Forum
Forumoverzicht » Nieuwsbulletin » Mededelingen Ajaxfans.net » Forum updates
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Forum updates
Maker: BertjeBekeken: 18056
Status: InactiefBerichten: 180
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 17:22
Ik plaats hier net een bericht, er staat ook dat de laatste post van mij is . Toch is deze post ( voor mij ) niet te zien . Is hier meer last van ?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Za 10 sep 2011 18:25
Citaat:
Gallina doe alsjeblieft een beetje chill.. Dit geschreeuw gaat toch nergens over.. Ik ben het met je eens dat er nog een hoop moet gebeuren qua gebruiksvriendelijkheid, maar hoe je het ook went of keert het is, volgens mij, jouw site niet!



Dat mag dan wel zo zijn Klaver, maar deze frustratie is niet enkel bij Gallina.. Ik zit hier zelf nu al 3 jaar op het forum en vind het ook gewoon amateuristisch.. Hoe kan je een site met zoveel leden, een hele hoop pageviews, goede posters op het forum zo in elkaar laten storten..
Moet zeggen dat jullie dat knap gedaan hebben..

Zeker als ik dan verneem dat er:
1) Is aangeboden om de site van te voren te testen.
2) Er met kritiek niets/nauwelijks gebeurd of gewoon lekker het bericht wordt verwijderd.
Klaver


Geregistreerd: 09-09-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 19
Woonplaats: Zwolle
Geplaatst: Za 10 sep 2011 18:40
Dat 'jullie' dat knap gedaan hebben? Jij bent gek vriend. Ik heb hier nog niks mee te maken gehad.. Je insinueert allerlei dingen waar je geen bewijs voor hebt. De site is 'in elkaar aan het storten'... Waar heb jij het over?!

En wie zegt er dat er niks met jullie kritiek wordt gedaan de komende tijd?? De nieuwe site is nog niet eens een week in de lucht man!! Pffff...
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Za 10 sep 2011 18:43
Wat doe jij eigenlijk hier Klaver ? Nu ineens de baas uithangen ?? Je mag dan beheerder zijn, maar doe dan is wat aan die site man, 1 puinzooi!
Klaver


Geregistreerd: 09-09-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 19
Woonplaats: Zwolle
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:05
Ping. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat er met zo n nieuwe site een hoop werk gemoeid is en dat er op dit forum veel te snel negatieve conclusies getrokken worden. Kritiek is prima, goed zelfs. Ik zal zelf, als ik het hier iets beter ken allemaal, ook nog wel kritische punten hebben, maar de manier waarop sommigen een soort van doemscenario en soort van overdreven nostalgisch verlangen naar de oude site kenbaar maken...Kom op zeg!

Ik hoop dat er mensen zijn die wel volwassen kunnen reageren??
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:12
Zeg, een beetje meer respect mag wel.

Zal best dat we niet blij zijn met de gang van zaken, ik vind het ook allemaal nog niet top, maar er hoeft niet meteen gescholden en gecommandeerd te worden.

Bugs uit de site halen kost tijd.. in de code wroeten kost tijd.. Beetje geduld aub mensen. De wereld vergaat niet als het forum een tijdje niet lekker werkt.

Misschien dat het op communicatief vlak niet allemaal lekker loopt (valt wat voor te zeggen), maar door zelf ook niet constructief te communiceren door middel van schelden en je boos zitten maken, wordt het zeker niet beter.

Geef het even tijd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:13
Onzin, X-Chasing-X.
De posters is niets gezegd wanneer het forum vernieuwd zou worden.
Dat had op zijn minst al om een massamail gevraagd om de leden fatsoenlijk te informeren.
Ook hoeft het forum helemaal niet uit de lucht om getest te worden of om kanttekeningen te plaatsen of verbeteringen door te voeren.
Wij hadden andere ideeen maar er is niets meegedaan. En niet voor de eerste keer.

Ook dat er zomaar nieuwe nieuwsredacteurs worden aangenomen wordt niet doorgespeeld aan de mods. We kunnen nog steeds niet in de modzone of andere leden een pb sturen. Het is compleet verkeerd aangepakt.

Wie ben jij eigenlijk, Klaver? Iemand onder een andere naam die al langer actief is hier of echt nieuw?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:15
Het zal nog een tijdje duren voordat alle bugs verholpen zijn, en misschien nog wel langer totdat iedereen aan de nieuwe lay-out gewend is .Ik denk dat pas als dat eerste punt verholpen is, en alles dus werkt zoals het was, zal er worden gekeken naar verbeterpunten. Dat er niet direct iets veranderd ook al vragen 100 man erom kan ik dus wel begrijpen. Zoals al eerder aangegeven, heeft Ajaxfans waarschijnlijk geen honderden mensen om de site van te voren te testen, of in een paar dagen compleet te fixen. Daarnaast zal deze site verwaarloosd worden als iedereen meehelpt de nieuwe ( deze versie dus ) te fixen. Tenzij jullie eeuwig met dezelfde lay-out door willen gaan is er verandering nodig. Als ze hier niets hadden veranderd en de site dus al een paar jaar oud is, komt er ook niemand meer. Verandering is nodig om de mensen hier te houden en de mensen die hier zijn nooit op het forum uit gekeken te laten zijn. Je kan doorgaan over alles wat fout is, maar zodra ze alles klaar hebben , is het waarschijnlijk een beter forum als voorheen. Als je weggaat van dit forum omdat je een week of twee een beetje moet zoeken, dan zegt dat voor mij genoeg.


Edit : Na het lezen van het bericht van 343, die duidelijk meer weet als mij ( Ik heb een maand lang zo goed als geen internet gehad, en heb dus ook alles niet kunnen volgen ) , ben ik wel wat kritischer geworden. Maar om de site uit de lucht te halen als heel de lay-out en alle bugs gemaakt moeten worden, is alleen maar tegen het probleem dat we nu hebben, gebruikers die kritisch worden over de aanpak. Als van tevoren was gezegd dat de site 2 weken offline zou zijn voor vernieuwing, zou denk ik zo goed als niemand daar een probleem mee hebben. Het is niet goed aangepakt, en ik vind het heeeeeeel vreemd dat ze de mods niets laten weten, alleen de slechte kant benadrukken heeft geen enkele nut.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:18
AJAX Netwerk ziet er al jaren hetzelfde uit dus een non-argument.
Plus ik ben mod en oprichter van dit forum, dus ik denk wel dat ik weet waarover ik praat.
Je gaat pas live met de site als je 100 procent zeker weet dat alles werkt of dat denkt. Eerder niet. Er zijn nog zo veel dingen fout of gewoonweg niet gedaan. Het is echt niet goed. En dit gaat nog weken duren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:22
Ik ben het met je eens dat het niet goed is gedaan, en ook dat jij er waarschijnlijk vele malen meer van weet als mij. Dat de lay-out van Ajax Netwerk al jaren hetzelfde is , verbaast me niets. Deze vind ik dan ook niet zo speciaal. Het is slecht gedaan, maar het lijkt me niet dat ze alles er op hebben gezet zonder ook maar enig idee wat ze gingen doen . Maar nogmaals, daar weet jij meer van als mij , alhoewel jij blijkbaar ook niet alles weet. Werden de Mod's wel verteld dat het forum een update kreeg ?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 19:26
Het blijkt toch? Je ziet toch dat er nog heel veel dingen missen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
Ja, zou er nog bij moeten komen dat we dat niet zouden weten.

Maar goed....het zal gaan zoals het zal gaan. Ik maak me er al geen zorgen meer over.

Dus inderdaad rustig blijven allemaal.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 20:35
Ach Klaver,
Ik snap je standpunt best wel, tegelijkertijd weet ik wel bij 343 waar het vandaan komt. Dit is niet toevallig een keer iets wat ongelukkig uitpakt dit is iets wat een optelsom is van zeer ongelukkige communicatie die al jaren speelt.

Vooropgesteld, van de mods admins die het forum actief beheren zoals 343 hebben geen enkel financieel belang bij het beheren van deze site (laat ik meteen dat misverstand wegnemen). Sinds de komst van het huidige modteam ergens zo rond 2008 is het het aantal leden verdubbeld, de kwaliteit is omhoog gegaan. Het forum loopt. Er zijn verschillende vertakkingen zoals youtube, facebook, ... Er zijn records gevestigd qua bezoekeraantallen van 10.000 mensen tegelijk online op deze site.
Hoewel de ‘hardware; site lay-out’ zeker een belangrijk deel vormt zou dat succes er anders zeker niet zijn zonder de mensen die zich er dagelijks voor inspannen. Voor alle duidelijkheid dat zijn niet dezelfde personen die ‘eigenaar’ van deze site zijn.
Wat betreft deze update.. Het zat al langer in de pijleiding. Als ik me niet vergis was de eigenlijke deadline met al pak em beet een jaar verstreken. Als het dan toch uiteindelijk een keer (ineens, zonder dat we er als mods op konden anticiperen) opgeleverd wordt en je hebt dan dit als resultaat ... Dan kan ik me voorstellen dat dit de zoveelste teleurstelling is (bij mij i.i.g wel)...

Er is door de mods de afgelopen jaren ontzettend veel tijd gestoken om mensen aan deze site te binden en het forum levend te houden. Dat werk wordt nu weer deels teniet gedaan, nog niet eens door dit resultaat maar met name hoe er over gecommuniceerd is naar b.v. members. En wat bij de mods speelt zal ook wel bij de vaste members van AF spelen, een aantal zal zich niet serieus genomen voelen.
Tenslotte wil ik je als beheerderalle succes wensen. De site heeft zeker wel behoefte aan mensen die zich ervoor willen gaan inzetten. Persoonlijk vind ik het dan weer jammer dat er over jouw aanwezigheid als beheer dan niets meer gecommuniceerd is bij mededelingen – maargoed -.
Als poster/nieuwsredacteur/mod ben ik – met enige korte tussenpauze wegens mijn gezondheid – sinds 2008 actief betrokken geweest bij het beheer danwel nieuwsvoorzienning. Ik heb columns geschreven, bijgedragen aan het beheer, een deel van de regels hier opgesteld en verder nog allerlei andere zaken... Het was mooi om het forum/site te zien groeien en ik heb alles ook met het zekere plezier gedaan met het oog om deze site verder te brengen. Gezien alle – recente - ontwikkelingen heb ik alleen niet meer het idee dat ik aan hetzelfde touw trek als de eigenaars van deze site...Wat dat betreft gooi ik i.i.g. wel de handdoek in de ring...
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 20:39
Citaat:
B : Een nieuwe site maken om alles uit te proberen.

Hier spelen waarschijnlijk de kosten een rol, en het feit dat de beheerders dan een tijdje deze site verwaarlozen, omdat ze bezig zijn bugs te fixen in de andere site. In beide gevallen zou deze site daardoor vrij nutteloos zijn .


Ik heb laatst eens zitten rond snuffelen bij de andere sites die door Maumar Meda worden gemaakt. De Psv site is bij het oude gebleven, heeft een forum waarop gepost wordt. Ook de f'noord site is gelijk gebleven. Maar op dat forum staat "Dit forum heeft geen berichten."
Dan zou het (lijkt mij) logisch zijn om die als test te gebruiken aangezien je daar geen mensen weg kan jagen.

Verder geloof ik het wel, ik denk dat voor de meesten geldt dat het leven doorgaat, met of zonder forum. Het is maar een forum.

Citaat:

Maar het opbouwen van een ledenbestand van meer dan 6000 members en een hechte, sfeervolle community kan niet iedereen, en kost veel tijd en geduld, en is als site-eigenaar je meest

Een ledenbestand van 6000 leden is vooral leuk voor het ego van beheerders die dit zitten te tellen. Maar wat is de toegevoegde waarde van 6K leden wanneer zeker 5900 van die leden niets posten? (Persoonlijk vind ik het prima hoor, een kleiner forum vind ik prettiger om op te posten dan eentje met 6K schreeuwerds.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 20:49
Citaat:
Ik heb laatst eens zitten rond snuffelen bij de andere sites die door Maumar Meda worden gemaakt. De Psv site is bij het oude gebleven, heeft een forum waarop gepost wordt. Ook de f'noord site is gelijk gebleven. Maar op dat forum staat "Dit forum heeft geen berichten."
Dan zou het (lijkt mij) logisch zijn om die als test te gebruiken aangezien je daar geen mensen weg kan jagen.


Ben ik helemaal met je eens, op feyenoordfans.net zit nagenoeg geen traffic...dat was een logische keuze geweest.

Citaat:
Verder geloof ik het wel, ik denk dat voor de meesten geldt dat het leven doorgaat, met of zonder forum. Het is maar een forum.


Absoluut...wat niet wegneemt is dat (althans dat vind ik) het wel uiterst zuur is hoe bepaalde zaken lopen.

Citaat:
Een ledenbestand van 6000 leden is vooral leuk voor het ego van beheerders die dit zitten te tellen. Maar wat is de toegevoegde waarde van 6K leden wanneer zeker 5900 van die leden niets posten? (Persoonlijk vind ik het prima hoor, een kleiner forum vind ik prettiger om op te posten dan eentje met 6K schreeuwerds.


Ach voor het forum maakt het niet zoveel uit. Laten we zeggen dat er 100 frequente posters zijn en daarna is nog een groep die soms wat van zich laat horen en dan heb je inderdaad een grote leegte. Wat niet erg is want het forum wordt wel voldoende gelezen als je naar het aantal pageviews kijkt...
Dat het forum ook een grote - niet postende - achterban heeft is met name in het voordeel de banners op bv. de frontpage...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 20:57
Maar de echte beheerders (dus niet de mods), verdienen die hier wel geld mee? Want dan is het helemaal raar hoe de boel nu gaat, hiermee zorgen ze dan namelijk niet dat de opbrengsten via banners omhoog gaan...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 21:25
We dwalen nu af in de discussie. Niks is gratis op het net, dus mocht je echt benieuwd zijn...

http://maumar-media.nl/adverteren/

Verder kan ik niet kijken in wat de exacte kosten van deze site zijn dus dat ga ik verder ook niet doen. Ik wil er ook geen financieel verhaal van maken. Wel is me duidelijk dat het nou niet bepaald de liefde voor Ajax is die de boventoon voert in het bezit van de site..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 11 sep 2011 00:06
Inderdaad, Pushkin.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 11 sep 2011 00:17
Het boeit me ook helemaal niet of ze er geld mee verdienen, zou het alleen raar vinden dat, mocht het zo zijn (en daar lijkt het ook op, geen problemen mee overigens), er dus niks getest is o.i.d. Want hierdoor loop je gewoon inkomsten mis lijkt me.
AFC Niels


Geregistreerd: 17-03-2008
Forum berichten: 8
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 12:14
Er wordt zeker niets meer veranderd aan de site en het forum?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 12:39
Geen idee. Het zal nog wel lang gaan duren.
Mail me even, Niels.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 14:24
Heb jou een mail gestuurd, Rudolph. Kun je reageren?
josajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 14:54
Kan iemand mijn account (joskeeper) het email adres veranderen? Hij staat op een email adres dat ik verwijderd heb omdat die des tijds gehckt was geb ik hem verwijderd. Dus kan iemand het account bijwerken met het email adres joskeeper@hotmail.com? Ik had dit email adres ook inmiddels al veranderd maar door de update is het weer terug gezet.

Wel is het raar dat ik op bovenstaand email adress dit account door krijg.
Sorry voor de slecht spelling soms, zit op mijn mobiel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 15:10
Jos, mail me maar:

ricardo_veldhoen@hotmail.com
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 15:12
Of voeg me toe op msn, das nog beter. Hetzelfde emailadres.
lange82


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 9
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Venlo
Geplaatst: Ma 12 sep 2011 15:46
Er wordt nog amper gepost hier op het forum:-(
Ik kom dagelijks langs voor de laatste berichten te lezen maar als er weinig tot niets gepost wordt is de lol er gauw af. Iemand een idee of er momenteel nog aan de site gewerkt wordt en hoe lang dit nog gaat duren? De beste forum-site van ons aller AJAX is momenteel nog maar een fractie van wat het was, jammer! Grtz Luc
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.101 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Nieuwsbulletin » Mededelingen Ajaxfans.net » Forum updates
Ga
Zoeken: