nog even houden bij Jong Ajax. Ozbiliz heeft zeker talent en nu hij terug is van zijn blessure moet hij de tijd krijgen om dat te bewijzen. Sneijder en Dekker vind ik geen echte talenten maar zou ik nog wel een jaartje de kans geven in Jong Ajax aangezien ik al zo veel Jong Ajacieden laat vertrekken.

De Jong zou ik zeker houden en als spits gaan gebruiken aangezien hij de enige aanvallende speler van Ajax is die goed kan koppen en een goed schot in beide benen heeft. De Jong zou ik naast Suarez zetten als aanspeelpunt met een goude passje.
JaszaAFCA


Geregistreerd: 02-09-2009
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 22:04
Dat mensen de Jong vertrouwen blijven geven zeg pfff.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 22:21
Dat mensen posten zonder onderbouwing zeg. Pfff.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 30 jan 2010 23:45
Citaat:
Dat mensen de Jong vertrouwen blijven geven zeg pfff.

Ik heb liever dat je niets schrijft als je niet met argumenten of wat dan ook komt, wat een onzin bericht zeg ga toch fietsen.
thombas1


Geregistreerd: 16-11-2009
Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 23:57
Als je 2 jaar CL speelt, ben je al een stuk zorg kwijt.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 00:02
Citaat:
Als je 2 jaar CL speelt, ben je al een stuk zorg kwijt.

Ajax moet alleen niet afhankelijk zijn van de CL inkomsten en ook geen verlies draaien als ze daarin niet mee doen. De CL inkomsten zouden dan een leuk extra'tje kunnen zijn maar niet iets waar je vanzelfsprekend op moet rekenen. Dat kan Ajax zich niet meer permiteren en kan ze in financieel zwaar weer brengen.

Verhoeven, Ogararu, Silva, Atouba, Oleguer, Wielaert, Sno, Rommedahl, Kennedy, Lindgren, Luque, Gabri, Pantelic, Cvitanich en verder mogen van mij ook Martina, Danilo, Jongebloed, Candan, Azlan, Overtoom, Lazic, Supusepa, V.d. Meulen en Will

Als deze 24 spelers na dit seizoen niet meer op de loonlijst van Ajax voor zouden komen zou Ajax minsten 15 miljoen per seizoen besparen. Dat is ongeveer wat je aan de CL zou verdienen dus zelfs zonder de CL zal Ajax relatief makkelijk naar een gezonde club kunnen gaan. Alleen de dik gedrukte spelers zijn spelers die of nog doorlopende contracten bij Ajax hebben of niet zijn verhuurd en daardoor moeilijker vanaf te komen. Dat zijn er maar 7 van de 24 en Ajax heeft een half jaar om clubs voor deze spelers te vinden. Geen van hun zijn nodig in het eerste dus desnoods kan Ajax ze langs de velden van clubs waar ze naartoe zouden willen vertrekken sturen om daar stage periodes te laten lopen in de hoop dat ze de trainers daar imponeren.

Van de 15+ miljoen die Ajax aan deze spelers bespaart zal ongeveer de helft gebruikt moeten worden om de begroting sluitent te maken, afgelopen seizoen draaide Ajax een verlies van 6 miljoen dus iets minder dan de helft van deze 15 miljoen. De rest kan gebruikt worden om Chadli en Boulahrouz te kopen en om de contracten van Stekelenburg, Anita en Emanuelson te verlengen. Zelfs dan blijft er voor het volgende seizoen nog genoeg over om een kleine buffer op te bouwen.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 01:47
Citaat:
Dat mensen de Jong vertrouwen blijven geven zeg pfff.


Simpel, Aisatti is een speler die het spel alleen maar vertraagt, en dat hoort een spelmaker juist NIET te doen. Dat doet De Jong dus niet. Die biedt zich aan, ontvangt de bal, en speelt gelijk door. Zo vertraag je het tempo juist niet.
tasdfm


Geregistreerd: 18-11-2009
Forum berichten: 350
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 08:34
Precies de Jong vind ik beter als Aissati. Hij kan beter koppen en heeft ook nog een aardig schot. En Aissati is heel blessuregevoelig en vind ik te licht in de duels.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 10:16
Citaat:

Van de 15+ miljoen die Ajax aan deze spelers bespaart zal ongeveer de helft gebruikt moeten worden om de begroting sluitent te maken, afgelopen seizoen draaide Ajax een verlies van 6 miljoen dus iets minder dan de helft van deze 15 miljoen. De rest kan gebruikt worden om Chadli en Boulahrouz te kopen en om de contracten van Stekelenburg, Anita en Emanuelson te verlengen. Zelfs dan blijft er voor het volgende seizoen nog genoeg over om een kleine buffer op te bouwen.


Je redenering klopt niet; afgelopen seizoen draaide Ajax inderdaad een verlies van 6 mijloen, maar dat werd alleen maar veroorzaakt door de verkoop van Huntelaar. Zonder die verkoop zou Ajax een verlies hebben gedraad van tussen de 20 en 30 miljoen. Met de door jou genoemde besparing van 7,5 miljoen blijft Ajax gedwongen om elk jaar haar beste spelers te verkopen. En ook dat houdt een keer op, ik zie in ieder geval in de selectie buiten Suarez geen speler die meer dan 10 miljoen gaat opleveren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 11:31
Citaat:
Dat mensen de Jong vertrouwen blijven geven zeg pfff.


Simpel, Aissati is een speler die het spel alleen maar vertraagt, en dat hoort een spelmaker juist NIET te doen. Dat doet De Jong dus niet. Die biedt zich aan, ontvangt de bal, en speelt gelijk door. Zo vertraag je het tempo juist niet.

Ik zou willen dat we wat meer mensen hadden die het spel "vertragen". Ik noem dat rust brengen in het spel. Wanneer Aisatti zou scoren en assists zou geven, was het een geweldige voetballer geweest. Onbegrijpelijke kritiek, want Siem de Jong is als 10 onzichtbaar.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 11:34
Citaat:
Dat mensen de Jong vertrouwen blijven geven zeg pfff.


Simpel, Aissati is een speler die het spel alleen maar vertraagt, en dat hoort een spelmaker juist NIET te doen. Dat doet De Jong dus niet. Die biedt zich aan, ontvangt de bal, en speelt gelijk door. Zo vertraag je het tempo juist niet.

Ik zou willen dat we wat meer mensen hadden die het spel "vertragen". Ik noem dat rust brengen in het spel. Wanneer Aissati zou scoren en assists zou geven, was het een geweldige voetballer geweest. Onbegrijpelijke kritiek, want Siem de Jong is als 10 onzichtbaar.

Aissati vertraagd het in een negatieve zin. Alles duurt te lang bij hem.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Di 2 feb 2010 11:54
Citaat:

Traore van Cluj misschien.


Die moet met een contract tot 2012 rond de vier miljoen opleveren volgens Cluj. Ben Khalifa rond de 3 miljoen (met een contract tot juni 2011). Misschien is Grasshopper genoodzaakt om hem in de zomer te verkopen. Ook zij ondervinden grote financiële problemen, maar willen Khalifa desondanks liever behouden.

bron & bron
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 feb 2010 11:56
Citaat:

Opties die ik zie;

1. Mario Mandzukic: ik blijf erbij nog steeds de ideale spits, kan goed kaatsen gebruikt z’n lichaam goed heeft overzicht. Niet voor niets wordt hij nu ook bij Arsenal genoemd, een speler voor het Ajaxspelletje.
2. Marko Arnautovic: kan niet alle concurrentie in Italie verslaan maar is voor Ajax door zijn balvastheid en actie een meer dan waardig opvolger van Pantelic. Kun je daarnaats bij nood nog op de buitenpositie kwijt gezien zijn snelheid.
3. Dieumerci Mbokani: leuke bewegelijke spits, die met zijn actie en explositveit een waardevolle aanvulling is voor Ajax.
4. Baba (Maritimo): ondertussen meer aan het werk gezien en gewoon een erg handige spits, kaatstend goed prima in 4-3-3, heeft overzicht en een actie.
5. Lacine Traore, is vooral erg lang en in dat opzicht een goed aanspeelpunt. Heeft voldoende basistechniek en kan je prima als kapstok van je aanval gebruiken.
6. Marcus Berg: ik blijf erbij dat ik hem qua actie en snelheid niet geweldig vind, heeft wel wat weg van KJH, maar koppend goed en fysiek voorin voldoende om als aanspeelpunt te dienen.
7. Rasmus Jonsson (Helsingborg); zelf te weinig aan het werk gezien maar gezien zijn lengte en het profiel wat Ajax ziet zeker een mogelijke optie.
8. Nemanja Milic (OFK Belgrado); ben benieuwd of hij stappen maakt,als dta gebeurt is het meer dan interessante spits voor Ajax.


Even een veer in je kont steken:
Citaat:
PSV probeerde tevergeefs Arsenal-doelwit Traoré te halen
Dinsdag, 2 februari 2010 om 08:07 |
Naast Arsenal was ook PSV in de afgelopen transferperiode geïnteresseerd in Lacina Traoré. De spits van CFR Cluj, liefst 2,02 meter lang, gold als een belangrijke kandidaat om de voorhoede te versterken. Algemeen directeur Jan Reker durfde niet te zeggen of Traoré in de zomer weer in beeld komt.

In januari was er in ieder geval geen geld voor de boomlange aanvaller. “Iets doen om iets te doen, daar schiet je niets mee op”, zei Reker in AD/Sportwereld. “Of hij in de zomer komt? Dan is er een compleet nieuwe situatie ontstaan, dus daar valt onmogelijk iets over te zeggen.”

Na het ontslag van Jonathan Reis liet Reker direct weten dat ‘het laatje leeg was’ en dat er geen nieuwe spits zou komen. Achter de schermen werd er echter toch gezocht naar een versterking, maar de zoektocht werd maandagmiddag om 17:00 uur gestaakt. De negentienjarige Traoré bleek niet haalbaar te zijn.

Van teleurstelling is geen sprake, stelt Reker. “Het is niet zo dat we na twee wedstrijden zonder doelpunten in paniek zijn. De trainer had specifieke wensen, maar als het niet gaat, dan gaat het niet.” Traoré maakte indruk op de leiding van PSV in de Europese wedstrijden die Cluj speelden tegen de Eindhovenaren. Ook Arsenal zit achter het talent aan.


http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96560
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 feb 2010 12:34
Citaat:
Er komt lijn in het aankoopbeleid van Ajax

Bron: Parool

De komst van Boulahrouz ketste af op, naar verluidt, een half miljoen euro. En ook voor de door Jol gewenste, en niet al te dure, Hongaarse aanvaller Gergely Rudolf (24) van Debreceni werd geen geld vrijgemaakt. Foto ANP
Martin Jol heeft de komst van Khalid Boulahrouz er niet door kunnen drukken. De clubleiding van Ajax vond de kosten voor de tijdelijke overgang van de verdediger van VfB Stuttgart niet opwegen tegen de sportieve meerwaarde.

Boulahrouz (2 is een ervaren voetballer, maar hij is blessuregevoelig en mede om die reden bij Stuttgart op een zijspoor beland. Bij Ajax vormen Jan Vertonghen en Toby Alderweireld het centrale verdedigingsduo. Die laatste is nu enkele weken uit de roulatie vanwege een hamstringblessure, maar met Oleguer - hij viert vandaag zijn dertigste verjaardag - en Rob Wielaert (30) moet Jol dat probleem kunnen ondervangen.

Oleguer en Wielaert kwamen in aanmerking om verkocht of verhuurd te worden, maar zij spelen in elk geval tot het eind van dit seizoen voor Ajax. De winterse transferperiode sloot gisteren om middernacht. De Amsterdammers slaagden er wel in Dario Cvitanich, Bruno Silva, Daley Blind, Jeffrey Sarpong en Mitchell Donald tijdelijk elders onder te brengen.

Ajax kampt met een overschot aan voetballers en voelt de 'post salarissen' zwaar op de begroting drukken nu de club er al jaren niet in slaagt zich te kwalificeren voor de lucratieve Champions League.

De komst van Boulahrouz ketste af op, naar verluidt, een half miljoen euro. En ook voor de door Jol gewenste, en niet al te dure, Hongaarse aanvaller Gergely Rudolf (24) van Debreceni werd geen geld vrijgemaakt. Hij speelt volgend seizoen voor het Italiaanse Genoa. De directie stemde wel in met de komst van de twintigjarige Uruguayaan Nicolás Lodeiro, die bijna vier miljoen euro aan transfergeld heeft gekost.

Lodeiro staat te boek als een van de grootste Zuid-Amerikaanse talenten. Hij is een creatieve middenvelder die als linkshalf of als schaduwspits kan spelen. Een voetballer die nu, zodra zijn werkvergunning in orde is, én in de toekomst van waarde kan zijn voor Ajax.

Die beslissingen passen in het beleid dat algemeen directeur Rik van den Boog heeft uitgestippeld en dat grotendeels is gestoeld op de bevindingen van de commissie-Coronel, die twee jaar geleden onderzoek deed naar het reilen en zeilen van Ajax in deze eeuw. Ook de transfers van de club werden tegen het licht gehouden. De conclusies waren ontluisterend: er was nauwelijks lijn te ontdekken in het aankoopbeleid. Twee passages uit de rapportage van de commissie - onder het kopje 'aanbevelingen' - laten aan duidelijkheid niets te wensen over:

- Spelers die worden aangetrokken moeten bepalende/dragende spelers zijn of jonge talentvolle spelers. Het aantrekken van spelers voor de breedte belemmert de doorstroming van eigen spelers en moet worden vermeden.

- Ook bij oudere, internationaal gelouterde spelers met een in het verleden opgebouwde status verdient het aanbeveling dat zij voor hun komst in een aantal wedstrijden worden beoordeeld. Dit om te beoordelen of de veronderstelde kwaliteiten, ook fysiek, nog in voldoende mate aanwezig zijn om bij Ajax de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen.

Op basis van die aanbevelingen besloot de clubleiding deze maand de portemonnee te trekken voor Lodeiro. En door de namen van de vaak geblesseerde Boulahrouz en de onbekende Hongaar Rudolf ging een streep.
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.259 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Transferbeleid
Ga
Zoeken: