Forum
Forumoverzicht » Nieuwsbulletin » Mededelingen Ajaxfans.net » Forum updates
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Forum updates
Maker: BertjeBekeken: 18054
Status: InactiefBerichten: 180
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 16:40
Beste leden,

Binnenkort zullen wij enkele updates aan ons forum (laten) uitvoeren. Denk aan het per zone laten zien in welke topic als laatste gepost is, een chatbox en een update naar een iets nieuwere versie. Belangrijk is dat wij hierdoor even offline zullen zijn - ik ben zelf niet zo technisch, dus ik zou niet weten hoelang, maar denk aan hooguit een dag. Daarnaast wil ik jullie de mogelijkheid geven hier (eventueel door ons over het hoofd geziene) zaken aan te kaarten die jullie graag zouden willen zien.

Ik kan jullie nog geen datum voor deze veranderingen geven, want het moet nog geregeld worden, maar zo zijn jullie in ieder geval voorbereid en hebben jullie de mogelijkheid zelf wat zaken aan te kaarten.

Bert (en de overige mods).
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 19:13
Ik zou graag een betere verdeling bij aankoopbeleid zien:

Allereerst zou ik graag in het begin een topic willen hebben waarin er kan worden gediscusseerd over de selectie en wat eraan ontbreekt(en dus belangrijk is om te bespreken). Dus een discussietopic: 'Selectiebeleid'.

Dan het liefst eronder de 2 zones zodat je spelers gewoon duidelijk kan bespreken in een persoons -of positiegebonden topic:
1 Betrouwbare geruchten --- hierin kan je recente namen bespreken die ook blijkbaar in en rondom de club spelen.
2 Suggesties --- hierin kan je topics openen voor spelers die volgens forumleden interessant zijn voor Ajax en kan je dus over spelers discuseren en informatie verzamelen.
3 Opvallende berichten --- hierin kan je spelers die in verband met Ajax worden gebracht bespreken, ongeacht de betrouwbaarheid ervan. Ook over berichten(rapporten) die het transferbeleid betreffen kan je hier twisten.

Dan krijg je meer duidelijkheid!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 20:48
Toevallig dat je daar nu mee komt, WZAWZDB. Revo is namelijk net bezig met het uittypen van een 'handleiding' voor de transfer-zone. Wat dat betreft komt er dus op korte termijn duidelijkheid. Daarna kunnen we ook altijd nog eventuele gewenste veranderingen bespreken.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 apr 2008 16:04
Ja, kan me daar niet helemaal in vinden dus daarom wou ik het melden tijdens de verandering. In mijn ogen is het een verbetering tov de vernieuwing, maar wil er graag over praten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 11:51
Goed ik zou allereerst eens jouw visie willen zien ....
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 16:30
Citaat:
Goed ik zou allereerst eens jouw visie willen zien ....


Wat ik wil zien staat er al: de tweede van boven!
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 18:21
Citaat:
Ik ga het nog eens bespreken in de modcorner om hier een concsensus over te krijgen, maar ik zie een aantal zaken waar ik zelf persoonlijk al sceptisch ben.


Zo krijg je zones erin, zodat je zaken kan scheiden. Dan kan je voor een speler een topic maken, waarin je gewoon over die speler kan discusseren. Dan heb je meer overzicht en duidelijkheid. Zo krijg je de issues beter op een rijtje en kan je de meest recent genoemde spelers beoordelen. Lijkt me top.

Een toevoeging:
En als je een speler oppert en daarvoor een topic opent moet je over die speler eerst een scoutingsrapport schrijven, zodat iedereen ook over die speler een beeld heeft. En dan moet iedereen duidelijk aangeven hoe hij dat beeld verkrijgt: je kan beter oordelen als je die speler hebt zien spelen en dat moet ook open te zien zijn, dat kan een graadmeter zijn hoeveel waarde je aan die mening hecht.

Wat denk jij ervan?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 18:35
Citaat:
Een toevoeging:
En als je een speler oppert en daarvoor een topic opent moet je over die speler eerst een scoutingsrapport schrijven, zodat iedereen ook over die speler een beeld heeft. En dan moet iedereen duidelijk aangeven hoe hij dat beeld verkrijgt: je kan beter oordelen als je die speler hebt zien spelen en dat moet ook open te zien zijn, dat kan een graadmeter zijn hoeveel waarde je aan die mening hecht.


Volgens mij mag je niet zo maar een topic openen over een speler, alleen als er door meerdere betrouwbare bronnen een speler in verband wordt gebracht met Ajax. Als je denkt dat een speler interessant zou kunnen zijn dan zeg je dat in de mogelijke aanwinsten topic. Volgens mij zijn daar al vanaf het begin al duidelijke regels over gemaakt. Daarnaast is het natuurlijk onzin om een geschreven rapport zoals jij oppert helemaal uit te leggen aan de leden. Ik denk dat iedereen hier op het AF met een beetje voetbalverstand wel een beeld over de speler kan visualiseren op basis van een rapport en eventueel Youtube beelden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 20:37
We hebben de verschillende dingen overwogen en zijn vervolgens tot wat besluiten gekomen, die ik hier verder zal toelichten. Al deze dingen zijn bekeken vanuit de huidige situatie van het forum en wat op dit moment het beste is te handhaven. Wordt het forum massaler dan kunnen er veranderingen komen.

1. Het toevoegen van een topic over de algehele selectie met daarin discussies over bezetting van linies/ positionele bezettingen/ systemen lijkt ons een meerwaarde voor het forum. Binnenkort zal dan ook een nieuwe topic volgen waarin duidelijk afgebakend zal worden wat er precies in die topic kan, dit om chaos te voorkomen.

2. We hebben er voor gekozen om niet te werken met een systeem met betrouwbare geruchten. Immers heb je vaak genoeg dat er meerdere nieuwsbronnen iets melden over verschillende spelers. De huidige opzet waarin je deze spelers kunt bespreken in 'mogelijke aanwinsten' en bij het echt concreet worden wordt er een eigen topic voor zo'n speler geopend zoals nu ook met de Sulejmani of De Zeeuw topic is gebeurt. De behoefte om een speler centraal in een topic te bespreken onstaat al snel wanneer er concretere interesse van Ajax is.

3. Ook houden we vast aan systeem van suggesties in centralere topics. Het forum is nog niet zo massaal dat bepaalde berichten of rapporten van members ondersneeuwen.
Suggesties kun je daarom nog altijd kwijt in de 'aankoopsuggestie van AF'er" topic. Mocht het forum in de lopende tijd massaler worden dan zullen we dit voorstel in heroverweging nemen. Voorlopig zou dt besluit een grote groei aan topics tot gevolg hebben waardoor de overzichtelijkheid weer minder wordt. Waar we wel naar willen kijken is of er animo is voor een topic in de geest van 'scouting en spelersmarkten in Oost-Europa', maar dan voor andere gebieden. Onthoud wel dat we op vlak van draagvlak voor dit soort topics afhankelijk zijn van de input van leden.

4. Het ruimte geven aan topics gebasseerd op geruchten met een onbetrouwbare waarheidsgraad, voelen we weinig voor. Het is immers strijdig met de principes die we nastreven op het forum en die zijn waardevolle discussies. Veel nieuws wat ons bereikt is gebasseerd op sensatie, onzin, slechte vertalingen, verkeerde waargave van bronnen. We proberen als mods zijn hierin zoveel mogelijk te filteren. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld het 'Den Ouden' gerucht van afgelopen winter. Veel onbetrouwbare sites berichtten hiervan terwijl het om een grap bleek te gaan. Ondertussen komen er al lopende discussies over Den Ouden op gang, maar die zijn uiteindelijk verspilde energie omdat het bericht nergens oop gebasseerd was. We vinden dat we voor onze leden vooral ook moeten "beschermen" van dit soort onzin. Daarom hameren we ook op het vermelden van een originele bron bij een bericht zodat de betrouwbaarheid te achterhalen is. Als je zelf nieuws hebt dat je via andere wegen verkregen hebt, maar waarvan je ons intern als mods kan overtuigen dat het betrouwbaar is, dan willen we best ruimte scheppen voor het openen van een aparte topic. Neem hierbij mee dat integriteit voor ons als zeer belangrijk wordt ervaren.
Om betrouwbaar van onbetrouwbaar te onderscheiden zal ik de toelichting van de bronnensectie uitbreiden. Ik volg Ajax al 5 jaar non-stop op vlak van nieuws, en zo heb ik wel geleerd welke bronnen betrouwbaar zijn en hoe veel informatiemediums werken.

5. Discussies over de bestuurlijke kant van het transferbeleid zijn een aangelegenheid voor de sectie voor "Technische staf en bestuur". Andere specifiekere topics over scouting kun je bij ons voorstellen en dan zien we of het in te passen is.

6. Het verder toelichten van rapporten of beeldvroming kan je nog altijd beter doen door het gewoon te vragen of er een discussie over op te starten dan te werken met ratings. D-Skilled geeft al aan dat ons forum voldoende voetbalintelligentie en discussiebereidheid bevat om dit te continueren.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Wo 24 jun 2009 15:25
Update

Er zijn wat topics verplaatst naar mededelingen waarin nieuwe moderators werden binnengehaald.

Wanneer er verdere dingen veranderen op het forum, wordt dat hier aangegeven!
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Do 30 jul 2009 11:11
Update

De wedstrijden van het voorgaande seizoen zijn verplaatst naar een nieuwe categorie ''De Wedstrijden 2008/09''. We willen misschien in de toekomst met subcategorieën gaan werken waardoor de wedstrijden weer makkelijk te verplaatsten zijn. De wedstrijden kunnen nog gewoon worden teruggelezen.

Maar hier later meer over...

Voor vragen kunnen jullie mij PM-en.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 06:29
Netjes Boys de nieuwe lay-out.. Ik mis enkel de knop "toon nieuwe onderwerpen" in het forum zodat je kan zien waarom het laatste gereageerd is. Maar misschien is deze er nog niet omdat ik de eerste ben die gaat reageren na de nieuwe lay-out..
Ping


Geregistreerd: 12-11-2008
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:04
Ja die mis ik inderdaad ook! Kan iemand ook mijn naam veranderen ? Want ik heet nu AjxAjx stond in mijn email die ik kreeg dat ik deze als gebruikers naam moest gebruiken, maar ik wil Ping weer terug!
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:14
Uiterlijk voorpagina is erop vooruit gegaan. Gebruiksgemak is erop achteruit gegaan.
Ping


Geregistreerd: 12-11-2008
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:20
Ja, maar ik denk dat je weer even moet wennen aan het nieuwe forum hoe het te gebruiken enzovoorts. Ik wil nu allereerst mijn ouwe naam terug, Ping. Dan ben ik tevreden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:22
FP ziet er beter uit idd, maar is het misschien een goed idee om iedereens email-adres standaard te verbergen ipv standaard te laten zien in zijn of haar profiel? Want nu kan ik zo aan iedereens email komen, lijkt me niet de bedoeling. Je kan het natuurlijk wel zelf verbergen, maar lijkt me logischer om dat standaard zo in te stellen..
Ping


Geregistreerd: 12-11-2008
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:25
Ik vind hem erg mooi de lay out :). Ben er wel blij mee, lekker strak! Alleen wat Riejuh zei: Die knop van nieuwe onderwerpen moet terug. Dat was wel makkelijker maar misschien word dat nog gedaan! :)
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:32
FP ziet er erg mooi uit! Hele nieuwe kopjes etc.
Alleen het kent nog wel een paar probleempjes:
- Actieve forum topics bestaat (nog) niet.
- De internationale hoek moet nog in een map worden gegooid.
- Video nieuws op de FP werkt niet.
- De avatars werken niet (meer).
- E-mail adressen van leden worden getoond.
- Sommige headlines zijn volgens mij verouderd.
- Volgens mij kan je bij het posten niet meer zo maar de \'\'quote\'\' knop gebruiken.
- Mobiele site werkt niet meer.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:35
Oh en ik weet niet of dat de bedoeling is, maar ik kan berichten van andere wijzigen....
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:37
Ik ben weer terug als Ping

Maar ik ben het wel met Rinus eens inderdaad, alleen het video news kan ik wel bekijken! Misschien ligt dat aan je computer ofzo ?
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:40
Die vier knopjes die bovenin iedereen zijn post staan, kan ik niet zien!
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 09:43
Ja, ik kan ook berichten van anderen wijzigen. Die knoppen hebben alleen nog geen plaatje. Quote dit bericht, Wijzig dit bericht, Dit is niet OK en Verwijder dit bericht. Ook heb ik uitgevonden dat als je een topic nog niet gezien had, het daarna bekijkt, en daarna weer terug gaat naar het topic waar het in stond, het icoontje nog zegt dat je het nog niet bekeken hebt.

Nog een beetje rondgekeken en het is echt een enorme vooruitgang!

Wel jammer van de extra reclame, ik weet dat zo'n nieuwe site geld kost, maar ik had dan ipv de reclame graag een gift gedaan ofzo.
Stormrage


Geregistreerd: 15-03-2011
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 10:32
Kunnen jullie misschien iets doen aan die belachelijke eisen voor je avatar? Het is bijna onmogelijk om een leuk plaatje te vinden zo.
En dan heb ik een leuke, 100 bij 100, 24,0 kb groot en dan stopt het uploaden 'om een onbekende reden'...
Geraldo


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 10:37
Een Avatar instellen doet het nog niet, Stormrage.
Ik mis voor mijzelf (naast al het bovenstaande) een beheerdersknop om een nieuwtje toe te voegen op de homepage. Verder vind ik dat de site er zeker op vooruit is gegaan..
IvM
Beheerder


Geregistreerd: 26-03-2009
Forum berichten: 81
Nieuws reacties: 148
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 sep 2011 11:05
Beste leden,

Vandaag doen we ons uiterste best om alles zo vlot mogelijk over te zetten. Er volgen nog flink wat punten! Er zitten ook nog een aantal bugs in het systeem. Zo kunnen we nog even geen nieuw nieuws posten.

Graag alle fouten en eventuele bugs of punten die gemist worden mailen naar info@ajaxfans.net.

Alvast bedankt!
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.866 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Nieuwsbulletin » Mededelingen Ajaxfans.net » Forum updates
Ga
Zoeken: